[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilonab

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:18

Pikeur heel veel sterkte, het gevoel is verschrikkelijk je hart wordt samengeknepen en je weet niet wat je ermee aanmoet.
neem de tijd maak niet de fout die ik heb gemaakt Doe wat je gevoel je ingeeft en geef je gewoon over aan het verdriet.
Zoek een maatje op waar je kan uithuilen of iemand die vasthoud waar je behoefte aan hebt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:23

Ik kom net bij hem vandaan en heb de deur dichtgedaan, hij werd koud en het was tijd omte gaan.

Bedankt |(

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:42

Nogmaals sterkte. :(:)

Ik heb trouwens een reactie op me mail ivm een reading als het goed is krijg ik binnen een week een antwoord......

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:06

Pikeur ik wens je heel veel sterkte, zoek de warmte om je heen en hou je daar aan vast. Denk ook aan jezelf en wat voor leuke dingen jullie samen hebben meegemaakt. Wees daar trots op.
Nogmaals sterkte

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:09

Veel sterkte pikeur!

Nou ik moest gister nog effies me fiets in de schuur zetten en dat is de schuur waar het halster komt.. Eigenlijk pak ik altijd me fiets en ga ik weer maar doordat ik er weer met jullie over gepraat heb bleef ik ernaar kijken.. heel raar!
Al het zand zat er nog op, ze heeft natuurlijk veel gelegen door die koliek dus overal nog zand.. Het is gewoon zo raar dat ze daarin is gestorven!
Daarna na misschien een maand mijn fotoboek weer gepakt.. Heb toen heel veel foto's besteld bij kruidvat en in een fotoboek gedaan, op de laatste blz gedichtje en pluk haar.. Mehn wat een regendans was het weer!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:17

Veel sterkte pikeur. Die pijn is niet te bevatten.
Geef je er aan over en zoek steun in je omgeving en eventueel hier in het topic.

Mag ik vragen hoe hij is oerleden?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:41

Pikeur schreef:
Ik kom net bij hem vandaan en heb de deur dichtgedaan, hij werd koud en het was tijd omte gaan.

Bedankt |(

:(:)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:00

Assepoetster schreef:
Pikeur ik wens je heel veel sterkte, zoek de warmte om je heen en hou je daar aan vast. Denk ook aan jezelf en wat voor leuke dingen jullie samen hebben meegemaakt. Wees daar trots op.
Nogmaals sterkte

Dankje, ik ben en zal inderdaad altijd heel trots op hem blijven en ik ben ook soort van opgelucht dat het nu allemaal over is..
Het klinkt misschien heel raar, maar ergens in maart was er al een zeer ernstige tumor verwijderd, en sindsdien heb ik zo ongeveer elke nacht wakker gelegen omdat ik wist dat het elke dag over kon zijn..
13 september hebben we nog samen een beker gewonnen en dat is me nu ook zo kostbaar geworden

Verdriet blijft enorm, mn beste vriend ;( Hij verdiende het om te slapen, hij kon niet meer

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:06

Ten eerste Pikeur: Ontzettend veel sterkte, ik begrijp uit je posts dat je paard een medisch probleem had. Het is dan een schrale troost te weten dat hij daar nu geen last meer van heeft

diddlmouses schreef:
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind 25% nog hartstikke veel!

Wat wil je hier nu mee zeggen? 25% is niet veel, en zeker niet in dit geval. Er was 25% kans dat ze goed door een operatie heen kwam, die operatie was op zich het probleem ook niet, maar dan...
Het botvlies was beschadigt, botvlies kunnen ze niet maken. De bloedvaten waren weg geslagen, en de doorbloeding naar de voet toe moest dan dus van ongeveer 2cm af komen.
Een operatie had dus enkel uitstel geweest. De kans dat het been vanaf de kogel NIET af zou sterven was minimaal.
Op het moment dat je nu dus zou zeggen dat jij het geprobeerd zou hebben, zeg je dus tegelijk dat ik niet alles gedaan heb (er viel nl niks te doen) en daarom vind ik deze opmerking alles behalve passend. Je mening respecteer ik, je tact niet. (en nu blijf ik heel netjes...)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:22

Pikeur schreef:
Mn pony is zojuist ingeslapen
Hoe moeti k afscheid nemen |(
zn zweet nog aan mijn handen terwijl hij er niet meer is
hoeveel pijn kan een mens hebben
http://i26.tinypic.com/29msraf.jpg
13 september |(

heel veel sterkte :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:24

stef schreef:
Ten eerste Pikeur: Ontzettend veel sterkte, ik begrijp uit je posts dat je paard een medisch probleem had. Het is dan een schrale troost te weten dat hij daar nu geen last meer van heeft

diddlmouses schreef:
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind 25% nog hartstikke veel!

