[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:01

Truste :evaw: .
Sterkte morgen Tina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:02

Pauline schreef:
Ja I know...maar wat ik niet begrijp was dat het toen eigenlijk maar een beetje pijn deed en nu snijdt....Maar je hebt gelijk. :j

Misschien heb je om allerlei redenen toen geen tijd gehad om het echt helemaal te beleven. Het feit dat je zelf zoveel moest beslissen en ook nog uitvoeren, heeft er misschien voor gezorgd dat de impact toen niet door kon dringen en dus nu pas echt doorkomt. Nog afgezien daarvan heb je de afgelopen tijd genoeg op je bordje gehad en stress verdooft soms al het andere een tijdje.
Verdriet mag natuurlijk, dat is alleen maar goed. Als ik me goed herinner heb ik 8 maanden in dat verdriet gezeten en nog steeds kan ik sommige dingen niet zeggen zonder een brok in mijn keel. De echte dreun kwam ook veel later pas, niet op het moment dat hij door zijn benen zakte, want toen moest ik er voor hem zijn.

nienke1208

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:12

Komt ook even langs...

Over 10 dagen is het een jaar geleden dat Syts verdronk en wat gebeurd er...
Ik rijd naar Den Haag terug, draai de snelweg op, zie allemaal brandweer en politie met zwaailichten en toeschouwers bij 1 van de weilanden staan... Ligt er een paard in de sloot |(

Ik ben kotsmisselijk van ellende... Dat bijna een jaar na Syts kan ik niet handelen.. Sowieso niet, maar nu helemaal niet...

Ik mis die mooie lieverd zo verschrikkelijk!!!

Plien, je hebt de goede keus gemaakt door Mek te laten gaan, ze zou nooit gelukkig worden en jij hebt een weloverwogen beslissing gemaakt...
Dat je twijfelt is logisch, je vraagt je af of je er goed aan hebt gedaan en je mist Mek, maar met twijfelen krijg je haar niet terug en je bent niet egoïstisch geweest, je hebt haar laten gaan omdat je wist dat ze zich niet lekker voelde!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:25

Pauline zoals iedereen al zegt, je hebt de juiste keus voor je paardje gemaakt. Natuurlijk twijfelen we allemaal weleens aan de juiste beslissing, juist omdat we onze oh zo geliefde paarden enorm missen..Dat het verdriet pas later komt kan ook logisch zijn, vooral wanneer je meer tijd hebt om aan mek te denken. :(:)

Tina: Wat een toffe belg, Wel balen dat ze littekenweefsel heeft.. ik hoop voor je dat het veulen een merrie is en je die op kan gaan voeden voor de toekomst. Dat geeft toch ook weer hele leuke vooruitzichten voor de toekomst :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:33

Ik heb ook veel getwijfeld, Marlon had natuurlijk wel veel probemen.
En toen kwa de een na de ander, je had dit probleem kunnen oplossen door dit te doen.. dan ga je twijfelen,en vergeet je dat er nog meer problemen waren,

Hij was in de bloeivan zijn leven,het was echt alsof ik een sportpaard onterecht liet vallen. toen ik hem wegbracht.

Ik denk dat ik er diep vanbinnen vrede mee heb.. dat hij ser niet meer is.. IK droom nooit over hem,en denk steeds minder aan hem.
Maar hij hangt nog steeds op levensgroot formaat in mijn gang :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:33

Sterkte bij de tandarts Tien!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:35

Woensdag is Mijn Sonja al een half jaar weg, ik mis haar iedere dag. Maar voel haar ook heel dicht bij me. Mede door de zorgen over haar beste vriend, die inmiddels dus bijna een half jaar in de lappenmand zit heb ik in het begin heel snel moeten schakelen van Sonja naar Jimmy. Nu hij iets beter lijkt te gaan, voel ik het verdriet van Sonja pas echt aankomen. Voor mij is ook Within Temptation, maar dan met Forgivven echt haar liedje het eerste nummer op de radio nadat ze stierf.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:12

Nienke, wat rot dat je dat moest zien :(:)

Sonjim; fijn dat het beter gaat met Jimmy, ik ben even kwijt wat hij had/heeft??

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:14

Pf nienke dat is wel heel zwaar zeg...:(:)

Ik denk lov dat je gelijk hebt, maar theorie en praktijk. Ik heb wel nog een hele mooie foto van haar, ik denk dat ik die maar op canvas laat drukken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:30

Nienke wat vreselijk dat je dat moest zien, er komt dan zoveel pijn omhoog, kan het goed begrijpen hoor!

