[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:50

Ja, er is uiteindelijk een vriendinnetje hierheen gekomen zodat ik niet alleen zou zijn en toen ben ik rond 4 uur in slaap gevallen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:51

fijn dat er iemand was om je te steunen.
Bij het inslapen was je alleen met robijn?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:40

Robijntjah schreef:
Ja, er is uiteindelijk een vriendinnetje hierheen gekomen zodat ik niet alleen zou zijn en toen ben ik rond 4 uur in slaap gevallen...

gelukkig ,fijn dat er iemand was voor je
ik hoop dat je gauw wat beter kunt slapen gaan nachts :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:45

Snackie schreef:
fijn dat er iemand was om je te steunen.
Bij het inslapen was je alleen met robijn?

Nouja, alleen... Het gebeurde in een soort van paddock, de veearts was er bij, nog een dierenarts (overbuurvrouw van mijn ouders) en mijn 2 vriendinnen stonden buiten de omheining zeg maar... Pas toen ze lag zijn ze erbij gekomen...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:54

Hoe gaat het nu met je???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:00

Wonderbaarlijk goed eigenlijk...
Vanmiddag express zielige dingen gekeken op tv, lekker veel gejankt...
Vanavond na het eten naar stal gegaan...

Er begon gelukkig iemand voor haar stal tegen me aan te praten, dus even afleiding op precies het juiste moment :)

Ennn, ze hadden mijn pony in haar stal gezet, was wel leuk :j

Ik heb lekker veel leuke en mooie herinneringen op gehaald!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:08

Dat is fijn, als je over Robijn kunt blijven praten :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:09

Ja, dat helpt me wel erg merk ik!

Ik denk dat de moeilijkste tijden toch s'avonds in bed zijn... En als mensen me blijven vragen hoe het gaat, zoals morgen op school, daar zie ik ook echt tegenop!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:09

Robijn zal trots op je zijn , dat je de goede tijd met haar laat overheersen.Haalt het verdriet niet weg , maar maakt het wel zachter.
Robijntjah hoop dat je vannacht kunt slapen, en :(:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:13

Robijntjah schreef:
Ja, dat helpt me wel erg merk ik!

Ik denk dat de moeilijkste tijden toch s'avonds in bed zijn... En als mensen me blijven vragen hoe het gaat, zoals morgen op school, daar zie ik ook echt tegenop!

Ja, dat had ik ook. Het is heel fijn om het met een vaste groep mensen te kunnen delen. Maar op school/werk komt het niet altijd goed uit en soms is het ook fijn om even te doen of alles normaal is. Maar aan de andere kant is het lief dat ze eraan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:17

Dat is ook zo, maar ze weten nog helemaal niet wat er is gebeurd :=

Ze weten alleen dat ze ingeslapen moest worden, maar nog niet dat het al gebeurd is...
Dus ik ga de vraag krijgen: hoe is het nu met je paard? :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

Dat maakt het idd nog wat lastiger.
Ik hoop dat je vannacht in ieder geval wat beter kunt slapen en dan morgen maar zien hoe het loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:29

ik vermoed van wel, moet alleen eigenlijk nog een verklaring voor de verzekering schrijven waar ik vrij weinig zin in heb en nog lekker even douchen en dan naar bed :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:32

vannacht beter geslapen meis?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:54

Robijn hoe gaat het met je? Wel ''fijn'' dat je andere paard nu in Robijn's stal staat. Dat zou ik ook liever hebben dan dat er een heel vreemd hoofd over de deur zou kijken. Verklaring schrijven is ook een rotwerkje, dan komt het allemaal weer naar boven. Maar je kan het idd beter snel doen, dan heb je dat gehad...Het is inderdaad een rotgevoel dat het nu definitief is, dat gevoel kennen we allemaal wel hier, dacht ik zo... :\

Ik begin nu steeds meer aan [**] te denken hoe hij was, de laatste dag heb ik een beetje uit mijn hoofd geband. Vreselijk hoe hij daar lag en toen ik hem moest achterlaten. Ik heb gebruld dat wil je niet weten... Je wilt wel blijven knuffelen (heb best lang afscheid kunnen nemen, ik denk een uurtje of 4) maar toch is het moment eens daar...Nu denk ik vaker aan de buitenritjes die we maakten, de slobber met peren waar hij zo wild op was, zn lieve murmwelhinnekje, dat hij het heerlijk vond als ik zn nekje poetste. :+:..
Pfff ik kreeg een paar dagen geleden een belletje van een (nu dus ex..) stalgenootje: hoe het met me ging ed. Tevens vermelde ze dat de dekens van Bruun gewassen en klaar liggen op stal (na de winter lieten we de winterdekens gezamelijk reinigen).
Zie er nu ontzettend tegenop om naar stal te gaan, ik heb na Bruuns dood geen paard meer van dichtbij gezien, de aanblik van een gezellige dikke bruine pony in een weilandje doet me al huilen als ik met de auto lang rij. :o Misschien dat ik mn vriend er ff langs stuur, maar het is ook wel netjes om zelf even te gaan... ;) :\
Soms zou ik wel weer willen rijden, maar vrijwel meteen krijg ik dan een rotgevoel en word heel verdrietig zodat ik geen zin meer heb. Een verzorgpaard heb ik over gedacht maar dat wil ik niet. Ik hecht me ontzettend aan zo'n dier en ik denk dat ik met een verzorgpony toch veel meer afstand houd...bovendien als de eigenaar het op de heupen krijg en hem verkoopt... :o
Volgend jaar als ik klaar ben met de studie kijk ik eens opnieuw hoe het ervoor staat heb ik met mezelf afgesproken. :)
Pff wat een verhaal ;)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:18

Jessie herkenbaar hoor,ik heb het als de kudde zonder lajout in de voorhoede aankwam galloperen , dat ik mijn verdriet kan voelen.
De andere kant is , dat het huilen ook de erkenning is , dat hij er geweest , en je een goede band met een dier hebt.
Jessie , en samen met je vriend de dekens ophalen? Mensen van stal hebben dan ook de gelegenheid om je te steunen.
Veel sterkte

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:23

Dankjulliewel allemaal :).

Jolijn : Heel veel sterkte :(:). Het zal nu wel heel leeg zijn denk ik.
Jessie : Ook nog sterkte :(:).

Ik heb het ook nog steeds heel moeilijk wanneer mensen aan mij vragen wanneer er een nieuw paard komt, of wanneer ze vragen hoe het nu gaat. Ook huil ik mezelf nog heel vaak in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:05

Vannacht was ik zo moe dat ik geslapen heb als een roos, en sinds gisterenmiddag is er een soort van rust over me heen gekomen! Ik heb veel afleiding en dat wil ik eigenlijk even zo houden...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:19

Fijn dat je goed geslapen hebt en dat je rust voelt :)
Veel afleiding is ook goed/fijn ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:53

Ja, ik ben de stille meelezer hihi:$
Nouja, ik hoor er toch een beetje bij met mijn overleden merrie.

Jee, robijntjah, heel veel sterkte toegewenst!
Ik ken jou gevoel, het niet kunnen slapen en er steeds maar aan moeten denken als je in bed ligt.
Ik heb zelfs de eerste 2 nachten pillen moeten slikken om eens te kunnen slapen want het ging niet helemaal goed met me.
Veel sterkte..
Blijf wel aan jullie mooie momenten denken, ga erover praten.. Dat is echt een stuk verwerking!

Heb je iets van z'n staart afgeknipt?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:10

Fijn die afleiding meis, dat kan een hele hoop helpen. Maar als je moet huilen, gewoon laten gaan hoor.

Iessie: Gewoon geen dingen doen die je niet aankunt, het heeft gewoon tijd nodig :(:)

Ik mag god ook op mijn blote knietjes danken dat ik hier nog mee kan praten, eergister werden ik+paard aangevallen door een hengst, hij liet zich zo op ons vallen. Paard heeft niets, ik daarentegen ben wel behoorlijk beschadigd. Flinke schaafplekken in m'n nek, kin en schouder, en ontzettend zere spieren en blauwe plekken. Maar het had heel veel erger gekund.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:05

Jemig Kiwi, wat zal jij je rot zijn geschrokken!
Liep de hengst los??

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:25

Nee, meisje zat erop, hij kwam steil omhoog en liep een heel stuk op zijn achterbenen. Had het eerst niet eens door, keek opeens opzij en toen zag ik hem heel dichtbij. Heb nog wel gebukt, waarna hij zich echt op me heeft laten vallen. Vervolgens trok hij me mee eraf en lag ik er onder, waarna hij mijn achterhoofd nog heeft geraakt. Ik dacht echt dat het m'n laatste momenten waren, dus ben heel blij met deze schade.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:26

Jeetje kiwi!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:31

Dat zal nog wel wat nachtmerries geven, wat eng :(:)