[IM] Inslapen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Inslapen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:32

Maikeltje, heel veel sterkte, mijn hart gaat naar je uit! Ja typisch, zal het warme weer er iets mee te maken hebben? Zijn wang is nu verdikt en rond het oog ook dik. Ik check steeds als ik hem zie en als ik zijn vliegenmasker af doe, krijg ik een sprongetje in mij hart omdat ik hoop dan te zien dat het oog dunner is...

Ik denk dat bij hem de oorzaak ligt in zijn jarenlange reakties op stof, ook al werd zijn hooi nat gemaakt, hij reageerde altijd direkt op stof ergens. Altijd had hij iets van een klein beetje neus uitvloeisel, dus altijd was het neusslijmvlies geactiveerd. Wat uiteindelijk slechte cellen tot gevolg had, ook omdat het immuunsysteem wellicht minder gevoelig ging reageren doordat de tolerantiegrens verhoogd is in al die 13 jaar dat hij dit heeft.

Iedereen sterkte met de verliezen van jullie paarden en ponies.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:36

ik heb heel recent mijn paardje in laten slapen 6juni. ik kijk er heel fijn op terug. aangegeven bij de dap dat ik wilde dat hij eerst slaapmiddel kreeg dit is ook gebeurd. daarna de eerste narcose spuit en vervolgens de laatste narcose spuit. bij de eerste narcose spuit ging hij liggen en was hij al heel ver weg. hij was echt heel snel weg ik kijk er heel fijn op terug. de dap vond dat ik er teveel mensen bij had. de stalgenoten die ik erbij wilde hebben op afstand de paarden vast gehouden toen ik afscheid genomen had hebben hun de paarden los gelaten zodat zij toen afscheid konden nemen ban hun leider en vriendje. shrik niet mbt van de reactie van paarden op jouw paard bij nort gingen ze aan oren benen en koker zitten friemelen en duwen ze grote vriend gaf een hele harde gil en duwde met zijn voet ik vond dit niet erg maar kan me voorstellen dat het wel af kan schrikken.

heb niet eerst alle reacties gelezen omdat het mij nog heel veel verdriet doet en ik momenteel van andermans verdriet nog brok krijg.

ik wil je veel sterkte wensen met deze moeilijke keuze en beslissing

los daarvan heb ik ook de ervaring dat het niet zo gaat.
op stal stond er oud paardje. deze zelfde manier ingeslapen. alleen duurde het bij hem half uur voordat hij opgaf dit paardje was oud hard pompte traag waardoor het middel niet goed rond gepompt werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:18

Vanavond gaan we hem laten hemelen....ik hoop dat het netjes gaat.....de Da maakt een cocktail en zal het zo netjes mogelijk doen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:20

Sterkte Russel!
Ondanks dat het inslapen natuurlijk heel treurig en tragisch is, heb ik er alleen maar goede ervaringen mee. Het ging heel rustig en vredig en het belangrijkste: heel paardwaardig en met veel respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:22

Ik hoop het echt, we kunnen het nog niet geloven....we zijn hier voor hem gaan wonen en nu is hij er straks niet meer. Ondanks zijn 20 jaar, ziet hij er super uit...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:24

Moeilijk is dat he? Die van mij was 24 en nog zo goed in z'n koppie, maar zijn lichaam was gewoon op. Door een blessure zag zijn artrose kans om op te spelen omdat hij langdurig stil stond en ging hij binnen een week zo hard achteruit dat hij moeite kreeg met omhoog komen na het rollen. Op een gegeven moment weet je dat het moment daar is, hoe moeilijk het ook is. Dan is het tranen inslikken en die oh zo moeilijke afspraak maken. Het telefoontje naar het Rendac is volgens mij het moeilijkste dat ik ooit gedaan heb. Dan praat je al over kadavers terwijl je paard nog in het land staat :\ Gelukkig begrepen ze het volledig en is ook het Rendac heel respectvol met hem om gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:27

Ja precies, heb ook huilend Rendac gebeld, hij staat nog op stal om af te koelen, daarna huilend mijn DA gebeld, die het natuurlijk al verwachtte...

Hij is nog fris en fit, maar de tumor in zijn kaakholte schiet omhoog en is in de afgelopen paar dagen explosief gegroeid, ter bescherming van hem zelf....staat zich nu vol te laden met hooi...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:30

Heel veel sterkte Russel, dappere maar eerlijke beslissing tegen over hem.
Verwen hem nog maar ff lekker en geef hem maar een dikke knuffel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:31

Heel herkenbaar meid :(:)

Is er vanavond nog iemand anders bij? Het enige waar ik 'spijt' (groot woord) van heb is dat we toen geen momentje met z'n tweeen hebben gehad. Er waren steeds andere mensen bij. Voor de steun was dat fijn, maar ik had liever iets rustiger afscheid genomen zonder dat er mensen bij stonden te kijken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:32

Wat ontzettend knap dat je voor je paard hebt gekozen en niet voor jezelf om hem nog een paar dagen (of zelfs langer) bij je wilt houden! Heel veel sterkte! Laten gaan is de moeilijkste beslissing die je kan nemen maar wel een hele goede en mooie!
Over een poosje kan je vast met een glimlach terug kijken naar alle mooie momenten en ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:33

Dat houd mij op de been, ik doe het voor hem...hij heeft nog geen pijn en uitvals verschijnselen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:33

He getver Russel! Wat een moeilijke, maar goede beslissing zeg! :(:) Heel veel sterkte!