Ik droom juist heel vaak over Vinga, vind het wel fijn, alleen als je wakker wordt is minder, dan sta je ineens weer
met beide benen in de realiteit. Volgende maand is het 1 jaar geleden maar ik denk dat het niet uit maakt hoe lang het
geleden is, Vinga zal altijd een heel speciaal plekje houden in mijn hart.
Mensen vinden het raar dat je na bijna een jaar nog verdriet hebt, "het is toch maar een paard" krijg ik dan te horen.
Dat doet wel veel pijn hoor, zulke mensen laat ik maar links liggen.
Ik had laatste een fotoboek laten maken (In Loving Memory of Vinga), een samenvatting van mijn leven samen met Vinga,
met hele mooie foto's van begin tot eind...
Toen ik het tijdens een verjaardag aan mijn schoonfamilie liet zien merkte ik dat ze dat toch wel vreemd vonden, ze zeiden
niks maar ik merkt gewoon aan de sfeer dat ze het raar vonden dat ik zoiets had gemaakt...
Er zijn ook maar weinig mensen met wie ik over Vinga haar dood kan praten, en over mijn verdriet, wat dat heb ik nog steeds,
niet meer zo heftig maar weg is het niet.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:58

Dat lijkt me ook mooi, zo'n fotoboek.
Ik heb genoeg foto's, maar een boek die alles samenvat, dat wil ik ook wel. Heb je dat op internet gedaan, net zoiets als wat bij de Hema kan??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:04

Hier vinden ze het ook raar.
Gelukkig niemand op dit topic die het raar vind.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:13

Grit schreef:
Dat lijkt me ook mooi, zo'n fotoboek.
Ik heb genoeg foto's, maar een boek die alles samenvat, dat wil ik ook wel. Heb je dat op internet gedaan, net zoiets als wat bij de Hema kan??

Ik heb het bij Foto Verschoore gedaan, mijn boek telt 62 pagina's van A4 formaat, het is echt zo mooi geworden :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:23

Dat heb ik via de kruidvat gedaan met mijn trouwfoto's (hoppa 70 euro) voor 72 pagina's

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:46

Ik wil eigenlijk nog zoiets maken van de laatste serie foto's van mek, die is, hoe cru ook ergens, wel heel mooi geworden.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:29

Wat fijn om te zien dat iedereen weer ff een update heeft gegeven over zijn of haar verlies..

Het is fijn om steun te hebben van anderen die hetzelfde hebben
meegemaakt als jezelf.

Voor mij deze week weer een flinke domper.
De wei waar Olaf zou komen te staan gaat niet door
waardoor het nu allemaal weer op losse schroefjes staat..
Heel vervelend, en deprimerend af en toe..

Je wil wilt het voor alles en iedereen goed doen,
maar helaas is dat ontmogelijk..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:46

Moet Olaf weg waar hij nu staat??

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:47

Shivatjuh01 schreef:
Wat fijn om te zien dat iedereen weer ff een update heeft gegeven over zijn of haar verlies..

Het is fijn om steun te hebben van anderen die hetzelfde hebben
meegemaakt als jezelf.

Voor mij deze week weer een flinke domper.
De wei waar Olaf zou komen te staan gaat niet door
waardoor het nu allemaal weer op losse schroefjes staat..
Heel vervelend, en deprimerend af en toe..

Je wil wilt het voor alles en iedereen goed doen,
maar helaas is dat ontmogelijk..

das geen leuk nieuws :(:) en nu?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:50

Tina; hoe is het bij de tandarts gegaan??

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:51

Ja dat gaat bijna niet...Fennna staat nu om allerlei redenen in Drenthe en dat voelt ook zo ver weg :/
Sterkte Shiva.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:00

Grit schreef:
Tina; hoe is het bij de tandarts gegaan??

is erger nu dan heen ging
de afgebroken schroef is met wortel en al verwijderd,wat zat dat ding er vast in zeg :wow:

kreeg promt een bloeding ,daarna werd misselijk en raar ervan ,kon 4 km met gaasje tegen bloeden in mond naar huis fietsen ,steenkoud was het vanmorgen
thuis een chaos ,kinderen met ijs aan de wandel en een man die amper meeleefde en vertrok naar werk :(
middags nog een keer heen met jongste kind op schoot bij de tandarts
het gat zag er goed uit en het plaatje voor nood was ook klaar gemaakt

die ligt nu in bakje (voelde me even een hondsdolle hond ,geen idee waarom ik zo speeksel :o ermee en ik praat alsof ik nogal wat op heb :+,in en uit klikken valt me ook nog zwaar :+ )

met 3 week terug voor foto en dan word bekeken welke definitieve implantaat het gaat worden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:02

Ohh lekker dat dan ook alles even tegenzit he tien!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:03

Oh, dat klinkt echt als rotdag!
En nu ook nog speekselend door het leven :(:)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:06

toen kinderen opgehaald heb van kIGa heb ding gewoon in bakje laten liggen :+
mond niet te ver openscheuren :+ valt niet zo op :')
niet in openbaar lachen en minzaampjes groeten,alles beter dan half kwijlend ergens staan en praten met dubbele tong (volgens mijn ta zou je daar zo aan wennen ) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:29

Pauline schreef:
Ik wil eigenlijk nog zoiets maken van de laatste serie foto's van mek, die is, hoe cru ook ergens, wel heel mooi geworden.

Dat is echt een goed idee. Paar weekjes geleden heb ik nog het laatste restje foto's van Lab ingeplakt en dat was toch ook weer een stukje van het rouwproces.
Voor de rest is het een kwestie van tijd en ik denk dat het jou wel zou helpen als er een keer een leuke tijd aan zou breken :).