[IM] Dag lieve James. Mijn maflinger.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Dag lieve James. Mijn maflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:47

Dit was echt helderrood bloed. :( Wat me best verbaasde, had gedacht dat dat na de dood donkerder zou zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:50

Verschrikkelijk zeg dat je nu nòg een dag met dat "kadaver" op je lip zit... %)
Trek je het nog een beetje...? Hopelijk kun je de plek een beetje ontwijken en hoef je er niet meer langs zolang hij er nog ligt :(:)

Ik duim heel hard dat hij maandag vroeg aan de beurt is.... en gelukkig is het geen 30 graden buiten...waar Rena jaren geleden stond heeft het buurpaard hartje zomer een aantal dagen voor "onze" oprit gelegen, dat is echt te walgelijk voor woorden wat voor lucht er dan vanaf komt.... héél erg als je je paard zo moet herinneren.....brrrr.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:53

Ja dat is inderdaad verschrikkelijk. En ben inderdaad ook blij dat het vandaag niet al te zonnig was, want James buik zit heel veel gas in. Daan heeft vanmiddag nog wat naalden van de dierenarts erin gestoken, zodat het gas eruit kan. Om te voorkomen dat de buik uiteindelijk knapt om een zwakke plek.. Daar wil je helemaal niet aan denken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:53

Maak er een wat "liever" plekje van door wat bloemen om hem heen te leggen of erop.
Misschien een tekening van de kinderen?

Ik vind het juist een soort van prettig om ze nog even thuis te hebben...

Weg is zo definitief weg |(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:55

Shirley schreef:
Maak er een wat "liever" plekje van door wat bloemen om hem heen te leggen of erop.
Misschien een tekening van de kinderen?

Ik vind het juist een soort van prettig om ze nog even thuis te hebben...

Weg is zo definitief weg |(

Ja, aan de ene kant inderdaad wel. Maar het is James niet meer. Het is nu echt een kadaver, zoals hij eruit ziet... Ik wil hem ook niet meer zien. Zo wil ik hem niet herinneren. Ik wil het maandag ook niet zien gebeuren als hij opgehaald wordt... :n

Hafje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:55

Jeetje Evelien,
Wat schrikken zeg! Heel jammer om zo je maatje te verliezen, en zeker op die leeftijd.
Heel veel sterkte met het verwerken.

Groetjes Suzanne
(Stal Bookholt)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:57

Je hoeft hem ook niet te zien, maar dat maakt dat nare zeil wat persoonlijker.
Het is toch zijn lijf waarvan je ook gehouden hebt, wat daar ligt...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:57

Ah nee.....
Heel veel sterkte de komende tijd! Y;(

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:05

wil je wel een hele dikke knuffel geven Y;( zo erg !!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:08

het is wel heel lang tot maandag..

aan de andere kant is mijn ervaring dat ik altijd wat moeite heb om te realiseren dat het leven ook echt vertrokken is.. je voelt je huisdier afkoelen, geen licht meer in de ogen. Maar als het dan gelijk weg is, dan komt er een soort knagend gevoel van 'nooit meer terug zien', 'laatste keer dat ik je zag'. bijna alsof het dier nog leefde toen je je laatste vaarwel zei en je m eigenlijk in de steek laat.

Als het nog een tijdje aanwezig is, dan is er voor mijn gevoel meer een realisatie dat het leven echt geweken is en dat wat achterblijft slechts het omhulsel was. Op de een of andere manier bespoedigd dat toch het rouwproces enigszins, ik heb er dan naderhand eerder 'vrede' mee, omdat je er meerdere malen mee geconfronteerd wordt dat het een omhulsel is wat er ligt en je maatje al verdwenen is.

Maar als je dan nog een ruime dag moet wachten tot hij ook echt weg kan als je al meer dan klaar met het afscheid bent.. dat is gewoon akelig, want dan worden zijn resten iets waarmee je niet meer geconfronteerd wilt worden om de verkeerde redenen. wat misschien zelfs een beetje als verraad voelt, omdat je van hem hield en geen afkeer van zijn lichaam wilt hebben als herinnering.

ik denk dat het ook verstandig is zoals je aangeeft, om er nu niet meer heen te gaan. als het zeil erg in het oog springt, zou je eventueel nog kunnen overwegen om straks even zijn staldeken (als je die niet meer hoeft) eroverheen te gooien, dat maakt het aanblik morgen misschien wat minder kil dan een zeil waardoor je voor het aanblik niet te maken hebt met een kadaver, maar met zijn lichaam dat in de verte rust tot hij opgehaald wordt
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 23-04-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:08

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je lieve James!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:09

