[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:46

Het is hier inderdaad verandert. Maar ook leuke gebeurtenissen met nieuwe paarden hoort er bij. Zo is het leven.
Toch kan je hier nog steeds met verdriet terecht.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:54

sonjim schreef:
Hier ook een inmiddels meer meelezer dan kletser, vooral omdat het zo confronterend is op het moment. @ zo snel achter elkaar is onvoorstelbaar, ik ben er gewoon doods van qua gevoel.

Ja Sonjim zwaar voor je , Heel veel sterkte :(:)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:49

Ik had op Texel voor de 3 weken dat ik daar was een verzorgpaard gevonden (advertentie marktplaats) de woensdag voor we weggingen hebben we d'r moeten laten inslapen lang verhaal heb ook wel een topic ben er nog steeds kapot van (het is 27 juli gebeurd) mis haar nog elke dag

[VVDD] Het leek zo'n mooie vakantie te worden........

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:52

Sonjim heel herkenbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:01

Nou, ik heb zaterdagavond zooo'n leuke verassing gekregen van een paar bokkers :+:

Een foto van mij en Robijntje in het zwart wit op canvas met een omtrek van 1m bij 75 cm :+:

Natuurlijk janken geblazen :=
Maar heeeeel mooi!

En in de auto op de terugweg echt een hele flinke huilbui gehad maar was goed.. moest eruit!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:45

Ahh geweldig kado Jo!
Laat je het hier nog wel zien? ben erg benieuwd welke foto!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:03

Corientjuh; wat een vervelende gebeurtenis :(:)

Sonjim en Czarina :(:) . Soms kan ook echt teveel zijn, ik hoop dat de tijd voor jullie ook weer rust brengt.

Robijntjah; wat een ontzettend lief kado. Leuk!

Ik weet niet of ik er vrede mee heb, maar omdat het gewoon zo is, ben ik eraan gewend geraakt. Denk nog steeds veel aan Bert, maar gelukkig aan de leuke dingen. Het verdriet is minder heftig, soms bekruipt het me weer even.

Toen twee weken terug Vince ziek was, merkte ik alleen dat de angst van een ziek paard nog heel hoog zit. Vanaf het moment dat het telefoontje kwam, zat mijn hart in mijn keel. Hij had gaskoliek en ik stond me echt te beheersen om niet te staan janken toen de DA bezig was. Toen ze zei: hij heeft er ook koorts bij, toen had ik het niet meer. Maar even uitgelegd wat er vorig jaar is gebeurd (was een andere DA). Bij het spuiten kwam Vince wat in verzet, ik heb hem meteen aan Carlo gegeven. Beelden van Bert's shock voor mijn ogen.
En toen ik 's nachts onder de sterrenhemel in de wei liep om Vince te controleren en temperaturen, was het of het een jaar eerder was. Wat ben ik toen vaak zo op pad geweest.
Ook deze dingen zullen weer wennen, maar ben er nog niet goed tegen bestand. Moet weer leren dat paarden ook gewoon beter kunnen worden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:07

Dat geldt voor mij ook inderdaad. Meteen paniek om bijna niks.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:09

jeetje, dat was schrikken, ik kan het me helemaal voorstellen.
En idd, een ziek paard betekend niet dat dit dan het einde is. Maar goed, ik zou hetzelfde voelen volgens mij.
hier hebben er een paar laatst flink gehoest, een deel van mij zegt dan, joh, virusje, beetje verkouden, komt vaker voor, gaat weer over, een ander deel van mij zegt, ja maar straks zijn ze dampig of gaan ze dood en als ze blijven leven kan ik ze nooit rijden!!
inmiddels zijn ze uitgehoest en is het dus idd meegevallen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:39

sonjim schreef:
Dat geldt voor mij ook inderdaad. Meteen paniek om bijna niks.

kan me bij aan sluiten :(:) ,is hier als ze te lang( zo echt languit) liggen al paniekerig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:29

Bij mij geld dat voor kreupelheid! Ik blijf iedere dag maar kijken of Zeliet niet onregelmatig is en al denk ik maar iets te zien slaat mijn hart meteen een slag over.... Hoe moet dat dan wel niet zijn als ze ooit een hoefzweertje ofzoiets heeft, dan stort mijn wereld weer in denk ik :+

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:57

Robijntjah wat lief dat je zo'n mooi kado hebt gekregen..

Wat jullie zeggen over de angst voor zieke paarden herken ik ook.
Het is bij mij ook zo erg dat het naar mensen overslaat.
Mijn zoontje had van het weekend erge koorts en bleek de 6de ziekte te hebben.
Zo gauw ik de eerste vlekjes zag ben ik meteen met hem naar de dokter gerend.terwijl het een heel vaak voorkomend virus is die alle kinderen gehad moet hebben.

