[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:20

Ja ik zie het meer als een soort vakantiekaart die opgestuurd wordt , waar dan op staat het is hier goed , we hebben mooi weer en we genieten.....Ik wist niet dat deze foto bestond of geplaatst zou worden.k Zat op mijn werk de dames uit dit blad voor te lezen...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:56

heel apart maar wel confronterend dan de foto :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:43

:(:)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:17

Ik post niet meer zoveel maar lees nog wel mee. Ik had een heel moeilijk maar wel mooi moment van het weekend.
Ik was naar vrienden in Drenthe geweest, daar bij de hengstenhouder van Manus (vader van Vinga) wezen kijken.
Het is een prachtig dier, en ik zag er zoveel van Vinga in terug.
Ik mocht nog op hem rijden, was erg speciaal en bijzonder moment.

Afbeelding

Daarna nog een rondleiding langs alle fokmerries waaronder een paar dochters van Manus (halfzussen van Vinga dus) er was er een bij die echt sprekend op Vinga leek, de merrie had een veulen aan de voet, en ze kwam naar me toe lopen, legde haar hoofd op mn schouder, net als Vinga altijd deed, ze had precies de zelfde ogen, ik heb mn tranen weg staan slikken daar. Toen ik wegliep kwam ze achter me aan, haar veulen lag te slapen in het gras en die liet ze liggen en liep met mij mee, likkend aan mn hand, was echt een vreemde ervaring alsof ze wist dat ik verdriet had of zo........

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:35

Zo had ik er niet eens over nagedacht Ceesje, maar zo kun je het inderdaad ook zien. Mooie gedachte, even een kaartje om te laten zien dat het goed met haar gaat.

Wat gaaf dat je hem mocht rijden Dreeke! Lijkt me wel heel bijzonder.. Vond je het moeilijk om op een paard te zitten wat zoveel op haar leek?
Ik vind het wel heel mooi van die merrie, net alsof Vinga die merrie even een seintje gegeven heeft.

Onze nieuwe vriend heeft uiteindelijk de naam Simply Red gekregen trouwens, om maar een beetje bij de kleur in de buurt te blijven :Y) Hij wordt steeds gemakkelijker in de omvang, knuffelen vindt hij heeeeeerlijk :)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:44

@ Kiwi: dat was wel moeilijk ja maar aan de andere kant heel erg vertrouwd, ik was ook helemaal niet bang om erop te stappen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:03

jeetje dreeke, kan me voorstellen dat je het toen ff benauwd had!
knappe papa trouwens!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:04

simply red is ook leuk :j

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:26

knappe pappa!had vinga

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:30

Simply red, leuke naam.

En Vinga's Papa is om te kwijlen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 01:17

Kiwiw, Simply red zo heet mijn verzorgpony ook, ik vind het een leuke naam :D
Wauw Dreeke wat is vinga's vader mooi!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:01

Even een vraagje..

Wat zouden jullie doen als het baasje van jullie verzorgpaard het paardje wou verhuizen naar een andere stal?
Ze weet het nog niet zeker, en laat het ook een beetje van mij afhangen. Ze heeft me gevraagd als ze toch gaat om mee te verhuizen aangezien alles zo soepeltjes verloopt.

Ze wil het paardje verhuizen naar een voor mij vreemde stal. Ik heb bewust een verzorgpaardje gezocht op de stal waar ik altijd gereden heb, omdat ik me daar ''thuis'' voel zal ik maar zeggen.
De manege waar ze heen wil, ligt niet veel verder als de andere, maar daar zijn manegelessen, en bij ons op stal niet meer, waardoor het altijd lekker rustig is. Ik geniet daarvan, maar zij daarintegen vind het saai omdat er zo weinig te doen is..

Ik heb haar eerlijk gezegd dat ik liever daar blijf omdat ik daar op mn plekje ben, en mn vriendinnen daar staan met hun paarden. Ik durf te wedden dat ik me op die andere stal snel eenzaam voel (ik hecht nogal waarde aan gezellig samen met vriendinnen rijden of kletsen op stal)
Ik zit echt een beetje in een dilemma, en heb bewust al in gedachte wat meer afstand van tool genomen de laatste dagen, omdat ik toch denk dat ik niet mee ga verhuizen dan..
Vind het een heel moeilijke beslissing, ben blij met het paardje en alles wat ik ermee mag/kan,
maar toch hecht ik ook waarde aan de plaats waar ze staat, ik heb niet voor niks een paardje gezocht op die stal. Wat vinden jullie?

Trouwens Dreeke, wat een kwijl papa is dat! :~

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:50

shivatjuh ik zou het even aankijken. Wanneer de nieuwe stal echt niet bevalt kan je altijd nog stoppen met verzorgen..
Maar aan de andere kant, misschien leer je daar ook weer leuke meiden kennen waar je dan gezellig mee op kan trekken..

Het is natuurlijk te hopen dat de eigenaresse op de plaats blijft staan waar jij het zo naar je zin hebt. Maar het blijft toch haar keus..

Dreeke wat tof dat je op vinga's paps mocht rijden.. Kan me voorstellen dat dat erg veel tegenstrijdige gevoelens oproept..

