[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:13

Sterkte voor de operatie robijn. Mag ik vragen waaraan je geopereerd moet worden?

Ik vind het af en toe prettig om hier te lezen en te schrijven.
In mijn omgeving heb ik het nauwelijks over mijn verdriet om ostar en pjotter.
Ze begrijpen het gewoon niet en vinden dat ik me meer bezig moet houden met andere zaken.
Maar ja dat is zo makkelijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:20

Aan mijn nieren....
Gelukkig is het een kijkoperatie en gaan ze iets kleins doen om te kijken of dat al effect heeft. Zoniet moet 1 van mijn nieren eruit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:21

Dat herken ik hoor, iedereen lijkt Robijn wel vergeten, alsof ze er nooit is geweest...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:29

Oej robijn ik hoop voor je dat alles mee gaat vallen..

Ik snap het ook wel hoor dat mensen er niet meer bij stil staan.
En dat hoeft van mij ook niet. Maar reacties als het was maar een paard en het is al 9 maanden geleden, je moet door. Doen gewoon pijn.
Ik wil immers ook door, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:31

Mocht een kleine ingreep niet voldoende helpen, volgt er dan daarna nog een operatie of behandelen ze je dan in 1x?

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:31

De wereld gaat gewoon verder terwijl wij allemaal nog druk met ons paardje bezig zijn is de helft het allang weer vergeten.
Bij mij is het zelfs zover gegaan dat ik mijn paard verhuist heb hierdoor.
Ik was mezelf niet meer en dat werd me kwalijk genomen....
Had geen zin om me te moeten verdedigen dat ik zwaar in de put zat en verdrietig was en het allemaal nog lang niet verwerkt had.

Ik hoop dat je operatie voorspoedig verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:33

czarina schreef:
Mocht een kleine ingreep niet voldoende helpen, volgt er dan daarna nog een operatie of behandelen ze je dan in 1x?

Dat is pas te merken na een paar weken dus dan weten we dat dan pas....

Ilona: Jeetje, wat heftig!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:33

Ik kan niet eens met mijn vriendinnen over nunique praten.. Toen ze dood was zeiden ze : dan koop je toch gewoon een nieuwe?
En nu zeggen ze : Je hebt lynn toch?
Ben blij dat ik hier gewoon mag meepraten, jullie hebben het ook meegemaakt en zijn ook paardenmensen.. mijn vriendinnen janken al als hun nagel afbreekt..

Sterkte robijn!
En wat rot dat het zo slecht gaat.. De klap komt vaak later..
Gelukkig kun je hier lekker praten met ons :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:35

Nouja, ik merk ook dat mensen snel hun oordeel klaar hebben omdat ik Zeliet eigenlijk nog voordat Robijn overleed kocht maar dat stond daar echt helemaal los van :=

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:38

Vind het juist wel goed dat je dat gedaan heb..
Ik had na 1,5 ook weer een nieuw peerd..

Net zoals een beetje met onze honden.. Onze boxer is 7 en begint aardig af te takelen..
Per toeval (écht toeval) kregen we ineens een jack russel puppy in onze handen..
Als roef dood gaat hebben we cees (ahaha oerhollandse naam) nog.. Zo maakt het verdriet het wat minder en kan ceessie ons een beetje steunen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:39

Las net je andere reactie ilonab..
Begrijp dus dat je heras naar de slacht bracht?
En dat je er zelf bij bent gebleven?
Heel knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:39

Mja en zo was het met Zeliet dus ook echt toeval... Was totaal niet op zoek, ze stond al bij mij op stal en was eigenlijk totaal niet wat ik wou in een paard en al zeker niet op dat moment :')

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:40

Mensen hebben heel snel een oordeel en mening terwijl ze niks durven te vragen aan de persoon zelf.

Ik koch mijn merrie ook toen Heras met pensioen ging ze was voor erbij niet voor in de plaats van en dat is ook moeilijk te begrijpen.

Het was zeker geen prettige tijd maar sta nu bij een vriendin prive en kan eindelijk weer rustig genieten van me meisje zonder me opgelaten te moeten voelen en overdreven vrolijk te moeten zijn terwijl ik dat helemaal niet was.

En moet zeggen het doet me goed om met mensen te praten die hetzelfde hebben ervaren en dat het gelukkig niet aan mij ligt dat ik er zo tegen aan kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:42

Dat heb ik ook!

Gelukkig heb ik ook echt een paar (2 of zo) mensen op stal waar ik ECHT goed mee kan praten, 1 ervan ziet het ook meteen aan me als er iets is...
Tegen de rest zeg ik gewoon als ze vragen hoe het gaat: goed :+

Maar zo ben ik ook wel een beetje moet ik zeggen, ik zeg het niet snel als er iets is!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:42

[quote="JoycexLynn12"]Las net je andere reactie ilonab..
Begrijp dus dat je heras naar de slacht bracht?
En dat je er zelf bij bent gebleven?
Heel knap![/quote]

Jep met behulp van Window @ bokt die heeft me letterlijk op de been gehouden...

