Maar ben hem nog niet vergeten hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tina schreef:wat mij soms wel eens ergert,ja jouw paardjes waren al oud ,is toch een mooie leeftijd dat ze zo oud zijn geworden
dan denk ik wel eens ,weet je ook nog waaraan ze gestorven zijn
ze hadden best nog meerdere jaren meegekund als dat niet gebeurd was
Cayenne schreef:Misschien is dat het wel inderdaad![]()
Toch is het al een tijd geleden, maar ik kan nog zo dat beeld van een stervende Cayenne voor me halen, terwijl Orlando nog maar een paar jaar dood is en dat ligt al veel vager in mijn herinnering, en hem heb ik ook nogeens veel langer gehad.
Je hebt trouwens een superleuk paard Snackie!
diddlmouses schreef:Al weet ik ook niet of ik het had gekund als ik heel eerlijk ben, afscheid nemen en hem laten gaan...
czarina schreef:Ik weet niet of het scheeld. In elk geval ben ik blij dat ik wel afscheid heb kunnen nemen van ostar. Maar ondanks dat ik wel vrede heb met de keus om hem in te slapen. Heb ik nog steeds de vraag WAAROM!!!!! Hij was nog zo jong en levendig..
Maar tja daar zal ik net als velen nooit meer antwoord op krijgen.
Ik heb trouwens afgelopen donderdag pas de rekening van rendac gekregen(ruim 4 maanden later). Ik moet zeggen dat ik daar minder moeite mee had dan de rekening van de dierenarst.
Cayenne schreef:Dat was trouwens een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen! Het rendac bellen van tevoren voor Orlando.
Ik heb echt huilend aan de telefoon gezeten en het die mensen uitgelegd (zat ik nog bij de verkeerde afdeling van het Rendac ook). Die mensen zullen achteraf ook wel gedacht hebben..
![]()
Zo raar, om dan over een kadaver te moeten praten terwijl je paard op dat moment nog leeft![]()
Gelukkig waren ze heel begripvol en zijn ze ontzettend netjes te werk gegaan!
Grit schreef:Dat zeiden ze bij Bert ook. Hij was 17 jaar. Wat nou "oud", hij was topfit en vertoonde niks aan ouderdom, integendeel. Ik zag hem ook echt nog niet als een paard op leeftijd en ging ervan uit dat hij nog minimaal 10 jaar bij me kon zijn. Dan zou hij oud zijn, met een grijs hoofd en hangoren. Ik had hem zo graag zo rond zien lopen. En als hij niks raars had gegeten had dit zomaar werkelijkheid kunnen zijn.
Snackie schreef:diddlmouses schreef:Al weet ik ook niet of ik het had gekund als ik heel eerlijk ben, afscheid nemen en hem laten gaan...
Het is echt geen makkelijke keus,echt niet.
Maar ik stond voor de keus, hem bij me houden met pijn, of pijnvrij weg bij mij...
dan gun ik hem die pijn niet meer.. dan maar weg bij mij.
ceesje schreef:Ja dat maakt wel verschil of je paard in een proces zit van lijden en dat de weg niet meer omkeerbaar is.En zeker als een dier al oud is.Maar plotselinge ongelukken , vergiftigingen en koliek etc maakt de klap van het verlies heftig , want dat had niet hoeven/moeten gebeuren........Voor iedereen in de moeilijke momenten een knuffel , en voor degene die op het punt staan weer een nieuwe paardenvriend toe te laten ook
want ook dat gaat nogal eens met een traan........