Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moppielover schreef:toen moppie net heen gegaan was ging ik wandelen en toen liep ik onbewust de route die ik heel vaak met hem wandelde, toen ik op de dijk liep voelde ik zijn neus op mijn schouder, en daarna een warm windvlaagje alsof hij ademde op mijn schouder, ons hondje ging ook ineens heel hard rennen ( hij is bang voor paarden). Toen ik omkeek was er niks te zien. Dat was best eng, emotioneel maar ook heel fijn, er ging echt even een vlaag van rust, ontspannenheid door me heen.
Snackie schreef:Ik droomde alleen de nacht na de reading (van na zijn dood) over hem. met pijn in zijn lijfje,
ik zocht ff het bericht erbij :
Ik heb trouwens gedroomd Over Marlon!
Maar het was niet zo'n hele leuke droom, heb maar momenten onthouden.
Dat ik met hem over het harde stapte, en hij ging stilstaan,en heel raar doen met zijn linker voorbeen.
ook begreep ik uit die droom,dat hij de hele dag op stal stond,omdat hij uit zijn stekker gaat,als hij buiten los was.
Zijn ijzers zaten ook na 2 weken al niet meer goed enzo, alles heel pijnlijk voor hem.
Het was wel heel mooi zonnig weer,en die bak, die was ineens helemaal met strandzand.
Voor mij is de boodschap duidelijk,dat ik er nu goed aan heb gedaan, de pijn voor hem te eindigen.
In die droom was het mooi weer, marlon was een warmte paard,en dat strandzand herrinnert aan 2 super gave strandritten,waar we beiden super van genoten hadden.
En ik ben blij,dat ik eindelijk van hem gedroomd heb..
jammer genoeg was de hond ook aan het dromen,en werd ik wakker, terwijl ik helemaal niet wakker wilde worden(dat is ook raar,ik hoorde de hond jammeren,terwijl ik sliep)
Wat ik ook nog redelijkbewust meemaakte in die droom,is dat hij wel overleden was,maar hij was toch bij me,in die droom,volledig helder,en niet schimmig ofzo.
Denk dat daar ook de boodschap in zit,dat hij altijd bij me zal zijn..
ManonR schreef:Ik ben nog niet in memoriam maar helaas wel bijna. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn 5 jarige ruin morgen in moet laten slapen. Ik heb hem 2 jaar en een paar maanden en heb daarvan 1,5 jaar gedokterd.
Nu hebben jullie allemaal al een heel zwaar verlies geleden, ik had alleen een vraag.. hebben jullie besloten erbij te zijn toen je je paard in moest laten slapen of hebben jullie bewust levend afscheid genomen en waarom?
Ik zit hier namelijk op het moment zwaar mee in dillemma en morgen is het al zover..
Ik hoop dat jullie je ervaring met mij willen delen..
ManonR schreef:Ik ben nog niet in memoriam maar helaas wel bijna. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn 5 jarige ruin morgen in moet laten slapen. Ik heb hem 2 jaar en een paar maanden en heb daarvan 1,5 jaar gedokterd.
Nu hebben jullie allemaal al een heel zwaar verlies geleden, ik had alleen een vraag.. hebben jullie besloten erbij te zijn toen je je paard in moest laten slapen of hebben jullie bewust levend afscheid genomen en waarom?
Ik zit hier namelijk op het moment zwaar mee in dillemma en morgen is het al zover..
Ik hoop dat jullie je ervaring met mij willen delen..
Citaat:De da heeft mijn ouders het afgeraden om er niet bij te zijn, dit omdat het niet leuk is om je paard te zien sterven en zijn laatste adem uitblaast..
Het paard kan tegenspartelen omdat het niet dood wil.. Máár het kan natuurlijk ook heel vredig gaan.. Dit is nooit van te voren zeggen.
De da zei dat ze nunique beter levend konden herinneren met al die mooie moment als het moment dat hij zijn laatste adem uitblaast want dat zal altijd op je netvlies blijven staan.