[IM] Dag lieve James. Mijn maflinger.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:58

Shirley schreef:
Klinkt naar, maar zou er toch zo snel mogelijk iemand bijzetten...of hem uit logeren sturen als je er zelf nog niet aan toe bent :o

al is het maar een tijdelijke leen pony

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:03

Heel veel sterkte gewenst van een stille meelezer. Zo'n paard als James is gewoon een deel van je gezin... en dat maakt het extra moeilijk. Sterkte!

MachoPablo

Re: Dag lieve James. Mijn maflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:11

Meis,

Ik wens je Enorm veel stertke met dit grote verlies

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:28

he gelukkig dat het respectvol is gegaan dat maakt het ook weer beter om te verwerken, sterkte de komende tijd

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:55

Hoe is het vandaag met jullie allemaal? :*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 22:41

Het blijft gewoon onwerkelijk... David vertelde me vandaag dat hij graag wil dat ik weer 'een groot paard ' zoals James zou kopen. Zelfde kleur en dan moesten we hem ook weer James noemen. Hij mist James dus ook behoorlijk, maar laat dat op zijn eigen manier merken. Het begint nu door te dringen bij hem dat James niet terug komt. Hij wou weer samen met mij paardrijden. Ik op James en hij achterachter op Bliksem. Onze 'paardentrein', want zo noemde we het.
Heb David zo duidelijk mogelijk verteld dat James niet vervangbaar is. En dat we ook niet een pony of paard kopen die er op lijkt, want het is hem gewoon niet.
Daan heeft het er ook heel erg moeilijk mee. Hij heeft zich voor mij nog aardig sterk gehouden, maar is nu ook gebroken. Iedereen is er gewoon kapot van en dat zal nog wel een tijd zo blijven.

Onze paardentrein vorig weekend.

En zo liet ik vorige week de hond nog uit :( zoals wij dat altijd deden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:50

Het is ook niet te bevatten, niet te begrijpen, niet te verklaren, bijna niet te aanvaarden...al moet je wel ;(

Kan het me wel voorstellen dat je een heel ander type wilt dan James, anders ga je ongemerkt en ongewild toch vergelijken.

Het is voor Daan denk ik ook erg moeilijk zijn gezinnetje zo verdrietig te zien er er niks aan te kunnen doen :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 09:40

Voor vandaag hadden we een ritje met de wagen geplant. Ik twijfel nog of ik de kar ga verkopen of niet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:44

Ik zie dit nu pas, wat vreselijk! Heel veel sterkte met het verlies van dit top gezinspaard

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:44

Zou ik nog even mee wachten :(:)

Wie weet krijg je straks een paardje dat ook betuigd is en krijg je spijt...

Ding staat niet in de weg, toch?

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:48

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van James . Ik weet wat je doormaakt..........

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 09:52

Zus schreef:
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van James . Ik weet wat je doormaakt..........

Ik zag je topic, kreeg er tranen van in de ogen. Het is gewoon klo.te om je paard de verliezen. Sterkte.
:(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:03

Ah joh niet je wagen verkopen!

Met het gevaar om zoetsappig te klinken, maar James zou vast niet gewild hebben dat jullie door hem zouden stoppen met plezier hebben met paarden toch, en dat Blikkie alleen achter zou blijven? :(:)

Het is nu allemaal nog erg vers en onwerkelijk, maar er is ongetwijfeld een heel lief paardje dat een super fijn thuis zoals dat van jullie heel goed kan gebruiken en ook heel fijn bij jullie gezinnetje kan passen... anders dan James maar toch ook weer op zijn eigen manier heel leuk en lief :)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:12

Zoals velen las ik de titel en dacht ik, het zal toch niet ''de James'' zijn. Dit lijkt me ontzettend heftig, zeker ook omdat het zo onverwachts kwam. Ik heb altijd met veel plezier jullie topics samen gevolgd. Jullie waren een geweldig team. Woorden schieten tekort... Heel veel sterkte Y;(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:28

Vind het zo erg voor jullie en zit hier met tranen te lezen hoe je kinderen er mee omgaan. Vind het geweldig dat je hun er zo in betrekt. Dat zie je niet altijd.
Mijn eigen beide kanjers waren ook zo onverwachts vertrokken. Kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. Ook het lange liggen en ophalen. Vreselijk.
Het gemis van het maatje van de pony ken ik ook maar dat ging hier eigenlijk relatief snel voorbij. Paarden zijn daar toch wat makkelijker erin dan wij.

