[Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:08

Voordat ik kiki had huurde ik een shetlander hengstje rascalle.
Rascal was echt veel voor me, hij is 6jaar geworden hij was het water ingesprongen want hij wilde naar de merries in de andere wei hij is zo dus verdronken op 4 mei 2005, het ergste is dat de eigenaar van rascal het gewoon heeft gezien maar niets heeft gedaan Verdrietig ik mis hem nog elke dag.

Afbeelding

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:33

Donic safant
Hannoveraan,ruin, 1.71m
geb: 11 april 2000
gestorven: 31 maart 2006
in laten slapen vanwege OCD en de vele pijn...

Een lange zoektocht naar een droompaard......En eindelijk gevonden.....Zo kort genieten van een mooie droom..
Een zoete herrinering voor een heel leven
Still the only one..........

Afbeelding

Voor meer foto's van hem zie onderschrift of profiel

Mandyy

Berichten: 30592
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:36

Naam van je paard; Winnie
Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden; 21 mei 2004- 21 november 2005.

Winnie is precies anderhalf jaar oud geworden.
Het was een lief, speels veulen. Vaak eigenwijs.

Ayla ging wandelen met Winnie, toen is ze ergens van geschrokken. Wat er toen allemaal gebeurd is is niet duidelijk. Ze is in paniek tegen de muur aangerend, tussen de auto en trailer vastgezeten. Helemaal in paniek. Ze heeft een kalmeringsspuitje gegeven, de VA zei dat het niet nodig was om haar verder te onderzoeken.
's Nachts is de boer nog bij haar wezen kijken, ze was duf, maar dat zou wel aan het kalmeringsmiddel liggen.
De volgende ochtend kwam hij weer en was ze overleden.
Ze is naar de kliniek in Utrecht gebracht, daar onderzocht wat de doodsoorzaak was: blinde en gescheurde darm.

Als de VA haar beter had onderzocht had ze nog kunnen leven en iig niet zoveel pijn gehad als nu.
Afbeelding

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:32

Mijn allerallerliefste, het beste wat me overkwam na Pinto, Natal is ingeslapen op 03-03-2006. Hij heeft maar 11jaar oud mogen worden Huilen

geboren: 15-05-1995* gestorven: 03-03-2006*

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=IW8RTOT8



Mijn allerallerliefste..

ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:26

Afbeelding

Naam: Pikkolo
Stamboek: Westfaals
Afstamming: Pilot x Realist x Graphit x Maistern
Geboren: 01-04-1985
Overleden: 04-09-2002

Pikkolo was mijn allereerste paardje. Ik heb met hem voor het eerst ECHT gereden. Pikkolo was een moeilijk paard, hij had al het één en ander mee gemaakt. Via verschillende handelaren is hij in Nederland gekomen. Daarvoor was hij een getalenteerd springpaard in Duitsland. Omdat hij afgekeurd was voor de sport is hij aan een handelaar verkocht.
Ik heb veel van dit paard mogen leren en ondanks zijn pijn bleef hij het liefste paard Lovers Na een peesblessure waardoor wij 9 maanden moesten stappen heb ik nog een jaartje van hem mogen genieten. Hij was op en had veel pijn. Artrose en spondylose maakten rijden onmogelijk en toen heb ik het zware besluit moeten nemen om hem te verlossen van zijn pijn die hij (achteraf) al die tijd had....

Evaaa_

Berichten: 1388
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:14

Ik heb zelf geen eigen paarden, maar ik verzorg er heel wat bij een boer.

Het is al weer 1,5 jaar geleden.. 23 maart 2005
Ik had een lieveling Desperado, ze was echt een schat! Ze is voor 2 jaar mijn lieveling geweest.. ik heb haar veel gehuurd, en onderlinge wedstrijdjes mee gereden. Ik kon echt niet meer zonder haar.. Ik kwam een keer op stal aan, Jan (de zoon van de eigenaar) kwam naar me toe, met een heel verdrietig gezicht.. Ik wist meteen dat het fout zat. Hij vertelde dat Desperado een hartstilstand had gehad.. ze vonden haar in haar stal, helemaal onder het bloed en ze kon niks meer.. de dierenarts is meteen gekomen..maar die kon ook niks meer..het was te laat.. mijn lieveling.. ik denk nog steeds heel erg veel aan haar.. ze was de liefste pony die ik ooit heb gekend.. gelukkig heeft ze een geweldig veulen achter gelaten.. we zijn nu bezig met hem in te rijden.. en gelukkig heeft hij hetzelfde uiterlijk en karakter als zn moeder..

