[IM] Mijn lieve Yvanda is niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:40

Wat vreselijk zeg! En wat een stomme fout van de hengstenhouder!
Wat een triest verhaal. Veel sterkte gewenst

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:42

Jeetje meid.. je brengt haar weg om te genieten van een nakomeling van je kanjer volgend jaar... en 2 weken later is die droom keihard uiteen gespat!

Ik hoop dat er een passende oplossing voor je gaat komen en dat je daarmee alles een beetje op zijn plaats kunt krijgen.

Tallie1979

Re: Mijn lieve Yvanda is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:49

Sterkte! Dit is echt verschrikkelijk!!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:53

krijg er tranen van in me ogen |( veel sterkte met het verlies van je meissie...... :(:)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:04

Vreselijk meis! Ik heb hier geen woorden voor.
Heel veel sterkte gewenst.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:27

jeetje,wat een vreselijke fout!
heel veel sterkte.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:29

heel veel sterkte wat zal je verdrietig zijn...

Je denkt dat je paard in goede handen is en dan zoiets. gelukkig is ze rustig in jou gezelschap naar de groene weide's toegegaan.

Ik hoop dat het stamboek en hengsten commissie hier werk van maken, hou ons op de hoogte.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:32

Wat een ongelooflijk verhaal,
tjeetje zeg heel veel sterkte om dit grote verlies een plekje te gaan geven!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:54

Wat een afschuwelijk aangrijpend verhaal is dit, wat erg om je paard door een stomme fout van een ander te verliezen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit voor jou zo grote verlies en ik hoop dat het stamboek de betreffende hengstenhouder aanpakt. Zo iemand hoort een dergelijke functie niet te vervullen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:24

Wat een verschrikkelijk verhaal! Dit verwacht je niet bij een hengstenhouder. :n Ook ik hoop dat er actie ondernomen wordt.

Heel veel sterkte de komende tijd!!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:29

Wat een domme fout van de hengstenboer en wat een vreselijke manier om je paard te verliezen. :\
Het idee dat er niets gebeurd was als alles volgens afspraak was verlopen, daar krijg ik zelfs rillingen van...
Goed van je dat je toch nog de power vind om actie te ondernemen!
Heel veel sterkte de komende tijd... :(:)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:57

ik heb je via pb al alle sterkte gewenst!

wat was de reactie van de hengsthouder in dit geval?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:59

wat erg hier heb ik geen woorden voor sterkte in deze tijd

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:00

Sterkte en respect en bewondering voor je doortastende beslissing voor je meisje.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:06

wat een verhaal zeg, echt dom van de hengstenhouder...

sterkte ;)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:07

sterkte!!! ik ben benieuwd hoe het afloopt met die hengstenstal

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:12

Tjee wat erg zeg, heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:21

heel veel sterkte gewenst in deze verdrietige en moeilijke tijd
wat een ongelovelijke verdrietige manier om zo je paard te moeten verliezen maar je hebt een zeer goede en verstandige beslissing genomen welke getuigt van je liefde voor je paard
wanneer een dier pijn lijdt is het het beste om ze te laten gaan; wij blijven verdrietig achter maar de pijn van het dier is weg
ik weet dat je je paard er niet mee terug krijgt maar ik zou toch een schadeclaim indienen bij de hengstenboer
misschien samen met je stalgenootje want dan sta je nog sterker
hoe is het trouwens met het paard van je stalgenootje; gaat het daar ook zo slecht mee?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:27

Wat een drama, dat is echt onverantwoordelijk :n
Heb er gewoon geen woorden voor!

Heel erg veel sterkte :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:32

Jeetje....
Heel veel sterkte. Troost je met de gedachte dat jij de juiste keuzes voor je paard hebt gemaakt.
Die hengstenhouder was met mij voorlopig nog niet klaargeweest.. Stamboek of geen stamboek.... Of die er nou tussenkomen of niet....

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:43

Jeetje, breng je je merrie in alle vertrouwen weg, rekenend op een blije nieuwe paardenbaby over 11 maanden en dan zo'n afloop.
Heel veel sterkte.

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 07:29

Loslaten is moeilijker dan vasthouden.
Yvanda * 29-05-2002 + 26-05-2009

Ik ben alleen….. met mijn gedachten…..
Mijn gedachten….. over jou….
Ik ben alleen zonder gedachten,
Jij bent niet meer….. Maar ik hou zó van jou

Vasthouden aan mijn gedachten
Is makkelijker dan jou laten gaan.

Mij vasthouden aan jouw gedachten….
Is minder pijnlijk dan loslaten en zo alleen te staan.

Maar soms mijn lief is houden van…
Het loslaten …..

Jij bent nu boven en niet alleen….
Zoek maar… toe dan kijk om je heen,

Ze grazen allemaal….

Op de weide van eeuwig leven,
Ik ben je dankbaar voor jouw warmte
Jouw liefde die je hebt gegeven…..

