Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Nog niet zo lang geleden mijn lieve meisje moeten laten inslapen !
Ze ging vlot en netjes .
Nadat ze er lag vroegen ze of ik wilde laten Cremeren individueel heb NEE gezegd . Ik keek naar mijn paard en daar lag alleen maar een omhulsel veel kleiner ineens .
Heb haar snuit nog een kus gegeven en ben gegaan .
Als ze voor t inslapen hadden gevraagd had ik waarschijnlijk JA gezegd .
Maar na het overlijden zag ik daar niet meer mijn paard liggen .
TS de keuze die je maakte is goed , prima
Het is het lichaam maar niet de ziel .
Heb geen spijt .
anjali schreef:Je kunt je overleden paard ook laten opzetten...Ik heb foto's gezien van het opgezette paard van Napoleon. Tjonge wat een magere hit, bij leven zal hij er wel mooier hebben uitgezien.
-Namiro- schreef:Mijn paard is 1,5 week geleden ingeslapen en heb ik ook laten ophalen door Rendac.
Vanaf het moment van inslapen lag daar enkel een omhulsel. Zoals al meerder mensen schrijven.. de ziel is weg en het is niet meer het paard waar je zo veel van hield.
Ik vond het ophalen door Rendac geen fijne gedachte en wilde er ook echt niet bij zijn.
Mijn buurvrouw heeft het van een afstandje gezien en vertelde mij dat het ophalen met heel veel respect en rust ging. Dat gaf mij een fijn gevoel. Misschien geeft dat je nog wat rust
Zonnetje81 schreef:-Namiro- schreef:Mijn paard is 1,5 week geleden ingeslapen en heb ik ook laten ophalen door Rendac.
Vanaf het moment van inslapen lag daar enkel een omhulsel. Zoals al meerder mensen schrijven.. de ziel is weg en het is niet meer het paard waar je zo veel van hield.
Ik vond het ophalen door Rendac geen fijne gedachte en wilde er ook echt niet bij zijn.
Mijn buurvrouw heeft het van een afstandje gezien en vertelde mij dat het ophalen met heel veel respect en rust ging. Dat gaf mij een fijn gevoel. Misschien geeft dat je nog wat rust
De chauffeurs zijn sowieso kundig maar bij paarden wordt er nog voorzichtiger gedaan.
Freddydeshet schreef:Waar ik het meeste moeite mee had met laten ophalen door Rendac is dat na een half jaar knokken voor zijn gezondheid en duizenden euros verder, hij in zijn dood maar 50 euro waard was. Ik betaalde maar 50 euro voor het ophalen. Het deed gewoon pijn dat hij na al het knokken zo simpel opgehaald werd. Alsof de hele strijd niks heeft uitgemaakt.
Soort belediging
-Namiro- schreef:Ik twijfel ook absoluut niet aan de kunde van de chauffeurs Zonnetje! Maar je hebt er zelf toch een bepaald gevoel bij..
De chauffeur die ik sprak (hij belde mij een half uur vooraf) was heel meelevend en wenste mij ook nog sterkte met het verlies van mijn paard.
Freddydeshet schreef:Waar ik het meeste moeite mee had met laten ophalen door Rendac is dat na een half jaar knokken voor zijn gezondheid en duizenden euros verder, hij in zijn dood maar 50 euro waard was. Ik betaalde maar 50 euro voor het ophalen. Het deed gewoon pijn dat hij na al het knokken zo simpel opgehaald werd. Alsof de hele strijd niks heeft uitgemaakt.
Soort belediging
Zonnetje81 schreef:Zinzi_jewel schreef:Nog niet zo lang geleden mijn lieve meisje moeten laten inslapen !
Ze ging vlot en netjes .
Nadat ze er lag vroegen ze of ik wilde laten Cremeren individueel heb NEE gezegd . Ik keek naar mijn paard en daar lag alleen maar een omhulsel veel kleiner ineens .
Heb haar snuit nog een kus gegeven en ben gegaan .
Als ze voor t inslapen hadden gevraagd had ik waarschijnlijk JA gezegd .
Maar na het overlijden zag ik daar niet meer mijn paard liggen .
TS de keuze die je maakte is goed , prima
Het is het lichaam maar niet de ziel .
Heb geen spijt .
Bedoel je rendac?
Want het is alleen individueel transport. Eenmaal bij rendac volgt dezelfde procedure als met een kadaverwagen.
Change3x schreef:Niks mis met de Rendac hoor, hier al verschillende paarden laten ophalen en de laatste was vorig jaar: veulen overleden bij geboorte. Man was heel begaan, vroeg hoe het met de merrie ging, veulen heel netjes opgetild en ook heel netjes, zacht en zorgvuldig in de bak gelegd. Wat er daarna mee gebeurd is in mijn ogen ook niet meer heel relevant… Zoals een aantal hier aangeven is ‘de ziel’ inderdaad al gegaan en krijgt het paard er niks meer van mee.