[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:57

Timbers, Jimmy heeft er ook zeker 2 maanden last van gehad, hij was bij Sonja sinds hij 1 jaar oud was. Hij mist haar nog voor mijn gevoel, maar minder heftig als eerst.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:02

Ik ben morgenmiddag en vrijdag vrij en dan ga ik eens even lekker de tijd nemen om mijn moppie duidelijk te maken dat IK er nog steeds wel ben.......maar ze zal inderdaad nog wel even zo blijven.

Ik moest bijna huilen toen mijn stalgenootje vandaag vertelde dat Timber dat andere meisje gebeten had en dat ze zo vervelend was de laatste dagen...ik dacht meteen "arm paard je hebt het nog steeds moeilijk Ach gut ".

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:05

Ik heb heel veel bij Jimmy gezeten en nu nog steeds er gewoon zijn is genoeg, voor hem althans.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:09

Dat heb ik ook gedaan vorige week vooral omdat ik toen vakantie had, maar deze week begon weer meteen met een lange vermoeiende dag. Maar ik ga het goedmaken met mijn apekop!

Inderdaad er gewoon zijn is voor Timber vast ook genoeg....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:02

czarina: dat zal een hele moeilijk dag zijn geweest Ach gut
Ik hoop dat het een beetje is gegaan zoals je wilde, ook al is het iets rottigs...

Timbers: ik heb daar een ring vandaan! Een aantal pagina's terug staat er een foto van Ja Ik heb ook de naam van mijn paard aan de binnenkant laten graveren. Ik draag de ring voornamelijk aan een kettinkje, heb hem altijd om. Op deze manier is mijn paard zo dicht mogelijk bij me.... Verdrietig
Ik vond de ring mooier dan de hangers, maar ben ook bang om hem kwijt te raken. Vandaar dat de ring bij mij aan een ketting zit.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:01

Vannacht had ik na vele weken een hele mooie droom over ostar. Ik droomde dat hij hard over groene uitgestrekte weiden galopeerde, met zijn staart omhoog en luid briesend. Hij hinnikte naar me en voegde zich toen bij een hele grote groep andere paarden.
Het was een erg prettige droom, en het bevestigd weer dat ik de juiste keus heb gemaakt.

Nexthorse je ring is echt mooi..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:47

czarina fijn dat je het zo goed een plaatsje kunt geven en je hebt alles gedaan voor je paardje.
Maar kijk niet raar op als je over een tijdje toch meer verdriet hebt.Soms komt het met golven opzetten en soms kun je het wat beter accepteren,dat is een rouwproces.
Of het nou mens of dier is die overlijd je hebt altijd een rouwproces en dat heeft diverse fases en neit alle fases zijn bij iedereen hetzelfde.
Maar het leuke eraan is dat je in dit topic erover kunt praten omdat iedereen hier weet wat het is om je maatje te verliezen.
Heel veel sterkte de komnde tijd.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:19

Dwertje, ik dacht inderdaad dat het redelijk goed met me ging, tot mijn vriend gister zei dat osje opgehaald was. Toen storte de hele wereld in.
Het verlies doet zo'n verschrikkelijke pijn.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:29

czarina schreef:
Dwertje, ik dacht inderdaad dat het redelijk goed met me ging, tot mijn vriend gister zei dat osje opgehaald was. Toen storte de hele wereld in.
Het verlies doet zo'n verschrikkelijke pijn.

Ach gut ophalen is ook zo defintief gevoel van is voorbij ,nu is die erniet meer Ach gut

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:11

Ach gossie sterkte meid,ja dat was echt het laatste van osje,nu heb je alleen nog de foto,s en herinneringen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:12

Ophalen is zeker een definitief gevoel, maar ik ben blij dat ik er bij geweest ben, Vinga is met het speciale transport van Rendac opgehaald, met een trailer i.p.v. de grijparm, ik heb haar samen met de man van Randac op de brancard gerold, en in de trailer nog uitgebreid afscheid genomen, maar inderdaad toen ik de trailer weg zag rijden met MIJN meisje daarin, storte ik in.... ze was nu echt weg... voorgoed Verdrietig

Ik mis haar nog elke dag, en ik denk nog elke dag aan haar, en wat ben ik dan blij dat ik zie hoeveel haar zoon op haar lijkt.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:29

speciaal vervoer hebben we niet hier en de duitse rendac heeft ook zo toffe naam
de eerste keer dat belde vond woord verschrikkelijk
het heet hier fleischfabrik
maar trof een rustige chauffeur die hem echt voorzichtig inlaade
op moment van in grijpers heb even niet gekeken maar heb ook geen bons niks gehoord ,hij heeft hem netjes onder zeil weggehaald zoals gevraagd ,is tot aan erf gereden dat kon als pad maar verhard was en heeft weegbriefje tussen dop in gedrukt en is weggereden
me niet aangesproken ,me niet geroepen van helpen ed
ergste vond dat die de halster ook netjes had afgedaan ,losgemaakt ,dat stukje had niet gezien trouwens en toen van dus de halster op inslaapplek
zelf nu moet nog huilen ervan

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:34

en weegbriefje met gewicht van paard was de instorter voor me
een bevestiging van hoe slecht het was op eind met mijn paard

