[IM] Waaraan is jou paardje overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:42

mijn vriendins pony, ( waar ik ook op ree ) was overleden aan hoefbevangenheid, en is in geslapen in de wei waar die stond.

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:00

aan buikvliesontsteking,, haar veulentje van 3 dagen oud werd moederloos

melodica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:52

Mijn eerste eigen paard had ik samen met mijn zus, 5 jaar lang. Toen ik mijn deel aan mijn zus had verkocht, overleed ze 2 maanden later op weg naar de kliniek in de trailer: koliek. Mijn volgende paard is na een gevecht van 3 dagen overleden in mijn armen na koliek (andere pensionstalling). Toen heb ik een paard gehad wat uiteindelijk niet klikte, die ging terug naar de verkoper, en het paard wat ik daarna had, en waar ik een megaclick mee had, is vorig jaar september overleden op de operatietafel na een maagruptuur (weer een andere stalling). Nu, na bijna 8 maanden ben ik langzaam weer toe aan een ander paard, die tijd heb ik echt wel nodig gehad.....

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:07

Mijn allerliefste paardje is verongelukt, door een dom incident wat niet had hoeven gebeuren! Een buitenbox waarvan de onderste sluiting niet dicht zat, paard trapte tegen de boxdeur en haar been ertussen. Hierdoor beschadigde haar been zodanig dat er geen genezing meer mogelijk was omdat ze haar been echt helemaal aan gruzelementen had gescheurd toen ze haar been weer terug uit die deur trok....
Ik mis haar zo!!!!

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:33

Sylke--> hoefbevangenheid,spierbevangenheid en hoefzweer
Thessa--> zeer slechte pezen.. kon niet normaal galloperen en stappen( draf ging raar genoeg goed..)

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:34

spekkiej is overleden aan een droes die niet meer overging..en ik weet dat het slecht is..maar ik zie het nog steeds als een moord..gewoon..omdat ik zag dat ze blij was..het was alleen een gevaar voor andere paarden.. maarja.. mag ik nog 1x een foto van haar plaatsen? voor de laatste keer

Afbeelding

ik mis je meisje..

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:49

Sasha Is vorige week afgemaakt Ze was 26 jaar oud en at en dronk niet meer, Ik vind het vreselijk Maar dit is het beste voor dr

Sheerza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:42

Afbeelding
Golden Mystery...
Overleden toen hij 1jaar en 9maanden was, door een brand in de manege.. Oorzaak van de brand nog steeds niet duidelijk.. Hij stikte...

Ik ben niet over zijn dood.. Ben nog geen stap verder gekomen.. Een hoofdstuk die je niet kan afsluiten.. ZIjn dood is niet te verwerken.. Hij en ik hadden nog een heel leven te gaan en dan moet het zo aflopen..

Ik mis hem zo..

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:48

Ons superchique Welsh Mountain hengstje van destijds 2 jaar is verongelukt in het prikkeldraad, ik heb nooit afscheid kunnen nemen.
Waarschijnlijk is hij tijdens het rollen met zn been in het prikkeldraad gekomen, hij lag ook met zn hoofd in de sloot (waar geen water in stond). Of al het bloed is naar zn hersenen gegaan of hij is doodgebloed.

mariinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:02

Myn verzorgpaardje is laten inslapen omdat ze iets gebroken had in haar heup.. Ze was gevallen in de wei Ze was nog maar 6 jaar

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:04

Salina is dood gegaan van ouderdom, 24 jaar. Gewoon een hartstilstand. Gelukkig heeft ze geen pijn geleden.

Wat staan er erge dingen bij zeg,,

Salina lag dood in haar stal...

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:30

Marijkjuh schreef:
Hoi
Waaraan is jou (vz)paardje overleden ?
Puck is overleden aan waarschijnlijk een gezwel in z'n maag of darmen, in andere woorden kanker dus. De week daarvoor was hij een dagje ook al helemaal niet lekker, maar na nader inzien niks aan de hand dachten we Een week later toen ik alleen thuis was begon hij te wankelen toen ik hem wou halen en storte hij in We hebben hem met behulp van de dierenarts ( die geen idee had wat er aan de hand was ) zijn stal in gekregen, waar hij weer is ingestort. En ik vraag me nu nog steeds af of hij het overleeft zou hebben als we hem op de wei hadden gelaten
Groetjes Marijke
p.s gooi jullie verhalen er maar uit, lucht meestal op

mijn pony Mistral is ook overleden aan kanker.. kanker komt bijna nooit voor bij paarden//pony's en bij mijn pony heeft het 2 maanden geduurt voor de dierenartsen erachter waren dat het kanker was

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:01

Op de manege stond ook een pony met kanker. Hij had uitzaaingen door z'n hele lijf en hij had zoveel pijn dat het echt zielig was m hem nog langer te laten leven.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:08

mijn pony was atactisch en heb ik daarom in laten slapen..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:12

De een is echt van ouderdom overleden, die had het niet mooier kunnen hebben. Geboren en gestorven in dezelfde wei waar ze 34 jaar lang kon staan, allemaal helemaal natuurlijk.

