[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:49

Jahnita, heel veel sterkte de aankomende tijd. Wij delen jouw ervaring en je kan altijd bij ons terecht! Ga flink uithuilen en mooie herinneringen terughalen en foto's bekijken en krop het niet op.. je moet hem herinneren zoals hij was.. een prachtige friese parel!

Weltrusten voor straks :(:)

(Voor mij was het slapen gaan erg moeilijk.. ik wilde niet dag als de dag voorbij was Zisk ook voorbij was)

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:10

Jahnita heel veel sterkte, voel je niet schuldig, je hebt de aller beste keus voor je paard gemaakt. Heb je wat kunnen slapen?

De tijd vanaf de eerste spuit hebben we allemaal zo beleeft, je afvragen of er echt geen andere manier is waardoor hij kan blijven. De ogen kan je pas na een half uur sluiten zei de dierenarts hier. Dan zijn alle spieren ontspannen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:51

Ik heb me ook zo vaak afgevraagd, had ik niet dit of had ik niet dat nog kunnen doen, ik voelde me ook schuldig, want ik heb over haar leven besloten. Denk dat dat gevoel vrij normaal is, want het is ook niet niks om over het leven van je beste maatje te beslissen.

Vinga dr ogen stonden ook open, een beetje op een kiertje, ze leken van een afstandje dicht. Nu 1,5 jaar verder mis ik haar nog steeds elke dag hoor.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:57

Ja ik heb wel wat kunnen slapen.. ik heb voordat ik ging slapen een kop thee gedronken en tv gekeken en geprobeert niet aan hem te denken want dan zou het me niet lukken. ik heb gister nog naar de lucht gestaart maar ik zag geen sterren aan de hemel staan.. helemaal geen één! Vandaag is moeilijk moet ik nog naar stal om andere paarden te doen, ik denk dat het moeilijk is.. maar Berend is al opgehaald als het goed is. Ik heb echt veel aan alle berichten nu ik weet dat ik dus niet de enige ben die zo denkt.. ik denk dat ik wel ff tijd nodig heb voordat het echt tot me door dringt dat er gewoon geen andere oplossing was!

ik ga het moment van de eerste spuit nooit vergeten en onze jongen.. hij bleef maar vechten.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:11

Meis je zal nog veel meer moeilijke dagen gaan krijgen, daar moet je doorheen dat hoort ook bij het rouwproces. Nu leef je in een nachtmerrie, straks komt pas het besef dat hij echt niet meer terug komt. Ik heb momenten gehad dat ik dacht dat ik er nooit overheen zou raken, echt overheen kom ik er volgens mij nooit, want ik hoef nog maar over Vinga te beginnen en de tranen staan alweer in mn ogen.

Wat ik wel kan zeggen is dat de scherpe randjes van het verdriet slijten, en je op een dag met een glimlach op je gezicht aan hem terug kan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:16

Heel veel sterkte Jahnita! :(:)

Ik ben terug uit het zkh, operatie is naar mijn weten prima gegaan :)

Weinig last gehad, nu een beetje buikpijn en dizzy maar that's it!

Om 2 uur wordt ik opgehaald om even met mijn knollies te knuffelen :+:

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:48

Robijntjah schreef:
Ik ben terug uit het zkh, operatie is naar mijn weten prima gegaan :)

Weinig last gehad, nu een beetje buikpijn en dizzy maar that's it!

Om 2 uur wordt ik opgehaald om even met mijn knollies te knuffelen :+:

Gelukkig maar! Beterschap en veel plezier straks bij je paardjes

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:13

Fijn dat je operatie goed is gegaan. Veel plezier bij de paarden.
Doe maar rustig aan de komende tijd en dan gaat de buikpijn en duizeligheid vast gauw weg..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:58

Vandaag is Sonja mijn maatje een jaar dood. Ik mis haar nog steeds. het scherpe randje slijt weg, maar het gemis blijft.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:40

Veel sterkte sonjim, op zo'n dag als vandaag voel je je extra kl*te.

Robijntje, fijn dat het gelukt is.. Hoop niet dat je nog veel pijn krijgt!

Jahnita : Ik heb gister wel een ster gezien toen ik even naar buiten keek, volgens mij waren het alle paardjes uit dit topic..
En volgens mij zijn ze lekker met ze alle aan het crossen daarzo hihi! Jou fries natuurlijk met zn mooie bewegingen en nunique met dr leuke hinnik!

