[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:49

Ik ga voor je duimen!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:01

hey lynn ik duim ook voor je ik moet straks werken!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:48

Haha ik heet Joyce :D

nou ik heb echt een heerlijke wedstrijd gehad.. Ze liep lekker naar beneden en was voorwaarts..
Alleen.. de jury dacht er anders over..

172 en 174..
De hoogste was 182! Nouuuu erg slecht gejureerd!

Naja geeft niks, heb gewoon heerlijk gereden en daar gaat t om!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:20

Niet slecht gejureerd. Streng! of de proeven waren niet winst waardig.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:24

Nouja, veel mensen die haar hebben of hebben gehad vonden haar erg raar jureren.
Mij maakt t niks uit, heb gewoon heerlijk gereden en daar gaat t om toch?
Mijn instructrice vond de proeven wel winstwaardig op natuurlijk een paar kleine dingentjes na.

Tja, ik moet de proeven nog via mail krijgen en dan op youtube zetten maar voor de gene die echt heeeel benieuwd is heb ik hier even een link naar mijn hyves waar mijn filmpjes bij berichten staan.
Ze zijn gestuurd door mn kennis en je hoeft er alleen op te klikken!

http://xxjoyceeeee.hyves.nl/

& Nunique was bij me, ik weet het zeker!
Ik voelde het gewoon, echt raar!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:18

je hebt goed gereden hoor! Volgende keer beter!! Je heb heerlijk gereden en daar gaat het om! Super lynn ook!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:27

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:38

Mooi foto verhaal van Honey.. Zo zonde dat ze er niet meer is!
Ik wil ook graag een shetlander, maar mn ouders vinden Lynn meer dan genoeg hihi!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:56

Ik wil maar 1 paard, zodat ik alle aandacht aan hem kan nemen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:00

Ja, dat is wel zo.. Maar zo'n klein hummeltje erbij haha..
En mocht Lynn ooit een veulen krijgen is die ook zéker welkom.

Rijd voorlopig flair van FlairS hier op bokt en mijn eigen knolletje.
Vroeger wel altijd andere paarden gereden voor stallen en mensen maar ben er eigenlijk mee gestop.. Was dan zo dat ik maar even snel snel lynn moest doen en zo werkt het natuurlijk niet.
Buiten dat heb ik er wel veel van geleerd, op verschillende paarden enz.
Flair hoop ik nog wel een tijd te blijven rijden, ze is vroeger Z geweest en ik leer zoveel van haar.
Ook kan ze goed springen, ooit komt er een oefenparcours met haar haha!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:22

nu het vndaag pas net is gebeurd heb ik nu het gevoel dat ik er nooit overheen zal komen .. ik hoop dat ik n weg zal vinden om het enigzins te kunnen verwerken.. ik ben er nu gewoon helemaal ziek van geworden het is allemaal nog zoveel erger dan ik ooit had gedacht..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:26

Heb je verhaal toevallig vanmiddag gelezen Jahnita en ik moet zeggen, ik moest echt me tranen ophouden!

Jeutje wat heftig zeg en wat een prachtfries!
Zag staan dat je je schuldig voelt en dat moet je echt niet doen.. Ga maar eens goed nadenken over wat er nu gebeurd zou zijn als hij door moest leven met pijn..
Jij zou dat hem nooit willen aandoen toch? Het is een goede keuze, ookal is het zo verschrikkelijk moeilijk!

Misschien kun je over een aantal maanden een reading laten doen? Dat is bijzonder en zo kun je aan je parel vragen hoe hij het heeft!

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:30

heel erg bedankt het is gewoon zo moeilijk.. ik weet dat ik me eigenlijk niet schuldig hoef te voelen maar het is zo moeilijk en omdat hij vanmiddag zo onrustig werd en niet eens zijn ogen heeft gesloten maakt dat het ook nog eens moeilijker..

ik heb hem nooit pijn willen zien lijden en dat zou ik hem zeker niet aandoen hij heeft nu al teveel pijn gehad. het maakt het gewoon zo moeilijk dat hij zograag wou leven en in zijn bolletje was alles nog gewoon zoals het was.. ik denk dat ik vanavond op tijd ga slapen mn ogen doen helemaal zeer..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:35

De 1e paar dagen/weken zijn gewoon vreselijk.. Je mist m heel erg en vraagt je af of het de goede keuze is..

