[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:47

Wat een leuke paarden hebben jullie uitgezocht. Hopelijk krijgen jullie veel plezier met deze dieren..
Ik heb veel moeite mijn verdriet te uiten, en ondertussen gaat het geestelijk niet zo best met me.
Maar gister heeft de staleigenaar me weer eens op een paard gezet voor een buitenrit. Het eerste stuk ging redelijk, maar na een kwartiertje werden de emoties me te zwaar en barste ik in snikken uit. Gelukkig begreep de staleigenaar het volledig en ben ik met mijn paard aan de hand terug naar huis gelopen.
Het doet me zoveel verdriet, en vooral met zulke dingen besef ik weer dat ostar er niet meer is.
Toch reed ik op de fries die tot 2 maanden geleden nog van mijn ouders was, en die ik ook volledig zelf heb opgevoed en ingereden.. Maar steeds een stapje en dan kom ik er na een tijdje ook vast wel..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:58

Sterkte meis, dat is heel herkenbaar :o .. Ik wilde na de dood van mijn merrie heel lang niet naar het bos met een ander paard; wilde uberhaupt niet meer rijden... ;(
Het komst vast wel terug.. :(:)

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er nooit meer zo van genoten heb als met mijn maatje, en zij is er al drie jaar niet meer.. :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:55

tijd gaat snel he..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:57

Wat een leuk diertje detour!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:19

Leen is 20 januari over leden ! wij gaan er allemaal niet egt goed mee om |(
Leen was bij ons gewoon het toppertje en nooit te vervangen en we missen hem allemaal heel erg
wij hebben op de boerdrij een hele muur helemaal vol met allemaal verhaaltjes foto;s en gedichtjes en mooie herhinneringen en nog veel meer mooie dingen . Y;( Rust Zacht Y;(

Afbeelding

tinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:38

mooi paardje cees ,een fijne keuze :D

ook detour ,leuk beestje om te zien

:(:) xbbm

ook wij hebben sinds zaterdag een heel klein ponytje erbij
op de een of andere manier viel oog hier op bokt toen en dat terwijl ik normaal nooit hengstjes wil :+
heb even staan twijfelen daar :o maar voelde dat het toch maar mee moest nemen
nu staat in dukat zijn stal ,is die ook niet meer leeg hoewel deze het amper vult _O-
ik quoute mezelf even van een andere topic
tina schreef:
meet dus sjakie
hoe het begon
[EA-CO] lieve mini-shetlander hengstje

het werkelijke plaatje zag er wat anders uit
sjakie is afkomstig van de afgelopen zuidlaardermarkt
de dochter en een vriendin besluiten spontaan sjaak samen te kopen daar en zo komen ze dus thuis met pony aan touwtje
moeders is zeer boos en wil het "ongewenste" beest er niet in hebben bij hun paarden
het moet in de verkoop ter straf om dochter een les te leren en komt op speurders terecht en uiteindelijk via via hier nog eens
dat hier was niet zo georganiseerd ,de prijs vooral ,dochter en vriendin hadden 100 betaald _O-
maar volgens moeder is dat verlies van hun zakgeld mede een goede les

en vandaag thuis
Afbeelding

Afbeelding

de fotos zijn genomen na de dramitische kennismaking dus niet supermooi ;)
joke heeft hem vierkant de bak uitgetrapt door draad heen waar die voor de hoeven van leila lande die hem al bijtend en trappend zo letterlijk hem onder andere draad heen perste buiten weide
voor een paar tellen heb gedacht ze vermoorden dat muisje :oo
voorlopig krijgt die een stukje apart op erf en nachts in stal van dukat
de stal is zo ruim 2,5 breed bij 5 meter lang dat ze hem daar niet kunnen plagen en ze aan hem kunnen wennen

is dus een klein hengstje die volgens zijn meegekregen paspoort bijna 3 moet worden in april
nou daar klopt dus niks van
pas hoort hier niet bij of zijn leeftijd is doelbewust ouder gezet om hem beter te verkopen (mini is duurder )
ten eerste heeft die veulentandjes ,zijn manen zijn zacht en wollig als een veulentje nog en hij verkleurd in de vacht op de benen
in alles doet die zeer jong aan

de bedoeling is dat die geruind word van voorjaar en dat die een klein stukje kinderpony taken overneemt als die volwassen is :+
hij is braaf in omgang en overal hanteerbaar en maximilian heeft hem al een broodje gebracht en aangekondigd als die beter is met hem te willen wandelen :') buiten net als de hond
(maximilian is erg ziek nog )
de muis denkt dat onze hond een andere veulen is ,gevolg ik had een hond en een paardje met elkaar aan donderen (onze hond speelde ermee net als met een andere jonge hond ) op erf
renden achterelkaar aan door de voortuin ,met een noodgang langs huis ,heb me ziekgelachen erom

de da laat ik volgende maand komen (met een chiplezer ) om het ruinen te bekijken

en nog een winterfoto van het "kreng" joke ,ongepoetst
Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:35

xbbm, Heel veel veel sterkte, ik hoop dat je steun hebt aan de plaatjes en alle andere herinneringen...

Tina, geniet van je nieuwe aanwinst!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:07

Tina, ik las 3 jaar en mijn eerste reactie was hij ziet er uit als een veulen van een maand of 8, net als mijn veulen. Die shetten hebben alleen snel een mega staart, waardoor je zou twijfelen of hij niet een jaar ouder is. Maar je was erook al achter. Wel een mooie pony. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:10

Bedankt detour
ik denk zelf dat iedereen daar wel steun aan heeft
het blijft een tijd hangen en daarna gaat alles
in insteek mappen en dan word
er 1 groot boek van gemaakt !