Over een paar maanden kun je met een glimlach over hem praten.. Het moet een stukje slijten, het moet zichzelf een plaatsje geven en dan komt alles goed.
Knap van je dat je geslapen hebt, ik heb pillen van de dokter gehad.. Deed nl geen oog dicht!

Mauza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:01

JoycexLynn12 schreef:
Heb nu dus de staart gewassen heb alleen nog niet het halster kunnen aanraken.. Voorderest niet zoveel moeite, ik gebruik 1 hetzelfde deken voor Lynn die nunique ook omhad.. Vond het onnodig om een nieuw deken te kopen terwijl ze dezelfde maat hadden en tja, twas een oude harry horse en had er niet zoveel mee máár bepaalde halster krijgt lynn ECHT NIET om. Die zijn van nunique en van niemand anders..

Dingen die je nu niet kunt aanraken komen later wel.. Ik wil het halster namelijk boven mn bed hebben, naast haar schilderij en foto's.
Haar ijzer hangt er al maar ik zit maar de kl*ten met dat halster, krijg het niet over mn hart om dat ding aan te raken!
Gek he!! Zo'n bepaalde invloed heeft het.. Misschien komt het omdat ik niek als verassing kreeg en ze dat halster om had, en ze is gestorven is precies datzelfde halster..

Ik moest het halster trouwens wel ophalen bij de baas van stal.. ze had hem apart gehouden totdat ik erom vroeg en zij heeft hem ook afgedaan toen niek dood was.
Pas 3 weken later vroeg ik erom en ben ik met het halster in me hand naar huis gefietst.. Compleet in tranen, mensen keken me echt raar aan.. in de schuur gedumpt en nu 1,2 jaar later hangt het er nog steeds..

Je vroeg hiervoor wat je met d'r staart kon doen.
Ik heb wel eens gehood dat je van een pluk van dat haar een armband kunt laten maken?!
Je moet er heel wat geld voor over hebben maargoed...
HIer een link http://www.horsehairjewelry.eu/index.html

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:28

sonjim schreef:
Vandaag is Sonja mijn maatje een jaar dood. Ik mis haar nog steeds. het scherpe randje slijt weg, maar het gemis blijft.

:(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:34

Mauza schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Heb nu dus de staart gewassen heb alleen nog niet het halster kunnen aanraken.. Voorderest niet zoveel moeite, ik gebruik 1 hetzelfde deken voor Lynn die nunique ook omhad.. Vond het onnodig om een nieuw deken te kopen terwijl ze dezelfde maat hadden en tja, twas een oude harry horse en had er niet zoveel mee máár bepaalde halster krijgt lynn ECHT NIET om. Die zijn van nunique en van niemand anders..

Dingen die je nu niet kunt aanraken komen later wel.. Ik wil het halster namelijk boven mn bed hebben, naast haar schilderij en foto's.
Haar ijzer hangt er al maar ik zit maar de kl*ten met dat halster, krijg het niet over mn hart om dat ding aan te raken!
Gek he!! Zo'n bepaalde invloed heeft het.. Misschien komt het omdat ik niek als verassing kreeg en ze dat halster om had, en ze is gestorven is precies datzelfde halster..

Ik moest het halster trouwens wel ophalen bij de baas van stal.. ze had hem apart gehouden totdat ik erom vroeg en zij heeft hem ook afgedaan toen niek dood was.
Pas 3 weken later vroeg ik erom en ben ik met het halster in me hand naar huis gefietst.. Compleet in tranen, mensen keken me echt raar aan.. in de schuur gedumpt en nu 1,2 jaar later hangt het er nog steeds..

Je vroeg hiervoor wat je met d'r staart kon doen.
Ik heb wel eens gehood dat je van een pluk van dat haar een armband kunt laten maken?!
Je moet er heel wat geld voor over hebben maargoed...
HIer een link http://www.horsehairjewelry.eu/index.html

Heb al een armband besteld bij een meisje via bokt!
Moet alleen het geld storten en de haren opsturen maar ben drukdrukdrukdruk

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:41

mijn lieve kleine pony bucky
is deze vakantie overleden :( 15 augustus 2009
hij was mijn eerste eigen ponytje .
ik denk echt nog elke dag aan hem , niemand kan hem vervangen ! :(
het was echt mijn vriend
ik mis hem echt hard,
ik heb een speciaal hoekje gemaakt van hem op mijn kamer , met het halster en de staart en foto's en tekst enzo,
ik huil ook nog elke dag om hem ,
ik kan hem gewoon niet uit mijn hoofd zetten,
hij was zo speciaal, ik heb zelfs een ring aan een ketting gedaan en die heb ik om
waarom de ring? : omdat hij die altijd in had op de wedstrijden bij showmanship in zijn voorplukje (zie foto)

