Heel heel heel veel sterkte, het is nu de volgende ochtend, en ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.. Ik vind het heel knap dat je de beslissing genomen hebt, nogmaals heel veel sterkte, andere woorden zijn er niet voor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FlairS schreef:Als het goed is ,is ze nu opgehaald.Wederom een slechte ervaring met Rendac (het destructiebedrijf).
We hebben haar in laten slapen op een weitje dat ongeveer 300 m van ons huis ligt.Omdat het geen eigen adres heeft hebben we dat doorgegeven aan de gene die de melding aannam.Hij kwam het erf oprijden en ik liep direct naar hem toe om te vertellen dat hij even om het erf moest rijden en dat mijn schoonvader even met hem mee zou rijden.Kreeg toen meteen een redelijk grote bek van hem over dat dat teveel tijd ging kosten bla,bla.Ik zei hem toen dat hij maar een rekening op moest maken voor de extra gereden meters en de tijd die het gekost had en dat er verder niet over wilde praten omdat het voor mij te emotioneel was.Hij is toen evengoed ernaar toe gereden en toen bleek dat ze te ver van de weg lag en LANGS de weg had moeten liggen(het was ongeveer 3 meter van weg af)en dat hij er,ondanks zijn grijper)niet bijkon.Hij is toen weggegaan en zei dat hij nog 4 andere kadavers op moest halen en dat hij dan terugkwam.Als ze dan niet dicht genoeg bij de weg lag moest ik opnieuw bellen en dan zouden ze haar vrijdag ophalen.Mijn schoonvader heeft haar toen in de stromende regen tijdens een onweersbui met de auto naar de weg gesleept(de man is bijna 80)Wat zijn dat voor lui die dit soort werk doen?Het is echt nog nooit 1x op een normale manier gegaan.Een keer heeft zelfs de pony van mijn zuster van zaterdagochtend tot dinsdagochtend op het erf gestaan met 25 graden.Toen ze de pony opgehaald hadden en wij buiten kwamen bleek het hele erf onder het bloed te zitten.Ze was gewoon uit elkaar gespat tijdens het optakelen en zo heb ik nog wel wat lekkere verhalen.Ik weet 1 ding nu heel zeker:Er gaat geen beest meer met Rendac mee.We hebben 6 hectare land aan de andere kant van het dorp en ik weet dat het niet mag maar daar wordt tegen die tijd keurig een gat gegraven van een meter of 3 diep en daar gaat dan het kadaver in.
linda_arnold schreef:Ik vind de Rendac ook maar l*llen! Het is een bepaald soort volk, die stevig in hun schoenen staan. Aan de ene kant kan ik hun wel begrijpen........zij hebben geen emotionele waarde met het kadaver en zien er dagelijks min een stuk of 10. Terwijl jij als baas machteloos staat toe te kijken hoe 'een deel van jouw leven' respectloos aan de kant van de weg ligt en met een enorme grijper in een container wordt gegestopt!
Ik wens je heel veel sterkte.................je hebt de juiste keuze gemaakt. Dapper van je
FlairS schreef:Het begint inmiddels een beetje te wennen dat ze er niet meer is.Alleen haar laatste kind van inmiddels 4 heeft geen zin om naar buiten te gaan zonder mama.Ze komt steeds terugrennen naar stal om haar op te halen.
orionneke schreef:Het is altijd vervelend maar ook ik heb eens de beslissing moeten maken. Naar de beslissing toeleven was erger dan dat het paard er uiteindelijk niet meer was puur omdat ik (nog altijd) 200% achter mijn beslissing stond. Dit zal bij jou ook zo zijn. Heel raar gevoel en niet uit te leggen. Aangezien ik zelf dacht dat als het paard weg was het allemaal moeilijker zou worden, wat niet zo was.
Had je haar niet afgedekt in de wei?