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:25

Detour: Leuk beestje, wanneer ga je weer kijken?

Sterkte xxbm!

Wat een leuke pony Tina, ik ben op dezelfde manier aan mijn shetlander gekomen als die meisjes. M'n vader was ook woedend, maar ondertussen is hij er toch al weer 9 jaar :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:53

Snackie schreef:
tijd gaat snel he..

te snel!
Als ik alles kon terugdraaien zou ik van elke dag dubbel genieten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:06

3 of 4 dubbel zelfs,
die dagen zijn helaas niet terug te halen.
En als mijn bijrijdpaard weer eens aan het steigeren gaat, dan denk ik extra aan Marlon, die flikte dat soort dingen nooit.

Gefeliciteerd met je aanwinst, Tina.

xbbm , sterkte!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:30

xbbm: sterkte :(:)

Ceesje: wat een leuke pony, klinkt ook zeer geschikt :j Veel plezier en geluk ermee!

Tina: wat een heerlijk bolletje wol is het nog :+:
Ziet er idd nog een stuk jonger uit! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

detour: ook een leuk dier! Maar je bent er dus nog niet zeker van of deze het gaat worden?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:17

Vandaag zou m'n grote liefde 5 geworden zijn.. Het is alweer 10 maanden geleden dat hij overleden is, maar wat mis ik hem. Ik zou er zoveel voor over hebben om hem terug te krijgen, al was het maar een dag...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:51

:(:) , ik ken het gevoel...

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:03

ik hier een paar foto;s van de Leen muur ! egt zo cute egt kei lief wat al die kindjes hebben gemaakt ik ga ook wat maken maar weet nog niet wat ... !
Iedereen bedankt trouwens !
Hier de foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

tinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:09

heel ontroerend die muur met al die lieve tekeningen en fotos ed

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:23

Heel mooi die muur!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:31

idd heel mooi, die muur!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:31

Kiwi :(:)
Ik ken dat gevoel maar al te goed....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:36

czarina schreef:
Wat een leuke paarden hebben jullie uitgezocht. Hopelijk krijgen jullie veel plezier met deze dieren..
Ik heb veel moeite mijn verdriet te uiten, en ondertussen gaat het geestelijk niet zo best met me.
Maar gister heeft de staleigenaar me weer eens op een paard gezet voor een buitenrit. Het eerste stuk ging redelijk, maar na een kwartiertje werden de emoties me te zwaar en barste ik in snikken uit. Gelukkig begreep de staleigenaar het volledig en ben ik met mijn paard aan de hand terug naar huis gelopen.
Het doet me zoveel verdriet, en vooral met zulke dingen besef ik weer dat ostar er niet meer is.
Toch reed ik op de fries die tot 2 maanden geleden nog van mijn ouders was, en die ik ook volledig zelf heb opgevoed en ingereden.. Maar steeds een stapje en dan kom ik er na een tijdje ook vast wel..

Heel herkenbaar hoor , op de buitenrit met Ceesje pink ik regelmatig een traantje weg , omdat sommige routes van Lajoutie waren, en misschien is dit voor jou wel de manier om het op een paard allemaal uit te huilen. Zo n dier snapt het wel hoor. :(:)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:41

[quote="xbbm"]Leen is 20 januari over leden ! wij gaan er allemaal niet egt goed mee om |(
Leen was bij ons gewoon het toppertje en nooit te vervangen en we missen hem allemaal heel erg
wij hebben op de boerdrij een hele muur helemaal vol met allemaal verhaaltjes foto;s en gedichtjes en mooie herhinneringen en nog veel meer mooie dingen . Y;( Rust Zacht Y;(

Afbeelding[/
quote]
Ja dat is zeer heftig , en juist dat kinderen hun dierbare beestje missen , dat is juist de reden geweest dat ik ingegaan ben op het goede gevoel wat de foto s van de advertentie van Nick mij gaf.
(en diep in mijn hart weet ik dat Froukje en Lajout dit gestuurd hebben) Froukje en Lajout zijn niet vervangbaar , maar ze heeft ons een zeer goede opvolger aangereikt...... (ook nu heb ik tranen in mijn ogen, .....)
Hoop voor jullie , dat er ook weer een moment komt , dat je een fijne opvolger voor Leen vindt.
Een met dezelfde bloedgroep en toch een eigen karakter......

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:12

Kiwi_ schreef:
Vandaag zou m'n grote liefde 5 geworden zijn.. Het is alweer 10 maanden geleden dat hij overleden is, maar wat mis ik hem. Ik zou er zoveel voor over hebben om hem terug te krijgen, al was het maar een dag...

Ook ik ken dat gevoel, zou er ook echt àlles voor overhebben om haar weer te zien, al is het maar een dikke knuffel en haar
in haar oor te fluisteren dat ik heel veel van haar hou....

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:39

Wat mooi die muur voor leen, al die lieve tekeningen voor hem..
Kiwi wat jij schrijft is zo herkenbaar, en vooral die kleine dingetjes zorgen zo enorm voor het gemis..
Hopelijk kan ik in de toekomst weer lekker rijden met een paard, op zich was het wel prettig om weer even in tranen uit te barsten, het haalt de druk wat van de ketel..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:34

Bedankt iedereen
zeker ontroerend ik was net even alleen op de boerdrij en de
tranen kwamen weer in me ogen als ik naar die muur
keel ! ik heb zelf oook foto;s gemaakt vandaag er is al een hoop bij gekomen ;)