[IM] Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:18

Dankjewel!
Dat is dus de allerlaatste foto die er ooit gemaakt is van Falki.

RUST ZACHT VRIENDJE
31 MEI 1992 - 22 JULI 2011

Jolliegirl

Re: Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:20

En wat heeft hij genoten tussen de andere paardjes, lekker staan kroelen en beetje staan stoeien en neuzen... heerlijk vond ie het..
Iedereen die langsliep kreeg ook direct een snoetje in zijn/haar nek... een begroeting...
Aandacht, dat is wat Falki wilde... en wat hij kreeg.

Hopelijk heb je er vrede mee.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:21

Misschien was het beter voor de pony, maar ik heb geen goed woord over voor de eigenaar!!
Hij had jou al veel eerder kunnen vertellen dat de pony slechter werd en zou worden...sorrie klinkt bot...afgemaakt!
Nee,zo ga je niet om met de verzorgers van je paard!
Ik wens je sterkte meid en ik hoop dat je heel snel een leuke verzorg pony vind waarvan de eigenaar niet zo ongelovelijk ongevoelig is!
Bah..heb er een vieze smaak van in mijn mond!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:22

Ik ben het wel met je eens aerdenhout1....... :j
Het is een beetje op een flauwe manier gegaan.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:37

Ben ik het zelf ook helemaal mee eens! Dat hij er niet meer is vind ik echt heel erg en ik mis hem ook echt nog iedere dag maar hij heeft geen pijn meer, dat is het allerbelangrijkste. Dat hij er nu ook niet meer is vind ik daardoor niet eens het ergste. Wat ik gewoon het ergste vind is de manier waarop het gegaan is! Ik heb gewoon echt bijna geen afscheid kunnen nemen, dat vind ik het ergste!
Die man kwam aanlopen en BAM in 1 seconde kreeg ik zo te horen: 'Falki gaat morgen weg.'
En voor ik het wist was hij alweer verdwenen. Geen sterkte nog of wat dan ook.

Ik ga ook zeker weer op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje maar eerst moet ik dit allemaal nog even een plekje geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:19

Jolliegirl schreef:
En wat heeft hij genoten tussen de andere paardjes, lekker staan kroelen en beetje staan stoeien en neuzen... heerlijk vond ie het..
Iedereen die langsliep kreeg ook direct een snoetje in zijn/haar nek... een begroeting...

Wat lief van jou Jolliegirl, dat je dit voor TS opschrijft en dat je een foto gemaakt hebt. TS, het is maar beter dat je het net een dag van tevoren hoorde. Stel je eens voor, dat je een week had moeten leven met het idee dat je paardje de volgende week er niet meer is, ik zou daar helemaal aan kapot zijn gegaan. Je hoorde het nu netjes een dag van tevoren, je hebt nog afscheid kunnen nemen, denk dat je blij moet zijn dat het zo gegaan is. Als je het hoort wil je meer tijd, veel meer tijd, maar nu heb je die tijd van tevoren nog onbezorgd kunnen genieten, zonder dat er een wolk van verdriet over je heen hing een week lang, en over Falki heen. Echt, ik denk dat het beter is zo. Geef je een virtuele knuffel, weet zelf hoe erg het is, mijn vorige paard moest geslacht worden na een ongeluk, omdat ik anders geen geld van de verzekering kreeg als ik hem liet inslapen. Gelukkig was de verzekering verder heel lief. En anders had ik niet weer een paard kunnen kopen, dan had ik misschien net de dierenartskosten kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:20

1810naomi schreef:
Ben ik het zelf ook helemaal mee eens! Dat hij er niet meer is vind ik echt heel erg en ik mis hem ook echt nog iedere dag maar hij heeft geen pijn meer, dat is het allerbelangrijkste. Dat hij er nu ook niet meer is vind ik daardoor niet eens het ergste. Wat ik gewoon het ergste vind is de manier waarop het gegaan is! Ik heb gewoon echt bijna geen afscheid kunnen nemen, dat vind ik het ergste!
Die man kwam aanlopen en BAM in 1 seconde kreeg ik zo te horen: 'Falki gaat morgen weg.'
En voor ik het wist was hij alweer verdwenen. Geen sterkte nog of wat dan ook.

Ik ga ook zeker weer op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje maar eerst moet ik dit allemaal nog even een plekje geven!

Meid, dat hij het zo heeft gedaan, is misschien ook omdat hij het er zelf vreselijk moeilijk mee had. En mannen willen niet huilen, die zeggen het bot en lopen weg. Dus niet boos zijn op hem.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:27

Heel veel sterkte :(:)

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:35

Wat fijn, dat jolliegirl bij hem was. Weet je tenminste zeker dat hij echt in de paardenhemel is .
En hoe zijn laatste minuutjes zijn geweest.

Sterkte meid!

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:22

nikita73 schreef:
Wat fijn, dat jolliegirl bij hem was. Weet je tenminste zeker dat hij echt in de paardenhemel is .
En hoe zijn laatste minuutjes zijn geweest.

Sterkte meid!