Maar geloof me, je maakt áltijd de goede keuze! En weet je waar hij nu beland is?

In de mooie groene grasweide waar ze het woord pijn niet eens kennen!
Ze zijn met iedereen vriendjes en kijken vanaf boven naar hun baasjes, die ze áltijd zullen beschermen!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:49

Jahnita schreef:
heel erg bedankt het is gewoon zo moeilijk.. ik weet dat ik me eigenlijk niet schuldig hoef te voelen maar het is zo moeilijk en omdat hij vanmiddag zo onrustig werd en niet eens zijn ogen heeft gesloten maakt dat het ook nog eens moeilijker..

ik heb hem nooit pijn willen zien lijden en dat zou ik hem zeker niet aandoen hij heeft nu al teveel pijn gehad. het maakt het gewoon zo moeilijk dat hij zograag wou leven en in zijn bolletje was alles nog gewoon zoals het was.. ik denk dat ik vanavond op tijd ga slapen mn ogen doen helemaal zeer..

ten allereerst veel sterkte :(:) ,het was een mooie fries op de foto

voor zover je geruststeld en jezelf geen verwijten blijft maken

elk paard die doodgaat op welke manier dan ook ,heeft de ogen open staan
ze sluiten niet

heel veel paarden klappen na de eerste verdoving soms al om ipv zachtjes te gaan liggen (heeft je da je niet gewaarschuwd daarvoor?? ,de meesten mensen vinden dat juist enorm eng :(:) )

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:51

Mijn ouders hebben de ogen nog geprobeerd dicht te krijgen maar lukte ook niet.
Ging wel ietsjes, maar niet veel.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:52

Jahnita schreef:
nu het vndaag pas net is gebeurd heb ik nu het gevoel dat ik er nooit overheen zal komen .. ik hoop dat ik n weg zal vinden om het enigzins te kunnen verwerken.. ik ben er nu gewoon helemaal ziek van geworden het is allemaal nog zoveel erger dan ik ooit had gedacht..

Dat dacht ik dus ook, dat ik er nooit overheen zou kunnen komen...
Ik mis hem nog steeds en dat zal ik ook altijd blijven (ben vandaag ziek thuis gebleven omdat ik het ook allemaal even niet meer trok), maar ik voel me nu wel soort van fijn dat ik de juiste keuze heb gemaakt en dat ik dankbaar ben dat hij zo lang bij me was..

Die tijd van verwerking komt echt nog wel, het is een hele zware weg. Sterkte :(:)
Probeer wel een beetje afleiding te zoeken, anders wordt het te zwaar

Je hebt goed voor hem gezorgt en gedaan wat je kon doen, hij zal je dankbaar zijn.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:57

okee dat is fijn om te weten dat de ogen niet sluiten.. ik voelde me daar ook erg rot over.. en nouja hij werd heel wankelig en hij ging heel erg met zijn benen kappen echt heel erg hard:( alsof hij gewoon niet wou alsof hij wou zeggen help me nou ik word boos hoor ik wil niet gaan liggen! ik heb heel veel aan jullie berichtjes.. ik ga morgen naar mijn andere paardje toe.. daar even mn troost zoeken. Ik hoop indd ook dat het gevoel snel zal komen.. dat ik gewoon niet anders kon en dat ik me niet schuldig hoef te voelen..

& ja ik wist dat berend op de grond zou vallen.. ik wist het maar toch was dat ook indd een enorm schrik moment.. vanaf dat moment stortte eigenlijk heel mijn wereld in en vanaf de eerste kalmeringsspuit die hij kreeg voelde ik me ook zo verdrietig he ik kan dat gewoon niet beschrijven hoe erg dat was. en maar denken van kan ik niet nog iets doen? doe ik er wel goed aan.. als ik nog paar weken had gewacht had het dan wel over gegaan? maar dit is het beste.. heeeeeeeel diep van binnen ergens weet ik dat ook wel..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:01

Gelukkig dat je dat wel weet, houd dat erin he!
Gelukkig kun je via bokt veel steun vinden..