Desperado.. ik zal je nooit vergeten... Vriendjes zijn?
Afbeelding

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:57

Uriel
Datum: 23/04/97 - 18/11/05
Bwp, Capital x Neroli
Mijn allereerste paard, en meteen een kanjer. Een echte goedzak, waarmee ook veel te bereiken viel, maar vooral dat karakter... Van dat paard kan ik een hele boek schrijven maar ook gewoon in 3 woorden: Hij was geweldig.
Hij is overleden aan koliek, 2 x na elkaar geopereerd geweest en daardoor buikbreuk, daaraan geopereerd, 2 dagen nadien weer koliek (ondertussen al een half jaar verder) en dit x fataal, moeten laten inslapen.

Uriel mijn mannetje, ik zal je nooit vergeten, Capriano verzacht de pijn nu maar jij blijft voor altijd mijn nr. 1

Afbeelding

I close my eyes
And imagine you're here
Did it all seem so hopeless
Given the chance
I would ask
Forgive me
I didn't do a thing to make you stay
I didn't say a word to make you stay
If I would have known
Could I have tried to make it easier
But I didn't do a thing
Or say a word
One word

And I don't know why you’re gone, now you’re gone
No beautiful goodbye
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you’re, you're a star in heaven

My thoughts unsaid
Stuck in my head
And it all feels so useless
Never forget to give all I have
Forgive me
I couldn't do a thing to make you stay
And I couldn't say a word to make you stay
If I could have known
Could I have tried to make it easier
But I couldn't do a thing
Or say a word
One word

And I don't know why you’re gone, now you’re gone
No beautiful goodbye
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you’re, you're a star in heaven

Vriendjes zijn?

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:04

Roepnaam: Charleck
Leeftijd: 21 jaar en 11 maand
Geboren: April 1985
Overleden: 15-maart-2006
wegens: blijven de kwetsure aan het rechtervoorbeen waar geen remedie voor was, uit lijden verlost door vredig laten inslapen.
Afbeelding
http://ath6.looknmeet.com/upload/photos ... 994148.jpg
Charleck
Hij was altijd vrolijk, opgewekt en vol levenslust,
Hij was vertrouwbaar, vriendelijk en intelligent!
Maar vooral altijd klaar om voor je te werken! Hij bleef lopen, tot hij er bij neer zou vallen,
hij vertrouwde je ook al vertrouwde hij de omgeving niet, hij volgde je benen, jou woorden en vergat de angst!
wij waren niet zomaar Wij , wij waren niet 2
WIJ waren één!!
Ik was ziels gelukkig toen de eigenaar je een tweede herstelkans gaf (op afraden van dierenarts)
hij zei dat er 2/10 % kans was dat je hersteld, en die kans hebben we gegeven!
helaas...
Hij werkte te graag, hij kon niet stil blijven staan als z'n vriendjes wel mochten werken, geen draad hield jou tegen, zoals jou manier kroop je er gewoon op je knieën onder door!

lieve schat, op jou heb ik pas leren rijden! met vallen en opstaan, met tranen van onbegrip, maar jij had de geduld om me fantsoenlijk te leren rijden, mij te laten zien dat rijden niet alles is,
god lieve schat ik mis je vershrikkelijk, er is nu een nieuw paardje, maar weetje lieve schat in geen 1000 jaren kan hij jou vervangen!
En weet je, ik ben ervan overtuigd dat jij in hem voort leeft want hij lijkt op 2 druppels water op jou!!
Het ga je goed ...
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 16-08-06 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Je mag maar 1 foto plaatsen!!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:30

Naam: Mississippy Queen
Roepnaam: Sippy
Ras: welsh K
Kleur: vos
Geboren: 1979
Overleden: 06/10/1993

Die 6 oktober is een dag die in mijn geheugen gegrift staat. Ik zal het nooit meer vergeten.
Ik leerde Sip kennen op de manege waar ik leste en ze stal direct mijn hart.
Voordat ik haar kreeg van mijn ouders, reed ik al 2 jaar op haar op diezelfde manege.
Helaas heb ik daarna maar 2 weken van haar mogen genieten, ik heb een ongeluk met haar gehad en een week later is ze ingeslapen.
Ze had een scheurtje in haar ruggewervel.
Sip was een pony om nooit te vergeten, ze ging voor me door het vuur. Had dan ook een hele sterke emotionele band met haar.