Wat wil je hier nu mee zeggen? 25% is niet veel, en zeker niet in dit geval. Er was 25% kans dat ze goed door een operatie heen kwam, die operatie was op zich het probleem ook niet, maar dan...
Het botvlies was beschadigt, botvlies kunnen ze niet maken. De bloedvaten waren weg geslagen, en de doorbloeding naar de voet toe moest dan dus van ongeveer 2cm af komen.
Een operatie had dus enkel uitstel geweest. De kans dat het been vanaf de kogel NIET af zou sterven was minimaal.
Op het moment dat je nu dus zou zeggen dat jij het geprobeerd zou hebben, zeg je dus tegelijk dat ik niet alles gedaan heb (er viel nl niks te doen) en daarom vind ik deze opmerking alles behalve passend. Je mening respecteer ik, je tact niet. (en nu blijf ik heel netjes...)

25 % kans om te overleden vind ik ook weinig..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:29

Of het nou veel of weinig was, dit is de keuze geweest van de eigenaresse Stef en dit was de beste, hoe je het ook went of keert. Zij is tenslotte diegene die weet wat het beste voor haar pony is geweest, wat de percentages ook mogen zijn.
Het lijkt me overigens niet gepast daar over door te discussieren.
Sterkte stef!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:33

25% is erg weinig.
Je hebt er goed aan gedaan je paard het lijden te besparen.
Hoe moeilijk de keuze ook is.
Maar ook beter voor jezelf, anders zou je nog zo veel dagen met hoop maar ook tegenslagen tegemoet zijn gegaan..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:34

Heel veel sterkte de komende tijd wordt zeer zwaar... :(:)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:35

Wat zal ik onze ritjes zonder zadel en hoofdstel over straat missen ;( Mn lieve vriend
Sorry dat ik hier zo kom zeuren maar jullie begrijpen het tenminste...

Jij ook heel veel sterkte stef ;( Wat de percentages ook zijn, soms kun je het gewoon niet tegen je lieve paardenvriend maken om hem te laten lijden..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:42

Ach meiss daar zijn we hier toch voor om je hart te luchten en je verdriet te delen ik weet dat ik er steun van had en zo ook wist dat je dan toch niet de enige bent die dit meemaakt...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:43

Assepoetster schreef:
Of het nou veel of weinig was, dit is de keuze geweest van de eigenaresse Stef en dit was de beste, hoe je het ook went of keert. Zij is tenslotte diegene die weet wat het beste voor haar pony is geweest, wat de percentages ook mogen zijn.
Het lijkt me overigens niet gepast daar over door te discussieren.
Sterkte stef!

Ben ik ook met je eens hoor :j
Iedereen maakt de keus op het moment dat ze zelf denken dat het genoeg geweest is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:44

Het is geen gezeur hoor..
Verdriet mag je hebben :(:)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:24

We hebben hier allemaal hele verhalen over onze vriendjes gehouden. Juist in dit topic weet iedereen wat je mee maakt en dat geeft veel steun. Praat er zo veel over als je wilt. dat lucht op. Hier vind niemand het gezeur..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:34

In tegenstelling tot andere topics, of mensen om je heen.. De meesten snappen het niet.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:40

Klopt heb het nog wel vaak over haar en dan zie je ze kijken "heb je haar weer".

Afgelopen weekend zat ik met een vriendin wat foto's te bekijken en kwamen daar ook Zub tegen en wat denk je de tranen kwamen vanzelf en zo zaten we samen te huilen...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:42

Dit is dus precies de rede dat ik bijna niet meer in dit topic kom.
Ik vind dat er vaak veel te makkelijk over inslapen gedaan wordt , en dan wordt er gezegd dat het het beste voor het beest was, maar vaak (en nu heb ik het niet stef! ) is het uiteindelijk het makkelijkste voor de mens. Die heeft er heus wel verdriet van maar in mijn ogen zeker niet alles eraan gedaan!
Als een mens iets mankeert doen we er toch ook ALLES aan om diegene beter te maken!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:44

vorige week is er op onze stal een paard overleden aan kolieken hoe die mensen ermee omgaan " gewoon even een nieuw paard kopen en het is vergeten" :( :( :( daar kan ik nu nie bij ik heb staan huilen op dat gras veld om hem nog te doen opstaan ik kende dat paard niet eens echt pffffffffffffff

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:05

diddlmouses schreef:
Dit is dus precies de rede dat ik bijna niet meer in dit topic kom.
Ik vind dat er vaak veel te makkelijk over inslapen gedaan wordt , en dan wordt er gezegd dat het het beste voor het beest was, maar vaak (en nu heb ik het niet stef! ) is het uiteindelijk het makkelijkste voor de mens. Die heeft er heus wel verdriet van maar in mijn ogen zeker niet alles eraan gedaan!
Als een mens iets mankeert doen we er toch ook ALLES aan om diegene beter te maken!

Dus een paard wat helemaal op is, die een mooie leven heeft gehad maar gewoon niet meer kan moet maar door blijven leven tot ie erbij neervalt?
Nee, ik vind dat de mensen die hier komen JUIST voor hun paard kozen.. En ik denk dat IEDEREEN gevochten heeft voor haar/zijn paard..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:12

Dm het klopt dat we er bij mensen ook alles aan doen. Maar ook bij mensen zou ik de mogelijkheid tot euthansie geen gek idee vinden. Waarom dieren en mensen zo enorm laten lijden als er geen kans op herstel is. Ik denk hier overigens absoluut niet licht over.