Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dwyne schreef:Zwerfkei schreef:Vergeet niet dat er enorm veel as overblijft en dit niet in een nette urn past! Je zult een deel achterlaten.
Ik heb bij Westerhout een grote curverbak vol gekregen met de as (of beter gezegd botresten) van mijn veulen. Was echt alles wat er van haar was overgebleven.
onne schreef:Mijn paard is ook in roermond gecremeerd, er mocht heel veel.
Ik heb mijn paard in de oven zien liggen, ze hadden een mooi paars kleedje onder zijn hoofd gelegd en een kaarsje er bij.
Ook werden we steeds alleen gelaten.
Wij waren even rond de 1300 euro kwijt incl: alles.
Dus de crematie , de urn die we hadden uitgezocht en we hadden ook nog en eigen tekst laten afdrukken op een plaatje daar.
Wat ik ook fijn vond is dat ze steeds gewoon zijn naam noemde.
Suus___ schreef:Amytj: ik wil je verder niet pijn doen oid maar er zijn plaatsen waar dit wel zo is.. de oven is gewoonweg te klein om er volledig in te kunnen..
moniquebosch schreef:Vienna2007 schreef:Houd er wel rekening mee, dat veel crematoria je paard eerst in stukken moeten zagen, omdat het paard anders niet in de oven past!
Dit moet volgens mij oa bij die uit Rotterdam.
Of het moet inmiddels veranderd zijn.
is nog steeds zo hoor.
Jinks schreef:Er zijn inderdaad plaatsen waar een groot paard ( ongeveer 1.70 - 1.85 en groter) niet in de oven past. Rotterdam kan grote paarden verwerken, ons paard was 1.82. Dit was in November 2007. We hebben afscheid genomen van hem toen hij in zijn geheel in de oven lag. 6 weken later is een 2e paard van 1.70 overleden en ook door Rotterdam opgehaald. Beide keren zijn wij achter de brancard aangereden en hebben we terwijl het paard in de oven lag afscheid genomen.
Ik had eerst bij Roermond geinformeerd omdat dat dichterbij was, maar zij konden toen alleen paarden tot max E maat verwerken. De oven in Rotterdam is veel groter.
Paarden worden niet in stukken gehakt, er wordt respectvol mee om gegaan.