[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:05

Toch is ze niet echt weg , ze is aan de horizon , je kan haar niet zien , maar toch kan je haar voelen....

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:06

Wat zeg je dat mooi!
Heel veel sterkte morgen!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:07

het voelt soms ook wel alsof ze heel dichtbij is.. Maar soms maakt dat het gemis extra duidelijk. Morgen zijn de dingen natuurlijk niet in ene 180 graden omgedraaid, maar het is voor mij wel een aanwijsbaar punt vanaf waar ik een aantal keuzes wil maken en een aantal dingen anders wil doen.
Aan de andere kant sta ik weer even heel bewust stil bij het punt wat mij het diepst geraakt heeft... Voelt iig heel goed om deze dag wat specialer te maken dan andere dagen :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:13

Ja dat is zeker speciaal ....... het punt wat je het diepst geraakt heeft , is goed om speciale aandacht aan te geven....dat helpt je verder....( en gemis blijft , dat maakt de dierbaren ook uniek) mijn vader zei altijd , hoe groter het verdriet , des te groter de liefde,.....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:17

Sterkte morgen Nexthorse!

Ik vind het ook zo lastig om mooie momenten met Bert te "voelen". Ben bang dat ik toch nog veel van Bert blokkeer. Ik denk elke dag aan hem, maar meer in beelden. Mijn gevoelens komen vooral los als ik denk aan zijn ziekteweken, maar ik wil ook weer de mooie dingen voelen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:18

het gemis blijft zeker, en het verdriet zit er ook nog. Maar ik merk ook dat het tijd is om weer vooruit te kijken. het eigen-paard-topic ligt nog veel te gevoelig en ben ik ook echt nog niet aan toe. Dan komen er alleen maar angst en paniek gevoelens naar boven. Maar er is nog meer dat het leven te bieden heeft! En ik ben daar nu heel erg mee bezig, met hoe ik dat verder wil inrichten. Daarbij wil ik heel graag ook weer aan de gelukkige momenten kunnen terug denken! En misschien helpt dit mij een beetje :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:19

Grit, dankjewel :)
Dat is ook wat ik graag wil, de mooie gedachtes weer kunnen voelen zonder dat die meteen overstroomd worden door angst, gemis en verdriet....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:37

Ja, idd, het is zo jammer dat de negatieve gevoelens zo overheersen. 14 mooie jaren en nu na een jaar, overheersen die laatste weken nog het meest. Maar het is ook wel logisch, dat missen is gewoon een rotgevoel, omdat je weet dat het nooit meer terugkomt.

En je weer durven hechten, dat is ook lastig. Soms heb ik zo heerlijk gereden en ipv ervan te genieten komt het gevoel "als er maar niks met hem gebeurd". Maar ik geef mezelf dan ook een schop onder mijn achterste, ik wil juist denken "dit was leuk, dat hebben we toch maar mooi weer samen gedaan". En wat morgen of later komt, zien we dan wel weer.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:51

hoop op een mooie zonnige dag morgen

hier gisteren wat moeilijke dag gehad,was filmjes aan categoerieseren en daar zat bella en mijn zoontje tussen met zo lol

mijn zoontje wil niks van joke weten ,de hele klik is er niet,erop rijden wil die niet en joke werkt met haar veulen aan de voet ook niet ten goede mee eraan
(ze heeft bij een afschermpoging mijn zoontje goed zeer gedaan en dat afschermen is soms echt vervelend met kleine kinderen hier :o is een goede moeder maar op dit moment absoluut geen goede kleine kinderpony)
dan besef ik hoe goed bella was als kinderpony hoe anders en verdraagzamer met alles en iedereen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:59

Tina dat komt wel als het veulen eraf is. De beste veulenmoeders, adopteren ook hun baasjes.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:25

Tina niet makkelijk voor je zoontje, om dat plezier weer te vinden terwijl hij blij was met Bella. :(:)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:37

Heb niet eerder reactie gegeven hier maar het is voor mij nu bijna een jaar geleden dat ik mijn lieve jonge merrie van net vier heb moeten laten inslapen...

Denk niet elke dag aan haar maar toch komt ze vaak voorbij in mijn hoofd en gesprekken dan komen de tranen ook weer ;(
Nog steeds een zeer groot gemis....kan zo oneerlijk zijn het leven!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:34

tina, dat maakt het idd ook weer extra duidelijk dat de nieuwe pony bella niet is....

devine: :(:)

Vandaag is het dan zover. Valt me toch een stuk zwaarder dan verwacht.. Het voelt goed om er zo mee bezig te zijn, maar het is wel weer een extra dolk in mijn hart die zich nog 3x rond draait...

Unique zou vandaag 8 geworden zijn. Vorig jaar zag haar "verjaardag" er nog heel anders uit! ik had een paardentaart gebakken, had een uur gegrazen aan de hand, lekker lang de wei op, heerlijk lang getut...

Vandaag ga ik 8 ballonnon oplaten, 4 ivoorwitte en 4 lichtroze. Mijn beste vriendin gaat mee, en op het strand laat ik ze op. Zij heeft ook voor 4 witte rozen gezorgd (Unique is bijna 4 jaar bij me geweest).

