[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:03

Is het bedoeling dat Lynn wordt afgebrand, nee toch. Daar heeft niemand toch iets aan. Er is een paard dood doordat hij met zijn halster zichzelf heeft opgehangen.
Dat is erg genoeg. Volgens mij hoeven jullie haar niet met de neus op de feiten te drukken. Het is een feit dat als het halster af was gedaan, het paard zich niet had opgehangen. Maar als de zee kon branden, dan vingen we gebakken vis.
Ik begrijp de reacties wel, maar het helpt niets meer om erover te bakkelijen, helaas krijgt de eigenaresse haar paard er niet mee terug.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:05

Sorry, maar ik ben het hier wel een beetje mee eens!
Ik geloof echt dat je zeer veel spijt hebt en tuurlijk kan je er nu niks meer aan veranderen..
Maar idd als het mijn paard geweest was dan had je de mijne geweest![/quote]

Ik ben het er niet een beetje mee eens, ik ben het er helemaal mee eens.
Sorry hoor, je neemt toch een hele verantwoordelijk heid op je! Vooral omdat het ook om dieren gaat die niet van jouw zijn.
Natuurlijk erg wat er gebeurd is, en jij heel erg geschrokken bent, maar ik vind het toch wel erge gemakszucht hoor. Een halster afdoen, sorry hoor, hoeveel tijd kost dat nou!? Een verjaardag kan toch wel 5 minuutjes (nog niet eens) langer wachten! Die jarige kan dat respect heus wel opbrengen.

En je moet niet boos worden op dit soort reacties, je vraagt een mening, en die geven wij dus duidelijk.

Arme Simba.. Ach gut
Je hebt geluk dat die eigenaar er zo over denkt, ik had toch even heel anders gereageerd.
(Zal maar niet zeggen hoe, denk dat je dat wel kan begrijpen Knipoog )[/quote]

Ze vraagt niet om een mening, ze vraagt nergens om begrip, ze barst alleen van verdriet, en dat wordt met dit soort reakties niet beter. Dit topic is ervoor om te herinneren en rouwverwerking.Jammer dat er dus nog steeds zijn die daar het fatsoen niet voor kunnen opbrengen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:07

lynn wat vervelend dat zoiets jou moet overkomen.

Wat een ellende heeft dat paard gehad en wat een pijn.
Ik had heel anders gereageerd ik zou woest geworden zijn maar waarom eigenlijk????? Zoiets kan iedereen overkomen als er meerder mensen hun halster om laten.
Bij ons staan ze zonder halster op stal maar met halster in de wei dit zet me wel aan het nadenken.

Vind het rot voor je

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:07

maikeltje schreef:
voor hetzelfde geld was er een paard in de draad terecht gekomen oid. Ook dat soort dingen kunnen gebeuren en wat gaan ze dan zeggen? Je had moeten zorgen voor een veilige houten of kunststoffen omheining? Ach gut

Wil ik toch even op inhaken.

Mag toch veronderstellen dat algemeen bekend is dat het hele nare wonden kan geven als een paard vast komt te zitten in prikkeldraad.

Vind dus dat je als paardeneigenaar verplicht bent om te zorgen voor een veilige omheining ja.

Wat dat halsters omlaten betreft ik ken meerdere maneges en pensionstallen waar de halsters altijd afgaan. Ook bij die kleine pensionstal van die boer bij wie de pensionstal maar bijzaak is.

Daarentegen ken ik maar 1 stal. Een stal waar ze paarden beleren voor anderen nogwel waar ze de halsters omlaten.

Denk als je nu met je paard op een pensionstal staat en de eigenaar van die pensionstal niet wil meewerken aan het aflaten van de halsters je hem/haar maar op dit topic moet wijzen.
Want niet alleen ts is dit overkomen maar nog een andere bokker (sorry weet de naam niet zo snel) heeft in dit topic geschreven dat het haar is overkomen en ook nog iemand die gelukkig op tijd in de buurt was.

Hopelijk veranderd de pensioneigenaar dan van mening.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:10

Ik moet dit echt even kwijt! Waarom denken hier zo veel mensen op Bokt dat ze alle wijsheid in pacht hebben? Boos!

