[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:35

Shiva, ik PB je even met wat ik toendertijd heb gedaan want op die manier ben ik ook aan Saar gekomen!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:42

Tina dit vind ik jammer , ik kreeg drie weken geleden gratis een paard aangeboden, als ik dit geweten had.........

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:49

Dukat is van hetzelfde ras als Marlon.. En toch lijken ze helemaal niet op elkaar.
Al is Dukat ook een knapperd, wat een reus zeg!

180 vind ik best groot, Mar was 175. en kay 169

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:49

@ ceesje, wat voor paard word er tegenwoordig nog gratis aangeboden? was het een gezonde?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:13

Nou het was een beetje een dubbel verhaal , een 8 jarige ruin met arthrose , waarvan de eigenaresse hem tot Z2 gereden heeft en arthrose heeft , waardoor hij niet meer zware topsport in zou kunnen gaan , maar wel als recreatiepaard leuke jaren zou kunnen hebben. Twee paarden was voor haar te duur.........
Het was een aantal dagen nadat ik Nick gekocht had , anders had ik hem wel een leuk tijdelijke opvang kunnen bieden.(voor mij was hij echter veel te groot 1.67 m stokmaat.)en bij mij kosten de paarden natuurlijk ook geld........

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:23

hoe zwaar is zijn artrose dan?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:46

Snackie Ik kon het dier niet direkt stallen ,en had
als start van het contract dat er een gratis overname plaats zou vinden met de eerste twee jaar zeker vergoeding van de dokterskosten.......om verborgen dilemma s voor mijzelf op te vangen .( en een aantekening in het paspoort dat het dier met een forse aanmerking teruggenomenis uit de sport)Tevens inzage in de onderzoeksgegevens van kliniek De eigenaresse liet weten dat zij al een andere bestemming gevonden heeft.Daar heb ik het verder bij gelaten. En weet dus de details niet van welke fase van arthrose etc etc

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:47

Hmm als ze zo al beginnen, dan kan je ze ook beter laten staan.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:17

ja vond ik ook

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:00

ceesje schreef:
ja vond ik ook

was dan ook niks geweest ,als gratis is dan is vaak geheel niks meer :o
net alsof de eigenaar de defintieve beslissing vooruit schuift of niet wil nemen en het dan maar aan een ander overlaat ,arm paard

dukat had ook athrose maar alla 22 en hard gesport is een ander verhaal dan 8 jaar
dukat had in enkel en 4 span gesport en naast het tuigwerk ook nog gesprongen plus dressuur
een van zijn sportlijsten heb gekregen bij aankoop daarop staat wat die heeft gehaald met wat en wanneer ,toen dat zag ben best geschrokken van hoe zo paard afgeschoven is iedere keer
dukat had best wat eigenaren gehad

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:03

8 jr, z dressuur, klinkt als iets te hard getraind?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:08

Zou kunnen , zelf zou ik zelf de moeilijke beslissing niet aan anderen over willen laten.De volgende driejarige is al aangekocht.........en er is geld voor 1 box per maand, de wedstrijdsport gaat duidelijk voor de paardenliefde.
Ik ken haar niet persoonlijk , zo n via via verhaal van iemand die haar een oplossing dacht te bieden.
Had zij op mijn voorwaarden ingegaan , dat had ik zeker actie ondernomen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:31

Idd, maar helaas was het niet zo.
Klinkt mij als iemand die keihard naar het hoogste niv. wil,zonder te kijken naar dr dier.. Jammer..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:14

Snackie schreef:
8 jr, z dressuur, klinkt als iets te hard getraind?

Ik meld me ook maar eens even,8 jaar en z2 is te zwaar getraind.Mijn paard is nu 10 en ik heb hem bijna 3 jaar en was ook z2 getraind.Helaas was meneer daardoor onhandelbaar en onrijdbaar.
Met veel geduld liefde en ziekenhuisopname heb ik er nu een fijn paard aan,maar wel met bloed zweet en tranen.

Ik lees nog steeds telkens bij maar heb zelf niet meer zoveel verdriet over dwertje,ik heb in haar dood mijn rust gevonden.Weet dat ik geen andere keus had en kan weer naar foto,s en dvd,s van haar kijken.
Maar ben ook met mijn leven begonnen met de opruiming.Dus ik begin de rust weer terug te vinden en heb vrede met de dood van dwertje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:18

Fijn dat je net zoals mij, verder gaat in het leven Dwertje.
Al heb jij nog een extra klap gehad. Ik vind dat je een hele sterkte vrouw bent!