Ik schrijf heel veel. Ik heb er dan ook een verhaal over geschreven, wat er precies gebeurde, wat er door me heen ging en wat het allemaal teweeg bracht op wederom diezelfde manege.
Ik vind het te lang om hier te plaatsen. Mocht er iemand zijn die het graag wil lezen, wil ik het wel versturen.

Iedereen in dit topic veel sterkte toegewenst. Het is al bijna dertien jaar geleden dat ik Sip verloor, maar soms voelt het net als gisteren.

Dag liefgekcrosspaardebeest, bedankt voor de geweldige tijd.

bassa

Berichten: 772
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:41

ik heb 2 jaar geleden een verzorgpaard gehad. ze heette amazone. ik hoorde 21 augustus pas dat is overleden. dat dacht ik zelf ook maar, wist het niet zeker. ik dacht bij mezelf mischien is ze wel verkocht of zo. maar nee ze is dood.
de laatste keer dat ik haar heb gezien was 2 jaar geleden ergens in de maand juni. op een dinsdag middag. en het schijnt dat ze die dag ook dood is gegaan. datum wist de eigenaar niet meer.
ze mocht maar 16 jaar worden.
ze had ook en probleem ze was dampig mischien dat dat er ook mee te maken gehad met haar dood ik weet het niet.
hij heeft alleen gevraagd aan mij of ik amazone heb verzorgd, toen zei ik ja en zei hij tegen mij ze is dood.
het is wel een opluchting om te weten dat ze dood is. klinkt hard maar ik hoef nu niet meer de denken is ze nu dood of leef ze nog.

R.I.P Amazone I will not forget jouw

hier een paar foto's.

ik mijn pappa en amazone

Afbeelding

ik op amazone an het rijden (ik zit te lang ik weet het maar op dit moment maak ik me daar niet druk om was de 2 de en laatste keer dat ik op haar gereden heb dus vandaar.

http://img171.imageshack.us/img171/9320 ... onewl9.jpg

ik zal je nooit vergeten amazone nee nooit HVJ 4-ever

Nicolet90

Berichten: 3157
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Overijssel

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:57

mijn pony Sjaaky hebben we ook in moeten laten slapen. Verdrietig
het is nog niet zo lang geleden.

Sjaaky heeft meer dan 15 mooie jaren bij ons kunnen genieten. de laatste jaren was hij al met pensioen.
en hij mocht de trotse leeftijd van meer dan 29 jaar halen! Pling .
helaas was het op een avond in 1x afgelopen met hm, en moesten we hem helaas laten inslapen omdat het ineens gewoon echt niet meer ging. Verdrietig
19 augustus is het gebeurd.

Sjaaky ik mis je! Vriendjes zijn?

Afbeelding

veel mensen hebben op hem leren rijden, en ik ben mn hele leven al met hem samen geweest, plots kwam hier een einde aan. Verdrietig

Sharifa

Berichten: 274
Geregistreerd: 30-04-06

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:27

Naam:Pareltje
Ras:Shetlander
Leeftijd:4
Overleden:14 juli 2005
Overleden aan:Onbekend

Vaarwel meisje, ik mis je! Boos!

Het verhaal van Pareltje.Boos!