Veel paarden willen niet dood en gaan nog even protesteren.. Dat is gewoon paardeigen..
Maar uiteindelijk geven ze na dat lange vechten gewoon de strijd op, en dan is het klaar..
Maar het is nu nog vers, omdat het vandaag(?) gebeurd is..
Als ik jou was zou ik niet bij het ophalen zijn, is niet prettig om naar te kijken..

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:04

daar heb je ook gelijk in... ja vanmiddag gebeurd.. het is ook echt mijn eerste keer om dit te moeten meemaken en ik weet gelijk dat dit het ergste is wat er is... en nee ik ben niet bij het ophalen, dat trek ik denk ik niet ik heb vanmiddag afscheid genomen.. maar mn stiefvader heeft me mee naar huis genomen omdat ik gewoon helemaal de weg kwijt was.. ik kon het gewoon allemaal niet goed handelen, daarna is mijn moeder en zus & andere dierbare nog bij hem gebleven..

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:06

heb m nog netjes weggelegt.. zover het kon.. zijn zweetdekentje heb ik over hem heen gelegt.. en het is zulk slecht weer.. ook hebben we hem nog een zijl toegedekt met n mooie bloem erop..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:07

Ja, de 1e keer is helemaal erg.. Je weet niet wat er gebeurd en je bent helemaal de weg kwijt.. Dat zullen vele hier echt herkennen, ik heb geschreeuwd, gehuild, echt ik kon niet meer!
Toen ik afscheid nam bij de stal waar ze dood lag moest iemand me ook meenemen, ik ben toen naar een andere pony gelopen en heb daar zo hard gehuild..

Heb je een stuk staart afgeknipt.. ik heb een armbandje besteld en denk dat ik daar heel erg gelukkig van ga worden, ze is dan evengoed nog dicht bij me!

Mijn dierbaren hebben nunique aan de weg gelegd, vol respect.
Onder een zeil en wat ik nog het ergste vond is dat het ging regenen.. Ik riep : nee, neeee nunique ligt in de regen!
Ook haar zeil lag onder bloemen van mensen die ons steunden en alle bloemen zijn meegegaan met haar in de bak van rendac..

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:13

we hebben een pluk manen afgeknipt.. we gaan voor ons allemaal een gouden medaillon hartvorm kopen en daarin stoppen we een stuk van zijn manen zodat een klein stukje van hem nog altijd bij ons is.. en natuurlijk is hij altijd in mn hart.. en ja die regen wat erg, ik was al zo'n muts want in de regen moest hij altijd naar binnen! en daaar ligt hij dan in de regen koud en alleen.. nou het word me allemaal even te moeilijk weer.. ik heb veel aan je/jullie medeleven.. heel erg bedankt daarvoor!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:19

Had ik ook maar ik dacht gewoon toen (en toen was ik even sterk en hard) : Nunique is dood, ze is nunique niet meer.
Haar 'geest' zit niet meer in dat hoopje lichaam! Het is enkel nog stof wat daar ligt!

Maar natuurlijk zei een ander deel, maar dat neusje wat nu koud is heb ik wel iedere dag een kus op gegeven!

Maar zo is het, het is niets meer als een hoopje lichaam.. Want die prachtige fries schitterd alweer als een ster aan de hemel hoor! Kijk maar eens uit je raam.. Misschien zitten Nunique en je fries wel mee te lezen nu!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:35

Sterkte Jahnita met dit grote verlies....
Geef je verdriet de tijd, dit is niet over in een paar dagen, weken, zelfs maanden, dat heeft echt tijd nodig.
Liefde is loslaten, en dat jij uit liefde hem hebt losgelaten, dat heb je vandaag bewezen, hij zal je daar dankbaar voor zijn.

Dikke knuf en sterkte :(:)