Ik ben zachtjes aan weer aan het zoeken naar een soort Marlon paard. Ik hoop dat ik hem gevonden heb (als de mensen akkoord gaan met het bod)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:20

Ben er even tijdje uitgeweest maar wil jullie toch even heel veel sterkte wensen met alle leed. :(:)
Zorg goed voor jezelf en luister vooral naar je hart. En maak er geen moordkuil van, praten is zo belangrijk.. :\

Hier gaat het wel, gister zag ik een roodbont veulentje en dacht aan onze Yara die voor mijn ogen werd getrapt en 10 minuten later in mijn armen stierf. :(:)

Het blijft dan toch nog ergens rommelen zeg maar. Al gaat het schrijnende er gelukkig af. ;)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:23

Ik ben hier ook niet meer zo vaak, is dat een goed teken of niet?

Ik wordt dagelijks herinnerd aan Vinga, Dakota gaat steeds meer op zijn moeder lijken, ook in zijn doen en laten. Soms kijkt hij met een blik naar me zoals Vinga dat ook kon, dan voel ik de grond onder me wegschuiven, aan de ene kant erg moeilijk maar aan de andere kant ook weer fijn :)

13 mei is het alweer een jaar geleden......... wat gaat de tijd toch snel....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:33

detour schreef:
Ben er even tijdje uitgeweest maar wil jullie toch even heel veel sterkte wensen met alle leed. :(:)
Zorg goed voor jezelf en luister vooral naar je hart. En maak er geen moordkuil van, praten is zo belangrijk.. :\

Hier gaat het wel, gister zag ik een roodbont veulentje en dacht aan onze Yara die voor mijn ogen werd getrapt en 10 minuten later in mijn armen stierf. :(:)

Het blijft dan toch nog ergens rommelen zeg maar. Al gaat het schrijnende er gelukkig af. ;)

Ik denk dat je dat altijd wel zal houden...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:34

Dreeke, de tijd vliegt inderdaad.. Marlon is ruim 1.5 jaar weg.. Doet nog zeer als ik er aan denk. Maar ik ben nuchter genoeg om ook verder te gaan.
Vandaar nu ook weer mijn zoektocht naar een 2e marlon.
Deze hoop ik echt gevonden te hebben. Het is een groot paard, een vos, en karakter als Marlon,en vooral dat vind ik erg belangrijk..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:09

Wat leuk Snackie!
Hoe heb je hem gevonden, via internet?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:00

Leuk snackie ik hoop dat het wat word.

dreeke:ik denk dat jij ook toe bent om door te gaan met je leven.Het verdriet slijt ook bij jou maar vergeten zul je nooit en dat is maar goed ook.

Dank je snackie voor je lieve woorden,ik moet wel sterk zijn heb ook nog 2 kinderen.

Gelukkig heb ik sinds ruim een maand een hele lieve vriend waardoor ik ben gaan beseffen dat stil staan in het verleden je niets opleverd.Daarom ga ik ook voor de toekomst die er rooskleurig uitziet maar dat word door een deel gevormd uit het verleden.Dus je kunt ook iets positiefs uit je verleden halen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:35

Dwertje fijnn om dit van je te vernemen.
Snackie ik hoop voor je dat de mensen akoord gaan met je bod.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:29

Sorry, er is hier veel gebeurd, en ik ben niet veel online geweest. Heb wel meegelezen, maar niet gereageerd.

Dwertje: Fijn om dit van je te horen :)

Snackie: Wat geweldig, hopelijk is het inderdaad echt wat je hoopt!

De 30ste is het een jaar geleden, ik zie ontzettend tegen die dag op. Dan kan ik nooit meer denken: Een jaar geleden, toen.. M'n vader heeft vorige week per ongeluk het enige dekje wat ik niet had gewassen, wel gewassen. Hij verdwijnt steeds meer uit m'n leven lijkt het wel. Mensen beginnen steeds meer te pushen richting een nieuw paard, en ook al heb ik wel rondgekeken, ik vind het allemaal domme knollen vergeleken met hem. Ik ben er gewoon nog niet aan toe, maar dat schijnt niet normaal te zijn hier.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:08

@ Kiwi, herkenbaar!!!!!!
Ook ik heb een tijdje terug even rondgekeken, maar nee, net wat je zegt, ik vind ze allemaal stom :o
Ook ik ben er gewoon nog niet aan toe..

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:36

ik vind het fijn te lezen dat leven positiver word bij sommige hier
ook ik ga langzaam verder ,voor mij is nog frisser en soms op andere manieren confronterend

heb tot nu toe ook alleen paarden gezien die de moeite nog niet waard waren van bekijken :o
heb van een kennis met handelstal wel iets aangeboden gekregen
maar op de een of andere manier wil nog niet kijken ernaar :o terwijl ik vroeger er al op de koffie zat dan en alles al had bekeken aan aanbod :+