Ik heb een aantal keer paarden zien knokken, absoluut geen pretje en als ik ooit weer een paard heb wat afgemaakt moet worden, dan laat ik hem zeker weten (zolang het gaat natuurlijk) schieten!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:35

Citaat:
May I go now? Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain-filled days and endless lonely nights?
I've lived my life and done my best, an example tried to be.
So can I take that step beyond and set my spirit free?

I didn't want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and loving light.
I want to go. I really do. It's difficult to stay.
But I will try the best I can, to live just one more day.

To give you time to care for me and share your love and fears.
I know you're sad and afraid because I see your tears.
I won't be far, I promise that, and hope you'll always know
that my spirit will be close to you wherever you may go.

Thank you so much for loving me. You know I love you too.
That's why it's hard to say goodbye and end this life with you.

So hold me now just one more time and let me hear you say,
because you care so much for me, you'll let me go today.

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-07-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Heel veel sterkte zo meteen :(:) :(:)
Zorg er in ieder geval voor dat je alles tegen hem gezegd hebt dat je nog kwijt wilt, dat geeft later rust! En neem de tijd..

I'm Still Here

Friend, please don't mourn for me
I'm still here, though you don't see.
I'm right by your side each night and day
and within your heart I long to stay.

My body is gone but I'm always near.
I'm everything you feel, see or hear.
My spirit is free, but I'll never depart
as long as you keep me alive in your heart.

I'll never wander out of your sight-
I'm the brightest star on a summer night.
I'll never be beyond your reach-
I'm the warm moist sand when you're at the beach.

I'm the colorful leaves when fall comes around
and the pure white snow that blankets the ground.
I'm the beautiful flowers of which you're so fond,
The clear cool water in a quiet pond.

I'm the first bright blossom you'll see in the spring,
The first warm raindrop that April will bring.
I'm the first ray of light when the sun starts to shine,
and you'll see that the face in the moon is mine.

That moment, we both knew that it was enough
You did the right thing, though it must have been tough
I'll whisper my thanks through the leaves on the trees,
and you'll feel my presence in the soft summer breeze.

I'm the hot salty tears that flow when you weep
and the beautiful dreams that come while you sleep.
I'm the smile you see on a baby's face.
Just look for me, friend, I'm everyplace!

Author unknown
Laatst bijgewerkt door fargo op 22-07-13 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Mijn man is thuis, hij moet helaas mijn paard op de oprit gaan slepen, want hij kan er helemaal niet tegen. Ik ben al heel de week bezig met afscheid nemen, elke dag als de vliegenkap af ging werd de tumor zichtbaarder en dan werd het steeds een stukje realiteit...we hebben een stuk wei uit het zicht en daarna kunnen de paarden hun afscheid nemen van hun grote vriend en kuddeleider...

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:36

heel veel sterkte meid ! ik heb mijn paard moeten laten gaan vorig jaar oktober maar nog krijg ik regelmatig een brok in me keel en tranen in me ogen, wat mis ik haar..

Ik denk aan je Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:37

Mooi Cayenne, dank je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:38

Tja de lege stal he? Hij stond mij altijd op te wachten met voeren, hij heeft mij altijd in het visier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:41

russel schreef:
Dat houd mij op de been, ik doe het voor hem...hij heeft nog geen pijn en uitvals verschijnselen.

je kunt eerder iets te vroeg zijn dan een uur te laat.
Heel veel sterkte! |(

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:42

Heel veel sterkte Y;( !

Ik zit hier met tranen in mijn ogen, moest meteen weer aan het moment denken dat onze oude pony is ingeslapen (26-06-2013) |(

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:48

Sterkte Russell, het blijft een K... Beslissing, maar wel het beste!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:49

russel schreef:
Mijn man is thuis, hij moet helaas mijn paard op de oprit gaan slepen, want hij kan er helemaal niet tegen. Ik ben al heel de week bezig met afscheid nemen, elke dag als de vliegenkap af ging werd de tumor zichtbaarder en dan werd het steeds een stukje realiteit...we hebben een stuk wei uit het zicht en daarna kunnen de paarden hun afscheid nemen van hun grote vriend en kuddeleider...

Dat zal wel gevolgen hebben dat de kuddeleider er niet meer is, dat hebben wij ook gemerkt in onze kudde toen Willy vorig jaar wegviel. En begin dit jaar met het nieuwe weideseizoen ook.
Afscheid nemen is belangrijk en vaak indrukwekkend. Nogmaals sterkte

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:50

Ons paard heeft dacht ik twee spuitjes gehad (daarvoor al een grote dosis pijnstillers, ze had haar elleboog gebroken).
De kliniek in gaan deed haar vooral heel erg zeer (op drie benen, 1 been hing gewoon ;( ), maar ze was niet bang. Ze heeft dus van tevoren geen roesje gehad.. Was er op het moment niet bij, maar ze heeft eerst narcose gehad waarbij ze tegen de muur is neergegleden en daarna de laatste spuit. Zou ook vrij rustig zijn gegaan.
Wel stuiptrekkingen (al na de laatste spuit).

Heel veel sterkte!!
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 22-07-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:50

:(:) :(:) :(:)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:54

Sterkte, dit zijn altijd de minst leuke dingen van het houden van dieren... Ik vind dat je heel eerlijk tov je paard handelt, ik hoop dat ik ooit zo dapper kan zijn...

:(:) :(:) :(:) :(:)