Vorig jaar had ik daar nog geen last van, dan zei ik och virusje gaat weer wel over.Gweoon even in de gaten houden.
Maar nu is het meteen paniek..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:11

ik was net mij profiel weer eens aan het bijwerken. Kom ik op die 2 shetten die overleden zijn om die toch weer te plaatsen. Maar dat veulen heb ik haar geboorte tot haar dood alles gezien ze was ook van mijn eigen hengst. Dan komen de tranen 7 weken was het ding toen ze doodgetrapt werd door een paard van 1,70

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:22

Shivatjuh01 schreef:
Wat is er dan volgens jou verandert?
(mag via pb hoor)

Ik weet niet, meer een gevoel, denk ik, kan me ook niet meer in iedereen zo vinden hier :o
En idd dat ook heel veel over jullie nieuwe paarden gaat, logisch, maar ik heb natuurlijk geen ander paard genomen, is toch anders ;)

@ CZarina, dat heb ik dus ook! Nou is lisa gelukkig nooit echt ziek. maar ik ben altijd blij als ik dr snachts of sochtends hoor, dan weet ik tenminste dat ze het nog doet ;)
Hoe is het nu met je zoontje?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:28

Ja als je zelf geen ander paard hebt scheeld ook wel. Zou je ook geen ander paard meer willen, of ben je gewoon nog geen nieuw maatje tegen gekomen?

Met mijn zoontje gaat het weer goed. Hij slaapt veel, maar hij heeft geen koorts meer alleen nog duizende vlekjes. Die zullen ook nog wel even blijven zei de dokter.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:37

Dancie dat topic van je veulentje kan ik me nog herinneren.. Het was zo'n schitterend veulen en zo triest dat ze maar zo kort mocht leven..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:45

Diddlmouses dat is inderdaad een verschil , het gemis is veel nadrukkelijker doordat je geen paard hebt.En als je met een nieuwe paardenvriend verder gaat , is het gemis van je overleden paard erook , alleen het accent dat je verder gaat/moet met een nieuwe paardenvriend , lijkt het verdriet milder te maken.( en wellicht maakt het schrijven over nieuwe paarden ,het voor jou moeilijker?)
Zou voor jou daar het verschil zitten ?
Tevens is het natuurlijk wel een topic waar veel nieuwe bokkers zich melden De kern van vaste meelezers is volgens mij heel groot ......

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:58

Ondanks dat ikzelf lekker bezig ben met de andere pony's. Vind ik het soms ook moeilijk om hierover te lezen in dit topic. In dit topic staat voor mij het missen van je paardenvrienden centraal. Om gezellig te beppen heb ik andere topics. Maakt voor mij ook wel dat ik hier minder ben en reageer.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:34

tja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, wetend dat ik me makkelijk schuldig maak aan gewoon gezellig kletsen.
je hebt ook in korte tijd 2 vrienden verloren, lijkt me onwijs moeilijk!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:34

Joyfordogs ik vind het juist oke als je gezellig kletst , er mag ook een beetje luchtigheid zijn........
En het is onwijs pittig om twee dieren in korte tijd te verliezen.....
de wereld om je heen gaat door , en zelf is het met vallen en opstaan, verder gaan.(ook als je met andere paarden bezig bent)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:46

Ik vind/vond dat ook fijn om het ook over Vince te hebben. Is weer een nieuwe fase met ook dubbele gevoelens. En het is fijn weer wat geluk te hebben en te lezen bij anderen.

Maar kan me voorstellen dat dit minder prettig is voor degene die juist nog in hun verdriet zitten.
Ik vind het soms ook lastiger om mee te leven met degene die hun paard net hebben verloren. Niet omdat ik niet weet hoe erg het is (integendeel), maar omdat ik het gevoel heb dat ik telkens dezelfde dingen blijf zeggen. Ik lees ook minder IM, wil dit leed gewoon even niet weten. Kan er soms juist weer angstig van worden.

Zo verschuift het topic elke keer wat in actieve posters en dat is goed. Want het is fijn dat dit topic er is, ik heb er veel aan gehad en kom hier nog geregeld lezen. En ik hoop dat nog veel mensen hier hun verdriet kunnen delen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 00:38

Robijntjah schreef:
Bij mij geld dat voor kreupelheid! Ik blijf iedere dag maar kijken of Zeliet niet onregelmatig is en al denk ik maar iets te zien slaat mijn hart meteen een slag over.... Hoe moet dat dan wel niet zijn als ze ooit een hoefzweertje ofzoiets heeft, dan stort mijn wereld weer in denk ik :+

Dat zou ik precies hetzelfde hebben!
Ik ben ook gelijk bang als er iets met Tool dr benen is.
Dan denk ik gelijk aan hoe het met Shiva is afgelopen ;(

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:14

Hallo allemaal. Ik heb volgens mij ooit eerder een berichtje gepost, geen idee.

Zie dat het nu meer een 'steuntopic' is geworden en ik moet zeggen, dat zou toch erg fijn zijn.
In ieder geval om even antwoord te geven op de titel: Erg slecht, het komt en het gaat maar ik huil nog regelmatig.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:36

czarina schreef:
Dancie dat topic van je veulentje kan ik me nog herinneren.. Het was zo'n schitterend veulen en zo triest dat ze maar zo kort mocht leven..

dat is het walgelijke denk ik eerste zelfgefokte veulen 1e van mijn hengst 1e van de merrie. En dan zo`n prachtdingetje. (foto in mijn profiel.)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:51

Ja je kunt hiet praten over alles wat je dwars zit.
Het gaat over je verlies, en verdriet, maar ook elkaar steunen, dat is wat ik zo fijn vindt aan dit topic..