Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rapunzelx schreef:jwl schreef:Even een kleine vraag offtopic
Mag je zomaar een paard laten slachten
Ik neem aan dat niet elk dier meer geschikt is voor consumptie
Hoe werkt dat?
Zodra een paard ongeschikt is voor consumptie krijgt hij/zij een stempel/aantekening door de da in zijn/haar paspoort. Mijn paard is ook ongeschikt verklaard ivm bepaalde medicatie.
Jolliegirl schreef:Schieten.
Slachten niet.
Citaat:Leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. [IM] In Memoriam is dan ook bedoeld voor zaken die te maken hebben met het overlijden van je paard of pony. Je kunt hier een topic plaatsen als je een paard of pony hebt verloren, als je vragen hebt over de laatse levensfase van je paard, over cremeren of begraven of als je wilt weten hoe anderen met het verlies van een dierbaar paard om gaan. Natuurlijk vind je hier ook een virtuele schouder om op uit te huilen als je je paard mist.
naomi_rabe schreef:Ik zou mijn paard liever laten inslapen, naar mijn idee is inslapen volkomen pijnloos.
Je hoort wel eens verhalen van dierenartsen en slagers dat de kogel verkeerd ging, en dan lijden ze echt heel veel pijn.
Maar ik respecteer iedereen zijn mening!
Laurora schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat het slachten, hoe veel beter het ook is voor het dier, nooit 'vriendelijk' is.
Een slager zal geen dier slachten als hij er geen geld voor krijgt,(of het nou om het slachten zelf gaat of de verkoop van het vlees) dus ook niet als het dier geen waardig leven meer heeft.
Charlotte124 schreef:ik lees hier dat je een paard met een aantekening in het paspoort ook kan laten schieten en op laten halen door de rendac. ik neem aan dat dit dan thuis moet gebeuren?! heb nl ooit van veen in nijkerk daarvoor gebeld en hij zei toen dat het voor hem verboden was om paarden die niet geschikt zijn voor consumptie ook maar op zijn terrein toe te laten. ben benieuwd hoe dit zit.
Charlotte124 schreef:ik lees hier dat je een paard met een aantekening in het paspoort ook kan laten schieten en op laten halen door de rendac. ik neem aan dat dit dan thuis moet gebeuren?! heb nl ooit van veen in nijkerk daarvoor gebeld en hij zei toen dat het voor hem verboden was om paarden die niet geschikt zijn voor consumptie ook maar op zijn terrein toe te laten. ben benieuwd hoe dit zit.
DatBenIkNou schreef:naomi_rabe schreef:Ik zou mijn paard liever laten inslapen, naar mijn idee is inslapen volkomen pijnloos.
Je hoort wel eens verhalen van dierenartsen en slagers dat de kogel verkeerd ging, en dan lijden ze echt heel veel pijn.
Maar ik respecteer iedereen zijn mening!
Serieus? Jij denkt dat die slager met een pistool in de rondte aan het schieten is? Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, maar die moeten dan wel op kennis en feiten gebaseerd zijn. Ter info: paard krijgt een schietmasker op en een pin daardoorheen geschoten. Mis schieten gebeurd dus niet en in luttele seconden is het klaar. Inslapen duurt vele malen langer,
paard valt éérst om. Ieder z'n keuze maar kom niet met broodje aap verhalen.