[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:17

Ik heb het bij stal danae late doen.. stal.danae@home.nl

Ze zit ook op bokt, dus zodoende heb ik het contact over de mail gehouden, zodat ze niet op bokt zou kunnen kijken bij mijn berichten..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:24

Slim! Anders kunnen ze al je info natuurlijk checken..
Ik kende mijn reader niet, zij mij niet, had nog nooit van mn paard gehoord maar damn.. hoe ze al die dingen kon opnoemen.. ik stond echt sprakeloos.. Je moet het wel treffen, zoveel mensen die doen alsof! Hoeveel betaalde jij Snackie?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:54

10 euro toen hij nog leefde.
en 15 na zijn overlijden.
Ze adviseerde de reading 6 weken na overlijden te doen, ivm dat hij dan rustig over kon gaan naar de andere wereld.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 06:55

Dank jullie wel voor de info, aan de ene kant wil ik het heel graag omdat hij zeg maar nog steeds in de "weg" zit en me andere paardje dat absoluut niet verdient.
Maar ik ben bang dat ik daar niet meer stop met huilen....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:26

Ik heb behoorlijk gebruld bij mijn reading. maar het heeft me zeker wel geholpen.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:24

Net nog heel hard zitten brullen, collega's gingen vragen hoe het gaat als je je paard naar de slager brengt ze wilde in detail wel effe weten hoe dat in z'n werk ging.
Tja dat ging ik dus echt even niet trekken pfff.
Daarom moet ik echt iets doen wat ervoor zorgt dat ik de boel beter kan verwerken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:26

Tsja, daar over praten is ook goed. Huilen mag ook..
Ik voel me pas sinds een half jaar niet meer verdrietig.
En toch heb ik maandag staan brullen (2 jaar na overlijden) us ja.. er over heen komen..duurt gewoon zo lang..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:53

@ dreeke, ik kwam dakota tegen in het fjordenboekje vandaag.
Mooie foto's..

Ik heb al een tijdje niet meer gepost.
Goed gaat het niet, daar kom ik met kleine dingetjes steeds achter.
Ook droom ik de laatste tijd weer veel, of noem het maar eerder nachtmerries..

@ Snackie wat leuk dat je dag zo mooi is verlopen. Je knolletje in de hemel heeft je vast geholpen..

@joycexlynn wat een mooie foto's en top dat je eerste wedstrijd goed ging. Kan je echt trots op zijn.

@lisettu wat triest dat anne niet meer beter kon worden. Maar nu heeft hij gelukkig geen pijn meer, en daar doe je het toch voor. Hoe graag iedereen ook hun dierbare paard bij zich wil houden.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:04

deze week vind nogal moeilijk
ik merk dat veel aan bella denk en dukat in deze periode

joke en veulen hebben ondertussen beiden een goed tehuis gevonden,nu merk ik meer wat we allemaal verloren hebben en wat een bewogen jaar we hebben gehad

eerlijk gezegd ,geen van beiden :o mis ik en de kinderen ook niet

oudste gaat wel morgens weer mee ,hij heeft zich het trekpaardveulen toebedacht (al vanaf de geboorte noemt die het zijn paard )

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:18

Ik en mijn reader hebben samen zitten janken.. Niet heel even, nee echt gewoon een uur ofzo!
Het was eigenlijk lekker, lekker om ff al je verdriet kwijt te zijn.. Ze moest huilen omdat nunique het allemaal niet snapte, ze snapte gewoon niet waarom ik zo verdrietig was!
Tja, het was erg emotioneel maar ik dank god op me blote knieen dat het bestaat en dat ik het mee heb mogen maken..