Jullie zal nooit zoiets overkomen en nooit gebeuren! Denk nu eens na, deze meid heeft, wat ik heb gelezen in een vorig topic, zoveel gedaan voor een ander paard, dit is NIET met opzet gedaan.

Ik durf mijn hand in eigen boezem te steken dat ik ook wel eens last heb van gemakzucht, denk dat iedereen dat wel eens heeft!
Of hier zeker niet???
Maar omdat er nu een paard is dood gegaan door zoiets gaan we gelijk met zijn allen lekker hakken, echt paardenmensen, niet te geloven, heb hier geen woorden voor!

En natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar dat kan ook wel wat meer genuanceerd!

Laten we gewoon ontopic gaan en hopen dat we hier met zijn allen van leren!

Lynn, nogmaals, ik vind het heel erg voor je en laat je niet van de wijs brengen!
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 17-03-07 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:11

Jemig wat verschrikkelijk! Bloos!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:11

iid ik had nooit gedacht dat een halster een doods oorzaak kan zijn en er zijn zat stallen waar paarden halster om hebben.

Het is ook louter veel pech hebben

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:14

Ik heb de eerste 2 maanden dat ik mn veulentje had ook zn halster omgelaten (staat 24/7 in de wei). Zelfs bij de fokker droeg hij hem om eraan te wennen. Ik ga er bij ons op stal ook op hameren (gelukkig hebben ze geen halsters om)
Lynn, ik geef je groot gelijk om andere mensen te waarschuwen, voorkomen is beter dan genezen.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:15

Ik zag dat je je paard Lynn vandaag te koop gezet hebt wegens tijdgebrek,is het misschien een mooi gebaar naar de eigenaresse van Simba om Lynn aan haar te schenken?Ik weet ze krijgt haar eigen paardje er niet mee terug maar is wel een pleister op de wond voor haar en misschien makkelijker om het verlies van haar paardje te verwerken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:18

bedankt voor deze reacties. ik heb via een paar avdvertenties op oa marktplaats ook al reacties gekregen van mensen, die er nog eens extra op gewezen worden of niet eens bij nadachten wat ene gevaar een halster eigenlijk kan zijn.

Ik heb dit topic geopend om mensen op gevaren te wijzen, en mss troost te vinden door het afschrijven, niet om mezelf constant te moeten verdedigen.

enne schenken gaat niet, ik he het geld ook nodig nu en ik heb haar wel al voordat ze dit paard kocht aangeboden om haar te leassen of mee te verzorgen, maar dat wilde ze niet. Ze wild een jonger paard en helemaal voor zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:19

Wat heftig! Zo'n bizar ongeluk!
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en een dikke knuffel uit Hoofddorp. Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:21

jee, wat een toestand zeg...
ik moest het gewoon nog een keer lezen om het door te laten dringen...

dat je zo dicht bij mee maakt dat dit gebeurt, ik kan me goed voorstellen dat je zo graag de tijd terug zou draaien...

het is nu gebeurd en je kunt hier inderdaad niks aan veranderen...
maar het laat je inderdaad wel weer beseffen wat er kan gebeuren...

heel veel sterkte!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:21

Lynn, heel veel sterkte met het verwerken van dit drama... Ach gut
Ik ga verder geen commentaar geven over het verloop van dit topic Verward (hoewel ik jou dus niet de schuld geef, begrijp me goed)

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:24

Er worden nu zulke onaardige dingen gezegd dat hoeft nou ook weer niet.

De TS geeft zelf al een dat het fout was. Daarbij had het een ander ook kunnen gebeuren. En ze heeft er nu echt wel wat van geleerd.

En wat denk je dan van een schanier dat zomaar uitsteekt? Daar hoort een staleigenaar toch ook voor te zorgen, dat er niets uitsteekt en stallen veilig zijn? Natuurlijk schuift dat niet meteen de schuld weg maar als er iets uitsteekt is de kans om te blijven hangen met een halster/deken o.i.d. altijd al groter en ik vind dat de stallen dan gewoon niet veilig zijn..

