Je wete me te vinden he? *knuf*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:Dat snap ik dus niet. Je kiest er dan voor om je paard te laten lijden (als dat zo is; als de DA het goed doet is hij in een keer weg), om jezelf het idee te besparen dat hij opgegeten wordt. Ik vind dat niet erg netjes tegenover je paard eerlijk gezegd.
Selmah schreef:Als ik ooit voor de keuze kom te staan, weet ik zeker wat mijn beslissing zou zijn: inslapen.
Na al die jaren trouwe dienst, wil ik niet dat mijn paardje op t bord van een ander ligt. Erger nog, de angst als ze bij de slager aan komt...
Nee, mijn paardje wordt of bij de dierenarts ingeslapen en als ze niet meer op de trailer kan, gewoon in haar stalletje....
HannaBel schreef:oke de slager is dan mischien sneller en diervriendelijker, ik vind het idee gewoon te erg.. maar ik heb idd ook wel eens gehoord dat als je je paard laat ophalen dat ze er katten en hondenvoer van meken
stef_unique schreef:ik vind het echt niet respectvol als je je paard laat in slapen! dan word die langs de weg gelegt en op gehaalt en aan zo'n ding opgehezen enzo...
nou als je naar de slager gaat klinkt in de meeste mensen zijn oren heel erg...maar het is eigenlijk veel respectvoller dan in laten slapen want je paard krijgt een spuitje en is ook dood alleen er word vlees van gemaakt...dus ? als je hem in laat slapen word die verbrand dan krijg ik liever nog wat geld voor mijn paard dan dat die zo langs de weg licht weg te rotten!!
shantihdior schreef:stef_unique schreef:ik vind het echt niet respectvol als je je paard laat in slapen! dan word die langs de weg gelegt en op gehaalt en aan zo'n ding opgehezen enzo...
nou als je naar de slager gaat klinkt in de meeste mensen zijn oren heel erg...maar het is eigenlijk veel respectvoller dan in laten slapen want je paard krijgt een spuitje en is ook dood alleen er word vlees van gemaakt...dus ? als je hem in laat slapen word die verbrand dan krijg ik liever nog wat geld voor mijn paard dan dat die zo langs de weg licht weg te rotten!!
Bij de slager word hij ook opgetakeld aan zijn achterbenen en dan zijn keel door gesneden is dat dan zo respectvol.En ze liggen geen dagen langs de weg hoor,dat word tegenwoordig de dag erna al opgehaald.
En verbranden zie ik als een soort crematie,en geld hoef ik niet meer voor mijn dode paardje,dat noem ik bloedgeld
ikke20 schreef:mijn parden laat ik inslapen als het nodig is mijn hond heb k nu bijna een jaar geleden ook laten inslapenmar die was al half dood ze had ook maar 1/4de van de 1ste puit nodig toen was ze al weg. mijn paard wil ik ook begraven in de wei heb 2 keer gezien dat ze een paard kwamen ophalen en wil mijn pony dat niet aandoen.
marlin schreef:in laten slapen natuurlijk!!!!!!!!!!
ik ben zelf vegetariër omdat ik geen dieren wil eten, als ik een paard zou hebben zou ik oook niet willen dat iemand anders hem opeet, en als niemand hem opeet, wil ik ook liever inslapen, een mes door z,n keel, of een rustig prikje? nou, ik weet het zeker!
shantihdior schreef:stef_unique schreef:ik vind het echt niet respectvol als je je paard laat in slapen! dan word die langs de weg gelegt en op gehaalt en aan zo'n ding opgehezen enzo...
Bij de slager word hij ook opgetakeld aan zijn achterbenen en dan zijn keel door gesneden is dat dan zo respectvol.En ze liggen geen dagen langs de weg hoor,dat word tegenwoordig de dag erna al opgehaald.
En verbranden zie ik als een soort crematie,en geld hoef ik niet meer voor mijn dode paardje,dat noem ik bloedgeld
Mysterieus schreef:Hey Natas,
Je moet doen wat je hart je ingeeft hoor. Eenmaal overleden dan heeft je paardje er geen weet van. Dus doen wat jij wil want jij moet met de beslissing leven.
Liefs,
Je nicht(je)
obelix schreef:Heey tas, ik ga mee met Kel, zelf doen wat je hart je zegt,dat kunnen wij niet beslissen voor jou..
Je wete me te vinden he? *knuf*
esther_sonja schreef:
mee eens!!!
ik vind het idee dat mn beesie lekker op het gras ligt en dan voor eeuwig gaat slapen leuker dan mn schatje die bang staat te wachten in die "kamer"en dan een harde pin door zn kop krijgt... en het ergste vind ik dat ze dat bloed enz. kunnen ruiken....,en als een paard vecht voor zn leven is niet zo erg hoor!
mijn pony als ie ook maar iets ruikt word ze als nerveus, en dan heb ik dus liever dat ze op een veld met bloemen misschien wel ligt en dan Dus gaat slapen....
anders gaan ze in de natuur zelf dood en dan moeten ze ook wel vechten... iedereen doet dat... niets ergs aan VIND IK