[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:19

Voor de pony wordt 28 euro gerekend ,En inslapen koste 80 euro.
Wij hebben dit thuis gedaan , Froukje (haar lichaam ) heeft nog anderhalvedag op ons erf gelegen , en dat was oke.
Toen de Rendac haar lichaam kwam ophalen , ben ik weggegaan, aan dat beeld had ik geen behoefte.
Wij hebben het expres voor haar in beslotenheid geregeld , en wij konden dit ook zo regelen. De andere paarden hebben een dag met haar gestaan , en hebben ook van de overleden Froukje afscheid genomen.Dat was een aparte ervaring hoe de drie anderen haar besnuffelen en weten dat Froukje weg is....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:37

Jemig boevie, wat vervelend. Vooral het onverwachte afscheid. Maar ik kan me ook voorstellen dat het ophalen een nasmaak geeft. Je maakt een keuze en dan heeft iemand anders een andere keuze voor je gemaakt.
Ik denk dat de kosten niet de moeite waard zijn om je druk over te maken, maar dat het zo gebeurd is wel. Dat kan echt niet en dat mogen ze weten ook.

Veel sterkte Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:22

@ boevie: heftig allemaal en dan ook nog je paard meegenomen zonder je toestemming, vreselijk.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:30

@ boevie, Dat is vreselijk zeg! Ik zou wat dat betreft ook niets betalen aan rendac. die rekening is voor de lingehoeve..lijkt mij..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:08

Jeetje boevie wat heftig en wat schandalig van de kliniek dat ze niet hebben gewacht op jou wensen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:12

niet netjes om op je beslissing te wachten boevie

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:36

heftig :[
sterkte <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:44

@ Boevie, jeetje wat naar zeg! Moeilijk afscheid na al die tijd Ach gut
En zeker niet netjes dat ze niet hebben gewacht tot je belde met je beslissing.
Heel veel sterkte Ach gut

Kosten wbt inslapen, ophalen, verblijf op de kliniek e.d. weet ik allemaal niet meer.
Na die brief van de verzekering heb ik alleen de rekeningen e.d. opengemaakt en voor de rest doorgeschoven naar mn vader, ik wilde het allemaal niet meer zien.

sonjim schreef:
Karin wat is dat voor een afgrijselijke brief, product bestaat niet meer, je zou verwachten dat paardenverzekeringen hier netter mee om zouden gaan. Sonja is ook door de normale ophaaldienst opgehaald. Heel bewust s'avonds laat ingeslapen en s'ochtend opgehaald. De tijd dat ze zichtbaar aan de weg lag is hierdoor zo kort mogelijk gehouden.

Grit schreef:
diddlmouses schreef:
Voor degene die dr paard in Utrecht achtergelaten hebben, moesten jullie daar ook nog voor betalen?

Was bij mij ook 41 euro.
Stond als "verwijdering overleden dier" op de rekening, wel netjes omschreven.
In het verslag stond Bert na zijn overlijden omschreven als kadaver.
Het is niet leuk om dit soort woorden te lezen, maarja, voor hun is het gewoon vaktaal.

Ik snap nu idd heel goed dat het vaktaal is ,en een deel van me snapte dat toendertijd ook wel, maar desondanks kwam het zo hard aan. Het verdriet was nog zo vers, en nog zo moeilijke mede doordat ik geen afscheid had kunnen nemen en het kwam gewoon echt als een klap in mn gezicht.
Ik liet toen, en zelfs nu niets merken aan de buitenwereld, maar ben er heel lang ontzettend kapot van geweest binnen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:02

Ik ga vanavond even bijlezen, ik ben van het weekend naar center parcs geweest.
Voordat we weg gingen vond ik het heel moeilijk om Embla achter te laten, het voelde zo slecht. Uiteindelijk wel een super leuk weekend gehad gelukkig! Er was een meisje bij die Sara heete, ik was bang dat ik dat moeilijk zou vinden maar het was heerlijk om weer met regelmaat 'sara' te kunnen roepen.

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:42

vergeten doe je nooit

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:43

en zal het erg missen het is mijn leven om paardje te verzorgen en als dat verdwijnt weet ik niet wat ik met al die vrije tijd moet doen Huilen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:09

pluklief schreef:
Voordat we weg gingen vond ik het heel moeilijk om Embla achter te laten.

Zo herkenbaar, had ik ook bij een midweekje weg. En dan gaan we in april twee weken naar de VS, ik kan er om deze reden nog geen zin hebben.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:02

Vaktaal kan erg hard aankomen , toch snap ik dat de Rendac vlak voor het week end wil zorgen dat de dieren opgehaald zijn.
Voor hun is het moeilijk in te schatten wat wel en niet gewenst is, en door geen direkt contact met de klant is het geen haalbare kaart emotioneel de juiste inschatting te maken.
Karin herkenbaar hoor, verdriet tonen tot daaraan toe , maar delen , zijn niet veel mensen die daar ruimte aan kunnen geven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:29

Sterfdag van RC, oftewel Muts.
Vanmorgen tegen mijn meisje aangel*ld op een prachtige foto, die wijze open blik, zo mooi.. Ach gut

Veel verdriet, uitgesproken dat ze het vast veel beter heeft dan wij hier op deez'druilerige regenachtige aardbol.. Ach gut

Foto geplaatst in lantaarn en met een brandend kaarsje bij haar boompje geplaatst, een rode treurbeuk.

