[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:42

ceesje schreef:
xbbm schreef:
Leen is 20 januari over leden ! wij gaan er allemaal niet egt goed mee om |(
Leen was bij ons gewoon het toppertje en nooit te vervangen en we missen hem allemaal heel erg
wij hebben op de boerdrij een hele muur helemaal vol met allemaal verhaaltjes foto;s en gedichtjes en mooie herhinneringen en nog veel meer mooie dingen . Y;( Rust Zacht Y;(

Afbeelding[/
quote]
Ja dat is zeer heftig , en juist dat kinderen hun dierbare beestje missen , dat is juist de reden geweest dat ik ingegaan ben op het goede gevoel wat de foto s van de advertentie van Nick mij gaf.
(en diep in mijn hart weet ik dat Froukje en Lajout dit gestuurd hebben) Froukje en Lajout zijn niet vervangbaar , maar ze heeft ons een zeer goede opvolger aangereikt...... (ook nu heb ik tranen in mijn ogen, .....)
Hoop voor jullie , dat er ook weer een moment komt , dat je een fijne opvolger voor Leen vindt.
Een met dezelfde bloedgroep en toch een eigen karakter......

Bedankt !
ik was net alleen op de boerdrij en ik zag die muur weer
en de tranen stonden weer in me ogen ! |(
het is vandaag precies een week geleden dat leen stierf !
jij ook sterkte
de boer heeft vandaag een nieuwe pony gekocht
een new forest pony 12 jaar merrie heeft ook op pony kampen gelopen dus
warschijnlijk braaf hopen dat dat iets is inplaats van leen !

Pr_BillyBoy

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:44

Today one week ago ! |;(

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:10

dinsdag is was het 1 week geleden dat Leen overleed , die dag is er een 12 jarige new forest pony gekomen egt super braaf
ik vind het allemaal wel een beetje snel gegaan
maar ik we hopen toch allemaal dat ze een beetje leen's plekje kan vullen !

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:59

@ xbbm Fijn dat de nieuwe pony braaf is, dat is al een groot voordeel.. De leegte van leen zal toch voorlopig nog wel blijven..

Iedereen een hele dikke knuffel..

Ik probeer nu dagelijks wat verschillende paarden van stal te rijden (allemaal friezen, iets heel anders dan mijn osseklos) Maar langer dan een kwartiertje houd ik het niet uit zonder snikkend van de paarden te stappen. Het menselijk brein zit raar in elkaar, :? want met de verzorging van die paarden (deed ik ook al toen ostar nog leefde) heb ik niks geen problemen. het is echt puur bij het rijden.. En verder is er altijd wel die slopende pijn van het verdriet, ze zeggen dat het slijt, maar tot nu toe geloof ik dat nog niet |(
Zo tobben we de dagen dus maar door.. Gelukkig krijg ik nog steeds veel steun uit mijn omgeving..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:42

xbbm heel begrijpelijk hoor dat je na 1 week nog steeds verdrietig bent om Leen. Dat verdriet verdwijnt niet zo snel. Volgende week zaterdag is het 2 jaar geleden dat mijn kanjer is overleden. Ik kan dit niet eens typen zonder een traan te laten gaan. Elke dag denk ik aan hem en mis hem.
De wereld is een stukje minder mooi zonder hem, de prik is van de cola, zeg ik wel eens.

miezemoes1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:52

hallo,
mijn 6 jarige paard beauty is vandaag verkocht... |(
ik heb er veel verdriet om! ik zit nu al de hele tijd in een dip....
mijn ouders zeggen dat ik er wel overheen kom maar dat gaat niet zomaar!!
ze betekende heel erg veel voor mij en ik hield erg veel van haar!!!!!!
mijn ouders proberen alles goed te maken met dure cadeau's enzo,maar dat helpt natuurlijk nix ;(
heeft iemand een tip om eroverheen te komen?? stuur me dan een pb of tik het op dit blog ;)

dikke kus michelle

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:57

miezemoes.Idd kan je een verkoop ook als verlies zien.
Was het dan niet je eigen keuze dat ze verkocht werd? Je verdriet verwerk je allemaal op je eigen manier. Daar kan je iemand geen tips voor geven, is mijn ervaring. Het verdriet wordt wel minder, maar het litteken in je hart blijft. Zo af en toe trekt het en voel je je weer verdrietig. Natuurlijk ben ik wel gelukkig en kijk ik uit naar de leuke dingen in het leven, maar soms mis ik hem gewoon even heel erg. Dan huil ik even en daarna ga ik weer door.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:03

@czarina: Ik snap je wel, ik had precies hetzelfde. Verzorgen was geen probleem, maar zodra ik ging rijden dacht ik de hele tijd: "ik wil eigenlijk helemaal niet op dit paard moeten rijden omdat m'n eigen er niet meer is" Geef het even tijd, en wil geen dingen doen die je diep van binnen helemaal niet wilt..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:10