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:18

Over speciaal vervoer heb ik hier ook niks gehoord. Kon de rendac wel laten wachten tot os ingeslapen was, dat zou 500 euro kosten. Maar dan werd hij alsnog met de grijper opgehaald.
Het is goed zo, alleen het verdriet moet nog een plaatsje krijgen.
Maar met alle steun moet dat zeker gaan lukken

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:03

Je moet er ook echt om vragen, want het is best prijzig om je paard individueel op te laten halen, ik wist het via een goede vriendin anders had ik het ook nooit geweten. Voor mij was het wel goed om het zo te doen, het ging heel plechtig allemaal, ik heb er ook een goed gevoel bij dat ze zo is opgehaald, zo wilde ik het Ja

Het verdriet heeft tijd nodig, veel tijd... vaak hoor ik mensen zeggen "ach joh het was maar een paard" of ze kijken me raar aan als ik zeg dat ik nog steeds verdriet heb na 8 maanden. Je beste maatje verliezen is niet niks, Vinga was mijn alles, mijn trots en vooral mn beste vriendin. Ik vind het ook fijn dat ik hier met lotgenoten kan praten over het verlies, want iedereen hier begrijpt tenminste hoe het voelt....de buiten wereld vaak niet....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:36

Ik heb overigens na 3 maanden nog steeds geen rekening van de rendac is dat raar?
Sonja is opgehaald met de grijper en ik was op stal. Ik heb staan janken toen ze wegreden met mijn meissie, maar het toeteren toen hij klaar was (ik stond me te verstoppen) en het zwaaien toen hij over de autoweg wegreed, heeft mij heel goed gedaan. Momenteel gaat het met mijn shet ruin haar beste vriend totaal niet goed, mede reden om hier wat minder te zijn. Ik wordt zo immens verdrietig als ik hier meelees en nu is mijn andere schatje echt slecht. Hij heeft last van een pees en de vraag is of dit nog goed komt. Momenteel is hij chaggie van de pijn en dan komt het allemaal terug. Daarnaast is de merrie van mijn zus deze week afgekeurd door de verzekering en de ruin volgt binnenkort zoals het er nu uit ziet (ruin van mijn zus, qua karakter kon het een broer van Sonja zijn en qua gezondheid nog slechter) 8 jaar oud en opgegeven.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:37

Het zit je ook niet mee he Sandra Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:43

Tegenover mijn zus ben ik nog een bofkont, maar momenteel denk ik wel eens na deze 4 geen paarden meer voor mij. Dat heb ik nog nooit gedacht. ik kan het ook niet denk ik, maar ik ben de ellende nu wel zat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:55

Ik heb van Bert afscheid moeten nemen in de koelcel. Na de operatie is hij daarheen gebracht.
Maakt het nog iets killer, maar het maakt eigenlijk niks uit. Het moment dat je weet dat het de laatste keer is dat je hem ziet, is gewoon rot, hoe en waar dan ook.

Ik heb lang bij hem gezeten, alles nog even geaaid, maar vooral zijn snuit. Ik kon zo goed zien dat Bert er "niet meer was", zijn oog was leeg. Half kaal, bloed, hechtingen in contrast met zijn mooie wollige vacht en dikke witte manen.
Ik wilde hem zo graag oppakken en meenemen, dan had ik hem nog.

Over het "verwijderen" heb ik verder niet meer nagedacht, alles was al zo duur geweest, daar moest ik gewoon reeel in zijn. Ik heb hem in Utrecht achter gelaten.

Ik zou hem zo graag weer even willen kroelen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:05

Dat wilde ik ook, ik heb zelfs s'avonds nog een half uur zitten aaien en s'morgens net voordat ze gehaald werd ook.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:33

Jeetje sonjim wat triest allemaal Ach gut Heel veel sterkte..

Dat de rendac laat is met de rekening heb ik inderdaad vaker gehoord.
Misschien dat ze dat expres doen omdat het verdriet dan al wat meer een plekje heeft ofzo.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:45

Vanuit Utrecht duurde het ook lang voor ik de rekening kreeg. Ik heb erover gebeld, ik wilde dat gewoon gehad hebben, ik zat er echt op te wachten. Net als op het verslag.

Sonjim; 3 maanden wachten op de rekening vind ik ook wel lang.
Sterkte met je paardje Ach gut . Kan me voorstellen dat je dan even denkt "geen paarden meer voor mij". Dit sloopt je. Hoop wel dat het goed komt.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:48

Ik kreeg precies een week na het ophalen de rekening van Rendac, eigenlijk gelukkig maar, want ik moet er niet aandenken dat ik hem 3 maanden achteraf zou krijgen, ik had al zoveel moeite met de rekening van de dierenarts die pas maanden later kwam Verdrietig

@ Sonjim: sterkte, het zit je ook niet mee he!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:25

wij kregen de rekening van de dierenarts dezelfde dag nog, we moesten die dag ook nog naar de dierenarts voor een overlijdens verklaring voor de verzekering en het stamboek...
van de rendak hebben we niks ontvangen maar twijfel ook wel of die nog komt of dat de stalhouder hem achterhoud ivm dat hij op die dag ook een dood kalf had...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:17

De da heb ik contant afgerekend alleen rendac moets nog maar nu nog steeds niks.