Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tooske schreef:Slachten.
Paard komt toch wel ergens in word ie ingeslapen ook in de lijm enzo en weet ik veel wat.
Tegen een spuit kunnen ze vechten en nog heel ongelukkig vallen terwijl ze nog niet weg zijn.
Met slachten komen ze uit de trailer en is het gewoon gelijk klaar.
En dat over die omgeving is niet helemaal waar. Je gaat toch ook regelmatig op wedstrijd en dan is het ook een vreemde omgeving
nu ga je alleen niet rijden maar is het binnen no time klaar.
Lielle schreef:Beide manieren kunnen goed en slecht worden uitgevoerd, en het is aan de eigenaar om er een verantwoorde keuze in te maken en te zorgen dat het dus ook goed wordt uitgevoerd.
JETSKeTjee schreef:lees eens goed!
er is duidelijk gezegd dat het dier niet hoeft te vechten omdat het Dier eerst onder narcose komt!
Marije_jiplover schreef:JETSKeTjee schreef:lees eens goed!
er is duidelijk gezegd dat het dier niet hoeft te vechten omdat het Dier eerst onder narcose komt!
En tegen de narcose vechten sommige dieren ook hoor! Het gaat om het moment waarop de dieren in het koppie nog niet helemaal weg zijn, maar de spieren al gerelaxeerd raken. En sommige paarden vechten tegen dat gevoel, omdat dat indruist tegen hun vluchtinstinct.
Misschien moet jij eens goed lezen wat andere mensen al geschreven hebben over inslapen.
Nogmaals, ieder zijn keuze, maar laat mij (en anderen die wel voor het slachthuis kiezen) dan ook onze eigen keuze mogen maken!
HannaBel schreef:wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!
develwife schreef:HannaBel schreef:wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!
JA HIER HETZELFDE BAH MOET ER NIET AAN DENKEN!!!
GROETJES
develwife schreef:HannaBel schreef:wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!
JA HIER HETZELFDE BAH MOET ER NIET AAN DENKEN!!!
GROETJES
Sterren schreef:Mijn paardje wordt morgenmiddag ingeslapen…
Dit is uiteraard een persoonlijke keuze. Wij hebben hiervoor gekozen omdat we niet willen dat ze op een bord beland( ja ik heb idd net gelezen dat je dat aan kan geven of je dat wilt of niet), ze is ontzettend druk en gestresst als ze met de trailer weggaat…
Ik wil gewoon graag dat we op een rustige manier afscheid van haar kunnen nemen, haar hoofd op mijn schoot en haar knuffelen tot ze er niet meer is…
Het blijft rot, voor welke manier je ook kiest. Iedereen hoopt dat het snel en vooral goed gedaan wordt…
Dat kan ik alleen maar hopen.. Verder hoop ik dat het morgen bij mijn paardje net zo vredig en rustig zal gaan als met de pony van summer…

ikzelf vond het ook het beste, maar ik respecteer het ook als mensen zeggen dat ze een slager liever hebben.