Als je hem al ruikt zou ik er echt niet meer naartoe gaan, die lucht wil je gewoon niet tussen je herinneringen hebben :n

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:09

;( ;( Y;(

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:11

Pfff tranen schieten me in de ogen...
Sterkte, voor jou en je gezin!!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:21

heel heel heel veel sterkte.. Y;(

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:29

Wat verschrikkelijk :(
Heel, heel veel sterkte toegewenst!!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 21:30

Voor mijn gevoel had ik gisteren de hele dag afscheid genomen. Het was gisteren vroeg in de ochtend gebeurd en nadat we hem gisteren avond rond half 8 op de 'afhaal' plek hadden gelegd, was ik er ook eigenlijk al klaar mee. Het is inderdaad een omhulsel. James zit er niet meer in.
Maar vandaag als ik de grote bult onder het zeil zag was het inderdaad wel steeds weer een bevestiging dat hij echt dood is. Al heb ik nog steeds het idee als ik straks de laatste voerbeurt geef dat hij er ook gewoon staat te wachten op eten :(

Hij hinnikte altijd zo veel naar mij. Als ik de achterdeur uit kwam dan hinnikte hij. Als ik terug kwam van David ophalen of wegbrengen naar school of van de winkel terugkwam hoorde hij mijn auto en hinnikte al. Als we in het weekend te lang in bed lagen hinnikte hij ons wakker voor eten. Hij liet zich wel horen... :( En vooral zijn hinnikjes ga ik heel erg missen. Gewoon die kleine dingetjes.
Of gewoon knuffelen. Ik kon onder hem door, over hem heen terwijl hij gewoon los in de weide of paddock stond. En dan ging ik altijd zo lekker tegen die grote haflinger kont aan hangen. Of stevig knuffelen. Of gewoon een aai over de bol... dat is niet meer. Die band die ik met hem had was zo bijzonder.......:(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 21:38

De kinderen verwerken het op hun eigen manier, we betrekken ze er gewoon helemaal in. Het hoort erbij.
Marloes denkt dat James slaapt. Heb wel verteld dat hij niet meer wakker wordt en dood is, maar in hoe ver ze dat snapt weet ik niet. Denk niet dat ze nu al weet wat dood betekend.
Vanavond tijdens het avond eten zei Marloes ineens dat James aan het slapen was. Waarop David naar Daan liep en fluisterde: "Pappa, Marloes denkt dat James slaapt, maar dat is helemaal niet zo".
David verwerkt het op zijn eigen manier. Zo begon hij spontaan achter de laptop liedjes over James te zingen...
Ook liep hij vanmiddag hand in hand met Marloes naar het zeil waar James onder ligt. En hij vertelde haar dat James er morgen nog zou liggen, maar dat hij maandag opgehaald wordt en dan echt weg is. En dat Marloes hem dan niet meer kon zien, alleen op filmpjes :) Hij was heel zorgzaam voor Marloes en vertelde het haar heel duidelijk, terwijl hij hand in hand bij James hoofd stond met Marloes.
Gisteren achterin de auto begon hij spontaan te huilen. "Wat is er David?"
Al snikkend: "Ja... er zit zand in mijn schoen... ". Maar eenmaal in de winkel zei hij wel dat hij eigenlijk om James huilde. Ik zei dat hij dat gewoon moest doen! Maarja misschien durft hij dat niet, of probeert hij zich groot te houden? Ik leer hem juist om dat soort dingen niet op te kroppen, maar ik weet niet wat hij op school allemaal te horen krijgt als je huilt...

Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:39

Lieve Chasey, ik zag vanmiddag een verschrikkelijk berichtje van Bokt op fb. Jouw trouwe James was te goed voor deze wereld en heeft je veel te vroeg moeten verlaten.

Heel veel sterkte, ook voor de rest van het gezin.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:42

Wat lief van David :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:43

Wat een verschrikkelijk bericht. Heel veel sterkte Y;(

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:47

Oh bah wat een vreselijk naar nieuws om te lezen. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd, niet alleen jij maar de hele familie natuurlijk. Ik las altijd graag je avonturen. Verder weet ik niet goed wat ik moet zeggen behalve dit.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:50

Gatver, wat een nachtmerrie!! Heel veel sterkte!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:51

Ik heb echt enorm veel respect voor hoe jij en je familie hiermee omgaan. Echt heel veel respect...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:10

Heel veel sterkte met dit grote verlies, zo plotseling, lijkt me echt verschrikkelijk. Koester de vele mooie herinneringen die jullie aan hem hebben, al zal het best een tijd kosten om dit een plek te geven.
Nogmaals sterkte!