Het was vorige zomer, om precies te zijn; 14 juli 2005.
Erg warm, dus ik ging met een vriendin in het kanaal zwemmen, dat tegenover mijn verzorg shetjes was.
Toen we eigenlijk naar huis moesten, wilde ik perse nog even bij de shetjes kijken.
We liepen naar het hek en ik riep; PAREL! ORCHIDEE!
Orchidee hinnikte, maar Pareltje niet.
Toen we bij het hek aankwamen, lag Parel op haar rug met haar benen in de lucht, ogen wijt open en zat helemaal onder de diaree en zweet.
Mijn tranen sprongen gelijk in mijn ogen.
Ik wilde huilen, maar ik wist dat het niet goed was en riep snel tegen mijn vriendin: HAAL HULP!
Ik rende naar de schuur en pakte een halster.
Deed hem om, en trok haar overeind.
Ik heb toen zo'n 60 minuten met haar gestapt.
De eigenaar kwam, en die zei: zet haar maar op stal, ik kom met 5 minuutjes kijken.
Ik wilde weten of ze nog reageerde, dus ik had een beetje bix gepakt.
Maar daar reageerde ze niet op, terwijl ze altyd aan kwam rennen alsof ze nooit geen eten had gehad.
Wij waren ondertussen al 2 uur te laat.
Die avond kwam de DA en had haar 3 prikken gegeven.
3 dagen lang ging het prima met haar, ze stond weer gewoon en at alsof er nooit iets was gebeurt.
De eigenaar had de opdracht gekregen: om het uur met haar stappen.
Dat heeft hij gedaan.
Die ochtend wilde hij haar pakken om weer een uurtje met haar te stappen, maar dat kon ze niet meer..
Ze lag dood in haar stalletje.

Ik was op school, en als er iemand over paarden begon kreeg ik weer natte ogen.
Ik wist niet wat er zou gebeuren..
Ik wilde die zonnige middag naar het strand met een paar vriendinnen, en belde mijn moeder op.
Of zij ons naar het strand wilde brengen.
Maar toen zei ze: Nikky, er is iets ergs gebeurt..
Ik zat al te trillen, en wist al zo ongeveer wat er was..
Ze zei: Parel is vanochtend overleden..
Ik riep heel hard: NEEEEEEEE!
Midden op het school plein.
Ik barstte in het huilen uit, en kreeg bijna geen adem.
Ik wilde heel snel naar huis.
Toen ik thuis was, sprong ik op mijn moeder en moest héél hard huilen.
Zelfs mijn moeder moest huilen, omdat zij wist hoeveel ik om haar gaf.
Ik durfte er niet meer heen, maar ik moest.
Van mij zelf moest ik er even zijn voor Orchidee, haar beste vriendinnetje..
Dus ik ging helemaal alleen naar Orchidee toe.
Zo raar, een wei met daarin: alleen Orchidee.
Ik riep half huilend: Orchidee!
En ze deed niks, ze hinnikt altijd..
Later toen Orchidee me zag aankomen, gaf ze wel een klein hinnikje..
Ik moest opeens weer heel hard huilen, en rende naar haar toe.
Ze stond heel bedroeft in de wei, heel eenzaam en alleen.
Ik omhelste haar en liet mijn tranen vallen.
Diep in Orchidee's ogen zag ik dat zij ook huilde.
Ik heb echt een half uur gehuilt.
Orchidee legte haar kleine hoofdje op mijn schouder, en deed haar oogjes dicht.
Later nam ik Orchidee mee, en ik ging met een verhuilt gezicht samen met Orchidee een héle grote buitenrit aan de hand maken.

Vaarwel lieve meid, je komt nooit uit mijn gedachten.
Die tijd was te mooi.
Die parel vind ik altijd terug.
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 11-09-06 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:02

naam: Red Sam
leeftijd: 2003?2004/2006
karkater
sam was een heel lief paard op renbaan duindigt. ik heb daar stage gelopen en zo sam leren kennen. ik ging hem altijd longeren en hij was heel lief daarmee, in stal ging die altijd kroelen met me een greep uit speelsigheid altijd het touw of iets anders in zijn mond. sam had blijkebaar al een hele tijd iets aan zijn pees. waar ik niks van wist, halverwege mijn stage hoefte er bij sam geen hooinet meer in de stal te worden opgehangen. vroeg waarom? eigenaar zij dat die naar de wei ging morgen. ik liep blij naar zijn stal en zij, zo zo jongen ga jij lekker naar de wei. toen ik die dag weg ging hinnekte die naar me. deed die normaal nooit. toen ik de volgende dag op stal kwam had ik een goed gevoel bij die lege stal. maar 3 dagen erna kwam ik er achter dat die naar de slacht was gebracht. omdat zijn pees dus zo danig slecht was geworden dat die er niet meer normaal op liep, vond het al zo raar dat ik allen nog maar over het terein mog stappen aan de hand met hem. heb me eerst groot gehouden voor iedereen van sta, mara toen ik alleen op stal aan het uitmesten was baste ik uit in tranen, mijn lieve sammie was er niet meer. elke dag toen ik daar was liep ik langs zijn stal en zag ik in mijn gedachten hem nog staan, kijken en wachtend op een aai en een peen. elke keer liep er weer een traan over mijn wang, ooww... ik mis hem zo verselijk. Verdrietig vooral omdat ik elke dag met hem bezig was en ik niet wist toen ik tegen zij, ga je lekker naar de wei, dat dat de laaste keer was dat ik hem zou zien. diep van binnen was ik boos op de eigenaar omdat hij had gelogen, maar hij vond het ook niet leuk, dus had die het stil gehouden. dat snap ik nu ook wel maar toen niet. zal sam nooit vergeten. hier een gedichtje voor mijn allerlieftste sammie Lovers

