[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:41

lysje wat een geluk dat je je lievelingspaard toch weer hebt gevonden nadat je dacht dat ze was overleden.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:30

lysje1 schreef:
Was me bijna gebeurd dat mijn lievelings paard dood ging!
Het is dan niet me eigen paard. Maar ik hield wel heel erg van der. Ze zou naar de slacht worden gebracht. Gelukkig niet gebeurd!
Maar ik dacht dat ze al dood was. Ik heb dagen/nachtenlang gehuild. Me moeder is toen op zoek gegaan en die heeft haar weer gevonden!

heb verhaal even in je profiel gelezen ,lijkt me inderdaad schrikken meisje :(:) voor je ,maar gelukkig leeft ze en staat ze fijn met pensioen?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:23

Maart dit jaar hebben we mijn pony heel onverwachts verloren. Hij lag op een dag zomaar dood in de wei... Hij was niet ziek, niet oud, niets... ;(
Ik heb sindsdien wel weer een andere pony, maar Shahko blijft mijn 1e liefde, mijn grote trots.

Een week geleden zei mijn vriend dat hij een verrassing voor ons had bij de stallen. Wij dachten dat hij een hooiruif had gemaakt, maar we werden meegenomen naar de schuur waar de trailer staat.
Mijn vriend had als verrassing voor ons de naam van Shahko (en aan de andere kant de naam van mijn zusjes eerste paard) op de trailer laten zetten als eerbetoon!
We werden er wel even emotioneel van. Vond het zo lief van mijn vriend dat hij dat voor ons gedaan had... :+:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:58

Jemig, dat is ook rot om Shahko zo te vinden :(:) . Dat verwacht je echt niet.
En wat ontzettend lief van je vriend, een heel mooi eerbetoon.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:30

Zeker een mooi eerbetoon.
Lijkt me vreselijk zo je paard te vinden als er verder niks aan de hand was....

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 01:22

Wat erg dat je je paardje zo moet vinden!
Je moet maar denken dat hij waarschijnlijk fijn ingeslapen is.
Hij heeft er verder niet van geleden.

Mooi eerbetoon dat van de trailer :)
Sterkte ermee!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:47

Dat is een schok, als je hem zo opeens vindt. Zo ging het bij mij ook.. Dat onverwachte maakt de klap nog groter...
Wel een prachtig eerbetoon, en heel veel sterkte!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:39

Bedankt allemaal, we waren er ook helemaal kapot van toen we hem zo zagen liggen...
Hij moest bij ons oud worden en op z'n zwaar bejaarde dag rustig inslapen, maar het heeft niet zo mogen zijn. ;(
Dat het zo snel gegaan is en hij er waarschijnlijk weinig van gemerkt heeft is gelukkig wel iets een troost geweest.

M'n zusje had ook een stuk van z'n manen en staart geknipt. Daar wil ik als de tijd er rijp voor is een hangertje van laten maken zodat hij altijd dicht bij me is. :+:

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:39

eergisteren kwamen de oude eigenaren van Liroy naar Liroy kijken, pff tis al 9 maanden geleden maar alles kwam weer naar boven. Ben de hele dag verdrietig geweest :(

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:39

Hoe gaat het hier met iedereen? Stilletjes hier.. Hier gaat het wel redelijk, de laatste tijd wat vaker dipjes dan eerst. Maar ik heb wel het gevoel dat ik hem meer los kan laten, niet helemaal, maar het gaat beter.. En ik moet zeggen dat ik Simply ook steeds leuker ga vinden.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:50

de moeilijkste maand is voor mij begonnen
28 september komt eraan

carmenamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:59

sommige verwerken het gauw maar sommige ook niet ligt er ook net aan wat voor band je met hem had natuurlijk het zal op een duur wel een plekkie binnen in je krijgen kan heel lang duren..

_Kimberley schreef:
Mijn pony is 28 september overleden. Niet lang geleden, maar ik denk nog iedere dag aan haar, ik huil nog iedere dag om dr.

Hoelang hebben jullie erover gedaan om het te verwerken ? Of hebben jullie dit nooit verwerkt, en blijft het gevoel ? Bij mij is het nu meer zo dat het gevoel er nog wel is, maar dat het gewoon went. Maar heb het nog steeds niet geaccepteerd ofzo..