Dag mijn ster, geniet daar boven
Jouw vlammetje straalt hier in mijn hart
Waar jij voortleeft en nooit zal doven…

Mijn lieve fjordenkind ik laat je los…..
Ik moet wel ook al doet het zeer
Maar ik troost me met gedachten…..

Ooit zien wij elkaar weer…..

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:14

Nou, ik ben WEL klaar met die Hengstenhouder, Ik heb het overgegeven aan het stamboek, en die weer aan de Hengstencommissie, deze hebben inmiddels mijn man gebeld... en gaan er werk van maken, Het is immers TE GEK VOOR WOORDEN dat er 2 merries van de zelfde stal, naar DEZELFDE hengst gaan, en ook JUIST die 2 spierbevangen terug komen..

Maar ik heb het uit handen gegeven, zij zouden zich inzetten voor schadevergoeding, en aanpakken HH, maar goed dat gaat op dit moment nog even boven mijn pet...

Ik ben mijn paard kwijt, en dat blijft voor mij nog steeds onbegrijpelijk... je komt je stal binnen, en die box is LEEG...
en het gedichtje er aan herinnert mij aan wat is geweest, ik ga het ook vandaag weg halen, de box leeg halen, en haar spullen opruimen/wassen en opbergen, ik weet ook niet of ik het OOIT nog voor een ander paardje WIL of zal gebruiken.
Ik heb meerdere paardjes nog 1 fjord en nog 2 haflingers, en alles heeft zijn eigen spullen, maar ik kwam gister Yvanda haar halster tegen... en dan weer zit ik hier te huilen..

Ik weet het niet, had ook nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben, achteraf maar goed ook want dan had ik er toch wat anders tegen aan gekeken, het doet ZEER.
Maar ik zit nu al vanaf de 26e in een zware dip, en het word maar niet beter, het zal moeten slijten en het rouwen zal wel even duren...

ben in iedergeval niet meer zo onbezorgd als dat ik was....

ALs ik wat meer hoor van de commissie zal ik het uiteraard melden, mijn man zit er op als een bok op een haverkist.... onrecht is zo gebeurt dat zie je maar weer...

maar wat mij zo blijft triggeren is dat het 2 gezonde merries waren, en toch dat dit gebeurt... wij waren ook de eerste 2 van het seizoen.... anders had ik misschien wel een waarschuwing gehad, en dan bedenk ik me weer.... als ik nou maar gekozen had voor iets verder weg... voor Kventin bijvoorbeeld....

maar dit was 20 minuten van huis.... BIZAR toch.
Heb de merrie gebracht, en HH ging op vakantie, en ik moest mijn pony ook elders ophalen.... wat op zich ook al raar was, hij heeft haar vervoerd.... zonder medeweten van ons wij krijgen een telefoontje dat ze daar staat omdat hij op vakantie ging...
dat had hij dan toch ook al eerder geweten? dan moet je toch geen merries aan nemen? ik wist immers niet precies wanneer ze hengstig zou worden?? raar toch??

komt nog bij dat een pony dit altijd ZO hup de trailer op ging, Helemaal uit dr stekker ging toen ik haar ging halen, ze kwam helemaal debiel met me mee sleurde me alle kanten op, de mensen die de pony kennen weten dat zij helemaal niet zo is.... het was de rust zelf in omgang..... en we kregen haar de trailer niet in, rolde met haar ogen... en toen ze eenmaal stond heeft ze heel mijn trailer verbouwd... letterlijk en figuurlijk, de zij spanten (aluminium strips op een polyester trailer stonden gewoon in een hoek je kon zo langs de klep heen kijken.. stang verbogen, en borgpennen afgebroken.... Nou vraag ik je....

en had dit nou alleen de mijne geweest... NEE die van mijn stal genoot die werd opgehaald na het dekken, en die hengstenhouder (vlak naast een heel druk provinciale weg met een inlaad strook van ik denk 50 meter) die zou die pony wel laden.... nou die stond dus op de weg!!! en had bijna een auto achterop!! het is dat er heel hard geroepen werd van PAS OP...
en ik denk maar steeds.......

HAD ik nou maar......

dan had het anders gegaan... maar ik moet maar ophouden met denken "had ik maar" of "als"

Mijn Yvanda is Niet meer.... en ik vind het rot om te zeggen.... Maar door de SCHULD van een ander.....

LIfe sucks doesn't it?

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:03

hoi marstad.het is toch ook zo.het is zeker de schuld van die hengstenhouder.ik hoop dan ook dat hij zijn straf niet zal ontgaan.en hij zal zeker een flinke schadevergoeding moeten betalen.want dit is te gek voor woorden.je brengt in vertrouwen je merrie naar hem.je vertelt hem duidelijk dat ze niet lang op het gras mag.en hij deed maar.ik weet wel dat je jou lieve yvanda er niet mee terug krijgt.en laat je tranen de vrije loop.want dat is heel normaal ik wens je nogmaals veel sterkte bij dit zware verlies.groetjes heidi

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:17

heel veel sterkte met dit verlies.