lieve sam
jij met je mooie ogen
jij met je mooie hoofd
jij, jij was mijn droompaard
okal hebben wij elkaar niet lang gekend
de band tussen ons was tog echt

lieve sam
weet je dat
ik zal je missen
dat ik je nooit meer zal zien
dat ik je nooit meer kan aanraken
en dat ik je zo mis

lieve sam
jij was mijn schat
hoe je naar me keek
staat voor altijd in mijn geheugen geschrift

lieve sam
heb nooit afscheid van je kunnen nemen
heb nooit je een laatste zoen kunnen geven
heb nooit meer je een laaste aai gegeven
had nooit kunnen weten dat je nooit meer terug kwam

lieve sam
kun je me vergeven
dat ik geen afscheid heb kunnen nemen
weet je, dat ik altijd van je hou
dat ik je nooit vergeten zou
en ook niet wil

lieve sam
dit zijn mijn woorden voor jouw
ik zal je nooit vergeten
jouw gezicht in die stal blijf ik altijd zien

en mijn allerliefste sam
hoop dat je het daar goed hebt
dat je geen pijn meer hebt
en dat we elkaar ooit nog daar boven zullen zien
dat je fijn verder leeft
dat het je goed gaat


mijn lieve sam

k´hou van je

dit schrijf ik voor jouw, omdat ik zoveel van je hou
mensen zullen dat niet begrijpen, maar jij en ik wel

zie je wel daarboven schijnen als de mooiste grootste ster
vergeet je nooit meer

Vriendjes zijn? dag sammie, mijn liefste paard Vriendjes zijn?

Afbeelding

cojolly

Berichten: 1537
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 11:37

naam paard: Co
Ras: draver
Leeftijd: +/- 14 jaar
Karakter: Toen ik Co kocht was het niet het makkelijkste paard, hij was heel nerveus, en stijf.
Naarmate we trainde, werd Co makkelijker en soepeler, Co was heel wantrouwig naar mensen toe, maar zou nooit iemand kwaad doen, zo'n beetje de hele stal bij ons heeft wel een keer op hem gereden, en vooral mensen die wat angst hadden konde alles met hem, hij was zo braaf hij deed alles voor je.
Hij heeft mij door veel moeilijke tijden heen geholpen, en stond altijd voor me klaar.
Hij is overleden aan atrose in het heup gewricht, wat hij al langere tijd moet hebben gehad, en waar hij ook al langere tijd pijn aan moet hebben gehad, maar Co was een harde voor zichzelf, en heeft nooit iets laten merken, tot op het eind, ik hebnog van alles geprobeerd maar het mocht niet baten.

Op 09-02-2005 heb ik Co laten inslapen in de wei
Afbeelding

/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-09-06 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stuk over nog niet overleden paard verwijderd

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 19:43

Moderatoropmerking:
Off topic reacties verwijderd, discussies zijn in dit topic niet toegestaan!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:57

26-6-1992 - 5-12-2003

Afbeelding

Vandaag alweer 3 jaar terug.
Ik denk aan je meid!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:41

Teuntje.
16-03-2004 overleden op 21-09-2005.

Hij kreeg op 18 september een ernstige longontsteking.... We hebben er alles aan gedaan, Dierenarts elke dag geweest, spuiten, pretnison, medicijnen, ventipulmin niets mog baten, na 4 lange dagen vechten heeft zijn hart het opgegeven en is hij overleden..

