[IM] Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:15

Afbeelding

Tot rijden is het niet gekomen maar een andere belissing is gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:41

SofieHavan schreef:
[ [url=m/g22D7N.png]Afbeelding[/url] ]

Tot rijden is het niet gekomen maar een andere belissing is gemaakt...

Ik ben blij voor jou.

Afbeelding

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:51

Wat verschrikkelijk... Heel erg veel sterkte :(

BusyMissy

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:09

Je gaat je merrie toch opnieuw laten dekken? Superfijn om te horen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:46

Serieus?? Echt? Wat leuk!
Weer met Ceasar?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 20:58

Jeps, we gaan voor een nieuwe poging.
Opnieuw met Ceasar. Dat was een prachtige combinatie en ik wil graag opnieuw proberen.

En nu ik een definitieve beslissing heb gemaakt, valt er precies een last van mijn schouders.
Echt vreemd dat gewoon dat ene knopje omdraaien kan zorgen voor zoveel opluchting.
Nieuwe hoop, nieuwe dromen en wie weet volgt het rijden dan wel vanzelf... :)

Bedankt hé, allemaal :) ik vergeet nooit wat jullie voor mij betekend hebben.
Ik mis Bou zo hard, maar hij gaat nooit terug komen.
Dat alles opnieuw mag beginnen stemt mij heel erg triest en ik denk dat de herinneringen bij elke nieuwe stap mij zwaar zullen vallen. Maar ik denk ook dat het troost zal bieden. Mij eindelijk uit dat vage dal van verdriet zal sleuren en op een punt zal brengen dat Bou een warme herinnering wordt aan een prachtig dier, mijn eerste eigen gefokte veulen...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:03

Ik denk dat helemaal hetzelfde ik denk dat deze nieuwe poging je een hoop rust gaat geven, maar ook weer nieuwe uitdagingen.
Ik weet zeker dat je weer net zo'n mooie gaat krijgen als Bou en Cas ;)
:*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:21

Het zullen niet enkel herinneringen zijn aan Bou. Hij zal op zijn manier jou wegwijs maken door de volgende dracht en bevalling. Alles wat hij je toen, zelfs ongeboren, heeft leren kennen neem jij nu mee als ervaring. Bou is hierin je wegwijzer :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:40

Oooo Sofie, zo blij dat er nu een last van je schouders gevallen is. Vind het echt heel fijn, maar krijg wel een stiekeme glimlach, moet je de merrie weer stiekem uit logeren sturen ;) .

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:42

Hee wat goed van je! Echt heel knap, ineens een grote stap verder. Up you go girl! Hou ons op de hoogte.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:47

Goed zo :D hele knappe stap van je :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:53

Oh wat stoer op naar een nieuw verhaal.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:45

Varekaj schreef:
Het zullen niet enkel herinneringen zijn aan Bou. Hij zal op zijn manier jou wegwijs maken door de volgende dracht en bevalling. Alles wat hij je toen, zelfs ongeboren, heeft leren kennen neem jij nu mee als ervaring. Bou is hierin je wegwijzer :)

Wat zeg je dit mooi!

Sofie ik wens je alle geluk en wijsheid toe met dit avontuur. Fijn dat jij je nu beter voelt.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:47

Geweldig dat je jezelf nog een keer deze combinatie gunt! Ik wens je alle geluk in de loop er naartoe!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:26

Wat fijn dat deze beslissing zo'n last van je schouders haalt. Zo heb je toch iets nieuws om naar uit te kijken. En nee, het nieuwe veulen zal nooit je knappe Bou kunnen vervangen, maar wellicht wel wat de pijn kunnen verzachten. En wie weet wat voor band je daar mee opbouwt :) Heel veel plezier en geluk met dit avontuur! Dat verdien je :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:30

Wauw! Fijn dat je de gok nog een keer neemt!

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:08

Hier de vriendin die ook haar veulentje is kwijtgeraakt. Ik lees vaak op bokt, maar post minder..

Lieve Sofie, het doet allemaal zo ontzettend veel pijn. Ik begrijp perfect waarom je moeite hebt met rijden, valt moeilijk te beschrijven. Ik heb mij letterlijk op mijn merrie verplicht en anderen hebben mij er net niet op vast gebonden. :+ Had zelf ook 0,0 zin, ik zag gewoon het nut niet meer. Nu ben ik op een punt dat ik mijn plezier weer terug gevonden in het rijden, en mij doet het echt deugd.

Ik kan alleen geen veulens zien, ik passeer dagelijks de weide waar mijn kereltje stond, waar hij ingeslapen is. Zijn vriendjes staan er nog, en elke keer zoek ik hem. Zij mogen groeien en spelen, die van ons blijven voor altijd 8 maand oud.. Ik krijg het weer moeilijk als ik het schrijf. ;(

Een kennis/vriendin van ons (ze zal het misschien wel lezen) die ieder jaar fokt had mij gewaarschuwd: 'Ik zou eerlijk gezegd nooit fokken puur voor mezelf. Het is gokken en er gaat vaak zoveel mis zo vaak.'
Ze heeft eigenlijk helemaal gelijk. Maar het is mijn, en onze droom, een eigen veulentje. Voor mij een opvolger voor mijn prachtige merrie. Voor jou een bonte eventer.