Hoop dat dit topic toegestaan is.
Laatst bijgewerkt door carmenamigo op 05-09-09 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

carmenamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:00

ik heb afscheid van mijn paard moeten nemen eind maart begin april ik rij nu een ander paardje maar het doet mij nog erg zeer als ik me paardje zie met wedstrijden op de manege en in de winter kom ik hem nog vaker tegen als het slecht weer is.
ik deed hem samen met een vriendin ik had het paardje toen al 1 jaar. zei deed hem toen al dik 4 a 5 ,maand me samen en op een op andere dag komt ze er mee dat hij nu haar eigen is ik voel me echt hard gepakt van binnen ben er kapot van het doet me heel veel zeer als ik nog dingen van hem zie of hun tegen komen hoe kan ik dit ooit gaan verwerken..
ik kan het amper een plekje geven.. het was me eerste paard die ik voor iemand rijde voor iemand.
wie kan mij tips geven

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:34

Ik vind dit geen afscheid voor altijd, Je kunt hem nog zien.
Ik kan je geen tips geven.. het slijt met de tijd..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:42

Ik heb sinds een week het schilderij van mijn merrie boven me bedje hangen.. Met daaromheen andere foto's, haar ijzer en er komt nog het halster waarin ze gebracht is en waarin ze is overleden..
Ik slaap echt goed snachts.. Ik kan naar haar kijken en als ik daarheen kijk komen er geen tranen meer!
Tja, af en toe natuurlijk.. Soms is het zó onwerkelijk.. Ik ben nu zo aan lynn gehecht!

Ik laat een armbandje maken van haar staart, maar wat moet ik met het overige doen? (hele staart is afgeknipt)

En hoe gaat t met jullie?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:33

Eigelijk na omstandigheden gaat het goed ,het is nu precies een jaar geleden dat lajout gegaan is , en mis haar in haar doen en laten wel.
k Heb veel verdriet gehad om haar los te laten ,toch schijnt de zon weer.(Sinds twee maanden voel ik geen verdrietige balast meer....)
Voor mijzelf ben ik een andere weg ingeslagen en merk dat ik geniet van de dieren die ik nu om me heen heb.k Heb veel genoegen om kleine meisjes les te geven ,en krijg er per 1 oktober een kleine ruin pony bij.
Voor een ieder die midden in het afscheid nemen en loslaten zit, veel sterkte toegewenst...........

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:42

ceesje schreef:
Ik Heb veel verdriet gehad om haar los te laten ,toch schijnt de zon weer.(Sinds twee maanden voel ik geen verdrietige balast meer....)

Dit herken ik.
Na mijn laatste flinke dip rond zijn "jaardag" heb ik daarna geen dip meer gehad. Denk nog veel aan hem, maar wat Ceesje mooi zegt, zonder verdrietige balast.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:57

Ik sluit me hier bij aan.
Het Loslaten is het aller moeilijkste. Dat duurde bij mij zeker 1.5 jaar, ondanks dat ik met andere paarden bezig was.

Het gemis is er nog wel, en het verdriet in zekere zin daarmee ook wel.
Maar dat zit zo ver weg, dat gevoel, omdat ik nu zoveel andere dingen aan mijn hoofd heb..
Dat ik verdrietige dingen een beetje lijk te vergeten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:01

Dat is ook zo Snackie.
Toch geen ernstige dingen aan je hoofd hoop ik?

Als iemand echt heel betrokken bij mij gaat doorvragen over Bert, dan borrelen de emoties ook zo weer op. Maar niet meer zomaar in mijn dagelijks leventje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:02

Nee zeker niet.
Gewoon, werk paard, nog meer werk, huishoudentje, mannetje, andere diertjes, gewoon druk :D

Ik weet ook niet goed hoe ik mijn bovenstaande post moet uitleggen.
Ik heb een soort verdriet, maar ik kan er niet meer om huilen. Misschien krijg ik nog een dip, dat weet je nooit.
Maar zo voelt het echt niet..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:05

Ik denk dat er altijd wel weer een keer een dipje komt (kan komen). Mijn vriendin had het laats ook ineens weer nadat haar paard 3 jaar geleden is overleden.

Ik denk dat het alleen maar fijn is, dat het verdriet minder/anders wordt. Vergeten doen we onze kanjers toch niet.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:10

tja ,ik vind deze maand gewoon niet zo
misschien dat na november beter gaat
is niet zo dat er elke dag aan denk en misschien heeft te maken met alles erom heen aan dingen,het hele gezin is erdoor op de kop gegaan uiteindelijk aan alle factoren

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:18

Je kunt verdriet zo moeilijk sturen Tina :(:) , als het er is, dan is het er.
Er is ook zoveel gebeurd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:29

Daarom :(:)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:02

Ja Tina , dat vind ik ook een moeilijk gegeven , dat verdriet voor ieder een andere uitwerking heeft, en zeker als het kinderen treft die hun pony verliezen.......