Randie; wat jammer dat hij maar kort van zijn pensioen heeft kunnen genieten. Maar fijn dat hij er nog even van heeft kunnen proeven.
Die beslissing voor zijn pensioen was toen al moeilijk, beest was maar 11 jaar oud. Ik had nog zoveel plannen voor ons.. En dan dit er nog eens bovenop. Vandaag is hij precies 4 weken "weg".
Dank je wel allemaal voor de mooie woorden en teksten.
Jimmy heeft zijn hele leven te veel da's gezien en er dus een hekel aan, dus de eerste spuit was nog al moeilijk, met 3 man een mini stil houden en een vloekende da. Toen werd het mij echt te veel en heb ik hem gesmeekt het te laten, gelukkig liet de da mij inzien dat dat geen optie is. De schat stond vanmiddag op 3 benen hijgend op stal, met Billy als trouwe vriend aan zijn zij. Hij is daarna heel snel en vredig heen gegaan, op de eigen weide, op dezelfde plek als Sonja in oktober. De da stelde ter plekke vast dat hij sinds kort aan een oog volledig blind was, dus pupil testen konden niet. Arme knul, wat hij allemaal gehad zal hebben zullen we nooit weten, maar dat oog zag er een paar weken geleden echt nog niet zo uit. Ik zit inderdaad in een achtbaan emotioneel. Billy mist zijn vriendje heel erg, de rest heeft er weinig blijk van gegeven. Wat kun je gehecht zijn aan een dier, hoe kon ik hier overheen, dat vraag ik me echt af momenteel.
arme Jimmy...en arme jij... Heel veel sterkte! Welke DA heb je trouwens? Mag ook via de PB. Je woont een paar dorpen verderop bij mij zie ik...en 1 dag p wk werk ik in Landgraaf. Afscheid nemen is echt rot, helemaal als er een paar achter elkaar gaan lijkt me...maar je hebt het zelf niet in de hand.
@ Sonjim; Heel veel sterkte, denk maar aan de mooie tijden, en je mooie herinneringen. Hij is nu bij zn maatje, en kan genieten van de eeuwige groene weides!
Jeetje wat rottig dat het zo ging. Heb je het nooit gemerkt dat hij blind was aan dat oog dan? Arme jongen. Hij is nu onderweg naar Sonja, en dat is voor hem geweldig.
sterkte!
Kiwi_
Geplaatst: 22-07-09 22:19
Heel veel sterkte Sonjim Moet verschrikkelijk zijn, al is het voor hen ontzettend fijn dat ze weer samen zijn. Randie: Ook heel veel sterkte, zuur dat zijn pensioen maar zo kort heeft mogen duren
brudoe
Geplaatst: 22-07-09 22:20
Jimmy en Sonja zijn weer voor altijd samen.. Hele dikke knuffel voor jou
Ook van mij een heeele dikke knuffel en heel veel sterkte
Grit
Geplaatst: 22-07-09 23:01
Wat jammer dat het niet zo gemakkelijk ging, wat moet dat moeilijk geweest zijn om te zien. Het is een mooie gedachte dat ze nu weer samen zijn, maar jij moet ze allebei missen . Sterkte.
Hij was altijd al slechtziend aan beide ogen, door verwaarloosde ontstekingen als veulen, maar nu was het hele oog slecht eerder maar een klein stukje, ik heb dat inderdaad niet gemerkt.
Het onweert hier volgens mij vieren die twee boven hun weerzien groots, met alle maatjes.
typisch dat je dat dan toch asoieert, Ik was gisteren avond laat aan het wachtten aan een opzettende wind.. maar hij kwam maar niet..
tina
Geplaatst: 22-07-09 23:28
nogmaals sterkte
dalia hier is ook blind aan een oog ,dat kan je niet zien ,alleen als je er vlak op staat en erin kijkt zie je een wit stukje zitten ook aan haar gedrag merk je niks ,ze schrikt niet op die kant extra ofzo alleen op topsnelheid in galop de bocht door op blinde kant maakt ze wel eens een inschattingsfoutje (paal komt dan mee ofzo )
dat je niet gemerkt had kan me voorstellen maak je daarover geen verwijten
Het was dat je het bij Bert kon zien (een oog was weggehaald), maar aan zijn gedrag kon je het ook niet merken. Hij heeft zich een keer gestoten door een te korte draai, daarna heb ik het nooit meer gezien. Ongelooflijk hoe ze zich aanpassen.
M_erell
Geplaatst: 23-07-09 13:52
Olly is 13 mei ingeslapen, hij was 5. Ik huil er nog wel om en ben ook bang om andere pony's waar ik erg om geef te verliezen. Ik vind het ook erg oneerlijk want met Olly had ik een hele speciale band, ik kon echt lezen en schrijven met hem. Ik hoop dat er een ander paardje in mijn leven komt met wie ik die band ook heb. Maar het blijft me hele leven bij me denk ik.
Ik ben ook boos op de hoefsmid hij ging te ruw met hem om, waardoor hij stijgerde, op zijn rug viel en een wervel in zijn rug brak. Hij had dit kunnen voorkomen. Maar ik zal Olly nooit vergeten en verwerken is ook erg moeilijk.
brudoe
Geplaatst: 23-07-09 16:07
Sterkte Merel Kan me voorstellen dat je boos bent..
brudoe
Geplaatst: 23-07-09 16:59
Poe ik zit te twijfelen.. Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om er geen nieuwe pony bij te nemen, maar heb een superfjord hier op bokt zien staan.. Overweeg toch om te gaan kijken maar ben bang dat ik die pony geen eerlijke kans geef.