Als ik eraan terug denk word ik nog misselijk |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:44

Er zou maar 1 ding zijn wat ik anders zou doen in het overlijden van Robijn trouwens, bedenk ik me nu....

Andere personen meenemen naar het inslapen van....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:44

Ben je erbij gebleven dat hij de pin kreeg of echt het hele slachtproces?
Vind het echt knap van je! Bij een ander paard zou ik het denk kunnen maar bij mn eigen absoluut niet.

Heb ook 1 vriendin die me wel snapt.. S__L op bokt.. Ze heeft een pony van 28, we moeten er samen niet aan denken dat die ook gaat!

Vind je nieuwe paard echt een leukert robijntje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:48

Het is ook een leukerd, terwijl ik in het begin zoiets had van: dat wordt echt helemaal niets :')
Maar, we zijn echt naar elkaar toe aan het groeien, heel leuk om mee te maken! Alleen doet het me af en toe wel heel veel pijn....

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:49

Ik ben erbij gebleven totdat hij lag en ik zeker wist dat hij echt weg was. Toen ben ik naar huis gegaan maar moest er gewoon zker van zijn dat hij er niet meer was voor mijn gevoel.
Heb op een afstandje staan kijken niet vlak naast hem hoor want daarvoor voelde hij mij veel te goed aan dus heb hem afgegeven aan de slager vanuit de trialer en daar staan kijken. Want ik was natuurlijk comleet overstuur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:52

:(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:53

Helemaal kippenvel van je berichtje.. Mijn kennis heeft het ook in alle geuren en kleuren met de letterlijke details verteld dus ik krijg zo'n beeld voor me.
Is hij gebruikt voor consumptie?

Snap ik wel ja robijntje, je had lynn en mij moeten zien?
Ik dacht echt een tijd, ik verkoop haar weer, ik wil nunique terug!
En nu? nu is ze mijn beste maatje geworden en ze kent mij door en door, net zoals ik haar!
We rijden sinds kort wedstrijden en hebben echt een speciale band maar zoveel anders als die met nunique.

Vond robijn ook een pláátje! Zonde, 5 jaar!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:55

[quote="Robijntjah"]Het is ook een leukerd, terwijl ik in het begin zoiets had van: dat wordt echt helemaal niets :')
Maar, we zijn echt naar elkaar toe aan het groeien, heel leuk om mee te maken! Alleen doet het me af en toe wel heel veel pijn....[/quote]

Het is zker een leukerd, koppie heeft wat weg van mijn merrie ook een vosje.
Komt goed dat naar elkaar groeien kost tijd dat merk ik ook en je moet het ook vooral de tijd gunnen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:57

Robijn was echt mijn droompaard en dat zal denk ik geen ander paard kunnen evenaren... Het was absurd zo snel als dat paard en ik samen van alles konden....

Met Zeliet is het gewoon heel anders, daar doe ik hele andere dingen mee en heb ik hele andere ambities mee...

Ja, dat 5 jaar, daar wringt het hem bij mij... Als ze nu nog eens iets van de wereld had mogen zien, hoe mooi het allemaal kan zijn en niet voor meer dan de helft oliebol mee had mogen maken was het voor mij al heel anders geweest denk ik!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:57

Jah, het vervelendste erna vond ik nog het geld dat ik ervoor kreeg dat kwam hij na een week ofzo netjes brengen gelukkig had ik het adres van me ouders gegeven en niet de mijne want dat van de slager aannemen had ik niet zelf willen doen.

En ohja dat gevoel van ik doe me andere paardje weer de deur uit hebben we vast allemaal gehad maar je krijgt nooit hetzelfde terug als was je weg gebracht hebt...

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:59

[quote="Robijntjah"]Robijn was echt mijn droompaard en dat zal denk ik geen ander paard kunnen evenaren... Het was absurd zo snel als dat paard en ik samen van alles konden....

Met Zeliet is het gewoon heel anders, daar doe ik hele andere dingen mee en heb ik hele andere ambities mee...

Ja, dat 5 jaar, daar wringt het hem bij mij... Als ze nu nog eens iets van de wereld had mogen zien, hoe mooi het allemaal kan zijn en niet voor meer dan de helft oliebol mee had mogen maken was het voor mij al heel anders geweest denk ik![/quote]

Heras was 7 gelukkig wel heel intensief van genoten aangezien ik hem kocht toen hij 1,5 was.