Ik snap nog steeds niet dat er zoveel mensen hun paard hengst laten, heftig kiwi zo aangevallen worden.
tina
Geplaatst: 03-07-09 22:45
jee kiwi ,wat eng zeg ,je hebt "geluk" gehad dat nog zo afgelopen is
enne we houden joke toch aan ,de verkoop begon me al aardig van alle kanten de strot uit te hangen ,zij het handelsvok voor appel en ei ,zij het pennys ,zij het stond ons zelf tegen de verkoop ze krijgt een vriendje te logeren hier en word opnieuw gedekt dan is niet een "doelloze" grasmaaier hier meer het veulentje blijft wel in verkoop staan
Jeetje kiwi wat heftig.. Hopelijk knap je snel op..
Heb van de week een fries op m'n nek gehad die gewoon schrok terwijl hij achter me liep, maar dat gaf al een behoorlijke klap en enorme blauwe plekken. Dus kan me wel wat voorstellen hoe gehavend je er uit zal zien..
Beterschap er mee in elk geval..
Sonjim jou reactie over hengsten vind ik niet helemaal terecht. Hengsten zijn (mits goed opgevoed) erg prettig om mee te werken. Wat kiwi is overkomen is natuurlijk erg vervelend en doodeng en een geluk dat het nog zo "goed" is afgelopen. Maar tis toch meer een opvoedkundig probleem gok ik..
TurboTinker
Geplaatst: 04-07-09 23:44
Terng Kiwi, wat heftig zeg! hopelijk komt dit niet nog een keer voor.
hengsten zijn idd fijn om mee te werken, mits opgevoed.
Niet opgevoedde paarden zijn vreselijk, en de meesten zijn geen hengst..
Die hengst dekt ook, en normaal is hij onder het zadel echt heel makkelijk, je moet hem wel in de gaten houden, maar hij gedraagt zich wel. Maar nu greep hij gewoon zijn kans, we letten beiden even niet op onze eigen paarden, maar op een ander. Hij was echt pissig op de mijne. Ik ben gewoon heel blij dat het niet veel erger is, want ik dacht gewoon echt dat hij me gewoon echt dood zou maken. Ik had een hele rij engeltjes op mijn schouder zitten denk ik, want het had heel anders af kunnen lopen.
Tina: Dus jullie gaan haar nu voor de fok gebruiken? Leuk dat ze toch blijft, en wie weet wordt het toch nog een leuke kinderpony.
Czarina: Dat is inderdaad ook een behoorlijke klap, nog veel last van?
Ik doel vooral op de mensen die er niet mee weten om te gaan en ze dan toch hengst laten, dus niet op deze hengst specifiek.
czarina
Geplaatst: 05-07-09 22:29
Kiwi je hebt inderdaad wel veel engeltjes gehad, of een beschermer van bovenaf
Sonjim ik snap wel wat je bedoelde, had er nog eens over nagedacht toen ik mijn bericht al had gepost. Inderdaad mensen die een paard voor de show hengst houden en er niet mee om kunnen gaan vind ik ook niet kunnen. Maar mensen hebben al heel snel angst of commentaar op een hengst terwijl ik persoonlijk de meeste ruinen en merries vervelender vind.. Maar dat komt misschien wel omdat met hengsten strenger en conseqenter (moeilijk woord) word omgegaan..
Zelf heb ik van de klap nauwelijks meer last. Net met een stuk lopen dat de kramp weer in mijn been schiet en wanneer die enorme bloeduitstorting geraakt word heb ik er nog last van, maar verder eigenlijk niet.. (ja als mijn vriendlief wekelijks de bloeduitstorting bestudeerd en me dan plaagt dat de mensen nu vast denken dat ik zwaar mishandeld word .. Hahaha ja de blauwe plekken zijn nu moeilijk te verbergen met dit warme weer..
Czarina je wordt ook zwaar mishandeld door een paard welteverstaan.
Ik heb zelf een braaf hengstje gehad geen probleem, maar er zijn zoveel mensen die niet strikt genoeg zijn en het stoer vinden een gevaarlijke hengst te rijden en daar denk ik altijd aan als ik dit soort dingen hoor.
Heel veel sterkte robijntjah . Bij mij duurde het ook best lang voordat het echt doordrong dat moppie er niet meer is.
Nick1963
Geplaatst: 08-07-09 18:03
Ja sterkte Robijntjah , en zelfs als het doorgedrongen is , blijft het verdrietig. k Heb vannacht gedroomd dat ik met Lajoutie een zeer nette dressuurproef reed k werd grijnsend wakker omdat het gezellig was , dat bij A binnenkomen in arbeidsdraf........