[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:52

Nee heb nog niet gereden. Hij krijgt morgen eerst beslag en kijken hoe hij dan loopt. Hij heeft beetje achterstallig hoef onderhoud dus voorzichtig zijn met de pezen en zijn spieren. Hij is nix gewend en willen hem rustig op conditie brengen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:58

Spannend,is hij wel een brave?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:58

het is wel een doerak hoor Haha!
als hij het moeilijk vind kandie flink gaan bokken, maar goed.. daar istie dan ook 6 voor Haha!
maar zo'n lieve knuffelkont en lekker hinniken naar de anderen.
vooral schoftje knabbelen vindie er leuk.. hij is heel erg sociaal.

en jij, al wat meer km's gemaakt op kai?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:59

Fijn dat het zo goed gaat met jullie nieuwe paarden Lachen

Hebben jullie de eerste periode na het verliezen van je paard last gehad van slaapproblemen?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:57

Kiwi_ schreef:

Hebben jullie de eerste periode na het verliezen van je paard last gehad van slaapproblemen?

Nee maar ik droomde wel heel vaak dat ze er gewoon nog was (heb altijd nog van die heerlijke penny-meisjesdromen Bloos ) en dan was het wel altijd weer even slikken als ik weer wakker werd.
Nu, een half jaar later, wordt het wel minder, maar nog steeds heb ik zulke dromen.

Echt heel vervelend voor je als je niet kunt slapen, sterkte!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:03

Femmy schreef:
Sterkte voor iedereen die plots zijn lieveling verloren is.
Het is nu 3,5 jaar geleden, dat we afscheid van onze vriend moesten nemen.

Vanmorgen mijn rijjasje opgezocht omdat ik weer op een ander paard ga starten.
De laatste wedstrijd is 5 jaar gelden en er zaten nog elastiekjes met wat manen van hem in m'n jaszak.
Moest er toch weer een traantje om wegpinken. Huilen

Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:30

Kiwi_ schreef:

Ja, heel erg, en nog wel...
Ik heb heel erg last gehad van nachtmerries waardoor ik wakker werd en niet meer kon slapen.
Ook heel veel moeite met inslaap komen.
Ook fijne dromen waarin het net is of ie er nog gewoon is, maar dan krijg je weer zo'n klap als je wakker word..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:54

gekke_koei schreef:
het is wel een doerak hoor Haha!
als hij het moeilijk vind kandie flink gaan bokken, maar goed.. daar istie dan ook 6 voor Haha!
maar zo'n lieve knuffelkont en lekker hinniken naar de anderen.
vooral schoftje knabbelen vindie er leuk.. hij is heel erg sociaal.

en jij, al wat meer km's gemaakt op kai?

droppie ook , zolang die niet bokt als je erop zit is het goed.

met Kay gaat het super.
Ik schreef net dit in een ander topic :

Verder heb ik een heerlijk gevoel.
Heb het gevoel dat de band tussen mij en Kay nu al aan het groeien is.
Lekker knuffelen met poetsen. heerlijk gereden!
De baklichten gingen halfverwege aan 1 kant even uit(foutje) en die moeten opladen..dus voor het dan weer licht is.. 15min verder. gelukkig hebben we meerdere lampen(andere bak) maar de bak waar ik in reed was even donker. Lekker verder gedraafd en gegalopeerd.. ik ben zo verliefd op dit paard Lovers

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:56

Ik heb de 1e nacht goed geslapen maar dat kwam omdat ik zo moe was. 3x wakker geworden met tranen over mijn wangen.. maar verder goed geslapen.
vaak niet in slaap kunnen komen..want hij had er nog kunnen zijn..en vragen zoals waarom.

een dikke maand later kreeg ik de reading binnen. toen heb ik voor het eerst van hem gedroomd.. en ook voor het laatst...

Maar ik mis hem nog steeds,denk nog vaak aan hem.Maar heb een hele troost aan Kay

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:05

Ruim een jaar geleden heb ik de beslissing moeten maken dat het einde verhaal was voor mijn paard. Verschrikkelijk...

Ik mis haar nog steeds, het wordt steeds makkelijker, maar af en toe zitten er gewoon kútdagen tussen! Ik heb er wel vrede mee, omdat ze veel pijn had (zware artrose) en ze steeds meer achteruit ging. Mijn vriend heeft haar weggebracht en is erbij gebleven. Ik weet dus zeker dat het op een prettige en snelle manier gebeurd is... Dat ik dit weet scheelt voor mij een hele hoop Lachen

Enkele dagen voor 'het einde' heb ik foto's van haar/ons laten maken door een proffesionele fotograve en daar ben ik ook nog steeds heel blij mee. Zo'n mooie herinnering Lachen (zie onderschrift)

Ik merk ook dat ik moeite heb met het 'accepteren' van mijn nieuwe paard. Heb haar al een jaar maar het voelt nog steeds niet helemaal als mijn paard. Vergelijk haar veel te vaak met mijn vorige paard en moet mezelf soms gewoon dwingen om te gaan rijden of longeren.. Erg onneelijk tegenover dat paard *schuldgevoel* maar gelukkig gaat dit steeds beter en wordt ze steeds meer m'n maatje Lachen

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:12

Ik heb op 26-02-2008 mijn veronica in moeten laten slapen, Veronica was 7 maanden drachtig van haar eerste veulentje. Ze had koliek aan de dunne darm.

Ik heb zo mijn mindere momenten, de ene dag huil ik vaker dan de andere dag. Ik mis mijn maatje elke dag, ook al heb nu een half broertje van haar. Ik keek vreselijk veel uit naar het veulen, ze hebben toen op mijn verzoek een autopsie gedaan wat het veulentje zou worden, het zou een hengstje worden wat van mij de naam Evlin heeft gekregen.

