[IM] Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:04

Dit is toch niet de Goldy en t meisje die hier zelf op bokt zitten en al die prachtige foto,s van haar paardje maakte,, zo ja want die sprak ik week of 3 geleden nog op haar topic en over de foto,s van haar paardje..
iig heel veel sterkte voor jullie, en dat Goldy maar een mooi plaatsje zonder pijn heeft mogen vinden.

Sorry ik zie net dat dat paardje 22 is dus is een ander maar heete ook goldy en was een arabiertje en t meisje was 16...

Maar iig heel mooi en liefdesvol geschreven, het gaat jullie goed Y;(

Miekemuis_

Re: Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:20

Ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. Je hebt hem elke kans gegeven maar als het niet anders kan, dan kan het niet.. En dan moet je heel sterk zijn en dat heeft je dochter gedaan. Ze heeft de juiste beslissing genomen. Nog veel sterkte in deze moeilijke tijd

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:30

Heel veel sterkte..Ik denk dat je dochter zich gelukkig mag prijzen met zulke liefhebbende ouders. Ze zal veel van haar verdriet bij je kwijt kunnen... Dat zal het al een heel klein beetje makkelijker te dragen maken. Dat haar wereld compleet op zijn kop staat en ze radeloos van verdriet is kan ik me voorstellen.... Ik heb zelf mijn paard na een ongeluk in moeten laten slapen.. Het voelt alsof je een stukje van jezelf verliest... Ook jou wens ik veel sterkte... Dit blijven gebeurtenissen die er flink inhakken...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:36

In eerste plaats wil ik je dochter,je ex en natuurlijk jou heel veel sterkte wensen,
Als tweede zou ik willen dat alle paardeliefhebbers een vader als jou zouden bezitten Bert,want jij hebt begrepen wat een paard voor iemand kan betekenen......en daarnaast voel ik uit je verhaal de liefde voor je dochter.....er zullen vele 16 jarige meisjes zijn die niet bijgestaan worden door hun ouders en er totaal alleen voor staan om hun pony/paard te onderhouden.
Die moeten hun verdriet alleen verwerken.......als hun overkomt wat jullie is overkomen.
Niet dat dat voor jullie minder triest maakt natuurlijk,
ik hoop dat jullie samen de kracht en wijsheid kunnen vinden om dit verdriet en het gemis van Goldy een plekje te kunnen geven.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:50

Heel veel sterkte met dit verlies!
Ongelofelijk, ik zie ze nog zo hun best doen in de springles waarin ik ook reed. Verschrikkelijk nieuws dit.
Hopelijk kunnen jullie dit verdriet een plaats geven en denken aan de mooie momenten die jullie gehad hebben.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:04

jemig wat een verhaal!
wat ben jij een fantastische vader, en idd zien maar weinig mensen in wat voor band je echt kan hebben met een paard!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:05

Veel sterkte voor je dochter en jou. Wat een bijzonder paard was Goldy en wat ontzettend dapper van je dochter dat ze die keuze heeft kunnen maken. Veel respect voor jullie allebei.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:29

Wouw wat een verhaal.
En zo mooi geschreven.
Heel veel sterkte met dit
verlies.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:36

wauw wat een verhaal, krijg er helemaal kippevel van.
Gefaald als vader heb je zeker niet, je hebt altijd voor je dochter klaar gestaan en het beste, je hebt HAAR de keus laten maken.
Ik was zelf ook 16 toen ik voor de keuze stond mijn pony te laten inslapen, het is moeilijk en hart verscheurend.
Ik kan alleen maar zeggen, heel erg veel sterkte en blijf de goede vader die je bent Y;(

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:40

Jeetje wat een verhaal zeg en zo mooi verwoord recht uit je hart echt heel knap geschreven!
Ik wens jullie heel erg veel sterkte met dit verlies, en falen heb je absoluut niet gedaan ik denk dat er heel veel mensen zo'n vader zullen wensen als jij bent! Petje af voor jou!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:49

binky schreef:
In eerste plaats wil ik je dochter,je ex en natuurlijk jou heel veel sterkte wensen,
Als tweede zou ik willen dat alle paardeliefhebbers een vader als jou zouden bezitten Bert,want jij hebt begrepen wat een paard voor iemand kan betekenen......en daarnaast voel ik uit je verhaal de liefde voor je dochter.....er zullen vele 16 jarige meisjes zijn die niet bijgestaan worden door hun ouders en er totaal alleen voor staan om hun pony/paard te onderhouden.
Die moeten hun verdriet alleen verwerken.......als hun overkomt wat jullie is overkomen.
Niet dat dat voor jullie minder triest maakt natuurlijk,
ik hoop dat jullie samen de kracht en wijsheid kunnen vinden om dit verdriet en het gemis van Goldy een plekje te kunnen geven.

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.. Mensen snappen vaak niet wat een paard voor iemand kan betekenen, maar echt een paard wordt als familie, iemand die je begrijpt zonder te hoeven praten. Een paard voelt direct aan hoe jij je voelt, kan je daarin troosten en er doorheen helpen en inderdaad bij een paard kun je alles kwijt.. Echt geweldig mooi hoe je dit verhaal hebt opgeschreven en ik kreeg er echt kippenvel van..

