[IM] Mijn trots, mijn Lidar is niet meer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Re: Mijn trots, mijn Lidar is niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:33

Dreeke, jouw verhaal over Vinga had ik gelezen toen ik net met Lidar liep te dokteren en ik was daar ook heel erg ontroerd over. Nooit geweten hoeveel pijn dit kan doen, ondanks dat ik mij heb kunnen voorbereiden is het een hele zware beslissing geweest.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:34

Het blijft altijd moeilijk, ik weet nog toen ik de knoop door hakte dat er een soort van knop omging in mn hoofd, zo van dit is genoeg geweest, ze mag rusten.
Nooit gedacht dat ik haar op 7 jarige leeftijd al heb moeten laten gaan, we hadden nog zoveel plannen.
Nu ben ik net begonnen met inrijden van haar zoon, Dakota, en dat brengt ook nog wel eens de nodige huilbuien, hij lijkt zoveel op haar.

Het verlies van Lidar heeft tijd nodig, de scherpe randjes gaan er op den duur af, en kan je met een glimlach aan hem terug denken, en moeilijke momenten hou je altijd teminste die heb ik soms ook nog en voor mij is het al bijna 2 jaar geleden...

Sterkte meis, het is ook niet niks allemaal... :(:)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:46

Dank je wel Dreeke, ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik een soort rust nu heb. Ik weet dat hij het nu goed heeft en hij heeft een super tijd bij mij gehad. Ik heb wel vanmiddag een partij staan janken in de wei, want ik ben met het paardje van de stalhoudster aan de slag gegaan, omdat ik het heel fijn vind om op stal te zijn.
Ik wist dat jij de zoon van Vinga nog hebt en ik kan mij echt voorstellen dat de emoties soms hoog zitten bij herkenning aan zijn geweldige moeder.
Dit soort berichtjes geven mij toch ook een soort troost, omdat ik dan weet dat ik niet de enige ben met zo'n groot verdriet. Geniet extra van je mooie kerel ook namens mij.

Romy88yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:04

heel veel sterkte

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:16

Heel veel sterkte ermee.

Ik heb vorig jaar mijn paardje op 7 april in moeten laten slapen na een beenbreuk in het spronggewricht. Weet wat het is heb gelukkig een nieuw paardje terug kunnen kopen. En gisteren liep ze natuurlijk op drie benen. "Gelukkig een hoefzweer, maar het kwam echt helemaal weer terug.

Wij zijn ook overburen. Sta bij tilleman en heb vorig jouw verhaal een beetje gevolgd omdat het beetje hetzelfde was in de sprong. Telkens als ik langsreed zag ik hem staan en dacht waarom zij wel. Sorry en nu lees ik dat het toch niet meer ging.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 22:24

Jeetje hokke, wat een toeval. Ik snap jouw reactie heel goed hoor. Ben jij er ooit achter gekomen waardoor jouw paard dit heeft opgelopen?
Ik ga zondag bij een andere fjord kijken, maar puur omdat de opa van deze fjord de vader van Lidar was. Ik was helemaal niet bezig met een ander paard, maar dit komt op mijn pad en ik ga kijken en zie wel wat ik er van vind.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:45

Ja, dat vond ik toen ook volgens mij was het ook een beetje de zelfde periode. Miko heeft bij de eerste dag op de wei zijn been (sprong) gebroken op twee plaatsen na een dag hebben we foto's laten maken in lienden. En was het einde verhaal. Waarschijnlijk is hij gevallen of heeft hij een trap gehad. Paar weken later las ik jullie verhaal en ga je toch twijfelen of je de juiste keuze hebt gemaakt.

Ik zat de avond erna ook al te kijken op internet voor een nieuwe en heb twee maanden later omdat ik het zo erg miste een nieuwe gekocht (had een goede verzekering). Heb net zoals jij ook twee maanden een ander paardje verzorgd (een fjord op stal). Had trouwens bijna Roza gekocht toen maar mocht dat niet van stalhouder. :+
Laatst bijgewerkt door hokke op 16-04-10 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:47

astridelise schreef:
Afbeelding
Vanmiddag heb ik de moeilijke beslissing moeten nemen om mijn fjord Lidar te laten inslapen.
Vorig jaar mei kwamen wij erachter dat hij een scheurtje in 1 van de botjes bij het spronggewricht had linksachter.
Na eerst een licht herstel te zien is het verder niet meer herstelt, de laatste tijd ging Lidar steeds slechter lopen.
Bij de controlefoto vanmiddag zagen wij dat de botten bij het spronggewricht aan het verkalken zijn, Lidar loopt dus al een tijdje met pijn rond.
Ik ben al vanaf augustus bezig met dit moment, omdat wij toen zagen dat er geen herstel maar was. De vraag was alleen wanneer komt dat moment en dat was vandaag.
Lieve Lidar ik ben er trots op dat ik jouw baasje mocht zijn.
Ik ga jouw zo vreselijk missen.

wat erg voor je,heel veel sterkte met dit zware verlies :(:)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:02

Hokke, hoezo mocht jij Roza niet kopen? Je hebt toen echt wel de juiste keuze gemaakt, bij Lidar waren de botjes rond het breukje aan het verkalken en daardoor had hij ook pijn. Als jij langer met jouw paard gewacht had, dan was dit waarschijnlijk ook gebeurd.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:41

Er ging volgens mij een verhaal over dat ze onbetrouwbaar was. Plus dat ze drachtig was. (Later blij toe. Is dat nog goedgekomen met die hoef?) En Sanne(vorige verzorgster) verzorgde bij ons ook een paard.

Ja, de beslissing is wel goed geweest. Maar ik weet niet natuurlijk of het alleen een scheurtje geweest is, (die door is gescheurd) of gelijk gebroken. En vorig jaar was de prognose goed voor Lidar. Miko heeft natuurlijk wel 2 dagen rondgelopen met veel pijn, Dierenarts kon geen breuk ontdekken, daarom maar foto's laten maken. Hebben wel pijnstillers gehad hoor.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 10:20

Met het veulen is het niet goed gekomen, die hebben zij ook moeten laten inslapen. Het hoefje is nooit goed ontwikkeld en het diertje kon er ook absoluut niet op staan. Roza is idd een merrie met karakter die een hele sterke eigen wil heeft.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:22

Heel veel sterkte met je verlies meid!