Veronica was mijn oogappel in alles, ik heb 5 jaar lief en leed met haar gedeeld. Ze heeft me door verdrietige momenten heen geholpen, nu moet ik het zonder haar doen en nu huil ik om haar. Verdrietig
de eerste nacht helemaal niet geslapen, zo onwerkelijk, het doet zo'n pijn in mijn hart. Ik ging voor haar door het vuur.

elke dag doet pijn, het schreeuwt vanbinnen, ik ben als het ware in een zwart gat beland, hopend dat haar halfbroertje me gaat helpen met het verdere verlies en rouw, hij doet het overigens goed, na een maand heeft hij eindelijk mijn hart gestolen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:18

Vreselijk June Ach gut Wat een mooie shoot! Lovers prachtig dier.
Een nieuw paard is niet altijd makkelijk,je moet er achter staan. Anders is het niet eerlijk.Maar zo te lezen gaat het steeds beter.

Voor Brenda ook een dikke Ach gut een maand is nog zo kort en vers!
Heel veel sterkte met je verlies! fijn dat je dr half broertje hebt. misschien hebben ze de zelfde karakter trekken!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:24

Ik heb dus ontzettend veel moeite met slapen, overdag gaat het allemaal nog wel, veel afleiding. Maar 's avonds kan ik aan niets anders denken, en hoe fijn het was geweest als ik nog 1 minuutje met hem samen had kunnen zijn, waarom nou net hij moest gaan, en zo gaat het maar door. Ik wil hem zo ontzettend graag terug, ook al kan dat niet meer...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:22

Dat zal je altijd hebben.. heb 15 dvd's vol foto's van Marlon...Maar ik zou er zo graag nog bij hebben.

Ik zou er een moord voor doen..nog 1x met hem te kunnen knuffelen of die laatste rit nog maken...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:41

@ June, wat een mooie fotos Lovers
Ik had vorig jaar zomer ook een fotoshoot willen doen maar omdat het steeds zo slecht weer was stelde ik het steeds *spijt spijt spijt *

@ Kiwi, ik ken het, savonds ga je liggen malen...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:50

Inderdaad hele mooie foto's!

Ik heb op zich veel foto's maar had er veel meer willen hebben. De laatste is van een maand voor ze overleefd, maar dat vind ik een pracht foto! Dat bekkie, zo sprekend, typisch Splash! Op de dag dat ze half dood in de stal lag heb ik nog 2 foto's gemaakt, voor mezelf als bewijs dat het goed was. Maar dat was erg moeilijk Verdrietig

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:52

Ik heb nog fotos en filmpjes van de avond ervoor, daar ben ik echt heel blij mee.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:14

Ik had net een week daarvoor foto's verwijderd die ik niet zo mooi vond. Ik dacht dat ik toch nog zoveel veel mooiere zou maken, en nu heb ik daar zo ontzettend veel spijt van.

@Snackie: Bij wie heb je de reading laten doen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:17

diddlmouses schreef:
Ik heb nog fotos en filmpjes van de avond ervoor, daar ben ik echt heel blij mee.

Bij mij was het niet "gepland" en totaal onverwachts, was onwijs blij dat ik de dag ervoor nog met haar had staan knuffelen. Toen schoot door mn hoofd dat ik van de laatste momenten met haar moest genieten. Dat is achteraf zo raar!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:20

Ik vat em nog niet helemaal.
Wel slecht slapen inderdaad.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 08:59

ik heb gelukkig ook een berg fotos van hem. ook van de laatste rit, waarvan ik nooit had kunnen denken dat het de laatste zou zijn.. ben blij dat ik wel ontzettend veel lol heb gehad en hij gelukkig ook.
ik heb ook fotos van hem net voor zijn inslapen en ook toen hij ingeslapen was. gewoon voor mijn eigen verwerking. ik heb ze al eens bekeken. hij ligt er gewoon ontzettend vredig bij..

ik droom en denk erg vaak aan hem. overal heb ik wel een foto van hem. op mijn achtergrond, op mijn telefoon. dus hij is altijd bij me Haha!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:13

SplashIsLief schreef:
diddlmouses schreef:

Bij mij was het niet "gepland" en totaal onverwachts, was onwijs blij dat ik de dag ervoor nog met haar had staan knuffelen. Toen schoot door mn hoofd dat ik van de laatste momenten met haar moest genieten. Dat is achteraf zo raar!

Bij mij ook Knipoog

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:15

Zooist schreef:
Ik vat em nog niet helemaal.
Wel slecht slapen inderdaad.

Logisch hoor, bij mij heeft het weken geduurd voordat het tot me doordrong...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:15

Kiwi_ schreef:
Ik had net een week daarvoor foto's verwijderd die ik niet zo mooi vond. Ik dacht dat ik toch nog zoveel veel mooiere zou maken, en nu heb ik daar zo ontzettend veel spijt van.

@Snackie: Bij wie heb je de reading laten doen?

Nancy bosters, stal danae.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:18

Ik wist het natuurlijk al een maand van te voren dat hij weg zou gaan.Dus ik heb uitgebreid afscheid kunnen nemen,foto's gemaakt etc. Toch was het afscheid te snel en te kort...

Bij mij is het nu echt doorgedrongen dat hij er niet meer is.
Ik heb nu Kay,en kan Marlon nu beter laten rusten.

Ik ben trouwens blij met dit topic! niemand begrijpt je verlies..en hier allemaal.
Echt fijn dat we er zo over kunnen praten.