[IM] vanochtend is ze geslacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: vanochtend is ze geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:54

Heel goed van je. Ik vind persoonlijk dat elke eigenaar dit moet doen of iemand meesturen waar het paard zich op zijn gemak bij voelt. Het is het laatste wat je, voor iets waar je zo van gehouden hebt, kunt doen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:29

beantsje schreef:
vervolg op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=784672&st=0&sk=t&sd=a

Nou, vanochtend is het dan gebeurd...
vanochtend moest ik om half acht bij de tussenhandelaar zijn waar Aileen gisteravond is heengegaan. Je snapt, na een nachtmerrie over een afschuwelijk vies en donker hok, heb ik vannacht geen oog meer dichtgedaan en ben om 6 uur de deur al uitgegaan.

Om 7 uur kwam ik aan, het adres bleek ook nog eens een pensionstal te zijn. Een vriendelijke stalknecht bracht me bij Aileen. Gelukkig niet zoals in mijn nachtmerrie! Aileen stond in een box net de laatste restjes van haar ontbijt weg te werken. Ik heb een dik half uur bij haar gezeten en gekroeld.

Toen kwam de tussenhandelaar zelf (die overigens net als de stalknecht heel vriendelijk en attent was). Ik heb Aileen zelf op de trailer gezet en ben erachteraan gereden naar het slachthuis.
Daar eerst een kop koffie gehad met de slachters en de tussenhandelaar en zijn knecht en gewacht op de inspecteur van de AIVD. Die kwam 20 minuten later. Een norse man in een lange groene stofjas, rubberlaarzen en zo'n witte veiligheidshelm. Hij bladerde even het paspoort door en toen kon het gebeuren. De tussenhandelaar heeft hem nog gevraagd of ik misschien na die tijd het paspoort mocht houden (had ik gevraagd) maar daar was geen sprake van, die moest opgestuurd.
Toen heb ik Aileen zelf van de trailer gehaald. Ze was zeer rustig. Ik zelf ook; ik deed er ook alles aan om heel rustig voor haar over te komen. Alleen bij de opening van de slachtruimte aarzelde ze, toen ze de lucht rook. Maar met een snoepje kon ik haar gemakkelijk overreden.
Ik heb haar zelf vastgehouden, ze bleef keurig op mijn commando stilstaan en het touw hing in een boogje toen de slachter het pistool op haar voorhoofd zette.
Toen haalde hij over. Een harde knal.
Hetzelfde moment zakte ze door haar benen en plofte op de grond. Ik voelde een tel hoe al mijn bloed uit mijn gezicht wegtrok.
Natuurlijk lag ze na te trillen, maar ik weet dat het reflexen zijn en dat ze er toen al niet meer was. Ik trilde net zo hard en hapte naar adem. Ze was dood...
Toen heb ik me omgedraaid en ben weggelopen. Ik wist: zo is het goed. Ze is heel rustig, zonder stress, heengegaan. Zo snel, je kon nog niet met de ogen knipperen. Geen pijn, geen paniek.

De tussenhandelaar en zijn knecht zagen hoe ik trilde en zeiden dat ik niet zo in de auto moest stappen maar gingen eerst nog een kop koffie met mij drinken. Heel even later kwam de slachter er ook aan, met het halster en touw en drukte me stiekem het paspoort in handen. Ze hebben het ongeldig gemaakt en hebben het voor mij achterover gedrukt.
Ja en toen kwamen de tranen...

Zo, ik heb het nu even van me afgeschreven. Dit was heel moeilijk, maar ik ben zo blij dat ik dit zo gedaan heb. Ik zal me nooit hoeven afvragen hoe haar laatste minuten zijn verlopen. Nooit mezelf afvragen of ze in paniek is geraakt en dan met geweld naar binnen is geschopt. Ik was erbij en ze vertrouwde op mij. Zo kan ik het ook afsluiten.

Hoe raar het misschien klinkt, ik ben de slachter dankbaar voor hoe dit is gegaan. Met geduld, respect, vakmanschap en begrip. Zeker dat ze het paspoort voor mij 'gered' hebben, waardeer ik enorm.

Jeetje de tranen staan in mijn ogen HEEL VEEL STERKTE

LotlovesHymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:25

ik vind het erg voor je. Ik schok toen ikde titel zag staan

veel sterkte

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 01:33

LotlovesHymp schreef:
ik vind het erg voor je. Ik schok toen ikde titel zag staan

veel sterkte

kan me voorstellen. Ik vond het eigenlijk ook wel confronterend nu ik het weer terug zag.
Eerlijk gezegd is het mijn manier om met akelige dingen om te gaan, om mezelf ermee te confronteren.

