[IM] Mek is dood...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Mek is dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:43

Druppels en een healing lijkt mij inderdaad ook niet afdoende.. Mensen, het dier heeft rust! Laat het dus lekker rusten!!

Marsje_Bon

Ik ken je niet, maar moest wel even slikken bij dit verhaal. Heel dapper om zo'n besluit te nemen, uiteindelijk is het het beste voor het paard, ze heeft nu rust..
Sterkte

Elise88

Ik heb respect voor de beslissing en wens je veel sterkte toe. Het was een prachtig dier.
edit: zoals anderen al zeggen, het dier heeft rúst, en ik denk, als ik dit allemaal lees .. dat rust hetgeen is waar het beestje zo ontzettend naar verlangde.

Nu wordt hierboven o.a. gesproken van fokken, hoe wil je dit paard dekken? insemineren? .. weer stress? bah.
Laatst bijgewerkt door Elise88 op 30-10-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 13:44

Dat ze niet wilde gaan is een invulling...ze was ontzettend bang voor de arts die haar moest prikken, voor de benadering van een vreemde. Dáárom werd ze steeds uit die verdovende toestand getrokken... ze lag er daarna heel vredig bij en liet de hele middag al zien dat het goed leek te zijn. Maar als je zo bang bent voor iemand....ik kon haar wel spuiten, met een los touw tot de naald erin zat. En dan toch weer terug naar me komen, zoveel vertrouwen...Lovers God wat hield ik van haar..Verdrietig
Ik was idd zover op het laatst dat ik haar had geschoten als dat infuus was mislukt...

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:44

Ik leef met je mee. Knipoog
Dappere merrie hoor Lachen

Kus.

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:44

Heel veel sterte ermee. Je weet dat dit het beste is voor Mek. Ik weet megod niet wat er gebeurd moet zijn dat die angst heeft moeten veroorzaken. Dit is beter voor haar. Rust zacht Mek.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:45

Ik zit dit verhaal met kippenvel te lezen. Wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen, maar ook wat ongelooflijk goed van je.

Heel veel sterkte, meid!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:45

Sinds je het gisteren hebt verteld loop ik al met dikke ogen, het was een geweldig dier, maar inderdaad beter zo..
Mek heeft genoeg gehad, genoeg meegemaakt en het was klaar.

Het was niet eerlijk geweest om meer van het dier te verwachten dan je al deed, ik heb er ook een jaar dicht bij gestaan en als meerdere stalgenoten haar niet uit de wei durven te halen op een paar mensen na moet je je gaan afvragen of je dan wel moet verwachten van iemand anders dat ze dat wél kunnen en willen.

Een tinker is een flinke grasmaaier en ze zou het gelukkigst zijn wanneer ze niet meer in handen zou komen en gewoon weer lekker een wild paard zou mogen zijn, er is al een zoektocht geweest vorig jaar naar een natuurgebied waar ze dat zou kunnen, maar dat is op niks uitgelopen.

Ze was niet panisch met soortgenoten, het is een natuurlijke kuddeleider die dat geweldig kon. Maar door haar uiterst angstige gedrag naar mensen toe is het wel moeilijk om zo'n dier de kudde laten leiden natuurlijk Tong uitsteken

Mek het ga je goed, ik ben blij dat je nu rust hebt, je vriendinnen op de paddock hebben nog geruime tijd bij het hek staan wachten toen je eenmaal was opgehaald en eten niet veel... Ach gut We missen je allemaal!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:46

Ah pauline, wat een verlies.

Sterkte meid! Ach gut

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:48

detour schreef:
Was zij ook panisch met soortgenoten? Kon zij dan ook ineens zo in paniek raken?

Ik weet niet of ik voor Mek kan spreken, maar hier heb ik dan wel weer ervaring mee.
Telma is vroeger zo afgestompt dat ze zich af is gaan sluiten. Ze zoekt dus helemaal geen contact met soortgenoten en bij angst is haar enige reactie: vluchten.
Het wordt wel beter, maar ze staat dus vaak alleen. Zo sneu om te zien en je te realiseren dat mensen dat op hun geweten hebben Verdrietig Een paard hoort in een kudde te leven en niet afgezonderd en alleen...

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:52

Pauline schreef:
Ik wil ook Sjantal en Anna, mijn vriendinnen en haar vorige eigenaars ontzetten veel sterkte wensen, ook zij hielden zoveel van haar...Sjan was erbij, irre was erbij, het was goed zo.

