[IM] Vanavond om half negen.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:45

bovenaan deze pagina staat nog een foto...

Heel heel heel veel sterkte, het is nu de volgende ochtend, en ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.. Ik vind het heel knap dat je de beslissing genomen hebt, nogmaals heel veel sterkte, andere woorden zijn er niet voor

Barb

Re: Vanavond om half negen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:28

Ik lees het nu pas...ik wens je heel veel sterkte

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 08:44

Ben de nacht wonderwel goed doorgekomen.Was wel om kwart voor 6 wakker.Ik heb er gewoon een goed gevoel over.Haar langer door laten lopen zou oneerlijk geweest zijn,alleen is het gewoon lastig dat jij diegene bent die voor het paard moet beslissen of het genoeg geweest is.De wilskracht was nog zeker aanwezig(en de eetlust ook)maar helaas kun je daar niet op lopen.Nogmaals heel hartelijk bedankt voor al jullie lieve woorden!!!!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:52

Fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat je achteraf ook een goed gevoel hebt. Ik herken dat wel toen ik mijn pony in had laten slapen was hij 29 en gewoon op. Hij had een mooi leven gehad en het was genoeg geweest.
Je hebt dan wel verdriet omdat je ze mist maar niet omdat het leven van je dier niet mooi is geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:57

Heel veel sterkte meis, ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb mijn ruin anderhalf jaar geleden ook op 24 jarige leeftijd moeten laten gaan. Zijn hoofd wou nog zo graag, maar zijn lijf wou gewoon niet meer. Het was beter zo. Ik heb er heel veel verdriet van gehad, maar ik wist ook dat ik me geen mooier afscheid kon wensen, en dat het het enige was wat ik voor hem kon doen: een lijdensweg besparen. En dat heb jij ook gedaan

sterkte meid

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:15

Heel veel sterkte Ik ben echt blij voor je dat het zo mooi en vredig is gegaan ze heeft een mooi leven gehad met de nodige tegenslagen las ik . Maar al met al leek ze heel gelukkig in hoe je haar omschreef dat is toch het mooiste wat je een paard kan geven
Heel veel Sterkte !

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:03

Als het goed is ,is ze nu opgehaald.Wederom een slechte ervaring met Rendac (het destructiebedrijf).
We hebben haar in laten slapen op een weitje dat ongeveer 300 m van ons huis ligt.Omdat het geen eigen adres heeft hebben we dat doorgegeven aan de gene die de melding aannam.Hij kwam het erf oprijden en ik liep direct naar hem toe om te vertellen dat hij even om het erf moest rijden en dat mijn schoonvader even met hem mee zou rijden.Kreeg toen meteen een redelijk grote bek van hem over dat dat teveel tijd ging kosten bla,bla.Ik zei hem toen dat hij maar een rekening op moest maken voor de extra gereden meters en de tijd die het gekost had en dat er verder niet over wilde praten omdat het voor mij te emotioneel was.Hij is toen evengoed ernaar toe gereden en toen bleek dat ze te ver van de weg lag en LANGS de weg had moeten liggen(het was ongeveer 3 meter van weg af)en dat hij er,ondanks zijn grijper)niet bijkon.Hij is toen weggegaan en zei dat hij nog 4 andere kadavers op moest halen en dat hij dan terugkwam.Als ze dan niet dicht genoeg bij de weg lag moest ik opnieuw bellen en dan zouden ze haar vrijdag ophalen.Mijn schoonvader heeft haar toen in de stromende regen tijdens een onweersbui met de auto naar de weg gesleept(de man is bijna 80)Wat zijn dat voor lui die dit soort werk doen?Het is echt nog nooit 1x op een normale manier gegaan.Een keer heeft zelfs de pony van mijn zuster van zaterdagochtend tot dinsdagochtend op het erf gestaan met 25 graden.Toen ze de pony opgehaald hadden en wij buiten kwamen bleek het hele erf onder het bloed te zitten.Ze was gewoon uit elkaar gespat tijdens het optakelen en zo heb ik nog wel wat lekkere verhalen.Ik weet 1 ding nu heel zeker:Er gaat geen beest meer met Rendac mee.We hebben 6 hectare land aan de andere kant van het dorp en ik weet dat het niet mag maar daar wordt tegen die tijd keurig een gat gegraven van een meter of 3 diep en daar gaat dan het kadaver in.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 24-05-06 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Re: Vanavond om half negen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:08

Wat balen zeg
Maar zoals je zelf al zegt als dat de beste beslissing is
Sterkte ermeee!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:06

FlairS, had je trouwens nog foto's gemaakt gister?

