[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:47

Echt heel veel sterkte woensdag. :(:)

Eindelijk heeft Romy de nieuwe pony geaccepteerd, was een tijdlang echt haat en nijd tussen die 2, maar godzijdank kunnen ze elkaar nu wel verdragen. Heb ze zelfs al betrapt op kriebelen!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:51

Robijntjah schreef:
Nou, de afspraak voor Robijn staat komende woensdagmiddag... Raar zeg...

:(:) veel sterkte de komende tijd :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:56

Heel veel sterkte meis :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:33

Heel veel sterkte.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:22

robijntjah sterkte. Vooral ook de komende dagen. Het is zo raar om een afspraak te hebben staan..

Dm dank je voor je knuffel.. Hahahaha wat herkenbaar om tijdens een paar dagen vakantie weer snel naar huis te willen..
Maar je hebt het in elk geval wel goed getroffen met het weer..

Hier gaat het weer wat beter. Ik heb gisteravond nog een prettige buitenrit met ielke en de staleigenaar gemaakt. Het was al weer een tijdje geleden dat ik op hem heb gezeten, maar hij was super braaf.
Hij vond het wel spannend en hij moest wel even flink uitsloven naar een tegemoet komend paard, maar hij liet zich goed rijden :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:48

Omdat ik al een poos een stille meelezer ben meld ik me toch maar even hier. Dat is wel zo netjes..Ik hoop dat jullie dat goed vinden... :o
Ik zal toch vooral in het meeleeshoekje duiken ipv reageren. ;)

Ik wist niet dat de verzekering bepaald wanneer het dokteren afgelopen was, dat lijkt me helemaal niets, wil zelf de touwtjes in handen houden voor zover dat mogelijk is. Ik lees hier ook de optie huisdier, daar zou ik dan eerder voor kiezen...

[**] is nooit verzekerd geweest en heb ook niet die moeilijke beslissing mbt inslapen hoeven nemen.
Hij viel afgelopen april om op het weiland en was heel snel ''weg'. Een nieuw paard moet ik echt nog niet aan denken, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen die keuze maken om het verdriet te verzachten. Ik ga binnenkort op fitness...wel iets heel anders dan paarden maar dat is een heel bewuste keuze.
Wat ik wel vervelend vond was dat ik bijna 2 maanden na de dood van [**] nog een rekening kreeg van de da. :\ Deze was een ruime week voordat hij overleed op bezoek gekomen omdat [**] verdacht werd van koliek. Vond het zo raar om zo'n tijd na zijn dood nog een da rekening te ontvangen van toen hij nog leefde...
De uiteindelijke doodsoorzaak weten we niet, vind ik ook niet belangrijk. Wrsh een aorta breuk omdat het zo snel ging allemaal.
2 foto''s van mijn moppie...
Afbeelding
Afbeelding

Robijntjah veel sterkte woensdag en de dagen erna...maak maar veel foto's! Die kunnen later heel waardevol voor je zijn. Ik heb ook honderden foto's op cd staan...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:53

sterkte, bruno ziet er uit als een ontdeugende lieverd :+:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:08

Jee Issie, dat is ook wat! Wat erg, heel veel sterkte voor jou :(:) .
En je kunt hier altijd mee komen kletsen!!

Wat betreft de verzekering. Op zich heb jij altijd het laatste woord en bepaal jij altijd zelf wat er gebeurd. Maar als jij geld wilt krijgen van de verzekering, dan gaat dit binnen hun regels en dan kan het zijn dat dit anders is dan jij wilt. Dan kun je het nog op je eigen manier doen, maar betalen ze niet uit.

Succes bij de fitness! En ik heb in mijn geval niet voor een nieuw paard gekozen om het verdriet te verzachten. Dat kan Vince niet, het verdriet wordt er niet minder om. Ik kan gewoon niet zonder een paard en het plezier wat ik aan ze beleef. En met Vince kan ik gelukkig blijven genieten van mijn hobby. Ik zat echt down thuis en had geen zin in leuke dingen, paardloos is niks voor mij :n .
Maar dat werkt voor iedereen anders, dat is in dit topic ook wel te lezen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:39

Grit schreef:
! En ik heb in mijn geval niet voor een nieuw paard gekozen om het verdriet te verzachten. Dat kan Vince niet, het verdriet wordt er niet minder om. Ik kan gewoon niet zonder een paard en het plezier wat ik aan ze beleef. En met Vince kan ik gelukkig blijven genieten van mijn hobby. Ik zat echt down thuis en had geen zin in leuke dingen, paardloos is niks voor mij :n .
Maar dat werkt voor iedereen anders, dat is in dit topic ook wel te lezen.

