[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:37

Stoere chauffeur Czarina!

Gelukkig maar Robijntjah, klinkt raar in deze context, maar dan hoef je daar in ieder geval niet druk over te maken. Dit is al zwaar genoeg, zo jong nog :\ . Knuffel voor Robijn en jou :(:)

Ik kon bij mijn paardenverzekering ook kiezen voor een extra optie "huisdier". Dat heb ik gedaan, kost iets meer, maar dan mag ik Vince ook houden of zelf laten inslapen. Overdragen aan de verzekering doe ik echt nooit.
Bert was niet verzekerd, maar na de hoge kosten heb ik Vince verzekerd, omdat mijn spaargeld er helemaal doorheen was.

Anoniem

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:40

Dan heb jij denk ik dezelfde verzekering als ik heb :j

Ik ben zowiezo iedere dag op stal te vinden maar merk zelf dat ik het heel zwaar vind om haar iedere dag de weide uit te halen om iets te gaan doen... Ik weet ook niet of ik haar daar op dit moment een heel groot plezier mee doe want ik ben dan alleen maar aan het huilen!
Wat ik wel veel doe is iedere dag eventjes langsgaan, snoepjes geven, ontzettend veel knuffelen en gewoon bij haar in de wei zitten!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:47

Robijntjah wat een mooie foto's, vooral die laatste vind ik erg aansprekend..

Je maakt de beste keuze voor je paard, hoe ontzettend zwaar en pijnlijk de beslissing ook is.. :(:)

Ja m'n knappert moest even mee hooi laden. Timotje samen met de staleigenaar op de tractor en ik sjouwen..
Timo vond het zo geweldig dat hij er niet meer af wou dus kon mooi een paar fotos maken..
Je kan vast wel zien dat hij later de paarden in gaat.. :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:53

Agriver/bierum?

Wat onzettend lief dat ze dat topic voor je heeft gemaakt!
En bij haar in de wei zitten en kijken is toch ook mooi.

Toen steeds duidelijker werd dat ik Bert zou kunnen verliezen, ben ik dat ook gaan doen. Hem laten grazen en gewoon kijken.
Mijn vriend heeft toen ook stukjes gefilmd

Dit filmpje is mij zo dierbaar. Is twee weken voor zijn overlijden, toen wist ik nog niet wat hij had, maar wel dat het er niet goed uit zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:56

Goed idee van je, dat filmpje idd!

Gek eigenlijk he, dat een paard zoveel pijn kan hebben en er toch nog gewoon goed uit kan zien??

Edit: idd Bierum ja!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:05

Dat maakt het ook zo moeilijk om de knoop door te hakken, aan de buitenkant zie je een "gezond" paard en van binnen hebben ze pijn.
Dan heeft Robijn geluk met een baasje die haar dat niet gunt.

Bedtijd, truste!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:59

Robijntjah aansprekende foto s , en wat een moeilijke maar eerlijke beslissing heb je te nemen , heel veel sterkte :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:16

czarina schreef:
Dat is wel fijn dat je het zelf mag bepalen. Lijkt me afschuwelijk wanneer de verzekering bepaalt dat een paard bijvoorbeeld geslacht moet worden..

Dat is het met verzekeringen, Tenzij niet anders kan. gaan ze altijd naar de slager.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:17

Grit schreef:
Bert was niet verzekerd, maar na de hoge kosten heb ik Vince verzekerd, omdat mijn spaargeld er helemaal doorheen was.

Idem hier.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:20

Als je deze foto's ziet, denk je ook niet dat het paard 2 weken later ...
dit zijn de laatste mooie foto's van hem. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:32

Ik heb toen je topic nog gezien Snackie, voordat ik in dit topic terecht kwam. Marlon zag er inderdaad echt nog geweldig goed uit, bijna niet voor te stellen dat hij niet gewoon gezond was. Ik ben nu, achteraf, blij dat Meint een hartstilstand heeft gehad, en gewoon zelf niets heeft gemerkt. Zijn hart is gewoon gestopt toen hij lag te slapen, absoluut de mooiste dood voor hem. Alleen had het pas 30 jaar later moeten gebeuren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:34

Mooi, gezond en sterk, zo staat Marlon op deze foto's!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:29

czarina schreef:
Dat is wel fijn dat je het zelf mag bepalen. Lijkt me afschuwelijk wanneer de verzekering bepaalt dat een paard bijvoorbeeld geslacht moet worden..