En over de Rendac, wat raar van die mensen.. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Op de manege waar Olymp is gestorven lag ze in een schuurtje en toen de rendac kwam hebben ze haar uit het schuurtje gehaald en was er niks aan de hand, mevrouw lag ook niet aan de weg..

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:47

Ligt er misschien net aan wat voor service je neemt en de dag van de de chauffeur. Wat een hufter zeg. Je kan je paard tegenwoordig met een brancard apart op laten halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:07

FlairS schreef:
Als het goed is ,is ze nu opgehaald.Wederom een slechte ervaring met Rendac (het destructiebedrijf).
We hebben haar in laten slapen op een weitje dat ongeveer 300 m van ons huis ligt.Omdat het geen eigen adres heeft hebben we dat doorgegeven aan de gene die de melding aannam.Hij kwam het erf oprijden en ik liep direct naar hem toe om te vertellen dat hij even om het erf moest rijden en dat mijn schoonvader even met hem mee zou rijden.Kreeg toen meteen een redelijk grote bek van hem over dat dat teveel tijd ging kosten bla,bla.Ik zei hem toen dat hij maar een rekening op moest maken voor de extra gereden meters en de tijd die het gekost had en dat er verder niet over wilde praten omdat het voor mij te emotioneel was.Hij is toen evengoed ernaar toe gereden en toen bleek dat ze te ver van de weg lag en LANGS de weg had moeten liggen(het was ongeveer 3 meter van weg af)en dat hij er,ondanks zijn grijper)niet bijkon.Hij is toen weggegaan en zei dat hij nog 4 andere kadavers op moest halen en dat hij dan terugkwam.Als ze dan niet dicht genoeg bij de weg lag moest ik opnieuw bellen en dan zouden ze haar vrijdag ophalen.Mijn schoonvader heeft haar toen in de stromende regen tijdens een onweersbui met de auto naar de weg gesleept(de man is bijna 80)Wat zijn dat voor lui die dit soort werk doen?Het is echt nog nooit 1x op een normale manier gegaan.Een keer heeft zelfs de pony van mijn zuster van zaterdagochtend tot dinsdagochtend op het erf gestaan met 25 graden.Toen ze de pony opgehaald hadden en wij buiten kwamen bleek het hele erf onder het bloed te zitten.Ze was gewoon uit elkaar gespat tijdens het optakelen en zo heb ik nog wel wat lekkere verhalen.Ik weet 1 ding nu heel zeker:Er gaat geen beest meer met Rendac mee.We hebben 6 hectare land aan de andere kant van het dorp en ik weet dat het niet mag maar daar wordt tegen die tijd keurig een gat gegraven van een meter of 3 diep en daar gaat dan het kadaver in.

Toen mijn paard moest worden ingeslapen, heb ik in tranen het Rendac gebeld en gevraagd of hij echt langs de weg moest, omdat er een grindpad ligt, en dat ik het een rot idee vond om hem te moeten slepen. Toen hebben ze hem keurig netjes de volgende ochtend opgehaald, zijn de wei ingereden waar hij overleden is en onder het zeiltje lag, en hebben hem netjes opgepikt daarvandaan, dus geen gesleep en gedoe. Ze hebben zelfs het zeiltje nog netjes opgevouwen en alle 3 de hekken weer gesloten. Ik was dus heel erg tevreden, ze hebben met respect gehandeld.

Vindt het echt vreselijk voor je dat het bij jou niet zo is gegaan.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:23

Ik denk dat wij het gewoon niet treffen met de chauffeurs
We hebben echt nog nooit een goede ervaring gehad.We hadden haar in dit geval dus naar huis moeten slepen en aan op het adres waaronder we geregistreerd staan,langs de weg moeten leggen.Wij wonen langs een doorgaande(vooral kinderen op de fiets op weg naar school en terug)weg en ik ga daar dus echt geen kadaver van een paard langs leggen.Ze kunnen dan echt hoog en laag springen.We kregen nu al telefoontjes en mensen langs de deur om te vertellen dat er een dood paard in de wei lag.Wel fijn dat er mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met de ophaaldienst!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:00

Pfff... heb je al zoveel verdriet en dan ook nog zo'n l*l treffen...