Dat van die 6 weken erna klopt wel, ik kwam pas meer dan een halfjaar daarna maar had er daarvoor niet echt aan gedacht..
Ze is toen ook bij mijn huidige paard geweest die toen met een blessure stond en ze zei dat aaaalleeeess weer goed kwam, dat we zeker M springen werden.. Naja of dát allemaal waar is wachten we nog af maar t deed me wel goed!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:53

Ik heb gister een mail gestuurd voor een reading. Ik ben aan de ene kant heel erg benieuwd aan de andere kant toch een soort van bang dat ik al het verdriet weer omhoog haal. Het is nu 7mnden geleden...
Nu even wachten op een reactie.... ik hou jullie op de hoogte ;-)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:34

Je verdriet komt zoiezo omhoog maar dat is toch niet erg? het is juist erger als je er geen verdriet om hebt..
Hoop dat je wat aan de reading heb, de meeste wel!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:47

Ik hoop zker dat ik er iets aan heb, ik heb de laatste tijd alleen al zoveel verdriet gehad en wordt er niet vrolijker van.
Korte uitleg ik was een vriendin van Barco hier op bokt misschien kennen jullie haar verhaal 2 weken nadat ze moeder was geworden is ze overleden. De zondag voor haar overlijden was ik bij haar op kraamvisite geweest....

2 weken na haar begravenis heb ik mijn mannetje weg moeten brengen omdat het niet meer ging dus tja het is nogal heftige tijd geweest met heel veel verdiet. Waarvoor ik in eerste instantie ben weggelopen maar sinds 2 maanden dubbel en dwars heb terug gekregen.....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:09

Ach wat rot voor je zeg! Waaraan is ze overleden? Ik ken haar verhaal nl niet..

Je loopt weg voor je problemen maar komt ze uiteindelijk áltijd tegen.. Dat heeft iedereen, ik heb het ook een tijd gehad maar believe me, alles komt goed..

Ik had ook een rottijd toen nunique overleed.. vlak daarvoor verhuisde mijn bijrijdpaard naar een andere stal.. van het een op andere moment was ze weg..
Ze werd kreupel en bleek hoefbevangen. Ging naar een stal waar ze de hele dag buiten stond.
Misschien heeft alles weer zo moeten zijn want we zijn weer herenigd, ik sta op de zelfde stal met mijn huidige paard!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:20

Ze is in de wachtkamer van de huisarts in elkaar gezakt en overleden aan trombose...

Ik ben heel hard weggelopen maar wat je zegt je komt jezelf dubbel en dwars tegen.

Sommige dingen zullen wel zo moeten zijn maar af en toe de vraag waarom???? maakt het wel heel zwaar.

En ik had me maatje om alle dingen altijd te verwerken met hem ging ik als er iets was naar buiten en nu had ik heel veel verdriet en kon ik dat voor mijn gevoel nergens meer aan kwijt.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:22

Mag je je hier ook aanmelden als je een paard verloren bent, maar deze niet is overleden?

Over readings, ik heb een reading bij cecilia van der drift gekregen, die heeft m'n ogen echt geopend :j

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:33

Trombose? Damn, dat heeft mijn vader ook.. wij werden getest en helaas, ook wij hebben het gen!
Hoop niet dat het zover mocht komen maar ben aan alle kanten gewaarschuwd ivm zwangerschap.

Ik had nunique ook om alles te verwerken, dan ging ik naar haar toe en lekker tegen haar praten en ze ging me altijd kusjes geven..
Tis zo raar dat iets wat je dagelijks doet in een keer weg is..
Ik heb een nieuw paard waarmee ik álles kan, écht waar ze betekent veel voor me maar ieder paard is anders.. Nunique is en blijft het beste paard voor me..

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:09

Dat heb ik dus ook, Heras was me maatje en me meisje die ik nu heb is een heerlijk dier hoor helaas geen makkelijke tante dus daar moest ik ook heel erg aan wennen.
Ik had haar al wel erbij een half jaar voordat ik hem moest wegbrengen omdat hij toen al op rust stond.
Het is dat een ander paardje er ook voor zorgt dat je wel weer verder moet en dat ze ook je aandacht verdienen.
Maar er is er maar eentje de echte volgens mij.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:14

Precies! Uit het oog maar niet uit het hart..

Even wat anders.. Heb nog steeds die mooie staart van Nunique liggen.. Wat zouden jullie doen met deze staart?

Doe de foto's even in link misschien omdat sommigen het niet prettig vinden om naar te kijken.

http://i37.tinypic.com/iqknd0.jpg

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:21

Wat ik heel mooi vind zijn die sieraden met daarin paardenhaar gevlochten ze zijn wel prijzig maar het is wel iets wat je altijd bij je kan dragen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:23

Ja klopt.. Dat wil ik er ook van gaan maken.. 1 ding wat zeker is haha maar wat met de overige staart? Ik gooi het natuurlijk niet even in de prullebak maar wat heb ik er verder aan?
Vind het erg cruw om hem op te hangen ofzo.