mijn eerste pony was verzekerd en kreeg op 19e een gaskoliek met darmafsluiting
ze moest naar de noodslager uiteindelijk ,eerst moest die dag iemand komen van de veeverzekering en haar afkeuren ook nog
deze voorwaarde was verzekeringsvoorwaarde

een hels gedoe ,ik kon niet bellen :o ,die hele dag was "raar"
maar mijn moeder moest stad en land afbellen om een slager te vinden die haar aan wou nemen vanwege de medicatie ,uiteindelijk een hele vriendelijk bedrijf uit friesland ergens? wou het doen
de hoek van de straar heeft ze niet gehaald ,in de trailer is ze hoorde acheraf gestorven welliswaar geheel plat en suf van de pijnstillers

maar dit zit me na meer dan 11 jaar nog steeds dwars omdat ik me steeds schuldig eraan voel dat allemaal zo moest
thuis kon niet inslapen omdat zeer "smal " woonde met de stallen en haar gewoon niet aan de weg kon krijgen (dat zou met de hand moeten en fleur was een zware welsch cob )
een koliekoperatie kon niet, de narcose kon ze niet aan ,ze had toen al tig jaar een lekkend hartklepje

van bedrijf kwam laters een rekening voor ophalen en afvoeren ,dat had mijn verzekering nooit gezien ,ik snap niet waarom ze dachten dat ze aan mij geld zouden betalen voor een paard wiens vlees met alle medicatie van 2 dagen

geld van de rekening plus 85% verzekerde waarde vanwege leeftijd van 19 is me uitbetaald uiteindelijk
na aftrek alle kostens hield ik excact 1000 gulden over ,niet veel voor een nieuw paard
5 maand laters speelde de zaak van de in beslag genomen paarden van Tolbert
dalia was daarbij en door opgave van mijn moeder waren we uitgeloot voor de veiling van de dierenbescherming toen
vooraf kreeg je controle bij je stallen ed
zo is dalia uiteindelijk van fleur haar verzekeringsgeld gekomen
dalia was hoogdrachtig ,binnen een maand had ik er 2 :D

ik heb mijn paarden nog een aantal jaren verzekerd gehad ,toen ging verhuizen wouden ze niet mee over de grens verzekeren
dus zijn ze allemaal eruit gegaan en er niet meer in
21 en 25 nemen ze ook niet meer aan :+

dukat en bella hebben veel van mijn spaargeld gekost ,een paar duizend

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:53

Pff, wat een verhaal! En je er nog zo lang rot over voelen :(:) , dat doe je dan geen tweede keer. Maar als je het zo overvalt, dan is het lastig en doe je het maar.

Bert's ziekte heeft mij vorig 5000 euro gekost. Zijn "oogziekte" twee jaar daarvoor 2000 euro. Maar daaromheen verder gelukkig nooit kosten hoeven maken.
Vince kan ik verzekeren tot zijn 16e tegen ziektekosten, vanaf 16-18 nemen de meeste verzekeringen al geen ziektekosten meer op zich. Maar tegen die tijd hoop ik mijn spaarpot weer gevuld te hebben. Niet dat een verzekering nu alles dekt, maar geeft toch even een veiliger gevoel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:56

Daarom ben ik nu ook verzekerd, uuf is voor 2000, en dat krijg ik per geval uitbetaald, de rest moet ik zelf bij betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:57

Robijn is ook idd verzekerd en Zelitta (mijn nieuwe paard) ook!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:43

Wauw snackie wat staat marlon er daar mooi op.
Saar was niet verzekerd, Annebell ook niet en Embla moet nog steeds gebeuren.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:16

Wij hebben al paarden verzekerd hier thuis, Simply ook gelijk nadat hij gekocht was. We hebben eigenlijk nog nooit last met ziektes gehad, dus hoe dat precies geregeld is zou ik niet weten, maar we krijgen in ieder geval geld uitgekeerd wanneer een paard overlijdt. En ik hoop dat we dat geld voorlopig niet op de bankrekening zien verschijnen hier.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:09

Ik heb uuf ook meteen verzekerd, spaar centjes waren aardig op.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:29

Weekje op vakantie geweest..
Maar wil Czarina nog even een :(:) geven, klinkt zoooo bekend...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:35

:(:)

was je vakantie lekker?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:49

Jahoor, was maar midweekje weg, en dat dat lang zat was had ik woensdag al door, donderdag wilde ik al naar huis, en vanmorgen stond ik om half 6 al te stuiteren om naar huis te gaan :D
Maar verder was het wel erg gezellig :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:11

hihi gewoon weer je oude ritme oppakken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:33

Nou, de afspraak voor Robijn staat komende woensdagmiddag... Raar zeg...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:33

:(:) Robijntjah
Kan me voorstellen dat het raar voelt, heel veel sterkte de komende dagen!