Ja, was ik ook echt heel erg blij mee toen ze dat vertelde!
Ik weet nu dat het goed is zo en dat alles rustig gegaan is.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:26

@joenohoe Ja, ik weet niet zeker of hij ook zo heeft gedacht van 'ja, zo bespaar ik hun veel verdriet.' Ik kende die man namelijk helemaal niet goed en had hem pas 1x eerder gezien!
Toch had ik zelf denk ik iets meer tijd gewild om afscheid van hem te nemen. Dan had ik me laatste ritjes toch ook heel anders gereden en was ik toch elke keer nog wat langer bij hem gebleven.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:34

goh ik heb het hele topic doorgelezen.
maar wat een verhaal, voor falki is het wel beter zo denk ik.
als hij inderdaad dampig was en erg benauwd (wat op de foto's van ts te zien is)
hij heeft ook een redelijk mooie leeftijd bereikt van 19 jaar.

ts wees in ieder geval blij dat jolliegirl een foto van falke heeft gemaakt.
zo weet je zeker dat hij nu op de eeuwige groene weides is en niet bij een handelaar.

ik ben zelf nog nooit in nijkerk geweest maar het schijnt daar inderdaad erg snel maar ook met rust te gaan.

ts heel veel sterkte, probeer het een plekje te geven,
en wie weet vind je straks een ander leuk bijrijdpaardje.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:24

@gipsyboy Ja, voor hem is het wel beter zo en ik ben ook blij dat ik zeker weet nu dat hij niet naar een handelaar is want dat had alleen maar zielig voor hem geweest omdat hij dan heel veel pijn zou nog zou hebben. :( Dankjewel! Ja hoop ik ook en ben ik ook wel weer naar op zoek binnekort maar ik wacht nog even tot nadat ik op vakantie ben geweest.

devonbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:55

ik wens je echt super veel sterkte!
het is allemaal veel te snel gegaan
was echt een leuk paardje!
nogmaals veel sterkte xxx Devon

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:50

Dit paard had niet meer verkocht geworden door een handelaar... dit dier was zo dampig... dat kan je niet verbergen....
Hij was op zn minst naar het buitenland gegaan voor de slacht.

Gelukkig is hij lekker naar Nijkerk gebracht en heeft hij nog even kunnen genieten van de andere paardjes om hem heen, en heeft hij nu geen pijn meer.

brittn54

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:31

Jolliegirl schreef:

Wauw, wat fijn dit te lezen van mijn lieve Falki! Ik heb hem 2 1/2 jaar gehad! Ik had alles over hem te zeggen en hoefde niks voor hem te betalen.. Helaas kon ik niet in gaan op het besluit van de mensen van wie hij werkelijk was! Zij hadden hem voor het leuk in de tuin staan, en deden der niks mee!
Ik heb hem al die tijd opgeknapt en fantastische ritten met hem gemaakt!
Ik ben zo blij te lezen dat hij ze laatste paar uren met andere paarden heeft door mogen brengen! Dat was voor hem vast een groot feest!

Bij deze wil ik u super bedanken dat u in contact bent gekomen met naomi (mijn bijrijdster) ik was zelf op vakantie!
Echt super bedankt dat u Falki nog zo'n gelukkkig einde heeft kunnen geven!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:28

Je hoeft ons niet te bedanken... Ik denk dat Falki jullie zal bedanken.. Hij heeft geen pijn meer en is niet meer benauwd.... :)

elsemiekeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:40

agossie. veel sterkte ermee meidje. :(:)

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 00:00

@elsemiekeeee dankje!

Ondanks dat ik het er nog steeds wel moeilijk mee heb, heb ik 2 weken geleden toch besloten om weer op zoek te gaan naar een nieuwe verzorgpony en ik heb er nu weer 1 gevonden.
Ik zal Falki nooit vergeten en ik mis hem echt nog heel erg iedere dag maar ik denk dat een nieuw paardje me ook wel gaat helpen om er weer een beetje overheen te komen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:46

Sterkte :(:)
Wat een vreselijk eind, maar helaas gebeurd het vaker ;(

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:24

Heel veel sterkte! :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:02

1810naomi schreef:
@elsemiekeeee dankje!

Ondanks dat ik het er nog steeds wel moeilijk mee heb, heb ik 2 weken geleden toch besloten om weer op zoek te gaan naar een nieuwe verzorgpony en ik heb er nu weer 1 gevonden.
Ik zal Falki nooit vergeten en ik mis hem echt nog heel erg iedere dag maar ik denk dat een nieuw paardje me ook wel gaat helpen om er weer een beetje overheen te komen.

Ik denk dat het goed is om weer op zoek te gaan naar een nieuw paardje. Falki zou juist willen dat je een ander paardje geeft wat je hem ook gegeven hebt..Liefde en aandacht. Vergeten zul je hem nooit maar ik hoop dat je straks volop kunt genieten van je nieuwe verzorgpaardje..

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:50

@Aukelizzy Nee, vergeten zal ik hem inderdaad nooit want het was zo'n leuke pony.
Dat genieten gaat vast lukken. :D

Ik heb gisteren voor het eerst op mijn nieuwe verzorgpony gereden.
En ik moet vond het in het begin toch wel een beetje moeilijk doordat ik aan Falki moest denken maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen.