tuurlijk mag je je hier ook melden. Heb net je profiel bekeken. Wat zag moppie er vreselijk uit toen jullie hem net hadden. Maar wat begon hij al enorm op te knappen zeg.. Heel sneu dat hij zo ziek werd..
tina
Geplaatst: 30-06-09 20:53
wat een voor en na fotos zeg jammer dat zo snel ziek werd en je hem moest laten gaan
tina
Geplaatst: 30-06-09 21:00
heb joke te koop gezet met veulen ,de knoop maar doorgehakt na overleg met kind die ook duidelijk aangaf dat ze weg mag en dat niet erg is hierna komt ook geen kinderpony meer ,de plezier is bij maxi duidelijk weg valt me ietwat zwaar maar nog meer grasmaaiers word me te gek
xJulie
Geplaatst: 30-06-09 21:11
ik zag deze link in ROS http://www.horsehairjewelry.eu/ volgens mij is het een zeer leuke manier, om het te verwerken, en ze toch eeuwig bij je te hebben! veel sterkte x
Dankjulliewel Ik plaats ook hier even het verhaal voor degene die geen zin hebben om mijn topic te bekijken
Moppie kwam op 5 oktober 2007 bij ons. Toen we hem kochten was hij graatmager en had hele erge mok. Hij is fantastisch opgeknapt en werd een vrolijk maar ontzettend eigenwijs paardje. Bij beginners was ie super braaf, maar als je kon rijden was ie behoorlijk eigenwijs. In de omgang was hij super. Je kon er op onder of naast gaan zitten het maakte hem niks uit. Hij had een goed gevoel voor humor en hield erg van knuffelen. eind herfst kwam ik in een ontzettend moeilijke periode. Door hem overwon ik mijn pijn, ging ik verder met mijn leven, en weer naar school. Door hem werd ik weer vrolijk, kreeg ik weer plezier in het leven. Hij was mijn maatje, mijn alles, mijn steun en toeverlaat. En juist hij moest heengaan.
Eind maart gingen we een buitenrit maken zonder zadel want zijn zadel paste niet meer. Toen we op de dijk kwamen ging ie er knoerhard vandoor. We weten nog steeds niet waarom. De dagen/weken daarna was hij ontzettend stijf en sloom. Ondanks zijn pijn bleef hij voor mij werken. Hij zette zijn eigen pijn opzij om mij blij te maken. Maar na het werk was hij kapot. Toen hebben we er de VA bij gehaald. We kregen slecht nieuws. Moppie was dampig en had last van de hormonen. We mochten blij zijn als hij de winter zou halen. Die heeft hij nooit gehaald. We hoopten dat hij niet meer last zou krijgen als dat ie had. Dan zou hij nog een prima grasmaaier zijn. Maar helaas, in mei werden zijn klachten steeds erger. 100 meter wandelen was al teveel maar dat deed hij zo graag dat als ik ging wandelen met hem hij zo ontzettend blij was dat ie te ver liep. met de warmere dagen stond hij de hele dag onder het afdakje te puffen. Op de koelere dagen was hij zoo vrolijk en blij. Maar helaas kwamen er steeds meer warmere dagen. Moppie was Moppie niet meer en ik had het gevoel dat ie afscheid aan het nemen was van mij. Toen hebben we besloten dat het niet eerlijk meer was voor moppie. 27 mei tussen half 9 en 9 uur s'avonds is ie heen gegaan. De VA schrok ervan hoe snel hij ging. Hij had maar 1 spuitje nodig. Waarschijnlijk is zijn hart ook heel slecht geweest.
Wij snappen nog steeds niet hoe vrolijk en blij hij was als ik kwam, hoe hij zijn eigen pijn opzij zette om mij blij te maken.
Moppie nu ben je bij je lieve broer op de groene vlaktes. Rust zacht lieve Moppie, we missen je en zullen je nooit vergeten.
Robijn, heel veel sterkte vandaag, Ik ben in gedachtten bij je. sterkte!
Grit
Geplaatst: 01-07-09 09:00
Robijn, ook van mij veel sterkte vandaag! Wat een moeilijke dag
Moppielover, ik heb je verhaal gelezen. Jij moet je maatje ook missen , sterkte!
Kiwi; ik denk als Simply zich helemaal vertrouwd voelt, je dan ook weer een maatje voor het leven hebt. Want zo te horen krijg je dat niet kado bij hem.
Tina; de knoop doorgehakt. Je kunt ook niet alles houden en zo heeft iedereen er vrede mee. Wie weet gaat er nu iemand anders veel plezier van Joke beleven, dat is voor haar ook leuk.
rRobijn: Heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan je
Tina: Ik denk wel dat dit de beste oplossing is, jammer dat het niet anders gelopen is, maar wie weet kom je nog een pony tegen die voor kinderen wel heel leuk is.
Moppielover: Wat hebben jullie dat paard ontzettend goed geholpen, het werd al echt weer een mooi dier. Heel veel sterkte!
Bij Simply krijg je inderdaad weinig kado, maar ik denk dat als hij eenmaal vertrouwt, hij echt door het vuur gaat voor je. Maar zo ver zijn we nog lang niet.
nexthorse
Geplaatst: 01-07-09 11:22
Jolijn, heel veel sterkte vandaag!
Tina, jammer dat het toch niet klikt met de pony, maar begrijp je beslissing heel goed.
Moppielover, wat verschrikkelijk naar hoe snel het allemaal is gegaan. Sterkte
Moppielover wat was het toch een droppie... Hij heeft vast nog een hele mooie tijd bij jullie gehad... Robijn heel veel sterkte vandaag, het is zo'n prachtig weer buiten maar voor jou moet vandaag echt een vreselijke rotdag zijn...
Jolijn, echt heel veel sterkte vandaag! Vind het echt een dappere beslissing van je, Robijn zal je dankbaar zijn. Heb het ook al in het btf topic gezegd, maar hier ook
Het is opzich heel vredig gegaan en heb me redelijk rustig gehouden... Alleen slapen zit er niet in! Haar halster gaat waar ik ga al vanaf dat het gebeurd is...
tina
Geplaatst: 02-07-09 01:44
Robijntjah schreef:
Nou, ik kan niet slapen...
Het is opzich heel vredig gegaan en heb me redelijk rustig gehouden... Alleen slapen zit er niet in! Haar halster gaat waar ik ga al vanaf dat het gebeurd is...
robijntjah een hele dikke knuffel voor jou. Hopelijk heb je toch nog een beetje kunnen slapen.. Fijn dat het allemaal heel rustig is verlopen, maar je geliefde moeten laten gaan is altijd heel erg klote.. veel sterkte meis..
TurboTinker
Geplaatst: 02-07-09 09:21
Heb je een beetje kunnen slapen Robijn?
Fijn dat het vredig gegaan is, maar het blijft enorm klote. Heel veel sterkte.