Czarina en kiwi: ik snap ook wat jullie bedoelen. Normaal is de stal fijnste plek op aarde mijn stal. Niets is een mooier geluid dan savonds mijn paarden horen kauwen op het hooi en verder doodse stilte.
Toen mijn skat was ingeslapen heb ik echt pijn in mijn hart gevoeld. Nu voelde ik zoveel pijn als ik de stal in ging en aan de andere kant de liefde voor de paarden die er nog wel stonden dat ik helemaal niet wist hoe ik er mee om moest gaan. De eerste avond op zijn sterfdag ben ik gelijk de paarden gaan wisselen zodat zijn box gelijk weer opgevuld werd. Die leegte kon ik niet aan zien.
Soms lees ik het topic nog van zijn laatste gevecht, maar eigenlijk kwel ik mezelf er mee.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:19

ik ben op de sterfdag van lammie naar de stalhouder gegaan en heb gevraagd of hij de stal juist leeg wilde laten, ik wilde niet dat er een ander paard in zou komen het was tenslotte lammies stal. nadat hij mij beloofde dat er geen ander in kwam dan ons volgende eigen paard ben ik op tjitske gaan rijden en heb even heerlijk met haar gecrosst en gejankt...gelukkig was de bak helemaal vrij en iedereen die wilde rijden die ging in de andere bak om mij even mijn gang te laten gaan (we hebben 3 buitenbakken). tjitske was ook zooooo lief toen en was heel voorzichtig met mij terwijl het haar eigenlijk nooit te hard kan gaan...
de dagen erna heb ik af en toe nog op tjit gereden maar miste daardoor lammie wel steeds meer, tjitske is ook zooooo anders met rijden.
nu heb ik jana en merk wel dat ik haar constant met lammie vergelijk maar toch ben ik wel heel blij met haar...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:24

Lammie, ik snap ook dat je de box leeg hebt gelaten. Bij mij speelde ook mee, dat Ronny zijn maatje nu alleen stond en overstuur raakte van de lege box naast haar. Ik heb haar toen verplaats naar een box waar 2 veulen samen in stonden.Zo stond zij weer tussen de andere merries. De 2 veulen toen in haar en Ronny's box gezet. Dat gaf gelijk een stuk rust voor haar.
Laatst bijgewerkt door tjady op 31-01-09 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:27

ja dat kan ik me ook voorstellen...dit was alleen mijn gevoel en ervaring...

tinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:39

dat lege box gevoel herken ik zo
naar de stal lopen en de lege box gaapt je aan :(:)

nu is sinds een week pas hier de box weer in gebruik ,alleen verdwaalt die erin ,moet ook steeds over de rand loeren waar het is
dukat was 186 en dan naar 70 cm :') _O- in die stal
en buiten is de lege schuilstal (nog steeds) hier niet meer in gebruik

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:26

1 1/2 jaar vandaag....

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:30

ik wens je heel veel sterkte toe. moelijke beslissing, ondanks dat het de juiste is. ik heb mijn fries laten inslapen op 3 december omdat het niet meer ging, maar wat mij heeft geholpen is dat we heel bewust deze avond afscheid hebben genomen en ik gewoon bij haar ben gebleven, wel moelijk maar voor mezelf heb ik het afgerond zoals het hoort voor mijn gevoel. de dagen daarna waren vreselijk maar ik heb toch gekozen voor een nieuw paardje en dat helpt me ook om alles beter af te sluiten. nogmaals-sterkte.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:49

diddlmouses: :(:) :(:) :(:)

czarina: geef het idd nog even de tijd :(:)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:15

Bedankt iedereen !

Jullie ook allemaal sterkte ik lees berichten waarvan ik denk auuww das gewoon zo stom dat gevoel sterkte !

en inderdaad dinsdag is hett 2 weken geleden gelukkig hebben we een pony die de stal een beetje op komt vullen want de pony;s merken het ook en zijn ook erg druk al 2 weken lang .
en er blijven ook leuke mooie dingen binnen komen voor leen !
ik heb ook weer vernieuwde foto;s van de leen muur die ga ik zo even plaatsen !

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:07

diddlmouses schreef:
1 1/2 jaar vandaag....

Wauw echt? Jeetje wat lijkt de tijd te vliegen zeg!
Sterkte :(:)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:33

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:40

Pfff idd Dreeke...

En ja, 1 1/2 jaar alweer..
Ik zag zo erg tegen het " 1jaar" op, maar dit halve jaar is er echt bijgevlogen.
Er gaat nog geen dag voorbij dat ik nog 100x denk hoe fijn het nog had kunnen zijn...

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:47

1 1/2 jaar alweer sterkte ermee !!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:50

dat is het nummer wat ik onder het filmpje van foto's heb gezet, kort na het overlijden van Unique....
Vind het een prachtig nummer, en is voor mij ook heel bijzonder.
Maar wel heel moeilijk.....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:00

Pffff, ik mis mijn merrie echt verschrikkelijk... ;(
Ben ook nog lang niet toe aan een ander paard. Sinds een aantal weken rijd ik de pony van een vriendin, omdat zij zelf iets aan haar knie heeft. Is wel lekker om weer met paarden bezig te zijn, maar moet er echt nog niet aan denken om het al voor mezelf te hebben. Het doet nog teveel pijn... ;(

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:08

Sterkte hoor Dreeke en Nexthorse.. En de behoefte aan andere paarden moet toch groeien, zoiets dwing je niet af.. :(:)

Wij waren naar het Volbloedpaardje wezen kijken vorige week maar gedurende de stijd verstreek bemerkten we wat onzekerheid bij mijn stiefdochter... :(:) We zijn daarom toch nog bij een ander paard wezen kijken en dit was echte liefde. Een enorm dier, totaal ander type, maar de chemie was geweldig, eigenares keek haar ogen uit. Ze wordt zaterdag gekeurd. Wij hebben zoveel dieren verloren dat we goed willen starten, en dit dier heeft fysiek al eea mee gemaakt, vandaar.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:11

verstandig hoor, dat je haar laat keuren!
Hopelijk wordt ze goedgekeurd en hebben jullie er een geweldig paard aan!