Lieve Teun hou van jou.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RYES4GBK
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 06-12-06 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 1 foto.

keeyzie

Berichten: 5724
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:11

Hey lieve mensen,
ik krijg tranen in mijn ogen als ik die lieve verhalen lees,
wat zijn paarden toch belangrijk in je leven.
Gister is een paard overleden waar ik een best speciaale band mee had Huilen Elk voorjaar was ik dagenlang bezig zijn wollen wintervacht om te toveren in een zomervacht door hem helemeel te plukken.

Naam: Ramon
Leeftijd: 33 jaar
Overleden: Gisteren 4 december om kwart over 4 in de arme van zijn baas.
Oorzaak: Ouderdom, in laten slapen.

Ramon, als ik zijn naam hoor barst ik al in tranen uit. Gister om kwart 3 uur kwam ik terug van een bosrit met mijn pony. Toen ik ramon plat languit in de wei zag liggen, ik wist hoelaat het was en begon heel hard te huilen, heb meteen een vriendin opgebeld dat zei de baas moest bellen.Gelukkig zag ik nadat ik ophing dat zijn hoofd nog bewoog. Ik heb mijn pony zo snel als ik kon afgezadeld en ben met een deken en halster naar de wei van Ramon gerent. Daar aangekomen probeerde hij met al zijn krachten omhoog te komen. Dit is hem uiteindelijk gelukt. hierna heb ik een halster om zijn nek gedaan en hem gerust gesteld. ik heb hem met zijn laatste krachten naar een droog stuk weiland gekregen. Hier heeft hij voor mijn gevoel afscheid genomen, hij hinnikte nog zacht tegen zijn weidemaatje, en naar mijn vriendin. daarna heb ik hem losgelaten en is hij weer gaan liggen. De laatste keer. Ik heb rustig afscheid van hem genomen, en toen kwam zijn baas eraan, ik heb met tranen in mijn ogen de wei verlaten zodat hij rustig afscheid kon nemen. Hij hinnikte contant zachtjes naar zijn baas, hij was afscheid aan het nemen. Hij lag daar zo zielig. zijn baas heeft de dierenarts gebeld. zijn laatste uur was gestreken. De dierenarts kwam na 3 kwartier aan, de baas had tot die tijd hurkent bij ramon gezeten met zijn hoofd in zijn handen en tranen over zijn wangen. De dierenarts zei dat het zo niet langer kon. Ramon is vredig ingeslapen in de armen van zijn baas. zoals hij dat wilde. Zijn baas had hem al 15 jaar, en waren samen echte maatjes. toen hij aankwam vocht ramon nog om op te staan maar hij had er geen krachten meer voor. Zijn baas is lang hem neer gaan zitten, en heeft hem duidelijk gemaakt dat het zo goed was. hij gaf zich over legde zijn hoofd neer. en heeft vredig gewacht op de dierenarts. Hierna is hij ingeslapen..

Ramon lieve schat, al was je niet mijn eigen pony, ik hield toch van je. Zo snel zo moeilijk.

you'll be always in my hart.

Afbeelding

cojolly

Berichten: 1537
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:14

Naam Jolly
Leeftijd 15
Ras KWPN
Geslacht merrie

Karakter: Jolly was het liefste paard van de wereld, zo trouw en aanhankelijk.

Jolly is ingeslapen na dat ze het leven heeft geschonken aan een merrie veulen op 5-5-2006, ze heeft bij het draaien van het veulen een buikscheuring opgelopen, haar buikspier was totaal van het bekken gescheurd, ze is nog geopereerd in Utrecht, maar zij konden helaas niets voor haar doen.
Jolly is toen weer bijgebracht, om haar veulen te kunnen spenen, en op te voeden.

Op 7-9-2006 is jolly ingeslapen in de wei, ik zal haar altijd blijven herineren als een liefde volle moeder, en merrie.

Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:11

Mornington Flyer(Abou Zouz x Cartuccia)
Geboren op 15 april 2000 te Groot Brittanië. Overleden op 6 december 2006.
Zijn benen hadden permanente beschadigingen opgelopen en euthenasie bleek de meest menselijke optie.
Ik zal je nooit vergeten lieverd.
Afbeelding

Gattsby(Perpendicular x Gadina's Proud)
Geboren 12-03-97 overleden omstreeks november/december 2005.
Had zijn beide voorpezen eruit getrokken. Helaas pakte de genezing niet aan en werd hij geëuthenaseerd.
Afbeelding

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:57

Daaf
11-11-1980 07-12-2005

Vandaag alweer een jaar geleden.. Verdrietig

Lieve Daaf, je was de beste van allemaal. Je was mijn maatje, mijn allerbeste vriendje.
Jij was het die er altijd voor me was.
Jij was het aan wie ik alles kwijt kon.
Jij was het die altijd voor me klaar stond.
Jij was het waarmee ik zoveel uurtjes heb doorgebracht.
Jij was het die me altijd aan het lachen maakte.
Jij was het die mij heeft leren rijden.
Jij was het die mij zovéél heeft geleerd.
Jij was het die me van mijn angst afhielp.
Jij was het die mij zelfvertrouwen gaf.
Jij was het die me sterker maakte.

Jij was het.. Je was het helemaal


Jij bent het die ik mis.. Verdrietig
Lieve Daaf, ik mis je en het is nog steeds moeilijk hier zonder jou...

Ik hou van je, het ga je goed daarboven.. Ooit kom ik je weer tegen

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:41

Golden Mystery...
09-12-2004..
Morgen ben je 2jaar weg.. Ik mis je ontzettend.. Ik hou zielsveel van je.. Ik kan het nog niet achter me laten.. De stal ineens in brand, en jij stikte in de rook.. Je was nog geen 2jaar oud.. Morgen zal ik opnieuw een traantje voor je laten.. Omdat ik je nog steeds zo mis..

Ik heb je nog vaarwel gekust.. Naast je gelegen om 6uur in de ochtend.. Hopend dat je wakker zou worden.. Maar diep in mezelf, wist ik dat ik net zo machteloos was, als jij op dat moment..

Je hebt een plek in mijn hart.. Voor altijd.. Ik hou van je.. Je was mijn kind, mijn vriend, mijn beste maatje.. Ik zal je nooit vergeten..

Weltrusten grote beer van me Lovers

Afbeelding

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:26

Afbeelding
Gerlinde..
Mijn allerliefste paard, waar ik o zo veel van hield. Helaas kreeg ze een zware peesblessure en na bijna aan half jaar stalrust en zware medicijnen was het nog niet over. Toen is het besluit genomen om haar in te laten slapen. Het is nu bijna een jaar geleden, en nog elke keer als ik haar foto zie krijg ik tranen in mijn ogen...
Wat kan je toch veel geven om een dier!

Lief meisje ik mis je zo ontzettend!!!

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:01

dit is Jacky...

een 15 jarige kwpn merrie, met een hart van goud.

Ik heb Jacky een half jaar verzorgd voor haar vorige eigenaar... daarna heb ik haar overgekocht...

Ze is in haar eerste drie levensjaren hoefbevangen geraakt, en daar is nooit en of te weinig aan gedaan, ze is toen 11 jaar van de vorige eigenaar geweest, waar ik haar van heb gekocht...

Jacky heeft altijd platvoeten gehad, toen ik haar kocht ging het opzich best goed met haar voetje's, totdat ze kreupel liep, en steeds erger kreupel raakte... foto's laten maken, daar uit bleek dat ze hoefbevangen was, er was een hele duidelijke kanteling van het hoefbeen te zien, zo ver dat als je haar zool bekeek je idd het hoefbeen er door heen zag komen... Ook was op de foto's te zien dat ze botontkalking had, en dus als stukje's hoefbeen miste, en beginnende atrose aan haar voorbenen...

Na veel DA & hoefsmeden gesproken te hebben ect. Hebben de keuze moeten maken:

Of ze gaat ruim een traject in van 1.5 jaar waar van ze 1.5 jaar op pijnstillers moet staan, met een kleine kans van slagen

Of we verlossen haar...

Wij hebben voor het laaste gekozen... op 5 september is ze ingeslapen...

Ik heb 5 maanden en 5 dagen van haar mogen genieten als eigenaar...
een prachtijd...

Mis haar nog elke dag



Afbeelding

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:18

Happy,
geboren op 28 april 1991,
gestroven op 10 mei 2005.

korstsluiting in de stallen,
happy, en nog 12 andere paarden, allemaal gestorven,
1 gered, dat was myn meisje niet.

het is nu ruim ander half jaar geleden, maar vergeten doe ik niet.

Afbeelding
lieverd, ik zal je nooit vergeten, en voor altijd van je blyven houden