Ik heb dat ook niet gedaan om het verdriet te verzachtten, het verdriet is nu wel minder, maar het is er nog wel.
Als ik aan hem denk, dan mis ik hem nog steeds.
Maar als ik eerlijk ben, is Uvo een liever paard qua aandacht trekkerij als marlon.
Uvo kan ook alles beter, maar die is ook veel jonger. dus ja, Uvo is misschien leuker als Marlon.
Maar ik kan dat niet hard opzeggen, want dat voelt als verraad.
Ik wil het ook niet zeggen.
Misschien komt het omdat ik marlon nu al bijna 2 jaar kwijt ben, dat ik hem nu naar de achter grond verdring?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:29

Toen ik op zoek ging naar Vince, wist ik precies wat ik wel en niet wilde, juist door mijn tijd met Bert. Het moest bijvoorbeeld een paard zijn waar ik gemakkelijk mee kon buiten rijden (dat was bij Bert niet altijd).
Vince is echt een megafijn buitenrijpaard, ik roep dan ook wel eens enthousiast "wat fijn dat ik dit nu kan, met Bert kon ik dat niet".
Dit is een voordeel van Vince en ik vind hem supermooi en lief, ik heb hem immers zelf uitgekozen en voor minder ging ik niet. Op sommige gebieden is Vince dus leuker. Ik vind het ook leuk dat Vince met Tom speelt en kroelt, dat deed Bert niet zo snel.

Maar Bert blijft Bert, met alle hoogtepunten en sommige dieptepunten. En de band die dat heeft gegeven maakt Bert zo bijzonder voor mij, daar kan geen ander paard tegenop. Bert blijft altijd mijn kanjer. Vince krijgt/heeft op een andere manier een bijzondere plek.

Dus Uvo leuker vinden dan Marlon zegt denk ik vooral iets over de dingen nu gemakkelijker en fijner gaan. En je bent gek op Uvo, je hebt hem zelf uitgekozen. Hij verdiend dit ook en jij ook.
Marlon heeft al een bijzonder plekje bij jou en dat plekje blijft er altijd!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:03

Dankjulliewel :o

Met verdriet verzachten bedoel ik niet zozeer een paard kopen om het andere te vergeten maar idd meer om jezelf weer wat op de rails te krijgen. Ik heb gemerkt dat ik vooral in het begin de gewoonte om naar stal te gaan heel erg miste. Vooral net na het avond eten en 's avonds was het voor mij heel moeilijk, de tijden waarop ik meestal op stal was. Ik werd er echt somber van...Je weet gewoon niet wat je met al die vrije tijd aan moet (dat had ik als probleem althans).

Snackie het is helemaal niet erg om ook heel veel van een ander paard te gaan houden. En ieder paard is anders qua doen en laten, net als mensen niet op elkaar lijken. ;) Je hebt heel veel van Marlon gehouden en de liefde die je nu te geven hebt stop je in Uvo. :) Dat het met je vorige paard anders was, wilt niet zeggen dat dat minder goed was. :)

Iedereen nog heel veel sterkte gewenst... :(:) Of het nu kort of langer geleden is, het blijft heel rot...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:16

@ iessie, ik had dat ook hoor, had totaal geen behoefte aan een ander paard, maar viel echt in een gat qua tijd en gewenning. maar voor mij hoorde dat er ook wel een beetje bij, bij het rouwproces, het was niet goed geweest als ik gelijk of binnen een jaar ofzo een ander paard gekocht zou hebben, ook als ik niet zwanger was geweest had ik dat dus niet gedaan.
En nogsteeds mis ik het rijden en de wedstrijden enzo buiten het feit dat ik Ot zelf mis, nu zou ik opzich wel voor een ander paard willen gaan, al zal het uiteraard nog niet makkelijk zijn, maar nu is het weer lastig te combineren met mn dochtertje en de aankomende beeb.

