[IM] Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:31

Heel veel sterkte ermee. Het is zo oneerlijk he, maar fijn dat ze jou als een fijne baasje hebt gehad en heerlijk op het land lekker jong paard heeft mogen staan. En dat je haar verdere lijden bespaart.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:04

hey Aafje, ook ik wil je heel veel sterkte wensen, valt niet mee waar je doorheen moet, maar wel mooi dat je tot het laatste toe bij je vriendinnetje kon zijn.....
Ps: mijn 2 jarige haflingerhengst staat ook bij Jonika...ik heb je meisje nog bewonderd toen ze er net was. (zij had toch ook haflingerbloed?) ze stond samen met Ivana, een friesje die bij mij op stal kwam als adoptieveulentje.. Heel veel sterkte! Liefs, Martine

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:30

:(:) Oehhh.. Aafje heeeel veel sterkte en idd een heel verstandige beslissing, hoe moeilijk die ook is!
We zullen dr missen in het meiden groepje het was dan ook een aanwezig tantetje in de groep :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:17

Heel veel sterkte hoor. Ik vind echt dat je de juiste beslissing genomen hebt.. Als ze, na alle onderzoeken, je in Bodegraven vertellen dat dit de enige juiste beslissing is kun je er echt van op aan dat dat ook zo is.. Helaas was er geen andere keuze als ik je verhaal zo lees. "Fijn" dat je er bij geweest bent en haar hebt kunnen begeleiden in dit laatste stukje.. Ook voor jezelf is dat zo belangrijk..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:19

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden!

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:22

Ik heb met tranen in mijn ogen je verslag gelezen. Ik vond haar toch altijd zon'n een leuk koppie hebben. heel veel sterkte. En wat andere ook zeggen, ik vindt dat je de hebt de juiste keuze gemaakt!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:35

Sterkte :(:)

Al vind ik persoonlijk dat je wel heel erg snel de beslissing hebt genomen.....
Ik spreek uit ervaring (en meerdere met mij op Bokt) dat herstel mogelijk is, zeker als jaarling en als je er snel bij bent.
Mijn paard heeft exact hetzelfde gehad op jonge leeftijd (wobbler gradatie 4), deze loopt nu zelfs succesvol in de sport (paard in profiel en onderschrift).
Zelf heb ik de reguliere geneeskunde gelaten voor wat het is en ben aan de gang gegaan met homeopathie en met succes!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:29

;(

Ben er stil van .....
Je bent heel dapper!
En haar koppie zal ik ooit nooit vergeten! Knappe meid!
Sterkte :*!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:41

jeetje, wat onwijs zuur zeg!!
heel veel sterkte de komende tijd, zal een behoorlijk gemis zijn, afscheid nemen doet altijd pijn, maar als het al op zulke jonge leeftijd is, dan is dat meer dan zuur!!
bizar hoe sommige dingen kunnen lopen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:36

Heel veel sterkte! :(:)
Het moet een zware beslissing zijn geweest
Y;(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:09

listiglistje schreef:

Ik spreek uit ervaring (en meerdere met mij op Bokt) dat herstel mogelijk is, zeker als jaarling en als je er snel bij bent.
Mijn paard heeft exact hetzelfde gehad op jonge leeftijd (wobbler gradatie 4), deze loopt nu zelfs succesvol in de sport (paard in profiel en onderschrift).
Zelf heb ik de reguliere geneeskunde gelaten voor wat het is en ben aan de gang gegaan met homeopathie en met succes!

Het paardje kon op de kliniek al amper meer lopen, lezen jullie niet???
Dit is absoluut een ongepast bericht voor iemand die net zijn paard heeft ingeslapen.

TS, ik wil je erg veel sterkte wensen!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:12

Wat erg! Wat had ze een mooi koppie zeg.
Maar knap dat je deze moedige beslissing hebt genomen. Heel veel sterkte.

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:23

pff tranen schieten in mijn ogen. Wat vreselijk! Wat kan het toch snel fout gaan. Ook zo jong nog.

heel veel sterkte!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:25

Heel veel sterkte met dit veel te vroege verlies :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:21

Heel veel sterkte.. Wat erg zeg.. Maar je hebt een goede keuze gemaakt wat andere ook zeggen :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:43

Heel veel sterkte Aafje ;(
Je hebt de juise beslissing genomen, je hebt voor haar gekozen en niet voor jezelf.
Respect!

Listiglistje: Ook jij zou respect moeten hebben voor haar beslissing.
Ik vind je bericht erg ongepast en zelfs erg flauw.
Wat schiet Aafje hier nu mee op? :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:44

Kelly_Taco schreef:
listiglistje schreef:

Het paardje kon op de kliniek al amper meer lopen, lezen jullie niet???
Dit is absoluut een ongepast bericht voor iemand die net zijn paard heeft ingeslapen.

TS, ik wil je erg veel sterkte wensen!

Ik lees heel goed, maar schijnbaar lees jij mijn bericht niet goed!
Er staat dat ik exact hetzelfde meegemaakt heb met mijn paard! Wobbler gradatie 4 betekend in praktijk
dat het paard omvalt, nasleept met de achterhand, struikelt voor, niet meer op kan staan na het liggen ed.
Dus ja ik weet wat ts doormaakt en ik weet dus maar al te goed wat wobbler inhoud ;)

Ik vind het heel erg voor ts, want ik ken zelf het gevoel ook, Ik heb immers voor dezelfde keuze gestaan!
Maar ik vind dat er wel informatief een bericht geplaatst mag worden over het feit dat er tegenwoordig
andere opties mogelijk zijn met als resultaat kans op herstel!
Hier op Bokt lopen nl diverse topics hierover met bokkers die hetzelfde meemaken
en het paard kans op herstel hebben gegeven (en een aantal met positief resultaat).
Dat mag beste hier informatief geplaatst worden, want er zijn per jaar vele bokkers die
hetzelfde meemaken met hun jaarling, wie weet lezen zij hier mee en kunnen daar iets mee.
Ik krijg heel vaak PB van bokkers die hetzelfde meemaken en mij benaderen voor informatie, als ik ze daarmee kan helpen prima toch!

Dat is ook de reden dat ik de opmerking heb geplaatst, niet omdat ik ts nog een trap na wil geven, want dat wil ik absoluut niet!
Ik wilde alleen melden dat ik de keuze van ts wel degelijk begrijp, omdat de reguliere veeartsen vaak zo'n paard direct opgeven,
terwijl er veel wobblers in de praktijk zijn (lees de topics maar na op Bokt), die erover heen groeien of sterk verbeteren.
Dus graag ook een beetje respect voor mensen die hun eigen ervaring willen delen....ik heb zelf respect voor ts keuze en leef met zeker met haar mee!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:49

Hoe je het ook wendt of keert, het zal altijd als een trap na voelen LL, het paard is er immers niet meer.
En dan nog kan je je afvragen wat paardvriendelijker zou zijn.......de weg naar een zeer onwaarschijnlijk herstel zal heel lang zijn.

(Ik heb er zelf tegen beterweten in een hele tijd 1 gehad...)

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:55

Ik bemoei me niet snel met dit soort dingen... maar toevallig ken ik Aafje persoonlijk. Zij is niet iemand die er even vluchtig overna heeft gedacht en na 1 woord van die veearts deze beslissing heeft genomen. En wat meerdere zeggen....
Ik vind het erg ongepast om in een topic als deze... deze informatie te geven. Ondanks het je goede bedoelingen zijn...doe je zoiets niet. De mensen die hier ook mee te maken hebben... en hiermee te maken krijgen, kunnen jouw info vast nog wel ergens anders lezen hierop bokt. Waarom moet dat perse in deze topic waar pijn en verdriet te voelen is.
Erg mens en paard ontwaardig!

Aafje heel veel sterkte!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:31

ik heb met een brok in mijn keel je verhaal gelezen,wat vreselijk voor jou,en zo oneerlijk wat was het een mooi paardje.dit is zo onrechtvaardig,en ze was natuurlijk veels te jong.ik wens je heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd.

richtsjek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:54

heel veel sterkte met het verlies van nayeli,ze stond als eerste samen met mijn friese merrie (ivana) vorig jaar in oud ade! groetjes linda

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:38

Heel veel sterkte!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:01

LL: Dan nog....jouw paard redde het misschien, elk geval is anders, jij weet helemaal niet of het paard van AAfje wel gered had kunnen worden...zoals ik al zei: Elk paard is andrs, elk geval is anders en niets is hetzelfde.

TS heeft er alles aan gedaan en soms moet je gewoon ermee ophouden en voor je paard kiezen. Kan me voorstellen dat TS deze beslissing genomen heeft. Daarbij kun je je afvragen of een revalidatie en of herstelperiode die erg lang zou duren met een kleine kans op herstel wel paardwaardig is !!!
TS: moedig, knap en dapper van je !!!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:08

Wat erg zeg! Heel veel sterkte!

Heb zelf ook jaarling moet er niet aan denken

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:08

Wat een sterke keuze heb je gemaakt door te zeggen okey het is nu over.! :) En niet alleen maar aan jezelf gedacht heb, van ik wil het maar niet het het paard erin hebt doorgesleept! _/-\o_