Heel veel sterkte de komende tijd en probeer iniedergeval te blijven denken aan de mooie herinneringen want die zijn er absoluut!! Hiernaast is het misschien een idee om, na een tijdje wanneer je dochter er aan toe is, bijvoorbeeld een film te maken van hun tijd samen. Zelf heb ik ook een film gemaakt met allemaal mooie momenten, filmpjes foto's etc. Hier heb ik inmiddels al heel vaak naar gekeken en het is echt een prachtige herinnering aan die mooie tijd samen met zo'n bijzonder dier..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:58

Ik zit hier nu met tranen in mijn ogen.

zoals de meeste al hebben gezegd heel veel respect dat je het zo mooi hebt kunnen verwoorden en dat je z'n fantastische vader bent. gefaald heb je zeker niet. het is altijd een moeilijk moment dat als een dier zoveel voor je betekend vervroegd naar de mooiste plek moet gaan die er bestaat.

Ik wil jullie sterkte wensen en succes met het verwerken van alles.

groetjes Louise

Mitch2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:58

Beste Bert,

Ik heb een gedicht, wat mij altijd troost geeft, iets herschreven. Ik hoop dat de mensen die het originele
gedicht kennen niet boos worden dat ik de Naam verandert heb, voor jouw dochter. En hoop dat ze
hier de kracht uit kan halen om dit grote verdriet te verwerken.

Ik droomde eens en zie ik liep
Aan 't strand bij lage tij
Ik was daar niet alleen, want
Goldy liep aan mijn zij
We liepen saam het leven door
En lieten in het zand,
Een spoor van stappen, zij aan zij,
Goldy liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij
En zag mijn levensloop,
In tijden van geluk en vreugd,
Van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek,
Zag ik langs heel de baan,
Daar waar het juist het moeilijkste was,
Maar 1 paar stappen staan.
Ik zei toen: Goldy waarom dan toch?
Juist toen ik je nodig had,
Juist toen ik zelf geen uitkomst zag
Op het zwaarste deel van het pad.
Goldy keek me toen vol liefde aan
En antwoordde op mijn vragen:
Mijn liefste maatje, toen het 't moeilijkst was
Toen heb Ik jou gedragen.

orr.gedicht Auteur: Mary Stevenson

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:59

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies van Goldy. Het is een voorrecht om dergelijke paarden in je leven gehad te hebben, en je dochter heeft een hele moedige beslissing genomen door hem verder lijden te besparen. Hij leeft voort in jullie herinneringen...

Voor jullie deze text, ik put hier altijd weer troost uit als ik afscheid heb moeten nemen van een dierbare vriend. en misschien vinden jullie dat daarin ook.

Don't Cry For The Horses, by Brenda Riley-Seymore

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:00

Respect voor jullie allemaal en natuurlijk heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:02

Beste Bert,

Wat heb je jullie verdriet ontzettend mooi verwoord.
Ook ik heb er een traantje om moeten laten, puur door de intensiteit van het verhaal.
Zo te lezen was dat paardje alles voor je dochter.
Heel veel sterkte, zo'n verlies lijkt me verschrikkelijk.

Groeten,

Simone

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:09

ook ik ben gister mijn schat verloren...

ontzettend veel sterkte met het verlies!!! ook al krijg ik steun van iedereen, ik steun ook iedereen :(:)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:42

ik zit met tranen in mijn ogen,wat ben jij een fantastische vader voor je dochter,je hebt zeker niet gefaald,ik wil jou en je dochter heel erg veel sterkte wensen,heel veel sterkte met het verlies van goldy.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:09

Niet alleen de intensiteit van het verdriet, maar ook die van jullie liefde voor elkaar, is door het beeldscherm voelbaar.
Ik wens je dochter en jou veel sterkte met dit groot verlies.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:21

héél veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:20

Pfff...ik kan alleen maar zeggen.. heel veel sterkte met dit grote verlies voor je dochter.

En respect voor jou, dat je begrijpt hoe de liefde voor een dier kan zijn...

No_NoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:40

Jeetje... Wat prachtig geschreven Bert...

Geen woorden voor..

Heel veel sterkte gewenst :(:)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:49

Met tranen in mijn ogen lees ik de laatste zin van je verhaal! Wat een liefde voor je dochter en respect voor het paard wat haar zoveel heeft gegeven! Erg mooi geschreven maar ontzettend zielig verhaal! Ik hoop inderdaad dat je het op deze manier een beetje kunt afsluiten om het hier kwijt te kunnen!
Heel veel sterkte voor jullie!

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:52

Wat een verhaal,ik denk dat vele hier weten wat een paard voor je kan betekenen.
En dat je wereld hoe oud je ook bent volledig instort.
Heel veel sterkte gewenst voor jullie.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:55

Beste Bert,

Wat heeft dit paard jou en je dochter iets moois meegegeven, en idd, wat snap je nu goed, hoe deze dieren onder je huid kunnen kruipen.
Nu is de pijn nog rauw, en schieten alle woorden te kort, maar wat dit paard gegeven heeft, dragen jij en je dochter de rest van je leven mee, als 1 van de grootse cadeaus van het leven. Dat gaat later, als de tijd rijp is, voor nog meer bijzondere dingen zorgen, op meer gebieden dan alleen het paarden gebied.

Het eerste is, dat wat jullie nu samen al delen, dat verdriet, maar ook de band tussen jullie tweeen, die door deze gebeurtenis nog hechter en specialer is.

Zonder een traan te laten aan Goldy terug denken, zal, ook al zal er een tijd komen dat ie niet meer zichtbaar over je wang loopt, niet gaan. Maar er zal ook een warm en rijk gevoel bij komen.Een gevoel om te koesteren.

Voor nu heel veel sterkte met rouwen, om het verlies van een grote vriend.