[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:52

Haha mij dus ;)

Iedereen nogmaals sterkte.. Iedere keer als ik dit soort verhalen lees denk ik weer aan die ochtend van het overlijden van Kaspar.. Ik ga het nog een keer vertellen maar stop het liever weg dan dat ik het weer oprakel.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:56

Gooi het maar in de groep, hoe eerder hoe beter!
Misschien is juist wel even lekker om je verhaal te doen, misschien lucht het juist op!
We horen het wel van je, take your time en dan komt alles goed!

Zoals jullie begrijpen heb ik dus contact gehad met Assepoester over het armbandje en ik denk dat het zeker wat gaat worden!
Nu is het dus eindelijk de tijd dat ik er klaar voor ben om nunique zo dicht bij me te hebben :D
Wat heerlijk, heb nu al zin om het armbandje te ontvangen!

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:06

Ik heb gister Zisk zijn kastje leeggeruimd. Had het heel erg uitgesteld maar het moest toch gaan gebeuren. Het viel me echt niet mee en dan mensen op stal die het uitgespreid zien liggen en dan vragen, ga je verhuizen? en meer van dat soort vragen. Dat laat maar weer zien dat mensen gewoon verder gaan en je zelf afentoe stilstaat.. Dat deed me zo veel pijn.. heb ook echt wel een beetje onaardig van me af gebeten ondanks dat ze dat niet verdienen en dan is iedereen wel heel lief maar toch..

Ik heb zijn halster etc bewaard en zijn borstels ook, die wil ik niet hergebruiken voor mijn nieuwe paard.. maar jezus wat een gevoelens komen er naar boven zeg..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:19

Wat lijkt me dat vreselijk!
Ik had snel weer een nieuw paard dus gebruikte mijn kastje ook gewoon voor Lynn. Dingen zoals zadel, hoofdstel ect bleven en een paar dingen die écht van haar waren gingen mee naar huis..

Klinkt misschien heel kinderachtig maar ik heb álle haren van niek uit me borstels gehaald, ben daarna haar stal in gegaan en alles wat tussen het schot zat (soms paar haren van de staart) gepakt en in een zakje gedaan.
Nu heb ik die haren voor een deel op mn kast en andere deel in niek dr fotoboek..
Heb ook alle haren bewaard die van de staart afkwamen tijdens het wassen en wow dat waren er wat!

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:23

Ja ik gebruik het kastje ook opnieuw en een meisje op stal zei ook tegen mij. Manon het is niet Zisk zijn kast maar jouw kast met zijn spullen en dat vond ik wel een hele goede opmerking.

Niks is kinderachtig, ik kan me nu zo goed inleven in jullie allemaal en toen Zisk nog niet weg was en ik het las dacht ik van zo erg kan het toch niet zijn? maar dat is het wel.. sommige momenten sterker dan andere.

Ik heb een nieuw paardje gekocht, 1,5 week na zisk zijn dood maar heb t nog even voor me gehouden. Ik reed haar al een jaar omdat zisk telkens kreupel was en nu heb ik de kans gekregen om haar te kopen en heb ik dat gelijk gedaan maar het voelde wel even heel dubbel. Had jij dat niet Joyce?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:37

Ik ging ook na 1,5 week kijken bij Lynn.. Ik voelde me toen heel erg zenuwachtig en toen ik haar daar zag staan naja dat vertelde ik al eerder wist ik gewoon dat zij het was..
Ik ging rijden met dr en paar dagen later was ze van ons..

Ik heb nooit een dubbel gevoel gehad, nunique was dood en lynn was nieuw.
En ik vond gewoon dat ik lynn NOOIT anders mag behandelen, Lynn kon er niks aan doen dat niek dood was en Lynn had ook evenveel liefde nodig..
Ik heb me toen volledig gestort op Lynn en dat is maar goed ook, want zo ben ik door de 1e paar maanden heen gekomen.
Wat ik wel continu deed was vergelijken, gek werd ik er van!
Heb 1 dag gehad, dat was de 2e dag dat we haar hadden was dat ik me schuldig voelde tegenover niek..
Schuldig omdat ik weer lachte, schuldig omdat ik Lynn nu ineens kusjes gaf.
Na mijn reading is alles gewoon verdwenen, alles.. Nu heeft het een plaatsje maar god, ik heb het af en toe écht nog erg moeilijk!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:38

Vond het trouwens ook apart dat Lynn gek werd in een stal..
Met nunique hadden we een prachtige stal en toen Lynn kwam ging ze ook automatisch haar stal in..
Paarden voelen het gewoon want lynn was alleen maar onrustig..
Ze voelde dat dit nunique haar stal was en na een paar weken is ze toen ook verhuist en toen werd ze veel rustiger.
Nu staan we bij een stal dik 20 km verderop en hebben we nergens last van..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:41

Dit topic gaat inderdaad over het verlies van je paard. dan mag er ook gepraat worden over hoe het inslapen of "slachten" ervaren is. Waarom niet? dat is toch de manier hoe je paard "aan zijn einde is gekomen"?