Gebeurd is gebeurd en dat kan je alleen maar laten rusten.
Echt een rotervaring, had het zelf niet graag meegemaakt! Dus nogmaals veel sterkte!!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:27

jeetje lynn
wat een verhaal
jammer dat er soms zo bot gereageerd word
alhoewel ik het met sommige commentaren eens ben maar dat heb je al genoeg gehoord
(wat betreft een halster omlaten op stal dan )
dus daar ga ik niet over doorhameren
je voelt je al schuldig genoeg
ik wil er nog wel bij zeggen dat als het gewoonte van jullie was om de halsters om te laten
op stal dan vind ik niet dat jou heel veel te verwijten is
het had ieder ander ook kunnen overkomen
en tuurlijk ga je bij jezelf kijken , wat als ik niet zo'n haast had gehad etc etc
fouten zijn menselijk alleen helaas is er bij deze fout een paard omgekomen
een harde hele harde leerschool

ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken hiervan
en ook wil ik de eigenaar heel , heel veel sterkte wensen met haar verlies

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:30

Fouten maken is menselijk en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik kan in veel reacties wel wat vinden, zowel in de lieve als in de negatieve berichten. Het is heel vreselijk wat er gebeurd is, maar simpelweg niet meer terug te draaien. Wel heel erg lief van die eigenaresse dat ze het zo goed oppakt! Dat moet -denk ik- ook wel een stukje rust geven.

Ik persoonlijk zou iemand hoogstpersoonlijk verscheurd hebben, maar ik denk dat mijn stalgenoten bij mij hetzelfde zouden doen. Snap ook niet dat er mensen zijn -blijkbaar- die ergens het gevaar niet van inzien, maar goed, weer een wijze les erbij!

Sterkte iig!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:32

lindsey schreef:
maikeltje schreef:
voor hetzelfde geld was er een paard in de draad terecht gekomen oid. Ook dat soort dingen kunnen gebeuren en wat gaan ze dan zeggen? Je had moeten zorgen voor een veilige houten of kunststoffen omheining? Ach gut

Wil ik toch even op inhaken.

Mag toch veronderstellen dat algemeen bekend is dat het hele nare wonden kan geven als een paard vast komt te zitten in prikkeldraad.

Vind dus dat je als paardeneigenaar verplicht bent om te zorgen voor een veilige omheining ja.

Wat dat halsters omlaten betreft ik ken meerdere maneges en pensionstallen waar de halsters altijd afgaan. Ook bij die kleine pensionstal van die boer bij wie de pensionstal maar bijzaak is.

Daarentegen ken ik maar 1 stal. Een stal waar ze paarden beleren voor anderen nogwel waar ze de halsters omlaten.

Denk als je nu met je paard op een pensionstal staat en de eigenaar van die pensionstal niet wil meewerken aan het aflaten van de halsters je hem/haar maar op dit topic moet wijzen.
Want niet alleen ts is dit overkomen maar nog een andere bokker (sorry weet de naam niet zo snel) heeft in dit topic geschreven dat het haar is overkomen en ook nog iemand die gelukkig op tijd in de buurt was.

Hopelijk veranderd de pensioneigenaar dan van mening.

Wat die omheining betreft, het hoeft niet bij prikkeldraad te gebeuren, kan ook bij een met lint afgezette wei of bak gebeuren Knipoog
Terwijl je dan denkt dat je afrastering veilig is, blijkt dat niet zo te zijn. Dat probeerde ik ermee te zeggen. Ook met dingen die je ogenschijnlijk goed voor elkaar hebt kan iets mis gaan helaas....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:32

nee, een halster lijkt zo onschuldig, en zoals ik al vaker zei, word hier bijna overal omgelaten bij iedereen. En dan nog, denk je dat zo gemaakt is dat het losscheurd als iets is.
Ik ben nu ook voorstander van halsters af, dacht dat bij ons niks was waar hij aan kon blijven hangen... maar blijkbaar dus wel

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:33

wat erg Huilen

bij ons hebben ze in de wei wel een halster op, maar op stal ook niet!
maar de eigenaresse heeft wel gelijk, jij kon er niks aan doen!

heel veel sterkte ermee!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:34

Lynn_Nikita schreef:
nee, een halster lijkt zo onschuldig, en zoals ik al vaker zei, word hier bijna overal omgelaten bij iedereen. En dan nog, denk je dat zo gemaakt is dat het losscheurd als iets is.
Ik ben nu ook voorstander van halsters af, dacht dat bij ons niks was waar hij aan kon blijven hangen... maar blijkbaar dus wel

Ik heb 'm bij m'n paard ook af gedaan, die heeft buiten z'n halster altijd aan normaal gesproken... Bloos

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:35

tita schreef:

Ik had heel anders gereageerd ik zou woest geworden zijn maar waarom eigenlijk????? Zoiets kan iedereen overkomen als er meerder mensen hun halster om laten.
Bij ons staan ze zonder halster op stal maar met halster in de wei dit zet me wel aan het nadenken.