@ Snackie, heel eerlijk gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:52

Het gekke was hier dat ik eigenlijk ook helemaal niet bezig was met een ander paard, dat ging er ooit wel weer komen, maar wanneer wist ik niet!
maar toen kwam Zelitta via Robijn op mijn pad en dat is ook zo'n bijzonder dier... Ik denk dat het allemaal een reden heeft!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:36

Grit schreef:
Toen ik op zoek ging naar Vince, wist ik precies wat ik wel en niet wilde, juist door mijn tijd met Bert. Het moest bijvoorbeeld een paard zijn waar ik gemakkelijk mee kon buiten rijden (dat was bij Bert niet altijd).
Vince is echt een megafijn buitenrijpaard, ik roep dan ook wel eens enthousiast "wat fijn dat ik dit nu kan, met Bert kon ik dat niet".
Dit is een voordeel van Vince en ik vind hem supermooi en lief, ik heb hem immers zelf uitgekozen en voor minder ging ik niet. Op sommige gebieden is Vince dus leuker. Ik vind het ook leuk dat Vince met Tom speelt en kroelt, dat deed Bert niet zo snel.

Maar Bert blijft Bert, met alle hoogtepunten en sommige dieptepunten. En de band die dat heeft gegeven maakt Bert zo bijzonder voor mij, daar kan geen ander paard tegenop. Bert blijft altijd mijn kanjer. Vince krijgt/heeft op een andere manier een bijzondere plek.

Dus Uvo leuker vinden dan Marlon zegt denk ik vooral iets over de dingen nu gemakkelijker en fijner gaan. En je bent gek op Uvo, je hebt hem zelf uitgekozen. Hij verdiend dit ook en jij ook.
Marlon heeft al een bijzonder plekje bij jou en dat plekje blijft er altijd!

Wat jij zegt in dit stukje is helemaal waar.
dat plekje in mijn hart voor marlon is er nog steeds, dat was gewoon een super paard.
Maar uuf is dat ook echt :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:42

Dat bedoel ik, ieder paard is uniek!

Robijn zal altijd mijn eerste eigen paardje blijven, dat paard waar ik vanaf de foto al verliefd op werd, en toen al wist dat ze van mij MOEST worden!

Dat ligt gewoon heel anders dan bij Zelitta!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:29

ja, zelitta is ook heel leuk, maar zal aanvoelen op het moment als een soort van 2e keus, omdat robijn helemaal jou paardje was.

ohh meid, ik vind het zo rot voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:28

Ja, het voelt een beetje als verraad...

Vandaag weer wat foto's van Robijn gemaakt, er was eigenlijk weinig aan te zien vandaag maar zal ook door de temperatuur komen, dan heeft ze gewoon minder pijn!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:01

Ja maar dat is meestal met dat soort dingen, dat ze in warme tijden minder pijn hebben.
Maar zodra het dan 1 dag een klap kouder is, moeten ze weer inleveren.
Dat is met mensen ook zo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:48

Klopt en daar ga ik niet op zitten wachten!

Nu is ze zoals ik me haar wil herinneren!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:54

jolijn, heel veel sterkte! Ik hoorde van Danielle al dat het niet goed ging met Robijn na de behandeling, en dat ze dus ingeslapen gaat worden. Patricia heeft iig hele mooie foto's gemaakt! Heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:25

Dus de keuze komt op het juiste moment Jo.
Zo dacht ik er ook over bij Marlon, niet nog even de zware winter door laten lopen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:26

ik heb nu iets meer d an een jaar verder pas een versoenlijke plek kunnen geven en kan weer op de plek komen waar die gestorven en gestaan heeft zonder porblemen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:55

2 weken later hadden wij al een nieuw paard.. ik viel in een groot leeg zwart gat en wilde zo snel een nieuw paard waar ik al mijn liefde aan kon geven en die mij door die moeilijke tijd heen zou slepen.. klinkt misschien heel raar maar ze heeft me echt geholpen..
Ook toen wij aan het kijken waren bij het nieuwe paard kwam het nummer dat ik had uitgekozen voor mijn paards dood op de radio en toen wisten we het zeker, dit was dr!
Na een reading bleek ook dat mijn paard heeft geholpen met het nieuwe paard.. geeft me een goed gevoel!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:56

hihi jullie zullen wel denken wie is dat nou weer! Maar ik lees ook af en toe mee!
Hahah

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:05

Ik vind het heel knap van je dat je gewoon echt doet wat het beste voor je paard is Robijntjah. Zo heeft ze het de laatste dagen ook nog fijn gehad..

Simply en Meint zijn echt 2 totaal verschillende paarden. Meint was echt een stalker, Simply is nog een beetje wantrouwend. Nu kende Meint ons ook al z'n hele leventje ongeveer, en die vertrouwd ons ook echt. Momenteel vind ik hem echt zoveel leuker dan Simply, maar wat niet is kan komen, hij moet gewoon nog even echt wennen. Want een eerlijke kans verdient hij echt wel, en het gaat iedere dag een stukje beter, gelukkig :)