Verder iedereen een dikke knuffel.
Paardje in laten slapen, of wegbrengen is nooit leuk.

Las hier over een vriendinnetje die dr merrie liet inslapen, dan breek je echt inderdaad.. ik zou het zelf ook niet droog kunnen houden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:26

Heb net een filmpje gemaakt over Niek.. Zal m uploaden via youtube en dan plaats ik m even.. Nog een eerbetoon aan madame

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:28

Ben benieuwd :j

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:32

Lynn was vandaag erg stout.. Ik reed net in een stortbui (leuk..) en ze dacht dat elke regendruppel een kogel was ofzo..
Zoiets deed Nunique echt nooit, al onweerde het buiten en vielen alle bommen naar beneden zou ze nog niks doen..
Ze is er 1 keer vandoor gegaan op de dijk, opeens zag die tut een tent waarin mensen zaten te vissen en wow dat is natuurlijk heeeel eng

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:35

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:45

Ik vind dat het praten over slachten of inslapen ook een beetje hier hoort.
Het hoort nu eenmaal bij het gehele overlijden van je paard.
En ik vind het op zich wel prettig om het er over te hebben.
Maar ieder is vrij in zijn of haar keuze en dat moet ieder accepteren

Het middel T61 word wel degelijk nog gebruikt. Maar wel in combinatie met een verdovend middel..

Mijn vriend stond ook te huilen toen ostar werd ingeslapen.
Hij heeft niks met paarden, maar door het zien van mijn verdriet in combinatie met de laatste woorden zorgen ervoor dat ook hij het niet droog hield.Dit heb ik trouwens helemaal niet meegekregen, maar later pas gehoord..

Assepoetster met opkroppen word het alleen maar erger. Eens barst de bom..
Wij zijn er allemaal voor je mocht je je verhaal kwijt willen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:47

Mijn vader heeft ook gehuild, nu is het een man die sterk in zijn schoenen staat, umm laten we zeggen een échte amsterdammer maar toen met nunique heeft hij ook gehuild.
Ten eerste toen hij het nieuws moest vertellen en toen daarna met het afscheid nemen.
Ben hem dankbaar dat hij de staart wilde afknippen..

Hij heeft eigenlijk niks met paarden, gaat wel vaak mee naar lynn en kroelt en stapt met haar, verder ook een goeie stal uitmester maar dat van niek viel m zwaar op ze dak.
Hij geeft toch elke maand een godskaptitaal uit aan dat paard en tja, als dat ineens weg is!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:49

Buitenom dat, ookal ga je er niet dagelijks mee om.. ik denk dat je toch om een dier gaat geven.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:54

Ook dat, en daar komt bij dat het gewoon een familie paard was.. Mijn moeder rijd, broertje heeft leren rijden op haar en zelfs mijn vader heeft erop gezeten!
Ze was zo lief, alles kon je met dr.. Ik heb nog een filmpje dat een jack russel mijn halstertouw pakte en zo met nunique wegliep, en nunique er maar braaf achteraan..
Zo'n goedzak, waarom moeten altijd de beste dood.. Als ze er nog was had ze nog zo'n mooi leven kunnen hebben, we hadden nog zoveel plannen!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:02

Bedankt czarina, maar het is inmiddels zo'n lange tijd terug dat ik er wel vrede mee heb. Neemt niet weg dat het nog steeds heel emotioneel is.
Morgen ga ik officieel verhuizen naar een andere wei, wel lastig aangezien ik dan alle herinneringen achterlaat..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:08

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:15

Zie nu dat de kwaliteit heeeel hard achteruit is gegaan, de geluid is niet mooi helder.. Nja het was een probeersel!
Ook is het filmpje 6 min? Hij hoort korter ze zijn..
Ik kom nooit van mn blondheid af...

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:16

Mooie filmpjes beiden!
Dat filmpje met die jack russell lijkt me echt geweldig om te zien!
Ik verwerk eigenlijk ook door jullie verhalen en beelden te zien :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:17

Heb ik ook, omdat je weet dat je niet de enige bent.. Ik heb echt veel steun aan dit topic :)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:18

Boehoehoe zit ik hier traantjes weg te slikken..

Die foto in de bak dat je niek een kus geeft. Die foto heb ik al eens vaker gezien geloof ik, en steeds komen daarbij gevoelens los.Vind het een erg mooie foto waar veel liefde uit spreekt van beide kanten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:20

Ahhh wat een lief berichtje!
Klopt, het was in de tijd dat we elkaar nog maar net kende.. Elk weekend waren we samen, lekker tutten!
Ben erg blij dat ik die foto heb, hijs erg speciaal..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:21

Dat kan ik me voorstellen joyce.
Je mag trots zijn dat je zo'n schitterend paard had en zo'n goede band

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:22

Ik ben zeker trots dat ik haar baas ben geweest.. Ooh wat mis ik dat lieve paard toch!