Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ano0uk schreef:Ik zou hem laten inslapen. Slachten is zo respectloos, je hebt toch van hem gehouden dan laat je m toch niet in stukken snijden
nightlover schreef:ik zou me paard in laten slapen moet er niet aan denken dat het als paardenrookvlees beland![]()
heb zelf ook eenkonijntje gehad en die bleef ook vechten is wel akelig om te zien zeker voor een paard het is veel groter moet er niet aan denken dat je moet wachten bij het slachthuistot je paard eindelijk geslacht kan worden
armanike schreef:Het gaat lang niet zo goed bij alle slagers als hier staat hoor, ik ken genoeg slagers en die vertellen hele andere verhalen.Mijn lesgever heeft als jonge kerel bij een slager gewerkt en dat ging heel anders.Mijn paard heb ik laten in slapen met een spuitje, en ik moet zeggen ondankt dat ik hem kwijt ben,ben ik erg blij dat hij mogt gaan want hij heeft een hele dag gestreden voor zijn leven en s avonds heb ik besloten de vee arts te laten komen voor een spuitje en na 15 seconde was het leven uit hem gestroomd.En dat lichaam leeft toch niet meer , dus wat maakt dat op halen uit, zijn geest is vrij.. daar gaat het om.Ik risceer liever die spuit dan bij een verkeerde slager waar het mis kan gaan.
Citaat:Naar de slager doen lijkt misschien hard, maar voor mensen die wel weer een paard weer willen hebben, is het wel een optie hoor...als je naar de slager doet krijg je verzekeringsgeld...en niet als je in laat slapen..Klinkt misschien hard, maar het is nou eenmaal zo..
lovekomeet schreef:zeker weten in laten slapen, je hebt toch van dat beest gehouden, en dat iemand anders/ of jij straks je paard op je bord hebt daar moet ik echt niet aan denken!!!!!!![]()