Vind het rot voor je

Nou, misschien omdat je door het nalatigheid van een ander jouw geliefde paard kwijt bent, je vertrouwt iemand je paard toe, de persoon die staldienst had. Je doet dan gewoon goed en neemt de tijd, ongeacht je een verjaardag hebt of niet.

Ik vind het echt heel erg voor Simba, het arme beest. De arme eigenaar. En zoals meerdere mensen zeggen, ik had echt niet zo lauw gereageerd als het mijn paard betrof, echt niet. En ik kan me ook niet plaatsen in reacties zoals het is niet jouw schuld, want dat is het wel, hoe erg het is. Het is een feit. Gelukkig doet iedereen bij ons alle halster af en staan er nooit paarden met halster om in stal. Gelukkig.
Je gunt het niemand om zijn paard zo kwijt te raken, en als zo een soortgelijk iets mij was overkomen had ik er ook zeker geen topic over geopend...

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:36

Wat erg zeg! Geef jezelf niet de schuld!

Hoeveel mensen doen dit niet? Denken er niet bij na? Het gebeurd iedereen! Bij ons op de manege is het een aantal jaar geleden ook gebeurd bij 1 van de manegepony's..voor die tijd had ik er ook nog nooit aan gedacht dat een sterk beest als een paard zichzelf kan ophangen! Nu denk ik er bijna altijd aan! Op stal en in de wei heeft hij zijn halster altijd af. Zelfs alsie even los in de bak staat vind ik het eng zijn halster om te laten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:39

[/quote]
Nou, misschien omdat je door het nalatigheid van een ander jouw geliefde paard kwijt bent, je vertrouwt iemand je paard toe, de persoon die staldienst had. Je doet dan gewoon goed en neemt de tijd, ongeacht je een verjaardag hebt of niet.

Of ik tijd had of niet, ik had hoogstens een paard gelongerd of gepoets, maar halster lieten we meestal om. vaak als ik na rijden paard op stal zette, deed ik daar hoofdstel af, en dag erna met op wei zetten deed ik halster dan om.
waarom zou bij een ander die ook de halsters omliet niet kunnengebeuren??
ik vertrouw ook mijn parden aan een ander toe als hun dienst hebben, en als dat wat gebeurd neem ik ook aan dat hun handelen zoals we altijd doen, wat dat betreft liggen we allemaal op 1 lijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:39

Farouche schreef:
tita schreef:

Vind het rot voor je

Ik vind het echt heel erg voor Simba, het arme beest. De arme eigenaar. En zoals meerdere mensen zeggen, ik had echt niet zo lauw gereageerd als het mijn paard betrof, echt niet. En ik kan me ook niet plaatsen in reacties zoals het is niet jouw schuld, want dat is het wel, hoe erg het is. Het is een feit. Gelukkig doet iedereen bij ons alle halster af en staan er nooit paarden met halster om in stal. Gelukkig.
Je gunt het niemand om zijn paard zo kwijt te raken, en als zo een soortgelijk iets mij was overkomen had ik er ook zeker geen topic over geopend...

Zij bedoeld waarschijnlijk dat iedereen het kan overkomen!

En Lynn opent wel een topic omdat ze het heel erg vind! Klaar nu?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:40

Farouche schreef:
tita schreef:

Vind het rot voor je

Misschien moet je eens goed lezen. De eigenaresse haalde het halster er ook niet af, het is bij hun op stal GEEN regel (nu wel).
Bah, ik heb zo'n hekel aan mensen die zich voordoen alszijnde perfect en lekker kunnen hakken op iemand die een fout maakt. Laag hoor Boos!