[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:19

Nouja, Robijn en ik zijn de dag van de diagnose van stal veranderd... Een vriendin kocht de dag erna ook een paard (na al heel veel toevalligheden met eerdere paarden en stalling ;)) en zette die op dezelfde plek neer.
Toen hebben ze samen in de buitenbak gestaan overdag een week en ik vond het echt een geweldig paard! En Robijn ook :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:22

Misschien heeft Robijn je op de een of andere manier naar het andere paard willen leiden.
Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen, maar ik geloof best in dat soort dingen. Zoiets heb ik met Cayenne ook (alleen dan op een andere manier).

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:23

Ja robijn vertel :D

Grit het klopt wel dat ik er vrede mee heb omdat hij zo oud is geworden en zo'n goed leven heeft gehad maar van de andere kant hoor ik denk ik bij het clubje dat zijn paard heel erg lang heeft gehad. En dat maakt het wel weer moeilijker. [**] was al bij mij toen ik 4 jaar oud was. Toen hij dood ging was ik 22. Ik kan me bijna geen leven herinneren zonder [**]. Ik kende hem door en door en ik denk niet dat een ander paardje hem ooit kan overtreffen. ;)
Ik weet ook zeker dat hij op mij heeft gewacht om te gaan.

edit robijntje ik geloof ook dat robijn je heeft geholpen met uitzoeken van je andere paard. (nieuwe klinkt zo stom, vind ik dan.. ),
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 09-07-09 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:23

Ja, en zo was alles met Robijn al, vanaf het moment dat ik haar advertentie zag. Alles was net te toevallig om zomaar zo te zijn, snap je?
Het gebeurde heel duidelijk allemaal met een reden en nu achteraf vallen alle puzzelstukjes op hun plekje :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:29

Robijntjuh; en jouw vriendin heeft haar paard dan dus weer aan jou verkocht?
Wel een mooie gedachte :j

Iessie, het verdriet zal er idd niet minder om zijn. Dat is gewoon je hele leven en dan ook nog eens de tijd met de meeste veranderingen. En dan was Bruno altijd de vaste factor.

Ik denk soms ook dat Bert heeft geholpen bij het kiezen van Vince. Hij past zo goed bij mij. Ik selecteerde advertenties als eerste op foto. Het gevoel bij de foto moest meteen goed zijn. In al die honderden advertenties waren er maar 2 die mij aanspraken. Een kwam te snel en de tweede was Vince. Ik zag de foto en kreeg al meteen kriebels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:33

Ja, met haar en Zelitta klikte het wat minder dan met mij en Zelitta :)
Dus dat was wel grappig :j

Ja, dat moet ik dus ook hebben, al een goed gevoel bij foto! Leuk zeg, al die verhalen zo :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:42

Dat is wel een mooi toeval zo :))

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:54

Gritt ik heb net in je profiel gekeken, wat was jou Bert een stoere knappe dressuur haf. :j Ik snap heel goed dat je hem mist. Maar ik denk sowieso dat iedereen in dit topic elkaar wel begrijpt :(:)

Grit door jou laatste berichtje komen weer allemaal herinneringen boven :')
*Vroeger moest ik op een omgekeerd emmertje staan om op te stappen omdat ik anders niet in het zadel kwam
*Mijn moeder ging mee op de fiets wanneer ik ging buitenrijden
*Toen het brood op was en de snoepjes ook heeft Bruun me eens bij mijn bodywarmertje gepakt (ik zal toen een jaar of 6 zijn geweest) en over het hek van het weiland heen getrokken. Ik was helemaal besmeurd met modder, en huilen joh :D
*Toen ik mijn cito toets niet wilde maken in groep acht heb ik me in schuilstal verstopt. Mam vond me toen gehurkt in het stalletje terwijl [**] gezellig voor mij stond te kijken. :+
*Mijn hele middelbare school periode is hij mij steun en toeverlaat geweest.
*En ook de vervolgopleiding erna, die ik netjes heb afgesloten.
*Nu ben ik nog steeds ah leren, 3de jaar alweer. :D Ook hier heb ik veel aandacht en afleiding aan hem gehad, was erg welkom naast die stoffige boeken. :)
Ik heb hem al mijn geheimen en zielenroerselen verteld.

