Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tina schreef:meet dus sjakie
hoe het begon
[EA-CO] lieve mini-shetlander hengstje
het werkelijke plaatje zag er wat anders uit
sjakie is afkomstig van de afgelopen zuidlaardermarkt
de dochter en een vriendin besluiten spontaan sjaak samen te kopen daar en zo komen ze dus thuis met pony aan touwtje
moeders is zeer boos en wil het "ongewenste" beest er niet in hebben bij hun paarden
het moet in de verkoop ter straf om dochter een les te leren en komt op speurders terecht en uiteindelijk via via hier nog eens
dat hier was niet zo georganiseerd ,de prijs vooral ,dochter en vriendin hadden 100 betaald![]()
maar volgens moeder is dat verlies van hun zakgeld mede een goede les
en vandaag thuis
de fotos zijn genomen na de dramitische kennismaking dus niet supermooi![]()
joke heeft hem vierkant de bak uitgetrapt door draad heen waar die voor de hoeven van leila lande die hem al bijtend en trappend zo letterlijk hem onder andere draad heen perste buiten weide
voor een paar tellen heb gedacht ze vermoorden dat muisje![]()
voorlopig krijgt die een stukje apart op erf en nachts in stal van dukat
de stal is zo ruim 2,5 breed bij 5 meter lang dat ze hem daar niet kunnen plagen en ze aan hem kunnen wennen
is dus een klein hengstje die volgens zijn meegekregen paspoort bijna 3 moet worden in april
nou daar klopt dus niks van
pas hoort hier niet bij of zijn leeftijd is doelbewust ouder gezet om hem beter te verkopen (mini is duurder )
ten eerste heeft die veulentandjes ,zijn manen zijn zacht en wollig als een veulentje nog en hij verkleurd in de vacht op de benen
in alles doet die zeer jong aan
de bedoeling is dat die geruind word van voorjaar en dat die een klein stukje kinderpony taken overneemt als die volwassen is![]()
hij is braaf in omgang en overal hanteerbaar en maximilian heeft hem al een broodje gebracht en aangekondigd als die beter is met hem te willen wandelenbuiten net als de hond
(maximilian is erg ziek nog )
de muis denkt dat onze hond een andere veulen is ,gevolg ik had een hond en een paardje met elkaar aan donderen (onze hond speelde ermee net als met een andere jonge hond ) op erf
renden achterelkaar aan door de voortuin ,met een noodgang langs huis ,heb me ziekgelachen erom
de da laat ik volgende maand komen (met een chiplezer ) om het ruinen te bekijken
en nog een winterfoto van het "kreng" joke ,ongepoetst
czarina schreef:Wat een leuke paarden hebben jullie uitgezocht. Hopelijk krijgen jullie veel plezier met deze dieren..
Ik heb veel moeite mijn verdriet te uiten, en ondertussen gaat het geestelijk niet zo best met me.
Maar gister heeft de staleigenaar me weer eens op een paard gezet voor een buitenrit. Het eerste stuk ging redelijk, maar na een kwartiertje werden de emoties me te zwaar en barste ik in snikken uit. Gelukkig begreep de staleigenaar het volledig en ben ik met mijn paard aan de hand terug naar huis gelopen.
Het doet me zoveel verdriet, en vooral met zulke dingen besef ik weer dat ostar er niet meer is.
Toch reed ik op de fries die tot 2 maanden geleden nog van mijn ouders was, en die ik ook volledig zelf heb opgevoed en ingereden.. Maar steeds een stapje en dan kom ik er na een tijdje ook vast wel..
Kiwi_ schreef:Vandaag zou m'n grote liefde 5 geworden zijn.. Het is alweer 10 maanden geleden dat hij overleden is, maar wat mis ik hem. Ik zou er zoveel voor over hebben om hem terug te krijgen, al was het maar een dag...