Ik heb al 2 maanden een hele leuke lieve nieuwe tinker, Toby, maar ik mis Aileen nog iedere dag.

horsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:47

errug mooi verhaal krijg er tranen in me ogen van Verdrietig erg veel succes Ach gut

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:08

Ik vind het echt onzetend dapper van je dat je je paard echt tot aan de laaste sec van haar leven gesteunt hebt.
Ik zal niet weten of ik dat zal kunnen.
Het lijkt me wel een fijn gevoel als je weest hoe haar laaste sec zijn geweest.
Succes met het verwerken en nog heel veel plezier met je nieuwe paardje.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:07

heel veel sterkte met je verlies... Ach gut

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:47

Dit vind ik echt een heel erg verhaal

ik zou er niet bij durven zijn hoor

Heel veel sterkte Verdrietig

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:52

Jeetje.. ik moet er bijna zelf van huilen. Heel goed van je dat je meegegaan bent met je paard en haar tot op het laatste moment hebt gesteunt. Liefs

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:54

wat een verhaal.. hier word ik echt stil van Scheve mond
wat jij wel allemaal niet voor je paardje gedaan hebt.. alle liefde die je je paardje nog geschonken hebt
nog heel veel sterkte ermee Ach gut

sharonnie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:29

MamaMiesje schreef:
Wow... Verdrietig Ik ben er stil van...wat knap en lief en zorgzaam dat je dat gedaan hebt voor haar! Heel veel sterkte gewenst Ach gut

Precies mijn gedachte..wat erg zeg, ik weet niet wat ik zou doen als ik zo'n beslissing moest maken.
Heel veel sterkte.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:37

jeetje! Ben er stil van! Maar goed dat je zelf zo rustig op haar over bent gekomen, en dat de mensen daar zo super met je omgingen! Fijn om te horen. Ook eens een keer een ''positief'' bericht van het slachthuis. Heel veel sterkte! Dit is niet niks Kusje

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:48

ik vind het goed dat je tot het laatst bent gebleven, is het beste voor je paard! een paard heeft daar recht op!!!

starmixer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:47

Je verhaal..... word er stil van.... denk zelf dat als het voor mij zo ver zou komen dat ik precies hetzelfde zou doen!

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:11

Heel heel veel sterkte pfffffffffff krijg er zelf tranen van......

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:19

sterkte mann..Knipoog ik zou mijn paard zelf echt niet naar de slacht brengen

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:14

Jeetje meid,
Wat heftig dat je er zelf bij bent geweest.
Toen we 2 weken terug het paarjde van mijn dochter weg brachten,zijn we buiten gebleven,
Ik vind het erg knap van je, ook dat je ngo terug naar huis gereden bent!

heel veel sterkte met het verlies.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:21

Jemig zeg wat een verhaal....
ik vind het echt super dat je erbij bent gebleven, je was er gewoon voor je paardje Lachen

Heel veel sterkte toegewenst!

Eleionomae

ja ik kan niet anders zeggen dan dat ik het zo knap vind dat je zelf mee naar binnen bent gegaan Lachen ik weet niet of ik dat zelf gekunt zou hebben!
Heel veel plezier met je nieuwe paardje en nog veel sterkte verder, hopelijk helpt je nieuwe paardje daar wat aan mee Lachen

Only_Kiekie

Ik begin met lezen al te huilen.. laat staan dat ik er bij ben!

JapSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:23

oew!..wat naar om te lezen ik krijg zelf ook rillingen..Maar wel super knap en goed van je om bij je paardje te blijven!hij kwam met jou en ging met jou!..Wel heel knap dat je dit zomaar op bokt durft te zetten!
Nou..veel sterkte met dit ''mooie'' verlies
Jasper

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:58

Pff krijg zelf tranen in me ogen. Heel veel sterkte!

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:22

Ik moet zeggen (heb gelukkig een jong paard, maar misschien niet voor eeuwig gezond) dat ik na het lezen van je verhaal wel achter je beslissing sta. En daar bedoel ik mee, dat als ik het half op zou kunnen brengen ik het ook zo zou doen. Je hoeft niet te gissen naar hoe de laatste uren van je paard waren, je weet het is over, het is goed zo. En wat er daarna met het lichaam gebeurd maakt mij nooit zoveel uit. Dat is maar omhulsel, mijn beste vriendje zou verder leven in mijn hart. Je hebt het goed gedaan! Je zult het gemis wel blijven voelen voorlopig (ik ben ook een paard verloren weet wat het is) maar je hebt alles gedaan wat je kon.

Sterkte!!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:36

Jee, heel veel sterkte... Ach gut

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:52

ook ik heb vorig jaar mijn paard moeten laten slachten omdat een klo....zak van een dierenarts mijn paard in de vernieling terug had geven die achteraf dus niets had.Paard had zo,n verschrikkelijke pijn en ondanks dat hij eigenlijk had moeten blijven leven als "bewijsmateriaal"hebben we toch besloten om hem uit zijn lijden te verlossen.Bij ons kwam de kock hem ophalen ,ik durfde het niet om hem zelf te brengen.Maar die blik van dat arme dier toen hij die trailer in werd gezet vergeet ik ook nooit meer.Vlg mij wist hij het gewoon.Echt afschuwlijk en het 2e paard die ook door dezelfde arts is behandelt zal waarschijnlijk het zelfde moeten ondergaan.Nu ik jouw verhaal lees weet ik zeker dat ik niet mee ga.Ik zou dit dus niet kunnen.Alle respect
voor jou dat je het wel hebt gedaan. Verdrietig

en fijn dat je weer een nieuw paard hebt.