Rust zacht lieve maggy,
Ik heb veel van jou geleerd en ben blij dat je in ons leven was.
Sterkte pauline,
X Anna

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:52

ik heb heel veel respect voor je beslissing, jij weet als geen ander wat het beste is voor jou paard! sterkte met het verlies, zo te horen heeft dit paardje eindelijk rust

bambino31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:58

Ik ken je niet, maar ik vind het heel dapper dat je dit besluit hebt genomen. Ze hoeft nu nooit meer bang te zijn.

Veel sterkte.

mieke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:59

niets dan respect voor jou beslissing. Verdrietig
sterkte meis..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:07

Zo te lezen hebben jullie samen een lange strijd gestreden.
Mek heeft nu rust,hopelijk heb jij dat nu ook.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies,ze was/is een prachtig paard.

Liefde is loslaten......
Deze woorden zeggen ook in dit geval weer meer dan genoeg.

Ik ken je niet,maar ben wel heel trots op je dat je hebt kunnen doen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:08

Pauline, heel veel sterkte, ik heb veel respect voor jouw keuze om Mag te laten gaan Ach gut !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:10

Jeetje wat een heftig verhaal!
Wat een ontzettend knappe beslissing heb jij genomen in het belang van je paard. Dat getuigt van heel veel liefde voor je paard.
Hopelijk vergeet je met de tijd de vervelende beelden van het gevecht en onthoud je de mooie herinneringen!

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:19

Lieve Pauline,

Eventjes op bokt kijken en dan zie je op de eerste pagina het topic ‘Mek is dood….’. Ik wist gelijk over wie dit ging. Mekje is niet meer…Ik ben ontzettend dankbaar dat ook ik dit bijzondere paard heb mogen leren kennen. Zij heeft me veel geleerd. Pauline wat moet dit een moeilijke beslissing voor je zijn geweest, maar jou kennende de enige juiste. Wat zul je voor haar gevochten hebben…Diep respect voor deze moedige beslissing en heel veel sterkte voor de komende tijd. Mek is niet meer, maar die mooie herinneringen aan haar kan niemand van je afpakken. Dikke knuffel voor jou en Fenna.

Brenda (van Malone) XX

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:23

Sterkte Boos!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:29

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Het feit dat je dit hebt gedaan is voor mij genoeg om te weten dat je vreselijk veel van dit paard hield, en ik denk oprecht dat je de juiste, eerlijke maar ontzettend moeilijke beslissing hebt gemaakt. Het is wat je zegt: je hield zoveel van haar dat je dit hebt gedaan.

Ik vind het heel dapper van je, en heb ontzettend veel respect voor je. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, meer kan ik denk ik niet doen.

Liefs,
Barbara

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:32

Pauline, ontzettend veel sterkte. Ook ik heb veel respect voor deze beslissing!

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:33

Dus toch uiteindelijk deze vreselijk moeilijke beslissing moeten nemen Plientje. Ik sprak je er een tijdje terug nog over.
Ik vind het een dappere beslissing. Het zijn beslissingen die je nooit wilt nemen. Als je paard lichamelijk pijn heeft probeer je alles uit de kast te trekken om hem beter te maken. Je ziet dat hij pijn heeft en als uiteindelijk niets meer helpt, dan weet je dat je geen andere keuze hebt dan hem te laten gaan. Die beslissing is vreselijk. Die beslissing wil je rekken zolang het kan.
Ik denk dat het nog moeilijker is wanneer een paard pijn heeft zoals Mek.....dan zijn er zoveel strohalmen. Maar je hebt alles geprobeerd. Als jij er vrede mee hebt, dan is het goed.

Overigens vindt vrijwel niemand het raar als een hond die op die manier reageert en een gevaar is voor zn omgeving, ingeslapen wordt.....
Wanneer het paard iemand uiteindelijk, vanuit zn angst en onbedoeld, iemand wat had aangedaan, dan was het paard veroordeeld. En degene die het 'valse' paard had doorverkocht ook.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:41

Een hele knappe beslissing.

Heel veel sterkte met dit verlies.

Hannygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:45

Vind het echt een onwijs dappere beslissing van je..
Zulke dingen zijn niet makkelijk..
Gelukkig heb je voor het paard het beste gekozen..voor haar was het ongetwijfeld ook
niet makkelijk om zo te leven..
Nu heeft ze waarschijnlijk haar rust gevonden..sterkte ermee!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:46

Wat een vreselijk verdrietige beslissing.. moedig dat je 'm gemaakt hebt!
Sterkte..