Aan de ballonnen bevestig ik een gedicht (zelf geschreven):

Don't be affraid, I'm here!
Don't spoil all your tears.
I'm right here with you, guiding your way,
so for now all we need to say:
Goodbye for now, see you soon!
If you need me, I'm near the moon...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:51

Wat lastig Tina, hopelijk verbetert het allemaal als het veulen gespeend is. Een pony die net als Bella is vinden is ook onmogelijk..

Devine: Soms is het leven niet eerlijk. Mijne was ook net 4, en dat voelt nog oneerlijker. Sterkte op de moelijke momenten :(:)

Sterkte vanmiddag Nexthorse,ik vind het echt een supermooi idee! Heel mooi gedicht ook :)

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:52

Wat een mooi gedichtje :(:)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:54

dankjulliewel.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:49

Hoi Nexthorse,

kom net thuis en lees dit bericht van jou tranen tranen en tranen ;(

Jeetje meis wat een zeer mooi idee dit en zeer emtioneel......ik wens je heel veel sterkte vandaag....

Het is echt oneerlijk...veel warmte toegewenst!
Laatst bijgewerkt door devine op 21-05-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:55

devine schreef:
Hoi Tina,

kom net thuis en lees dit bericht van jou tranen tranen en tranen ;(

Jeetje meis wat een zeer mooi idee dit en zeer emtioneel......ik wens je heel veel sterkte vandaag....

Het is echt oneerlijk...veel warmte toegewenst!

volgens mij bedoel je next horse ;)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:00

Oh sorry klopt... :o
Was even helemaal in de bonen...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:06

Kiwi_ schreef:
Wat lastig Tina, hopelijk verbetert het allemaal als het veulen gespeend is. Een pony die net als Bella is vinden is ook onmogelijk..

ja daar ben ik de fout ingegaan ,ik wou verdriet verzachten dat had ik gewoon moeten laten
ik heb nu geleerd dat ook hele jonge kinderen een klik met een paard moeten hebben en die klik komt er niet en dat ze moeten verwerken
is ook niet niks eerst zijn pony en sinds kort ook nog zijn lievelingshondje van oma die hier elk weekend was

eerlijk gezegd ik twijfel echt om haar te gaan verkopen en helemaal geen kinderpony meer te nemen
op dit moment is er geen intresse meer zo en ik weet ook niet of weer komt bij hem(ik wil hem ook niks opdringen )

een pony zoals bella zal nooit weer vinden daar was me voor die tijd al bewust

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:26

Tina je hebt geenfout begaan. Je deed wat jou op dat moment het beste leek. het had ook zo kunnen zijn dat je zoontje zijn verdriet kwijt kon bij je nieuwe pony, maar het is anders gelopen. Ik zou de nieuwe pony niet zo maar weg doen. Misschien wil hij wel, maar zit zijn verdriet hem nog teveel in de weg. Geef het tijd en verkopen kan altijd nog. Ookal is je zoontje klein. Vraag hem op een gegeven moment of hij haar wil houden of wil verkopen.

Devine: 4 jaar is veel te jong wat oneerlijk. Een jaar is zo voorbij.

Nexthorse: veel sterkte en heel mooi wat je gedaan hebt. Zo geef je je verdriet een plek.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:14

Tina; sluit me aan bij Tjady. Je doet wat je het beste lijkt en je weet ook niet of hij zonder pony anders met zijn verdriet was omgegaan.

Nexthorse; ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Het is zo'n mooi gebaar.

Mijn "Bert-emmertje" is volgens mij weer aan het vollopen, heb de laatste dagen weer veel vaker tranen in mijn ogen krijg als ik aan hem denk.
Ook wel een beetje omdat het eerste jaar zonder Bert bijna om is. Nu een jaar geleden was hij flink ziek, maar had ik ook nog steeds de hoop dat hij beter kon worden. Toen wisten we nog niet wat het probleem was.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:18

:(:) Vervelend, dikke knuf

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:01

Grit , knuf hoor.
Tina ik geloof dat je het niet fout gedaan kan hebben, je hebt vanuit een goed gevoel keuzes gemaakt.
(hier na is na het overlijden van Froukje , ook lang een stilte geweest , met de meisjes die op Froukje reden , Nick was wel leuk maar ze misten Froukje. Beide dames zijn er nu doorheen aan het komen, en kunnen over Froukje vertellen , als ze op Nick rijden , ze zijn gek op hem , en zijn bezig met dit nieuwe dier zich eigen temaken , en dat kost gewoon tijd......... en tranen)
En jou zoon kan natuurlijk hiervoor meer tijd nodig hebben , misschien trekt hij over een tijdje wel naar het veulen toe.....
Nexthorse hoop dat je vandaag je aandacht goed hebt kunnen geven , en wens je goede herinneringen van Unique .....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:56

thanks dames, voor alle lieve woordjes :*
Hier alvast een voorproefje van vandaag, de rest volgt later...
Afbeelding