De ander is overleden omdat ze een gaatje in haar hart bleek te hebben waardoor het hart teveel moest pompen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:55

Bell Ami 20 jaar geworden ingeslapen vanwege een oude peesblessure die weer op ging spelen
BamBam 24 jaar geworden ingeslapen vanwege spat
Freggel 1 jaar geworden ingeslapen vanwege een slecht verzorgd (niet door mij) onstoken oog
Roxanne 8/9 jaar geworden ingeslapen vanwege een slecht verzorgde wond (niet door mij) waardoor een bot woekering is ontstaan
en als laatste Jamaika 13 jaar geworden ingelsapen vanwege HKO ze had het tussen de 3 en de 4

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:23

Mijn verzorgpony van vroeger is ingeslapen vanwege koliek, zomaar ineens.

Mijn lieve haffie liesje is vorig jaar ingeslapen omdat ze hoefbevangen was

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:29

Blinky is overleden aan cushings.
Het veroorzaakte zware hoefbevangenheid, suikerziekte en meer.
Omdat hij zonder medicijnen niet zonder pijn zou kunnen leven, en alsnog niet oud zou worden, hebben we hem laten inslapen.

Valerie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:30

een pony op mijn vorige manege is aangevallen door een hond en had ernstige verwondingen die zijn toen genezen maar ze was toen onhandelbaar geworden de baas van de manege vond dat hij haar beter kon laten in slapen ik heb toen gezegd of ik een keer mocht proberen om de problemen te verhelpen toen heb ik 3maanden de tijd gehad om heb z'n vertrouwen in dieren en mensen terug te krijgen ik heb toen een echte band gekregen met hem maar na 3maanden vertrouwde die alleen mij... dus als iemand op hem wilde rijden liet hij het niet toe alleen ik kon erop rijden... en toen heeft de baas van de manege hem laten inslapen... ik heb er lang over na liggen denken hoe ik het misschien beter had kunnen doen... zijn lot hing af van mij... ik had misschien beter gekunt... maar nu heb ik geen kans meer... ik lig er nu nog wakker van... en hij was pas 6jaar oud...

woow wat staan er erge dingen in...

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:33

Hij werd zwaar onderkoeld in de wei gevonden, met veel moeite hebben ze hem weer op de been geholpen, naar de stal gebracht, lekkere warme deken op en warmtelamp. Toen bleek dat hij koliek had, een slag in zijn darmen, naarmate hij warmer werd kreeg hij steeds meer pijn [doordat hij onderkoeld was had hij weinig gevoeld eerst] Opereren was geen optie omdat hij bijna 29 jaar was, hij is toen ingeslapen

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:33

Wij hebben onze Kallisto (KWPN v. Samber) laten inslapen ten gevolge van verbening van het hoefkraakbeen.

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:11

pasja is overleden aan een poliep kwaadaardig in der maag.
was pas 4 jaar :'(

_loona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:17

ik had via een kennis 2 verwaarloosde schetlanders gekregen...eentje leef nog en is heel gelukkig op wei maar van de andere hebben we jammer genoeg na 7 weken afscheid moeten nemen.
Toen ze binnen kwamen hadden we ze gelijk een wormekeur geven en de dierenarts ze na gekeken.
maar het was toch al te laat het was midden in de zomer en ze liepen nog met een dikke wintervacht...De kleinste die is overleden was van binnen scheinbaar opgegeten door de wormen...de andere had hoge koorst en zijn longe zijn nu beschadigt dus zal nooit meer aan sport kunnnen doen...Die het overleefd heeft ging na een tijdje bij een boer op de wei.

Toen wij hem sochtends kwammen brengen zagen wij een zeil liggen met 4 hoeven eronder uit...het was zijn trekpaard die was die nacht overleden...ze moest veulenen maar het veulen had door haar baarmoeder heen getrapt...Mijn schetlander heeft toen een goeie band met die boer opgebouwt en die boer wou hem toen na een tijdje hebben maar ik heb hem geven want als ik die schetlander weg zal halen zal die boer ook weg kwijnen....

Soms gaan paarden Dood door een ongelijkje ofzo maar dat een pony dood moet gaan door verwaarlozing vind ik heel erg zwak....
Ik keek laast naar tv en een man in Drente ofzo had in paarden gesneden en ze dood gemakt...dan denk je voor zulke mensen is de dood straf nog te laag...het zijn tog mensen zonder gevoelens...moar in deze tijd moeten we er maar mee leren leven...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:28

Ik had hier al eerder gepost dat onze stammoeder op 34jarige leeftijd aan ouderdom was overleden en nog een merrie aan een gaatje in het hart. Sinds vanochtend mag ik ook onze Beauty v.d. Lochemse Berg daarbij rekenen. Dochter van onze stammoeder.

Zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=591596&hilit= voor haar verhaal.

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:28

Ook zoals sommige hier heb ik mijn lieve Daaf verloren aan kanker.Overal uitzaaiingen en niet meer te redden.
Toen we het te horen kregen werd er gezegt dat hij nog hoogstens 6 maanden te leven had. Maar hij heeft nog 3 jaar geleefd. In de laatse maand ging het snel bergafwaarts en moesten we hem laten hemelen...Rust zacht lieverd, ik zal je nooit vergeten!
En voor iedereen hier: Veel sterkte!