Afbeelding

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:44

ohja vergeten te melden ,
hij is dood gegaan aan kanker ..:'(

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 05:03

Ik heb vorige week mijn maatje moeten laten inslapen na een koliekoperatie. Ik had hem pas 1,5 jaar waarin hij haast meer stil heeft gestaan dan gelopen. Maar we hadden zo'n leuke band dat zelfs wandelen aan de hand leuk was. Ik mis hem dan ook vreselijk. Maar erover praten helpt mij. Ik vertel iedereen die het wil horen , en ook degenen die het niet willen horen, hoe geweldig hij was. En dan komen de tranen, maar dat maakt niks uit. Aan een kant lucht dat op.
Veel sterkte met het verlies van je vriendje.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:26

Dankjewel allemaal voor de steun en voor iedereen die het nodig heeft sterkte

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:52

heej allemaal.. weet je wat ik zo raar vind.. het gevoel diep van binnen van dat enorme gemis dat iedere keer weer naar boven komt.. ik heb t gevoel alsof me dat zegt dat ik het niet goed verwerk? k heb net even over zisk gepraat en ik voel me echt een soort van los van mezelf.. alsof ik niet meer weet wat ik voel. Moest het even kwijt :(

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:56

nou meid je bent echt niet de enige die zich zo voelt.. snik snik.. is er wel echt een manier om het helemaal te verwerken? natuurlijk wel voor een deel.. maar echt nooit helemaal zeker niet als je paard nog veelste jong was en voor de rest nog vol lezen zat is het het allermoeilijkste lijkt mij. Het is altijd makkelijker denk ik? dat als een paard echt al op oude leeftijd is en zelf ook op geeft. Het is gewoon niet eerlijk..

Joyce: ja ik hoop dat ze bij elkaar zijn.. dat hoop ik echt. Gister is de dag goed gegaan maar net kwamen toch weer de tranen.. pfffoee.. mn woorden zijn gewoon op..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:16

Heel veel sterkte BuckyLove__ en chouke :(:)

ManonR schreef:
heej allemaal.. weet je wat ik zo raar vind.. het gevoel diep van binnen van dat enorme gemis dat iedere keer weer naar boven komt.. ik heb t gevoel alsof me dat zegt dat ik het niet goed verwerk? k heb net even over zisk gepraat en ik voel me echt een soort van los van mezelf.. alsof ik niet meer weet wat ik voel. Moest het even kwijt :(

Dat is inderdaad ook precies het gevoel wat ik heb.. zoveel verdriet dat je het zelf niet meer kunt bevatten

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:17

@ ManonR: ik ken dat gevoel ook maar als te goed, het liefste zou je schreeuwen van verdriet. Het ergeste vind ik nog altijd dat buitenstaanders je verdriet niet begrijpen, teminste dat heb ik wel en huil ik ook het liefste als ik alleen ben....

@ Jahnita: mijn merrie is net geen 8 jaar geworden. Het is ook erg moeilijk te accepteren dat ze niet oud is geworden, bij ons op stal staat een shetje van 39, en dan denk ik wel eens, al mocht Vinga de helft van jou leeftijd zijn geworden, dan had ik haar nog heel wat jaren gehad ;(

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:45

ja precies dat bedoel ik! vooral die jonge leeftijd doet zo ontezettend veel pijn.. dan zie je al die mensen gelukkig die harstikke oude paarden hebben! en zeker.. ook alle buitenstaanders en mensen die helemaal niks met paarden hebben die snappen je verdriet gewoon niet en snappen niet dat je er zo kapot van kunt zijn.. erg moeilijk maar gelukkig wij paardenmensen kunnen elkaar begrijpen..

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:24

bucky was ook nog eens op de zelfde dag jarig als mij :'(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:53

Niet alle paardenmensen begrijpen elkaar.
geeft ook niet, als je het zelf niet mee gemaakt hebt, kun je het ook niet begrijpen.
Maar soms maken ze je nog net niet voor gek uit. als je er nog verdriet van hebt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:18

Idd....

Ik heb gisteren iets laten doen door iemand....
Ze heeft Robijn gezien :oo

Het was echt een heel kort maar heel mooi moment! Natuurlijk met van mijn kant heel veel tranen maar Robijn gaf aan dat ze mij had uitgekozen om de reden dat ik haar zou laten gaan....