Tis wel stil he! We zijn lekker met ze 2 aan het praten haha.
Ik ben ziek thuis dus de andere zullen wel aan het werk zijn.. Nou ik vind het heeeerlijk om lekker over nunique te kletsen of iets anders dergelijke!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:29

Hahaha het is zeker stil ;-)

Ik zit op me werk en totaal geen zin om te werken. Gister dan een waardeloze dag gehad wel fijn geëindigd lekker met me vriend de stad in geweest en uit wezen eten maar nu al zo'n weekeind idee.

Tja het is wel een beetje cru om dat zomaar aan de muur op te hangen dat is waar. Maar wat dan dat is een hele goede vraag.

Ik las trouwens je topic over de staart en het stukje over schoonmaken van je halster.

De deken die heras op had heb ik daarna nooit meer aangeraakt een stalgenootje heeft hem uit de trailer gehaald en geen idee waar gelaten want ik wilde hem echt niet zien. Dat zelfde geld voor z'n halster die heb ik ook daar achtergelaten ik kon het gewoon niet aanraken die dingen.

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:38

JoycexLynn12 schreef:

Even wat anders.. Heb nog steeds die mooie staart van Nunique liggen.. Wat zouden jullie doen met deze staart?

Doe de foto's even in link misschien omdat sommigen het niet prettig vinden om naar te kijken.

Wow dat je dat heb gedurfd om af te knippen. Ik heb sorry tegen Zisk gezegd omdat ik een miniscuul plukje van zijn staart heb afgeknipt voor in zijn levensboek en dat kreeg ik al bijna niet over mijn hart!

Ik zou het in een mooie doos bewaren eigenlijk en de delen die je wil gebruiken gewoon gebruiken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:40

Heb nu dus de staart gewassen heb alleen nog niet het halster kunnen aanraken.. Voorderest niet zoveel moeite, ik gebruik 1 hetzelfde deken voor Lynn die nunique ook omhad.. Vond het onnodig om een nieuw deken te kopen terwijl ze dezelfde maat hadden en tja, twas een oude harry horse en had er niet zoveel mee máár bepaalde halster krijgt lynn ECHT NIET om. Die zijn van nunique en van niemand anders..

Dingen die je nu niet kunt aanraken komen later wel.. Ik wil het halster namelijk boven mn bed hebben, naast haar schilderij en foto's.
Haar ijzer hangt er al maar ik zit maar de kl*ten met dat halster, krijg het niet over mn hart om dat ding aan te raken!
Gek he!! Zo'n bepaalde invloed heeft het.. Misschien komt het omdat ik niek als verassing kreeg en ze dat halster om had, en ze is gestorven is precies datzelfde halster..

Ik moest het halster trouwens wel ophalen bij de baas van stal.. ze had hem apart gehouden totdat ik erom vroeg en zij heeft hem ook afgedaan toen niek dood was.
Pas 3 weken later vroeg ik erom en ben ik met het halster in me hand naar huis gefietst.. Compleet in tranen, mensen keken me echt raar aan.. in de schuur gedumpt en nu 1,2 jaar later hangt het er nog steeds..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:41

ManonR schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Wow dat je dat heb gedurfd om af te knippen. Ik heb sorry tegen Zisk gezegd omdat ik een miniscuul plukje van zijn staart heb afgeknipt voor in zijn levensboek en dat kreeg ik al bijna niet over mijn hart!

Ik zou het in een mooie doos bewaren eigenlijk en de delen die je wil gebruiken gewoon gebruiken.

Heb niek 6 sec gezien toen ze dood was.. mijn vader heeft met een kennis de staart afgeknipt..
Ben ontzettend blij dat ik haar hele staart heb, toch nog iets wat ik even kan vasthouden wat nog dicht bij me staat..
Heb het gevraagd tijdens de reading, of ze het erg vond maar dat vond ze niet.. ze is nu in de paardenhemel met nog precies dezelfde staart hoor! En nog steeds die hangbuik en hanglip.. niks veranderd!!