Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Es79 schreef:@maikeltje, jij hebt een HEEL MOOI onderschrift!
Es79 schreef:Ik moet dit echt even kwijt! Waarom denken hier zo veel mensen op Bokt dat ze alle wijsheid in pacht hebben?![]()
Jullie zal nooit zoiets overkomen en nooit gebeuren! Denk nu eens na, deze meid heeft, wat ik heb gelezen in een vorig topic, zoveel gedaan voor een ander paard, dit is NIET met opzet gedaan.
Ik durf mijn hand in eigen boezem te steken dat ik ook wel eens last heb van gemakzucht, denk dat iedereen dat wel eens heeft!
Of hier zeker niet???
Maar omdat er nu een paard is dood gegaan door zoiets gaan we gelijk met zijn allen lekker hakken, echt paardenmensen, niet te geloven, heb hier geen woorden voor!
En natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar dat kan ook wel wat meer genuanceerd!
Laten we gewoon ontopic gaan en hopen dat we hier met zijn allen van leren!
Lynn, nogmaals, ik vind het heel erg voor je en laat je niet van de wijs brengen!
Lynn_Nikita schreef:en waarom zou ik er geen topic over mogen openen?? Het gaat er in memoriam toch om een paard te gedenken. Waarom zou ik dat niet mogen doen??
Omdat ik het paard heb binnen gezet. Als een ander dat gedaan had, had het ook kunnen gebeuren
Vales schreef:Ja, dat wou ik ook nog zeggen. Zo zie je maar dat er van de meest idiote kleine dingen toch een ongeluk kan gebeurenEn wat denk je dan van een schanier dat zomaar uitsteekt? Daar hoort een staleigenaar toch ook voor te zorgen, dat er niets uitsteekt en stallen veilig zijn? Natuurlijk schuift dat niet meteen de schuld weg maar als er iets uitsteekt is de kans om te blijven hangen met een halster/deken o.i.d. altijd al groter
adnariM schreef:Es79 schreef:Ik moet dit echt even kwijt! Waarom denken hier zo veel mensen op Bokt dat ze alle wijsheid in pacht hebben?![]()
Jullie zal nooit zoiets overkomen en nooit gebeuren! Denk nu eens na, deze meid heeft, wat ik heb gelezen in een vorig topic, zoveel gedaan voor een ander paard, dit is NIET met opzet gedaan.
Ik durf mijn hand in eigen boezem te steken dat ik ook wel eens last heb van gemakzucht, denk dat iedereen dat wel eens heeft!
Of hier zeker niet???
Maar omdat er nu een paard is dood gegaan door zoiets gaan we gelijk met zijn allen lekker hakken, echt paardenmensen, niet te geloven, heb hier geen woorden voor!
En natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar dat kan ook wel wat meer genuanceerd!
Laten we gewoon ontopic gaan en hopen dat we hier met zijn allen van leren!
Lynn, nogmaals, ik vind het heel erg voor je en laat je niet van de wijs brengen!
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Meid, het kan iedereen gebeuren! Neem de schuld niet op je aub!!
Heel veel sterkte!! Liefs,,
djuno schreef:en hier sluit ik mij ook bij aan!!!!
Petje af hoor voor de mensen die totaal foutloos door het leven glijden en alles van te voren totaal kunnen overzien!
Farouche schreef:Om ergens commentaar op te geven hoef je niet perfect te zijn.
Farouche schreef:Om ergens commentaar op te geven hoef je niet perfect te zijn.
djuno schreef:Farouche schreef:Om ergens commentaar op te geven hoef je niet perfect te zijn.
commentaar is één...afbranden is iets anders. Tact is in deze het sleutelwoord....ik kan tegen iemand zeggen: ik vind jou een ontzettende stomme zak ....of.... ik vind jou niet zo aardig. Boodschap is hetzelfde maar komt toch ff iets anders over.
*edit* bovenstaand is bedoeld voor de mensen die wel de "noodzaak" zagen om TS volledig af te branden
Joscaa schreef:Ik ben het er niet een beetje mee eens, ik ben het er helemaal mee eens.
Sorry hoor, je neemt toch een hele verantwoordelijk heid op je! Vooral omdat het ook om dieren gaat die niet van jouw zijn.
Natuurlijk erg wat er gebeurd is, en jij heel erg geschrokken bent, maar ik vind het toch wel erge gemakszucht hoor. Een halster afdoen, sorry hoor, hoeveel tijd kost dat nou!? Een verjaardag kan toch wel 5 minuutjes (nog niet eens) langer wachten! Die jarige kan dat respect heus wel opbrengen.
En je moet niet boos worden op dit soort reacties, je vraagt een mening, en die geven wij dus duidelijk.
Arme Simba..![]()
Je hebt geluk dat die eigenaar er zo over denkt, ik had toch even heel anders gereageerd.
(Zal maar niet zeggen hoe, denk dat je dat wel kan begrijpen)
Nouska schreef:Lynn, gecondoleerdEn de eigenaar van Simba natuurlijk al helemaal, haar enige geluk is nog dat zij niet de afschuwelijke schok mee hoeven maken van het vinden van Simba. Zulke dingen gebeuren helaas nou eenmaal, écht, gewoon een ontzettend stom toeval. Wát een rotsituatie en een pech, en dat nog wel op de dag dat je je verjaardag vierde.
![]()
Wij doen de halsters op stal af, in de wei laten we ze aan. Nou heb ik toevallig een keer meegemaakt dat een paard in de wei bijna haar nek brak - en nee, niet door een halster, maar omdat ze heel onlogisch haar hoofd ergens doorheen wou steken waarvan je het dus echt totaal niet zou verwachten. Ze kwam vast te zitten met haar neus en in een splitseconde raakte ze zo in paniek dat ze bijna over de kop sloeg, en dan had ze dus haar nek gebroken. Binnen een halve seconde had ze zich bevrijdt, maar voor hetzelfde geld had ze er in die halve seconde niet meer hoeven zijn - het deed me wel realiseren wat paarden allemaal uit kunnen spoken als je er niét toevallig bijstaat. Paarden denken nu eenmaal niet na zoals wij dat doen, ze flippen eerst voordat ze iets anders doen. En een (bizar) ongeluk zit écht in een piepklein hoekje, al tref je nog zo veel maatregelen.
Ik kan me niet voorstellen wat je nu door moet maken. En ik vindt het ontzettend dapper hoe je gereageerd hebt toen je Simba ontdekte. Dus nogmaals:.
PS En voor sommige reacties hier:De enige redenen die ik kan bedenken waarom jullie zo zouden reageren zijn het meemaken van zoiets maar dan van de kant van de eigenaar (die heeft gelukkig wél op een volwassen manier gereageerd); of juist (en dat denk ik eerder) onervarenheid al dan wel of niet in combinatie met een jonge leeftijd; of het werkelijk geloven dat je zelf perfect bent en alle wijsheid in pacht heb (maar ik neem maar aan dat het dat laatste hopelijk niet is). Plus waarschijnlijk de relatieve anonimiteit van internet.
Ik kan alleen maar voor jullie hopen dat jullie nooit zoiets mee hoeven te maken. Maar iedere mens maakt op den duur zijn eigen fouten, en ik ben bang dat als het zover is jullie je kapót zullen schamen voor dingen die jullie in dit topic geplaatst hebben. Ik reageer niet zo heel vaak meer op Bokt, maar de botheid van sommigen haalt me echt het bloed onder de nagels vandaan.
Farouche schreef:Wat ik later worden wil? Ik denk mezelf