Johanna59 schreef:Even terzijde TS: met een gebroken been geven ze wel op hoor!Dan vechten ze niet meer.
Ik weet heel zeker dat mijn pony écht niet opgeeft met een gebroken been.
anneliesdj schreef:Maar verbloeden doe je toch ook niet als je paard 'natuurlijk' overlijd of geeuthanaseerd wordt?
Dat begrijp ik dan ook niet.
Je maakt er toch een hoop onnodig werk en rommel van als je zo'n paard leeg laat bloeden en het probeerd op te vangen?
Misschien is dat alleen nodig als je het dier wilt gebruiken voor menselijke consumptie?
Niezel schreef:Je hebt, volgens mij, niet persé een paardenslager nodig. Een goede (koeien) slager kan ook goed schieten. Je bent tevens nooit verplicht om na het schieten je paard ook te laten slachten voor welke consumptie dan ook. Je kan er daarna alsnog voor kiezen je paardje op te laten halen door Rendac of te laten cremeren.
Zoiets zou ik nou de perfecte oplossing vinden! Gewoon een slager langs laten komen, en dan je paard op zijn vertrouwde plekje laten schieten.. BAM, ineens weg, klaar, geen gevecht tegen narcosemiddelen, gewoon snel en pijnloos in de andere wereld. Ik zal eens een slager id buurt bellen en informeren. Het liefst 1 met veel geduld etc.. maar hoe kom je daar achter. Misschien dat ik dan zelfs eens zou moeten kijken hoe hij daar aan het werk is.. mocht de slager het daar mee eens zijn.. en voor mezelf ook goed om me er een beetje op voor te bereiden mocht het ooit nodig zijn...
Want stel mocht het zover komen en ik bel een slager in de buurt, misschien is dat wel een type waar ik en mijn pony ons totaal niet in kunnen vinden, zoals je dat ook wel eens met bepaalde hoefsmeden of dierenartsen hebt! Ik weet alleen niet of ik dat aandurf.