Heel veel sterkte!

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:00

Heel erg veel sterkte.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:12

Jemig, iets meer respect van die mensen van het Rendac mag wel zeg..

Heel veel sterkte!!

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:13

wat verschrikkelijk zit je in zo'n moeilijke tijd kunnen die mensen niet eens het fatsoen opbrengen om een beetje medeleven te tonen.
belachelijk..

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 00:11

Ach misschien was hij moe(we waren klant 64 die dag)of had hij zijn dag niet.Ik begrijp gerust wel dat het zijn werk is en dat hij dagelijks dit soort taferelen meerdere malen meemaakt.Voor de eigenaren van het paard wat opgehaald wordt ,ligt het natuurlijk allemaal wat gevoeliger.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:53

Het begint inmiddels een beetje te wennen dat ze er niet meer is.Alleen haar laatste kind van inmiddels 4 heeft geen zin om naar buiten te gaan zonder mama.Ze komt steeds terugrennen naar stal om haar op te halen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:01

Jeetje wat een verhaal! Ik wens je veel sterkte
Ja dat paardje zal haar mams wel missen

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:08

Ik vind de Rendac ook maar l*llen! Het is een bepaald soort volk, die stevig in hun schoenen staan. Aan de ene kant kan ik hun wel begrijpen........zij hebben geen emotionele waarde met het kadaver en zien er dagelijks min een stuk of 10. Terwijl jij als baas machteloos staat toe te kijken hoe 'een deel van jouw leven' respectloos aan de kant van de weg ligt en met een enorme grijper in een container wordt gegestopt!

Ik wens je heel veel sterkte.................je hebt de juiste keuze gemaakt. Dapper van je

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:37

linda_arnold schreef:
Ik vind de Rendac ook maar l*llen! Het is een bepaald soort volk, die stevig in hun schoenen staan. Aan de ene kant kan ik hun wel begrijpen........zij hebben geen emotionele waarde met het kadaver en zien er dagelijks min een stuk of 10. Terwijl jij als baas machteloos staat toe te kijken hoe 'een deel van jouw leven' respectloos aan de kant van de weg ligt en met een enorme grijper in een container wordt gegestopt!

Ik wens je heel veel sterkte.................je hebt de juiste keuze gemaakt. Dapper van je

We waren zelfs klant nummer 64!!!!

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:06

Walgelijk toch ,

Heel veel sterkte

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:03

FlairS schreef:
Het begint inmiddels een beetje te wennen dat ze er niet meer is.Alleen haar laatste kind van inmiddels 4 heeft geen zin om naar buiten te gaan zonder mama.Ze komt steeds terugrennen naar stal om haar op te halen.

Dat lijkt mij erg sneu om te zien Hopelijk dringt het gauw tot haar door dat ze er niet meer is.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:32

Het is altijd vervelend maar ook ik heb eens de beslissing moeten maken. Naar de beslissing toeleven was erger dan dat het paard er uiteindelijk niet meer was puur omdat ik (nog altijd) 200% achter mijn beslissing stond. Dit zal bij jou ook zo zijn. Heel raar gevoel en niet uit te leggen. Aangezien ik zelf dacht dat als het paard weg was het allemaal moeilijker zou worden, wat niet zo was.

Had je haar niet afgedekt in de wei?

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:41

orionneke schreef:
Het is altijd vervelend maar ook ik heb eens de beslissing moeten maken. Naar de beslissing toeleven was erger dan dat het paard er uiteindelijk niet meer was puur omdat ik (nog altijd) 200% achter mijn beslissing stond. Dit zal bij jou ook zo zijn. Heel raar gevoel en niet uit te leggen. Aangezien ik zelf dacht dat als het paard weg was het allemaal moeilijker zou worden, wat niet zo was.

Had je haar niet afgedekt in de wei?

Inderdaad de uren nadat ik de beslissing had gemaakt en de uiteindelijke euthanasie waren het moeilijkst.Steeds weer even bij haar kijken en even kroelen.Toen het eenmaal gebeurd was, was de druk van de ketel.
Ik had haar wel afgedekt maar ze werd aan het eind van de dag daarop opgehaald.Toen was ze inmiddels al aardig opgeblazen en kon je er zonder moeite een paard in herkennen.