Doet me goed! Pling

Waren alleen gister heftige calamiteiten op werk en merk dan dat ik mijn kopppie soms even niet bij haar heb. Rationeel gezien weet ik dat ik me daar niet voor hoef te schamen, maar naar haar, die er toch altijd voor me was, met mij samen, voor me koos, ja, dan voel ik me wel ff schuldig.. Bloos

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:54

Sterkte vandaag detour, zal wel erg moeilijk voor je zijn....

Bij mij vandaag precies 8 maanden, zelfde dag zelfs, dinsdag....
gisteren me zelf in slaap gehuild ik mis die kleine dingetjes van haar waar je normaal niet op let, haar blik naar mij,
haar zachte neus, het geschraap op de poetsplaats als het te lang duurde, en ga zo maar door... ;(

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:01

Jij ook heel veel sterkte, Dreeke, voor jou is het nog zoveel verser... :(:)

Ik herdenk vandaag ook mjn vriendin, zij pleegde 3-12-'8 zelfmoord; het was een lieve schat die enorm van dieren hield en waar ik heel veel omtrent het houden van dieren , opvangen en verzorgen mee heb gedeeld.. :(:)
Alsof alles dan in 1 keer komt.. Even met haar moeder gebeld, heeft me goed gedaan. ;)
Laatst bijgewerkt door detour op 13-01-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:21

Sterkte vandaag detour :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:28

Sterkte vandaag Dreeke en Detour.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:29

Thanks.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:54

Detour sterkte vandaag.. :(:)
Het zijn echt inderdaad de kleine dingen die ook ik mis.
Ben al weer een paar dagen naar stal geweest, maar ik kom er liever niet. Thuis kan ik nog m'n kop in het zand steken en net doen of os nog gewoon vrolijk op stal staat. Maar op stal gaat dat niet. Ik word er ook nog steeds op betrapt dat ik automatisch ostar roep zo gauw ik door het hek ga. Normaal stond hij dan al luid te hinikken. |(

boevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:41

@ detour en dreeke wat een moeilijke dag zo, als je ziet hoe moeilijk we het er allemaal mee hebben, weet dan dat je niet alleen staat en dat veel mensen hier jullie verdriet absoluut begrjipen.

@ czarina het is ook nog zo vers voor je. Ik heb het weken niet kunnen geloven dat Speedy er niet meer was en nu dringt het zelfs ook nog lang niet altijd door.

@karin deB en ceesje. Ik ben het eens met Karin deB je snapt het wel maar op dat moment mag er wel iets meer respect zijn voor de band die mens en dier hebben met elkaar. Bij ons was het zo dat de Rendac geen toestemming heeft gehad om Speedy mee te nemen en was hij dus ook niet aangemeld bij de Rendac om mee te nemen. Het lijkt me een kleine moeite om daar goede afspraken over te maken en in ieder geval even te vragen welke paarden er mee genomen moeten worden zodat de Lingehoeve dan nog de gelegenheid had gehad om me even te bellen. Ja ik weet het, dat is misschien iets meer moeite maar in mijn werk doen we moeite voor dingen die veel minder ingrijpend en belangrijk zijn. Verstand en gevoel zijn 2 verschillende dingen en ik denk dat dat voor deze bedrijven wel iets is waar ze enigszins rekening mee kunnen houden. Ik begrijp wat je wil zeggen hoor ceesje en ik snap het ook, alleen vind ik het niet juist dat iemand anders voor jou de beslissing neemt over zoiets belangrijks terwijl dat met kleine afspraken en wat meer moeite te voorkomen is.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:14

Dat is ook zo boevie , dit soort beslissingen moet je ten alle tijden zelf kunnen nemen.( De Lingehoeve heeft in deze denk ik iets om met jou op terug te komen) Alom blijft het natuurlijk even verdrietig dat je Speed hebt moeten laten gaan. Hoop dat je zijn verlies goed kan verwerken.En dat is moeilijk dat je niet kan genieten , en je leegvoelt........ en toch gaat er op een gegeven moment weer een dier bij jouw komen , alleen alles op zijn tijd.Eerst Rouwen meid :(:)

boevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:19

Dank je wel ceesje. Lees ik in jouw onderschrift nu dat je zo kort achter elkaar afscheid hebt moeten nemen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:58

Wat is Ceesje trouwens een gewéldig leuk dier, Ceesje!
Heb even gekeken naar je linkje. Ze doet me qua koppie- recht en zacht- aan onze eigen Ap denken.

Ik hoop dat je van haar heel lang mag genieten.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:15

boevie,het is een triest verhaal,maar weet wel dat 24 uur na het overlijden van je paard,je paard er anders uitziet,opgezet, stijf,mond open en dat de lichaamssappen uit alle openingen komen,die verschrikkelijk stinken.Dat beeld is je bespaart gebleven,ze hadden dat moeten zeggen,zodat je eerder je keuze kenbaar had kunnen maken.Een kleine troost,bij ons zijn er 2 paarden opgehaald door Rendac,keurig netjes,met respect.Ik ben er zelf bij gebleven en heb er geen nare herrinneringen aan over gehouden.Koester die fijne jaren die je met je paard hebt gehad en heb geen schuldgevoel,wat gebeurt is is gebeurt.Hou je taai en veel sterkte .groetjes...