Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:voor hetzelfde geld was er een paard in de draad terecht gekomen oid. Ook dat soort dingen kunnen gebeuren en wat gaan ze dan zeggen? Je had moeten zorgen voor een veilige houten of kunststoffen omheining?
lindsey schreef:maikeltje schreef:voor hetzelfde geld was er een paard in de draad terecht gekomen oid. Ook dat soort dingen kunnen gebeuren en wat gaan ze dan zeggen? Je had moeten zorgen voor een veilige houten of kunststoffen omheining?
Wil ik toch even op inhaken.
Mag toch veronderstellen dat algemeen bekend is dat het hele nare wonden kan geven als een paard vast komt te zitten in prikkeldraad.
Vind dus dat je als paardeneigenaar verplicht bent om te zorgen voor een veilige omheining ja.
Wat dat halsters omlaten betreft ik ken meerdere maneges en pensionstallen waar de halsters altijd afgaan. Ook bij die kleine pensionstal van die boer bij wie de pensionstal maar bijzaak is.
Daarentegen ken ik maar 1 stal. Een stal waar ze paarden beleren voor anderen nogwel waar ze de halsters omlaten.
Denk als je nu met je paard op een pensionstal staat en de eigenaar van die pensionstal niet wil meewerken aan het aflaten van de halsters je hem/haar maar op dit topic moet wijzen.
Want niet alleen ts is dit overkomen maar nog een andere bokker (sorry weet de naam niet zo snel) heeft in dit topic geschreven dat het haar is overkomen en ook nog iemand die gelukkig op tijd in de buurt was.
Hopelijk veranderd de pensioneigenaar dan van mening.
Lynn_Nikita schreef:nee, een halster lijkt zo onschuldig, en zoals ik al vaker zei, word hier bijna overal omgelaten bij iedereen. En dan nog, denk je dat zo gemaakt is dat het losscheurd als iets is.
Ik ben nu ook voorstander van halsters af, dacht dat bij ons niks was waar hij aan kon blijven hangen... maar blijkbaar dus wel
tita schreef:lynn wat vervelend dat zoiets jou moet overkomen.
Wat een ellende heeft dat paard gehad en wat een pijn.
Ik had heel anders gereageerd ik zou woest geworden zijn maar waarom eigenlijk????? Zoiets kan iedereen overkomen als er meerder mensen hun halster om laten.
Bij ons staan ze zonder halster op stal maar met halster in de wei dit zet me wel aan het nadenken.
Vind het rot voor je
Farouche schreef:tita schreef:lynn wat vervelend dat zoiets jou moet overkomen.
Ik had heel anders gereageerd ik zou woest geworden zijn maar waarom eigenlijk????? Zoiets kan iedereen overkomen als er meerder mensen hun halster om laten.
Bij ons staan ze zonder halster op stal maar met halster in de wei dit zet me wel aan het nadenken.
Vind het rot voor je
Nou, misschien omdat je door het nalatigheid van een ander jouw geliefde paard kwijt bent, je vertrouwt iemand je paard toe, de persoon die staldienst had. Je doet dan gewoon goed en neemt de tijd, ongeacht je een verjaardag hebt of niet.
Ik vind het echt heel erg voor Simba, het arme beest. De arme eigenaar. En zoals meerdere mensen zeggen, ik had echt niet zo lauw gereageerd als het mijn paard betrof, echt niet. En ik kan me ook niet plaatsen in reacties zoals het is niet jouw schuld, want dat is het wel, hoe erg het is. Het is een feit. Gelukkig doet iedereen bij ons alle halster af en staan er nooit paarden met halster om in stal. Gelukkig.
Je gunt het niemand om zijn paard zo kwijt te raken, en als zo een soortgelijk iets mij was overkomen had ik er ook zeker geen topic over geopend...
Farouche schreef:tita schreef:lynn wat vervelend dat zoiets jou moet overkomen.
Vind het rot voor je
Nou, misschien omdat je door het nalatigheid van een ander jouw geliefde paard kwijt bent, je vertrouwt iemand je paard toe, de persoon die staldienst had. Je doet dan gewoon goed en neemt de tijd, ongeacht je een verjaardag hebt of niet.
Ik vind het echt heel erg voor Simba, het arme beest. De arme eigenaar. En zoals meerdere mensen zeggen, ik had echt niet zo lauw gereageerd als het mijn paard betrof, echt niet. En ik kan me ook niet plaatsen in reacties zoals het is niet jouw schuld, want dat is het wel, hoe erg het is. Het is een feit. Gelukkig doet iedereen bij ons alle halster af en staan er nooit paarden met halster om in stal. Gelukkig.
Je gunt het niemand om zijn paard zo kwijt te raken, en als zo een soortgelijk iets mij was overkomen had ik er ook zeker geen topic over geopend...