Ik heb wel eens een onderschrift gelezen: ''ik betaal mijn psychiater voer en stalling en hij luisterd 24 u p dg naar me''.
Ik vond hem wel goed. :))

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:58

Thanks!!

En dat zijn echt mooie herinneringen!!
Vooral dat hij je over het hek heeft gesleurd voor een bammetje :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:38

Kiwi, wat vreselijk eng. Gelukkig zijn jij en je paard er nog redelijk vanaf gekomen!
Iessie, dat zijn inderdaad mooie herinneringen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:45

Zeker een mooi toeval :)

Iessie: Idd erg mooie herinneringen zeg :)

Iets van Robijn waar ik de laatste tijd erg veel aan denk:
Ik heb wel eens gelangelijnd met haar, en een keer liep ik door het bos zo (door dus een onverklaarbare onregelmatigheid, achteraf spat) en de hele tijd keek ze achterom of ik er nog wel was :+:
Zooo schattig, baal ervan dat ik die foto daarvan niet meer heb... Stond op mijn telefoon en die is kapoet...

En met haar in de sneeuw rijden, dat was echt gewoon adembenemend...

Afbeelding

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:50

Hee iedereen,

ik moest even 4 pagina's bijlezen. Heb er even een tijdje geen tijd voor gehad. Ben klaar met school gelukkig, geslaagd voor mn niveau 3, en op weg naar niveau 4 :) Volgende week diploma uitreiking. Ik heb veel van mijn vrije tijd in de verzorging van mn paardje gestopt, om het verdriet van Shiva wat te verzachten. Ik heb mezelf van de week betrapt dat ik toen ik boos werd omdat Tool niet luisterde Shiva zei ipv Tool. Dat was wel een momentje slikken, want dan komen de tranen boven natuurlijk..

Ik las hier dat Robijntjah ook een heel heftige tijd achter de rug heeft; veel sterkte!
Voor de rest die ik tussendoor gemist hebt, ook sterkte!

@ Issie; ik las je herrineringen, zo heb ik ze ook in mijn profiel staan, of iig een paar van deze herrineringen. Soms zijn ze leuk, maar ze brengen bij mij ook altijd weer tranen boven..
@ Kiwi, jij hebt wel weer veel geluk gehad he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:54

Sorry hoor, ik ga even foto's spammen, zit herinneringen op te halen!

Afbeelding
De eerste en enigste keer springen met haar... Ze trekt hier echt een typisch Robijn hoofd :+:

Afbeelding
Gewoon lief :+:

Afbeelding
Met alleen een halstertje buiten rijden!

Afbeelding
Onze eerste thuis samen foto, had ik haar net 2 weken ofzo!

Afbeelding
Ophalen!

Afbeelding
En de allereerste keer dat ik haar zag, bijna een jaar geleden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:05

En dit is echt op en top Robijn:
Afbeelding

:+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:08

:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:08

He, lekker even uitjanken als je alleen bent :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:33

Wat een mooie foto's zijn dat van Robijn! Vooral die laatste vind ik echt heel gaaf!

Met het verwerken van Mo heb ik heel veel steun aan Romy gehad, je kon duidelijk merken dat ook zij Mootje miste maar op de een of andere manier ging het wel beter als ik bij haar was.
Kon met Mo ook echt vanalles uithalen.