Heel veel sterkte Evelien. :(:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:33

Allereerst heel veel sterkte.
Dit zijn geen tijden om grote beslissingen te gaan maken. Je gevoel van onmacht over de hele situatie zet je misschien aan tot het nemen van stappen waar je wel iets over te zeggen hebt. Maar doe geen dingen waar je mogelijk spijt van gaat krijgen.

Er komt nooit een tweede James en gaat er nooit komen.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet nog heel veel liefde om te geven hebt en op een andere manier weer heel veel plezier kunt hebben.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:40

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:56

Hmm, ik snap je twijfel wel. Die wagen is natuurlijk onlosmakend met James verbonden en ik snap wel dat je je niet kan voorstellen hoe het zou zijn als daar een ander paard voor loopt. Zeker nu je verdriet nog zo rauw is. Ik ken je niet persoonlijk en weet dus niet hoe je door het leven gaat, maar ik weet wel dat nu verkopen of een opluchting/afsluiting kan zijn, maar je kan het nadien ook aanvoelen als weer een stukje van James dat je kwijt bent. Ook als je niet verkoopt, kan je daar een dubbel gevoel bij hebben: de wagen blijft een teken van je verlies, of hij wordt net een kostbaar bezit dat je blijft koesteren.
Volg je gevoel en je hart, maar neem even de tijd om alles op een rijtje te zetten voor je knopen door hakt. Sterkte

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:14

Altijd in stilte gekeken naar jullie topics, het was altijd genieten om te kijken hoeveel plezier jullie als gezin hadden. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen samen, woorden schieten tekort Y;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:41

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu dingen de deur uit wilt hebben die verbonden zijn aan James, maar wie weet hoe je daar over een tijd over denkt.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:13

Het is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik heb nog steeds het tuig van Victor in een kamertje liggen. Hij is al 5 jaar dood, maar ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om het te verkopen. Heb het wel eventjes te koop gehad, maar toch weer uit de verkoop gehaald. Het ligt ook niet in de weg, dat scheelt natuurlijk ook een boel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:05

Dat dacht ik inderdaad in een opwelling. Het staat niet in de weg. Dus ik laat het gewoon nu staan.

Vandaag even gewandeld met Bliksem en de kinderen. Daarna nog alleen met Oscar (al jankend) de ronde gefietst die James en ik pas nog hadden gereden.
Afbeelding

Foto's van de buitenrit die ik gefietst heb met Oscar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry dat ik dit topic zo vol gooi met foto's... maar ik moet het kwijt |(

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:13

Daar hoef je toch helemaal geen sorry voor te zeggen! Iedereen snapt denk ik wel dat je het kwijt moet en als dat op deze manier kan is het alleen maar fijn!

Nog een keer heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:16

Juist doen!
Het is goed voor jou, voor je rouwproces en voor de lezers is het mooi.... Niet uit leedvermaak, maar om te zien hoe mooi een band kan (hoort te?) zijn.
Sterkte nogmaals. En echt, wat heb je het goed aangepakt met je kindjes ook zeg

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:21

Ja ik ben blij dat ik ze er gewoon bij gelaten heb.
De dood hoort helaas ook bij het leven... Daar hou ik ze niet bij vandaan. Een paar maanden terug was onze kat ook zo plotseling overleden. Die lag 's ochtends buiten heerlijk te zonnen. We gingen naar de winkel, kwamen terug lag hij dood voor de krabpaal :( Gewoon in het midden van de kamer. Ook al zoiets... En nu James.
En heb beide keren de kinderen het laten zien en verteld wat er is gebeurd.

Ik merk nu wel aan David dat het nu echt door dringt dat James niet terug komt. Ja, hij weet wat dood is. Want hij heeft vorig jaar de begrafenis van mijn opa meegemaakt, dat heel erg veel indruk heeft gemaakt. Maar ook daar was hij gewoon bij.
Gisteren zat David bij mij in bad. 'Mamma... je moet gewoon weer een groot paard kopen, zodat we samen kunnen paardrijden met de paardentrein. Zelfde kleur als James en dan noemen we hem gewoon weer James!"
O dat had ik al verteld... :( Warhoofd..