[IM] Wonderpaard Lagune

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Re: [IM] Wonderpaard Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:53

Wat heb je het mooi omgeschreven en wat bijzonder van de vlinder.
Heel veel sterkte wees trots op jezelf wat je voor hem hebt gedaan.
Wees dankbaar dat hij aan je doorgeeft wat de juiste keuze's zijn.

Heel veel sterkte met dit enorme verdriet.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:52

heel veel sterkte gewenst!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:04

Het was werkelijk een wonderpaard. En jij was het beste baasje dat hij zich kon wensen.
Veel sterkte. :(:)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:09

Tranen staan in mijn ogen! Heel veel sterkte :(:)

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:03

wauw, ik zit hier zelfs met tranen in m'n ogen!
wat een verhaal!!
het was dan echt een wonderpaard!!!
sterkte met dit verlies!!! |( Y;(

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:22

Tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel ;(
Ik wens elk paard zo'n baasje toe!
Heel veel sterkte met het verlies!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:51

Lief van jullie!

Inmiddels zijn we alweer 9 weken verder. De scherpe randjes van de pijn gaan er langzaam vanaf, maar ik mis hem nog steeds iedere minuut van de dag. Wel kan ik nu zijn spullen vasthouden zonder te huilen, en begin ik steeds meer de fijne herinneringen te koesteren bij het zien van zijn foto's.

God wat mis ik hem! Ook mijn zoontje heeft het er dagelijks over... Heel sneu

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:20

Fijn, dat het vooral goed herinneringen zijn en dat het huilen minder wordt....
Dat Zien en horen van je zoontje lijkt me erg lastig....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 18:29

Time flies.... Alweer 4 maanden verder.

Enkele weken geleden liep ik bij stom toeval een nieuw droompaard tegen het lijf. Ik scrolde verveeld zonder enige intentie langs de velen advertenties op marktplaats, en liet plotseling mijn oog vallen op een fantastische merrie. Direct het 'wauw' gevoel dat ik destijds ook had toen ik bij Lagune ging kijken, iets wat me enorm aansprak en opnieuw een redelijk gedrongen pony-achtige uitstraling. In de nacht nog een paar keer gekeken omdat ik er niet van kon slapen, en uiteindelijk in de ochtend het desbetreffende dier aan mijn man en moeder laten zien. "Dan ga je toch kijken" zeiden hun beiden. Ik hield af.
Ik wilde er niet aan; dier was boven mijn budget en ik wilde mezelf niet blij maken met een dooie mus, en nog verdrietiger zijn.

In de middag belde mijn moeder ineens dat ze voor zaterdag 22 november een bezichtiging had geregeld. Vol twijfel bij haar in de auto gestapt, en voornamelijk haar het woord laten voeren. Liefde op het eerste gezicht en de klik oogde wederzijds; Een behoorlijk temperamentvolle en sensibele merrie. Terug in de auto was ik beduusd, en eenmaal thuis heb ik alles vol enthousiasme aan mijn man vertelt om s'avonds in huilen uit te barsten. "Doe een bod lieverd, ik wil je nooit meer zo ongelukkig zien als in de voorbije maanden. Je verdiend het! Ik wil dat je er voor gaat"

Vrijdag 28 november stond ze goedgekeurd en wel op stal. *\o/* En nu geniet ik dus dagelijks van een werkelijk fantastische, kerngezonde merrie. Ze is heel anders als Lagune maar gelijktijdig hebben ze ook zoveel overeenkomsten... Ook een kopersnoetje, van die maffe friemellippen, prachtige donkere ogen en ze geeft net als lagune enorm veel kusjes en beschikt over dezelfde eerlijkheid. Echt een karakterdier

Lagune was een afstammeling van de hengst Notaris; Bij aankoop kreeg ik vaak te horen "Oh die zijn verschrikkelijk" ik heb er juist altijd een zwak voor gehad. Notaris kom je niet zo bijzonder vaak terug in stambomen, maar deze merrie heeft het toevallig ook.. Zij het ver weg.

Het is vooral vreemd niet meer na te hoeven denken over alle kwalen en gebreken, maar gewoon zorgeloos te kunnen rijden. Ik ben eeuwig dankbaar voor de bijzondere levenslessen van mijn Goentje, en ik hoop stiekem dat hij deze temperamentvolle merrie zo nu en dan een wijze levensles influistert.

Dank voor jullie velen lieve reacties! Van mijn voornemen om te stoppen met de paarden en te gaan kruisboogschieten komt in ieder geval niets terecht, we hopen in januari voor het eerst te starten :D

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:59

Het is je gegund!
ZE komen op je pad. En deze dame is er 1 van.
Je enthousiasme spat van het verhaal.
Dus vooral genieten en lekker gaan rijden.
Succes!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:06

Wat heerlijk voor je :D

Enne .... boogschieten kan ook te paard ;)