Zoals dit:
Afbeelding

Of gewoon lekker met een halstertje rondknarren:
Afbeelding

Of western rijden, was ook altijd leuk met hem.
http://i94.photobucket.com/albums/l91/l ... Lomo13.jpg

God, mis hem nog steeds heel erg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:25

Leuke foto's :(:)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:14

leuke foto s , en wat is er veel te lezen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:34

Mooie foto's en mooie herinneringen :))

Jens_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:36

Ik heb ook een pony gehad en tja ik zal mijn verhaal vertellen,
Ik kom altijd bij een fokkerij en daar hadden ze een nieuw ruintje gekocht(voor de kar) nouja ik had gelijk iets met dat beestje iets heel sterk hij heette Fury;)
Ik heb hem een jaar verzorgd en hij was 5 jaar en ik heb hem helemaal ingereden en had echt een hele sterke band die band was sterker met hem dan met mijn eigen paarden:S Maar toen brak er ziekte uit bij die stal dodelijk ik weet niet meer wat maar ik weet dat ik daar niet meer mocht komen tot het over was nouja alles scheen over te zijn en toen stond fury te koop ik helemaal overstuur was net zo blij dat hij 1 van de weinige was die het overleefd had. Nouja ik had toen maar aan mijn vriendin gevraagt hoe duur hij was en ik zou hem voor een hele lage prijs mogen hebben omdat die eigenaar het zelf ook heel vervelend vond dat hij weg moest maar \anders stond hij er maar een beetje bij terwijl het een heel goed paard was, ik dus naar mijn ouders gegaan en vragen of ik hem mocht hebben hoewel ik er van overtuigd was dat het niet mocht had ik na wat dingen regelen hem toch gekregen alvast voor mijn verjaardag mijn gelukkigste moment in mijn hele leven was nog nooit zo blij geweest(behalve toen hij beter scheen te zijn), nouja en toen werd er een paard opeens weer ziek en hij ook zelfde ziekte bleek dat het bij hun wat langer duurde maar dierenarts had ze gezond verklaard maar dus toch niet gezond :( Ik durfde het niet tegen mijn ouders te zeggen en wist het een week te verzwijgen toen vertelde ik het en die zelfde avon kreeg ik te horen dat hij dood was:'( maar alles waar ik kwam ik had overal gedachten aan hem in school en alles en aan het begin vroeg iedereen hoe het ging met fury en nouja kon ik het niet laten om in huilen uit te barsten dat beestje was mijn grootste liefde en ik mis hem echt elke dag de ziekte begon in december afgelopen en hij was het laatste paard dat dood ging dat was in maart maar ik heb tien tallen paarden verloren door die ziekte en dat is niet te vertellen hoe erg :'(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:41

Jenslover; wat sneu dat dit zo is gelopen :(:)
(is wel fijn als je wat vaker punten gebruikt en nieuwe zinnen begint, ik vond je stuk zo lastig te lezen ;) )

Jens_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:50

haha ja ik weet het, probeer er ook op te letten maar weet nooit echt wanneer ik een punt moet zetten.
Heb dyslectie en nouja af en toe vergeet ik dan leestekens toe te passen;) maar klopt als je het zelf terug leest is het net zo'n verhaal uit een boek maarja dit is echt helaas.:'(

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:52

Ach die Robijn wat een schat. Ze was veels te jong. :(
Lonniejj wat was die Mo van jou een schatje zo aan de foto's te zien. :(:)
Deze foto vind ik ook zo leuk. Je kunt wel zien dat ik veel lol met hem heb gehad. :D Hij was wild op appels en peren. Ik stond hier trouwens op de picknicktafel.
Afbeelding
en nog een... :)
Afbeelding

Misschien een beetje een enge vraag en misschien past hij hier niet helemaal maar ik vraag het me zo af... Jullie zullen het wel weten tenslotte.
Hadden jullie paarden ook de oogjes open toen ze dood waren? Ik heb meerdere keren de ogen van Bruun gesloten (vrij snel daarna) maar ze bleven steeds open gaan. :\ Ik vond dat wel vreemd...Een stalgenoot zei toen dat dat kwam omdat ik te lang heb gewacht maar ik heb het echt meteen erna geprobeerd (ofja, 2 minuutjes ertussen ofzo :? ). Heb het na een keer of 3 maar zo gelaten en zijn hoofdje afgedekt met een handdoek. Want het was die dag best warm en er zaten ook veel vliegjes enzo.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:07

Mijn ervaring is ook dat de ogen open blijven. Of het een reden heeft weet ik niet.