Ik ben zo blij, en ergens ook opgelucht, dat ook jij het opnieuw wilt proberen. :) Ik kijk er naar uit om weer te kunnen samen uitkijken, uierfoto's naar elkaar te sturen :')
Qui Que Bou en Quantando blijven in ons hart, en niemand gaat ze kunnen vervangen, ook een nieuw veulentje niet. Maar een vol broertje of zusje kan wel de droom weer proberen waar maken, de pijn een plaats doen geven..

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:25

Thea_Ste schreef:
Hier de vriendin die ook haar veulentje is kwijtgeraakt. Ik lees vaak op bokt, maar post minder..

Lieve Sofie, het doet allemaal zo ontzettend veel pijn. Ik begrijp perfect waarom je moeite hebt met rijden, valt moeilijk te beschrijven. Ik heb mij letterlijk op mijn merrie verplicht en anderen hebben mij er net niet op vast gebonden. :+ Had zelf ook 0,0 zin, ik zag gewoon het nut niet meer. Nu ben ik op een punt dat ik mijn plezier weer terug gevonden in het rijden, en mij doet het echt deugd.

Ik kan alleen geen veulens zien, ik passeer dagelijks de weide waar mijn kereltje stond, waar hij ingeslapen is. Zijn vriendjes staan er nog, en elke keer zoek ik hem. Zij mogen groeien en spelen, die van ons blijven voor altijd 8 maand oud.. Ik krijg het weer moeilijk als ik het schrijf. ;(

Een kennis/vriendin van ons (ze zal het misschien wel lezen) die ieder jaar fokt had mij gewaarschuwd: 'Ik zou eerlijk gezegd nooit fokken puur voor mezelf. Het is gokken en er gaat vaak zoveel mis zo vaak.'
Ze heeft eigenlijk helemaal gelijk. Maar het is mijn, en onze droom, een eigen veulentje. Voor mij een opvolger voor mijn prachtige merrie. Voor jou een bonte eventer.

Ik ben zo blij, en ergens ook opgelucht, dat ook jij het opnieuw wilt proberen. :) Ik kijk er naar uit om weer te kunnen samen uitkijken, uierfoto's naar elkaar te sturen :')
Qui Que Bou en Quantando blijven in ons hart, en niemand gaat ze kunnen vervangen, ook een nieuw veulentje niet. Maar een vol broertje of zusje kan wel de droom weer proberen waar maken, de pijn een plaats doen geven..

Mooi geschreven. Ik wens jullie beide heel veel geluk met jullie nieuwe droom. En dat jullie droom nu een happy end krijgt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:25

Thea, ook jij nog heel veel sterkte het is precies zoals je het schrijft. Jouw Quantando blijft voor altijd in je hart. En fokken blijft een risico helaas, maar jullie mogen je droom en zeker het plezier in de paarden niet opgeven dat hadden deze twee kanjers niet gewild.
Ik duim dat voor jullie allebei deze droom waarheid wordt want jullie verdriet laat zien dat jullie echte paardemensen zijn. Steun elkaar en op naar een nieuw heel gewenst veulen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 09:17

Gisteren was ik jarig en ik kreeg een berichtje van de hengstenhouders, ze wensten mij een gelukkige verjaardag en zeiden dat de dek voor mijn merrie dit jaar gratis is...

Echt waar, zo een ontzettend lief en mooi gebaar van die mensen. Ik wou dit graag delen, ik ben echt aangedaan van hoe lief sommige mensen kunnen zijn. Zij hoefden dit echt niet te doen, en toch doen ze dit prachtige gebaar!!

Helaas ben ik weer aan't twijfelen om al dan niet te dekken... *zucht* ik kan mezelf wel slaan, maar ik zie het ergens toch niet zitten, dus ik ben absoluut niet zeker dat ik in ga op een prachtige aanbod.

Morgen zou Qui Que Bou 1 jaar geworden zijn... ;(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:26

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooi kado, super mooi gebaar van de hengstenhouders.

Enne ik zeg doen....

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:33

Alsnog gefeliciteerd....
Prachtig gebaar van de mensen die je dit aanbieden, ik zou het wel doen...hoe moeilijk het ook is
je kan er ook heel veel spijt van krijgen als je het niet doet...en zo'n veulen geeft je vast weer nieuwe energie en plezier.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:03

Alsnog gefeliciteerd Sofie.
Prachtig gebaar van de HH.
Ik zou het ook doen. De keuze ligt natuurlijk uiteindelijk bij jou.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:27

Wat een prachtig veulen had je. Zo ontzettend triest. Vind wel dat de dierenarts het beste heeft gedaan op dat moment. Wel heel gek dat die kaak zo vernield was.
Nog heel veel sterkte.

Ik zou opnieuw dekken. Een prachtig gebaar van de hengstenhouder! Als je het niet doet kan je echt erge spijt krijgen. Als je het wel doet en je krijgt ooit spijt, dan is er bv nog altijd wel een ander baasje ervoor te vinden bv.

Ik hoop dat je snel weer het plezier erin terugkrijgt.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:35

Heel attent van de hengstenhouder! Het blijft jouw keuze, maar denk dat het je heel veel positiefs op gaat leveren als je weer uit kunt gaan kijken naar een nieuw wondertje. De moeilijke momenten blijven, ook al zullen ze minder vaak komen in de loop van de tijd, zo'n klein bont broertje of zusje zal een beetje afleiding kunnen geven op zulke momenten en laat je weer kijken naar de toekomst. Succes, gewoon doen!

Ennuh, een gegeven paard....