Kiwi leuke naam, zijn jullie het toch eindelijk eens geworden..

Hier even een flinke dip. Vorige week gedacht dat ik een griepje onder de leden had, maar opeens kwam alle pijn en het verdriet er weer uit.. Nu heb ik zowel slaap als kalmeringsmiddelen en dat werkt wel om rustiger te worden, maar is natuurlijk niet de oplossing..
Ik wil zo graag onbezorgt verder met het leven en weer van de paarden genieten, maar op de een of andere manier zou ik met dagen echt helemaal willen stoppen met de paarden..

Het leven is zo oneerlijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:56

Ohh meiske toch :(:) een hele hele dikke knuffel,
je kan het ook echt niet loslaten he?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:40

Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Dit was de eerste keer dat ik een dierbare verloor.. Ik weet dat ostar het nu goed heeft en geen pijn en dat dit de allerbeste beslissing was, maar alle dromen, al het verdriet, het is gewoon te veel..
Wanneer het er eindelijk uit komt lucht het even op, maar daarna gaat het deksel er weer op net zo lang tot het er weer uit barst..
Mijn vriend probeert er voor me te zijn, maar ik kan het er niet over hebben. Alleen als niemand de pijn kan zien. dan is het wat makkelijker..
Ik zou zo graag willen dat ostar terug kwam. |(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:50

ik weet hoe dat was,
Marlon was voor mijn ook de eerste dierbare die ik verloor.
Door andere paarden te doen, leek het minder pijnlijk.

Blijven praten, juist als je je ei kwijt kan, kun je ook rust gaan vinden.
mijn part vertel je het 100 keer.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:51

Heel dikke knuffel Czarina :(:)
Probeer op jouw manier toch met hem bezig te zijn, verdringen helpt ook niet. Schrijf desnoods alles op papier of gericht naar Ostar.

Bert was voor mij ook de eerste dierbare die ik verloor. Die machteloosheid dat je het niet kunt voorkomen en hem echt kwijt bent, daar heb ik veel last van gehad. Bij mij zijn de scherpe randjes er nu wel een beetje af en daar ben ik blij mee, wat een rotgevoel.

Dreeke; wat een mooie (en emotionele) middag heb je gehad!

Welkom Simply Red :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:02

Ja dat is het, die scherpe randjes worden minder.
Ik dacht dat ik gek werd toen marlon overleed, hij was zo mijn vriendje, alles deed ik voor hem, hij was mijn alles!
toen hij overleed draaide ik een moment helemaal door, gillen krijsen stampen, nachtenlang gehuild, dagen weken maanden

elke keer met een beetje wind kreeg ik kippenvel van , het gevoel dat hij toch bij me was.
de mooie momenten zijn nu in de herrinnering.
in de vitrine zijn foto, met zijn stukjes haar verwerkt in 2 armbandjes en een sleutelhangertje :+:
Zo is hij altijd bij me.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:19

Ik praat veel over hem, maar meer alsof hij nog leeft.
Ik wil niet weten dat hij is overleden aan de ene kant, terwijl ik inwendig constant met zijn dood bezig ben. Maar ook de angst dat andere dierbaren kunnen overlijden. Dat het leven zo snel kan doven, dat vind ik enorm beangstigend..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:21

Hele dikke knuffel Czarina :(:)
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen om je te helpen. Een dierbare verliezen is gewoon zo verschrikkelijk..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:28

Ik praat ook nog wel eens over Bert in tegenwoordige tijd, niet uit ontkenning, maar omdat het nog zo vers is toen hij er nog was.

Soms schiet ik ook in de stress dat Vince ziek kan worden, ons hondje wordt ouder enz. Maar dan probeer ik het om te buigen dat ik er nu dus extra van moet genieten. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar je hebt alleen jezelf mee als je niet meer kan genieten. Er zijn nog zoveel leuke en mooie dingen.
Zo was ik heel blij met de tweeling van mijn vriendin toen Bert was overleden. Zag ik hun lieve snoetjes en was ik zo blij dat zij er waren.
Verdriet is al zwaar genoeg, angst erbij maakt het gewoon te zwaar.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:34

:(:) czarina,erg moeilijk zoiets
rouwen is verschillende fases ,ontkennen ,angst, verdriet,woede het hoort er allemaal bij :(:)

maar met angst moet je niet gaan leven ,bij leven hoort ook de dood ,hoe bitter die ook is
ik begrijp die angsten wel ,ik panieker ook bij diarree ,liggende paarden etc
maar ik poog het van me af te zetten anders maak ik mezelf gek ;) ermee

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:40

De dood is gewoon iets onbegrijpelijks..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:56

Bedankt voor al jullie lieve woorden, het doet me goed dat ik toch niet echt gek word. Want dat gevoel heb ik af en toe wel.

Mensen zeggen toch al gauw van het is maar een paard..
Ze leven wel met me mee, maar ze begrijpen het gewoon niet. (wat ik ze ook heus niet kwalijk neem)

Ik probeer zo goed mogelijk door te gaan met mijn leven, en positief te blijven, maar dat valt nog niet mee..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:03

Je komt er wel Czarina!! En hier je hart blijven luchten.